De eigenaar zal van die boete niet wakker liggen waarschijnlijk. Hij heeft zo in ieder geval geen schade door anderen. Wel is het super asociaal natuurlijk…. #alleenopdewereld
Je moet dus maar accepteren dat anderen je auto beschadigen? Vond laatst mijn A3 met een hele veeg over de achterste wielkast in een parkeergarage, iemand heeft daar gewoon langs af geschuurd met in- of uitparkeren. Is natuurlijk WA verzekerd, geen camera. Dus ik ga maar polijsten en zien wat er overblijft. Leuk man, eerstewereldproblemen.
Dit doe ik met de Supra ook altijd. Anders kom je de auto niet uit #wideopeningdoors. Ik kan niet zien waar deze Audi staat, maar ik parkeer dan altijd ver van het trappenhuis om het asociale nog enigszins te beperken.
Een tijdje terug breed geparkeerd, op een plek waar twee auto’s alleen superstrak tegen elkaar aan konden staan. Kreeg een preek van een sportschooltype die ook van de waterpijp houdt (en/of handelt in suikerpoeder) en als ik niet beleefd was gebleven had ie zeker z’n met adrenaline strak-staande en met wei-eiwitten volgepompte body op me losgelaten. Nul begrip voor het schadevrij houden van je auto, rot op met je K-auto was het antwoord.
Wacht even.. dus jij parkeert lomp en daar moeten anderen dan ook nog begrip voor hebben?
Omgekeerde wereld dit. Ongeacht het type dat op je afkomt vind ik het niet meer dan terecht dat je hier op aangesproken wordt.
Begrijp me niet verkeerd, ik ben ook erg zuinig op mijn auto’s maar dubbel parkeren is echt een no-go. Niets zo irritant als dat je zelf een parkeerplek zoekt en je ziet dat er mensen dubbel staan en jij dus geen plek meer hebt ..
Tsja, het ziet er heel lomp uit en is niet netjes en er lijkt verder ruimte zat, maar… ik begrijp het ook wel een beetje! Zó vaak al gehad dat als ik netjes parkeer in toch vaak relatief krappe vakken, dat er weer een tuthola (m/v) je klem zet of erger nog: je mooi trakteert op een fijne parkeerschade. Het interesseert veel mensen blijkbaar geen r@@t, hun of een andermans kostbare bezit. En ík ben wel heel zuinig op de auto’s waar ik hard lang voor heb moeten werken. Ik zoek dus vaak een plek die of tussen 2 pilaren is, of ergens in een hoekje ofzo, of ver van waar anderen al staan. En soms, ja soms, parkeer ik ook dubbel, mea culpa.. als ik naar een grote stad ga neem ik sowieso de BMW niet maar mijn parkeerdeuk-Hondaatje
Dit dus exact, alleen doe ik het met het onze botsautootje de Up!
Al lijkt die minder parkeerschade te hebben dan mijn BMW, misschien toch iets met jaloezie?
Associaal is het misschien wel een beetje maar als ik terug denk aan hoe we vorige maand onze Twingo terug gingen afhalen bij de Renault garage in BoZ, snap ik wel waarom je je zo parkeerd. Deur stak zo ver naar binnen geplooit dat er tussen raam en deur een opening was van 4cm… Uiteraard geen briefje achter gelaten.
Sommige coupé en sportwagens hebben deuren die serieus wijd open gaan, die smalle vakken tegenwoordig maken het niet makkelijker erop. Je hoort iedereen altijd over schade en aso gedrag maar soms is het puur een praktisch aspect.
Probleem met (te) smalle parkeervakken is grotendeels opgelost als we allemaal om beurt in de andere richting zouden parkeren. Dan kan je heel dicht passagierszijde tegen elkaar parkeren en is er dubbel zoveel ruimte tussen de chauffeursportieren.
Helemaal mee eens, een goede oplossing maar fatsoenlijk & met fatsoen ritsen op de snelweg lukt ons Nederlanders al niet (ondanks meerder overgeidscampagnes de afgelopen decennia..) dus ik vrees dat zo’n afspraak in de praktijk nooooit zal werken. Daarnaast, dan moet dus tuthola (m/v) echt strak naast mijn auto gaan parkeren? Brrr … het idee alleen al…
Met de nodige informatie moet dat lukken en die dat tegendraads is geef je maar een stevige verkeerd geparkeerdboete.
