Mercedes was dominant, maar Red Bull is pas écht dominant. Aldus Lewis Hamilton.
De vraag is voor de rest van het seizoen niet meer óf er een Red Bull gaat winnen, maar wélke Red Bull. Als Max Verstappen uitvalt of een gridstraf heeft, dan is er altijd nog Pérez om met ruime voorsprong op de rest van het veld te winnen. Het is duidelijk: Red Bull is oppermachtig.
Ook Lewis Hamilton moet met lede ogen toezien hoe de Red Bulls alle andere teams het nakijken geeft. Haters zeggen ‘dan weet hij ook eens hoe het voelt om niet in een dominante auto te zitten’, maar zo flauw zijn wij natuurlijk niet.
Lewis Hamilton is in ieder geval enorm onder de indruk van Red Bull. Hij zegt namelijk: “Ik heb nog nooit een auto gezien die zo snel is. Wij waren snel, maar niet zó snel. Het is de snelste auto die ik heb gezien, zeker in vergelijking met de rest.”
Lewis impliceert hiermee wel dat zijn eigen prestaties eigenlijk iets knapper waren, omdat de auto minder dominant was. Of leggen we het nu te negatief uit en is hij gewoon complimenteus richting Red Bull?
Hamilton had overigens nog meer te zeggen over de Red Bull-dominantie: “Iedereen wil graag een spannende strijd, maar het is wat het is. Het is niet mijn probleem en niet mijn fout.” Hiermee laat hij dus doorschemeren dat hij niet van dominante teams houdt. Tenzij het zijn eigen team is uiteraard.
Lewis Hamilton eindigde gisteren uiteindelijk als vijfde, achter George Russell. Van dat laatste kan hij natuurlijk moeilijk Red Bull de schuld geven. Waar lag het dan aan? Dat kwam door de afstelling van de auto, die in zijn nadeel uitviel, aldus Hamilton.
George Russell had daarentegen wél de juiste afstelling. “Als ik de set-up had gehad die George had, zou ik in een betere positie zijn geweest,” zo verklaart Hamilton. Het zat dus allemaal niet mee voor Sir Lewis dit weekend.
Bron: Sky Sports
pomoek zegt
De W06 en de W07 waren anders ook geen stakkerige tractoren als ik het mij goed herinner. Ze schroefde de motoren destijds terug om te voorkomen dat de FIA maatregelen zou gaan nemen. Maar verder heeft hij natuurlijk een punt.
Richmond zegt
Ja hij heeft een punt, zulke dominantie is niet goed voor het kampioenschap.. maar nogal hypocriet van iemand die 6x kampioen is geweest door zulke dominantie dat de fia zelfs een party mode verbod moest maken om de performance te proberen te beteugelen. Maar uiteraard is het niet leuk als je zelf niet degene bent die domineert. Maar hij moet gewoon zijn aandacht vestigen op zichzelf en zorgen dat hij de auto kan verbeteren en voor Russel eindigt.
str8six zegt
Hypocrisie heeft de man dan ook patent op.
kniesoor zegt
Je kan zeggen wat je wil, maar die jongen weet dingen 🙂
Turbo S zegt
Kan me herinneren dat de dominantie van Mercedes in hun hoogtijdagen heel vaak toch wat groter was dan de dominantie van Red Bull op dit moment. Een verschil in de kwalificatie met het eerstvolgende team van zeg 7 tienden van een seconde was eerder regel dan uitzondering. Red Bull daarentegen moet voor pole position toch telkens harder vechten. Dat was vorig jaar het geval en dat is nu nog steeds het geval. Dat het verschil met de concurrentie in de race groter is gaat niet alleen over de pure snelheid van de auto. In de kwalificatie komt die namelijk veel meer tot uiting. Kan me dus niet vinden in Hamilton’s woorden.
gregorius zegt
Ik zou LH een goeie gast vinden als hij niet zo hypocriet was en als hij niet zo zou aanstellen.
Die gozer is volgens bepaalde mensen de GOAT geworden, maar volgens mij simpelweg omdat de MB zo snel was.
Toen Max zijn eerste won, was het juist zo speciaal, omdat LH en Rosberg zulke snelle auto’s hadden dat niemand anders uberhaupt dacht dat er iemand anders zou kunnen winnen, aangezien nooit beide MB’s problemen zouden krijgen. Tenzij ze elkaar eraf ramden, dus.
Ook is het een wereldkampioen waardig als je dus wel zorgt dat je de juiste afstelling hebt. Juist dat maakt het verschil; want dat is iets wat je beter kan doen. Daarnaast heeft LH ook nog ervaring die Russell niet heeft; maar dat was dus niet genoeg.
Bij mij heeft LH het echt verbruikt toen hij als enige niet in London op kwam dagen; maar genoeg voorbeelden daarna dat hij nooit de GOAT zal worden…. en hier weer voorbeelden.
bietje zegt
Een gelijkdenkende: 👊🏻
harrie zegt
Ik kan me nog een paar seizoenen herinneren waarin Mercedes steeds bijna een seconde sneller was in de quali, en ze de race met 30sec voorsprong wonnen op cruise control met teruggeschroefd motoren…
Maar goed, dit is natuurlijk een indirecte oproep aan de FIA voor maatregelen. Ik verwacht een heel offensief van Toto en kornuiten over hoe Red Bull de sport verschrikkelijk verpest.
Robert zegt
De laatste keer dat Mercedes succesvol was bij het de FIA vragen om maatregelen, reageerde de FIA adequaat door de door velen verfoeide porpoising aan te pakken. Echter bleek al snel dat die aanpassing die dat moest verhelpen (rijhoogte +15 mm, als ik het me goed herinner) vooral in het nadeel van Mercedes uitviel.
Karma is a b!tch, Lewis.
bietje zegt
Genieten van alle zeer terechte puns in deze tekst, thanks Machiel 👊🏻😁
…en dit alles met een 25% (?) penalty op windtunneltijd toch ?
Toppers zijn het bij RB 💪🏻😎
mc96 zegt
Hamilton is een geweldige coureur. Misschien wel de beste ooit. Qua karakter mag ik m niet zo. Kennelijk heeft ie het, na 7 wereldkampioenschappen, nog nodig om dergelijke opmerkingen te maken.
flyerbunch zegt
De pot verwijt de ketel dat hij zwart ziet..
fapfap zegt
Wat een gezeik van LH weer. Feitelijk toont het alleen maar aan dat Mercedes en Ferrari (en de rest van het veld) geen degelijke auto hebben gebouwd.