Van hun naamsbekendheid moet BYD het niet hebben, dus dan kun je maar beter zorgen dat de prijzen een beetje scherp zijn.
Wij Nederlanders klagen graag steen en been over het feit dat alles duurder wordt, maar toch zijn er nog dingen die goedkoper worden. Diverse EV’s bijvoorbeeld. Aangevoerd door Tesla (het zal eens niet) zijn er de nodige prijsverlagingen doorgevoerd.
De ‘prijzenoorlog’ (als je het zo mag noemen) woedde vooral aan het begin van het jaar, maar BYD a.k.a. Build Your Dreams doet nu ook nog een duit in het zakje. Ze verlagen de prijzen van ál hun modellen. Waarschijnlijk heb je geen idee om hoeveel modellen het dan gaat, maar dat zijn er momenteel vier.
Dolphin
We beginnen even met de goedkoopste, al heeft die niet de grootste prijsverlaging ondergaan. De instapversie van de Dolphin is namelijk nog steeds €29.990 (waarmee het wel de goedkoopste optie is in zijn segment). De prijsverlaging heeft betrekking op de Comfort- en Design-uitvoeringen van de Dolphin. Die zijn beide 1.000 piek goedkoper geworden en kosten nu respectievelijk €35.490 en €36.990. Doe er je voordeel mee.
Atto 3
De BYD Atto 3 (een compacte cross-over) heeft wel degelijke en lagere vanafprijs gekregen. Voorheen kostte deze auto 42 mille, nu wordt de prijs verlaagd naar €38.990. Die prijsverlaging kan geen kwaad, want de Atto 3 was eerst bijna net zo duur als de Niro EV. Voor de meesten is de keuze dan snel gemaakt. De Atto 3 (die standaard goed in de spulletjes zit) is nu een betere deal, aangezien de Niro EV momenteel €44.795 kost.
Han & Tang
De prijsverlaging van BYD heeft ook betrekking op de topmodellen, met de klinkende namen Han en Tang. Dit zijn respectievelijk een zakensedan en een grote SUV. Deze modellen kosten nu allebei €69.990. De Han kostte eerst €71.500 en de Tang €73.300, dus die laatste is het meest in prijs gezakt.
70 mille is nog steeds een hoop geld voor een auto van een onbekend Chinees merk, maar je krijgt er wel wat voor terug. De Han en Tang hebben beide 517 pk en de Han heeft een range van 571 km. De Tang heeft minder range (400 km), maar dan heb je wel een ruime SUV met zeven zitplaatsen (wat maar weinig EV’s hebben).
De Han en de Tang zullen waarschijnlijk toch een lastig verhaal worden in Nederland, maar de Atto 3 en Dolphin zouden het nog best aardig kunnen doen. Sterker nog: de Atto 3 is al goed op weg. Dit jaar zijn er toch al 665 stuks op kenteken gezet.
Flutterbear zegt
665 op kenteken en al prijzen verlagen, lijkt niet echt een succes..
chrisvis zegt
Nochtans is de Han wel een mooie wagen. Scherpe lijnen(komen er op foto niet zo uit), afwerking waar veel zgn premiummerken nog wat kunnen leren, tablet op de achterbank waarmee je de interieurverlichting, airco, zonnewering,ed mee kunt bedienen. Spijtig dat deze jongens in China nogal eens in de fik durven vliegen. Ook frappant is trouwens het verschil tussen de instappers in kwaliteit tov de topmodellen. Akkoord verschil zit ergens maar de slechte stoelen, harde plastic,enz staat bij de kleine modellen in schril contrast tov de Han
milanomt zegt
Heb de Han ook goed kunnen bekijken in Brussel dit jaar, ik dacht toen bij mijzelf ben ik nu gek of zit dit gewoon bijzonder goed in elkaar? Hele fraaie wagen inderdaad maarja wat de boer niet kent….
nautique206 zegt
Geen 3 fase lader, dat verwacht je toch niet?
shicomm zegt
Dat de goedkoopste dolphin niet goedkoper kan is een misser imho…
Dat doet twijfelen of de seagull wel komt ; die kunnen ze natuurlijk niet voor 2k minder op de markt brengen…
Duderino zegt
Ooit een splinternieuwe BYD F3 als auto van de zaak gekregen. Nog nooit zoveel problemen met een auto gehad. Toppunt was dat ik de deur open trok, deze open ging echter bleef de gehele binnen bekleding incl raammechanise en al op z’n plek. Met als gevolg dat het raam er zo uitviel. Na 3 maanden voor kantoor geparkeerd (met draaiende motor wat de start stop tripte ook 9 v.d. 10x) en omgeruild voor een 10 jaar oude hilux. Wat een ellendige troep, build your dream…drive your nightmare
maotje zegt
Hoe lang is dat geleden? Want dat is een oud model. Ze hebben gewoon serieuze stappen gemaakt.
Duderino zegt
Eind 2018. Ze zullen ongetwijfeld stappen hebben gezet. Maar hoe slecht die auto in elkaar zat was echt ongelooflijk. Ik heb hem met 10km op de teller bij de dealer opgehaald en op weg naar huis al eerste problemen gehad. Wat ik nog weet:
– de deur dus
– versnellingsbak zeker 10x gewoon mee opgehouden
– keyless go werkte niet icm het bovenstaande. Je kon hem pas uitzetten als hij in de P stond en de bak ging niet in de p.
– keyless werkte ook niet 9 van de 10 keer waardoor ik hem niet meer op slot deed in de hoop dat hij gejat werd…maar helaas.
– deels eigen schuld, maar geen signaal als je de sleutel niet bij je had. Auto werkte perfect tot dat je hem uit zette en dan erachter kwam dat je de sleutel niet had kon je gaan lopen.
– benzine meter gaf een kwart tank aan terwijl ik met een lege tank voor het stoplicht stond.
– bij regen liep de kofferbak vol
Jurgen zegt
Leuke merknaam, Blow Your Dick 😂
wimof zegt
Waar staat het onderdelenmagazijn van dit merk en na hoeveel uur is een bestelling van een willekeurig onderdeel geleverd?
Vraag al dikwijls gesteld nooit beantwoord.
maotje zegt
Heb je vraag ook al eens gesteld bij een dealer die ze verkoopt?