Cybertrucks
Hallo, tijdens mijn roadtrip en familiebezoek in de VS vorige maand, reden we langs een Tesla-dealer in Cypress/Houston. Vanaf de snelweg trokken de Cybertrucks die in het gras geparkeerd stonden meteen onze aandacht. Net als eerder in het nieuws gemeld, kampen dealers blijkbaar met overvolle parkeerplaatsen en een overschot aan voorraad.
Het was bizar om te zien hoe deze Cybertrucks stonden te verstoffen. Het lijkt er dus op dat het probleem niet alleen bij de Model 3 en Y ligt; ook de Cybertrucks blijven langer staan dan verwacht.
Groet, Pierre
tortuga zegt
Overschot of vroegtijdige garantie voorraad
str8six zegt
Wat vet!!
ouwedibbes83 zegt
Toch snel gegaan; van een maandenlange wachtrij naar een voorraadoverschot in de wei
b00st zegt
Of wachten op afhaling? Toen ik eind vorig jaar een Model Y ging oppikken bij de dealer in Brussel stonden er ook een 100-tal geparkeerd. Allemaal om diezelfde week nog af te halen.
rwdftw zegt
Dat zou kunnne maar als je goed oplet, dan zie je op de foto met een jongetje een blauwe Model 3. Aan de koplampen kan je zien dat het geen highland model is. Deze is dus al maanden oud. Hij staat daar ook niet zomaar, want plat geparkeerd door andere Tesla’s, waarbij de grijze nog wat plakkertjes heeft die erop duiden dat deze ook nog geen baasje heeft.
frits05 zegt
Dat is volgens mij een Model Y en geen M3
Johanneke zegt
Is duidelijk een Y, de 3 heeft een scherpere bumper. En er kunnen 1000 redenen zijn dat die er nog staat. De cybertruck kan ik mij er maar 1 bedenken: het is een elektrische truck. Juist truckkopers willen over het algemeen geen EV. Ik begrijp niet dat automakers in dit segment springen. Ik geloof er geen snars van dat ze geld maken op de f150 of cybertruck EV’s.
kas_par zegt
Nee… op tiktok zie je het veel… overal in Amerika weilanden en parkeerplaatsen vol met Cybertrucks… Soms staan ze er maanden, met dikke lagen stof erop, soms zelfs graffiti. Ze raken ze aan de straatstenen niet kwijt. Er was een groep early adopters die ze wilde hebben en daarna is het direct ingestort terwijl ze bleven produceren. Ook steeds meer andere modellen Tesla’s blijven staan. De hype is voorbij, het logootje is niet meer voldoende en soms zelfs een minpunt geworden nu het gekoppeld is aan Trump. Dan blijft over dat het eigenlijk maar matige auto’s zijn met veel problemen… ondanks mooie software en nog steeds de beste accutechniek in vergelijking met andere merken…
Allison Burgers zegt
Zonder het verhaal erachter lastig te verklaren. Wel grappige beelden.
Benieuwd of ze in Texas zitten te wachten op Tesla.
THSD zegt
Waarschijnlijk moet de OTA update voor all-terrain modus nog overgezonden worden om uit het weiland te kunnen komen 🤪
drdre1 zegt
Briljant. 😂
Fruitcake zegt
Musk word de ondergang van Tesla
kas_par zegt
Klopt. Hij was belangrijk in de groei van Tesla, maar is nu ook degene die het merk de afgrond in duwt. Inmiddels is het ronduit gênant om nog een nieuwe Tesla te rijden…
panam1 zegt
Dit zijn vaak dealer aankopen en niet gebaseerd op bestellingen van klanten. De cybertruck is natuurlijk extreem gehypt – en op basis daarvan kopen dealers dan groot in. Nu de hype over is / mensen minder zin hebben in electrisch rijden zitten de dealers met de gebakken peren / trucks 🙃- of de opslag die de dealer op deze wagens legt is te absurd. Dealers mogen in de VS hun eigen prijs bepalen – en als deze dealer de truck voor bv 150k wil verkopen maar 100km verderop staan ze voor 125k te koop, dan begrijp je wat er gaat gebeuren natuurlijk
MM93 zegt
Dit weiland is gewoon gehuurd door de lokale Tesla dealer, de verkopen gaan zo goed dat hij op zijn eigen terrein gewoon geen plek meer heeft. Zie je in Nederland tegenwoordig ook al bij sommige dealers.
kas_par zegt
Helaas… in Amerika zijn er overal weilanden en parkeerplaatsen met Tesla’s dir daar regelmatig vele maanden al staan te verstoffen of zelfs met graffiti bespoten worden. Ze krijgen ze niet meer verkocht, de bubbel is gebarsten…
pomoek zegt
leave the world behind vibes.
alloallo zegt
Tesla dealers? Ik dacht tesla eigenaar was van alle outlets??
mashell zegt
“En toen gingen we naar een weiland waar heel veel Cybertrucks stonden”. Die jongens hebben wat bijzonders te vertellen als ze weer thuis.
panam1 zegt
Wel een auto die door de hele wereld wordt gehyped – 2 jaar wachtlijst (eerste maanden) en nu schijnbaar niet aan de straat stenen te slijten is, is idd wel nieuwswaardig. Ik begrijp dat t voor jou als electrisch rijder vervelend is dat iedereen je langzamerhand aan t uitlachen is in de kroeg, dus dan maar negatief schrijven over de mensen die dit nieuws posten –
mashell zegt
Zo… wil je misschien de dingen iets te graag in een negatief licht zien?
Heb je zelf al eens een Cybertruck gezien? Ik ééntje, een referentie voertuig bij een fabrikant. Deze jongens hebben er heel veel gezien. Daarmee hebben ze toch een goed verhaal voor de vriendjes op school. Want hoe idioot groot en lelijk de Cybertruck ook is. Hij is wel indrukwekkend en technisch interessant. Het is dus een positieve reactie…
MarcoM zegt
Tesla meeting van liefhebbers.
drdre1 zegt
Dat zal ’t zijn. Gaat niks boven een dagje software-updates en release notes met elkaar vergelijken. 👍🏻🙂
MarcoM zegt
Haha.
brammetjedeb zegt
Mmmoooooooooeeeeeeeeehhh!
DeWitteCondor zegt
Kan iemand mij uitleggen waarom in de US zulke enorme voorraden worden aangehouden? Ik snap dat het een cultuurdingetje is ook maar je kapitaal staat daar gewoon letter vastgeroest. Hoe kunnen die dealers het zich permitteren om velden vol onverkoopbare meuk te handhaven?
Roro zegt
De markt vraagt om snelle levering, kun je dat niet? Dan zorgt.je concurrent dat hij het wel kan.
DeWitteCondor zegt
Bizar dus dat dat daar nodig is, maar in europa niet. Alsof je normaal gesproken niet even kan wachten op je auto. Kapitaalvernietiging.
Hawkeye72 zegt
Ik ben er volgende maand, zal eens kijken of ze er nog staan….
bestwelpierre zegt
Als je toch in de buurt bent, hier staan ze👉🏻 https://maps.app.goo.gl/PU1K25TmUYR5GF5N9
werf76 zegt
Veld vol met Duplo blokken
schuimbekje3 zegt
in de vs is het niet ongebruikelijk als je 50 stuks koopt dat je 50% retailprijs krijgt.. dus zo’n 100.000 dollar msrp kost de dealer dan 50.000 inkoop.. koopt ie er 49, dan is de inkoop ineens 85.000 voor een 100.000, dus 416.000 voor 49 of 250.000 voor 50… dan maar 50 en 20 auto’s marge