Met een balk, buis of reling met beschermingsmateriaal errond tussen de passagierszijden voorkom je schade en de mogelijkheid om de chauffeursdeur te openen
Laatst kwam ik bij m’n a3, krap parkeervak, hele wielkast afgeschuurd. Iemand heeft die dus doodleuk met in- of uitparkeren geraakt en is weggereden. Misschien nog maar eens kijken wat er weg te polijsten is, maar je blijft het altijd zien. Over de jaren ook de nodige putten en deukjes op portierhoogte verzameld in krappe parkeervakken. Ik ken ook mensen die gewoon niet opletten als ze hun autodeur open doen… En als ze dan iets raken “oh shit, oeps” en dan weglopen want het is toch al gebeurd.
Als je een fortuin neertelt voor zo’n auto en er zuinig op bent… Tsja… Het is mega aso maar ik snap het wel. Wellicht als iedereen het ging doen dat ze de vakken eens iets breder gingen maken, auto’s worden ook alleen maar groter.
In parkeervakken in Nederland is alleen fatsoenlijk te parkeren met een A of B segment auto. Alles is veel te krap.
Ook met uitparkeren kom je gegarandeerd manoeuvreer ruimte te kort.
De suggestie van om en om parkeer die hierboven als oplossing wordt aangedragen gaat op de situatie in dit artikel met schuine parkeervakken natuurlijk niet op.
De eigenaar zal van die boete niet wakker liggen waarschijnlijk. Hij heeft zo in ieder geval geen schade door anderen. Wel is het super asociaal natuurlijk…. #alleenopdewereld
Dat is geen prent. Dat is een vriendelijke waarschuwing. Waar de eigenaar zich waarschijnlijk niets van zal aantrekken. Want matzwart.
Lak glanst mooi donkergroen… kofferklep is wel zwart.
Goeiendag ‘matzwart’? Ik mag toch gvd hopen dat jij geen rijbewijs hebt met zulk zicht!
Dit is geen prent, dit is een vriendelijk verzoek. Een wielklem of afslepen naar een afgelegen terrein van parkeerbeheer zou beter zijn.
Parkeerplaatsen worden steeds smaller en auto’s groter. Beter een boete dan een kras of bluts van een afgetrapte Nissan (om maar iets te noemen) .
Eerstewereldproblemen. Als je bang bent voor krassen of deuken, moet je je auto niet gebruiken. Of je koopt een Fiat Panda.
Wie moet wat? Vaak genoeg schade gehad door lompe figuren met een auto van 1000€, terwijl mijn schade al 1000€ werd.
Je moet dus maar accepteren dat anderen je auto beschadigen? Vond laatst mijn A3 met een hele veeg over de achterste wielkast in een parkeergarage, iemand heeft daar gewoon langs af geschuurd met in- of uitparkeren. Is natuurlijk WA verzekerd, geen camera. Dus ik ga maar polijsten en zien wat er overblijft. Leuk man, eerstewereldproblemen.
Dit doe ik met de Supra ook altijd. Anders kom je de auto niet uit #wideopeningdoors. Ik kan niet zien waar deze Audi staat, maar ik parkeer dan altijd ver van het trappenhuis om het asociale nog enigszins te beperken.
Precies dat. ik zoek ook altijd een plek ver van de ingang, het liefst een beetje veilig tussen de palen.
Idem en met een totaal niet bijzondere 2013 Mazda 6. Vind zo’n openslaande deur deukje of een kras toch echt zonde.
klinkt alsof je naar een gangbang gaat ofzo
Een tijdje terug breed geparkeerd, op een plek waar twee auto’s alleen superstrak tegen elkaar aan konden staan. Kreeg een preek van een sportschooltype die ook van de waterpijp houdt (en/of handelt in suikerpoeder) en als ik niet beleefd was gebleven had ie zeker z’n met adrenaline strak-staande en met wei-eiwitten volgepompte body op me losgelaten. Nul begrip voor het schadevrij houden van je auto, rot op met je K-auto was het antwoord.
Wacht even.. dus jij parkeert lomp en daar moeten anderen dan ook nog begrip voor hebben?
Omgekeerde wereld dit. Ongeacht het type dat op je afkomt vind ik het niet meer dan terecht dat je hier op aangesproken wordt.
Begrijp me niet verkeerd, ik ben ook erg zuinig op mijn auto’s maar dubbel parkeren is echt een no-go. Niets zo irritant als dat je zelf een parkeerplek zoekt en je ziet dat er mensen dubbel staan en jij dus geen plek meer hebt ..
Tsja, het ziet er heel lomp uit en is niet netjes en er lijkt verder ruimte zat, maar… ik begrijp het ook wel een beetje! Zó vaak al gehad dat als ik netjes parkeer in toch vaak relatief krappe vakken, dat er weer een tuthola (m/v) je klem zet of erger nog: je mooi trakteert op een fijne parkeerschade. Het interesseert veel mensen blijkbaar geen r@@t, hun of een andermans kostbare bezit. En ík ben wel heel zuinig op de auto’s waar ik hard lang voor heb moeten werken. Ik zoek dus vaak een plek die of tussen 2 pilaren is, of ergens in een hoekje ofzo, of ver van waar anderen al staan. En soms, ja soms, parkeer ik ook dubbel, mea culpa.. als ik naar een grote stad ga neem ik sowieso de BMW niet maar mijn parkeerdeuk-Hondaatje
Dit dus exact, alleen doe ik het met het onze botsautootje de Up!
Al lijkt die minder parkeerschade te hebben dan mijn BMW, misschien toch iets met jaloezie?
Associaal is het misschien wel een beetje maar als ik terug denk aan hoe we vorige maand onze Twingo terug gingen afhalen bij de Renault garage in BoZ, snap ik wel waarom je je zo parkeerd. Deur stak zo ver naar binnen geplooit dat er tussen raam en deur een opening was van 4cm… Uiteraard geen briefje achter gelaten.
Kijk, dat is iemand die van zijn/haar auto houdt en geen deuk in de deur wil. Niet helemaal netjes natuurlijk, maar mijn zegen heb je!
Hij incasseert die boete als een man en spekt de gemeente, prima deal toch?
Hoe weet je dat die de boete accepteerd?
Sommige coupé en sportwagens hebben deuren die serieus wijd open gaan, die smalle vakken tegenwoordig maken het niet makkelijker erop. Je hoort iedereen altijd over schade en aso gedrag maar soms is het puur een praktisch aspect.
Probleem met (te) smalle parkeervakken is grotendeels opgelost als we allemaal om beurt in de andere richting zouden parkeren. Dan kan je heel dicht passagierszijde tegen elkaar parkeren en is er dubbel zoveel ruimte tussen de chauffeursportieren.
Helemaal mee eens, een goede oplossing maar fatsoenlijk & met fatsoen ritsen op de snelweg lukt ons Nederlanders al niet (ondanks meerder overgeidscampagnes de afgelopen decennia..) dus ik vrees dat zo’n afspraak in de praktijk nooooit zal werken. Daarnaast, dan moet dus tuthola (m/v) echt strak naast mijn auto gaan parkeren? Brrr … het idee alleen al…
…en dan hopen dat ze daar niet ook willen instappen.
Met de nodige informatie moet dat lukken en die dat tegendraads is geef je maar een stevige verkeerd geparkeerdboete.
Met een balk, buis of reling met beschermingsmateriaal errond tussen de passagierszijden voorkom je schade en de mogelijkheid om de chauffeursdeur te openen
Waarom zegt niemand iets over de auto zelf ? Want “ hell “ is dat ding drugsrunners natte droom !
Laatst kwam ik bij m’n a3, krap parkeervak, hele wielkast afgeschuurd. Iemand heeft die dus doodleuk met in- of uitparkeren geraakt en is weggereden. Misschien nog maar eens kijken wat er weg te polijsten is, maar je blijft het altijd zien. Over de jaren ook de nodige putten en deukjes op portierhoogte verzameld in krappe parkeervakken. Ik ken ook mensen die gewoon niet opletten als ze hun autodeur open doen… En als ze dan iets raken “oh shit, oeps” en dan weglopen want het is toch al gebeurd.
Als je een fortuin neertelt voor zo’n auto en er zuinig op bent… Tsja… Het is mega aso maar ik snap het wel. Wellicht als iedereen het ging doen dat ze de vakken eens iets breder gingen maken, auto’s worden ook alleen maar groter.
Best een risico om met zo’n strijkijzer tussen de hoge stoepranden korte bochten de garage in de rijden.
En na die prestatie dan alsnog het parkeervak missen, ook wel weer een kunst.
In parkeervakken in Nederland is alleen fatsoenlijk te parkeren met een A of B segment auto. Alles is veel te krap.
Ook met uitparkeren kom je gegarandeerd manoeuvreer ruimte te kort.
De suggestie van om en om parkeer die hierboven als oplossing wordt aangedragen gaat op de situatie in dit artikel met schuine parkeervakken natuurlijk niet op.
De voorste kentekenplaat lijkt van sjoemel formaat te zijn. Zo’n “de regels gelden niet voor mij” figuur heb ik maar weinig respect voor.