Ik zal mij wel niet populair maken hier, maar reed een tijdje geleden achter 1tje, een 4.2 sport GT. Het lawaai dat dat ding maakte bij het wegrijden van een stoplicht, gewoon rustig van 0 naar 50, was beschamend. De hele straat bulderde dat ding door alsof er een tank voorbij kwam. En dan ging ie gewoon heel rustig in een seconde of 8 naar de 50. Sloeg helemaal nergens op.
Niks meer gewend sinds de komst van al die saaie stille hokken. Onze buurman had een GTS en elke ochtend om 7 uur vertrok hij naar zijn werk en die koude start was mijn wekker. Wat een geluid zeg! Hield er mijn raam voor open.
Aangezien petrolheads aangeven bij EV’s het geluid te missen, roepen EVangelisten te pas en te onpas als reactie dat ze de herrie van benzinemotoren zo vervelend vinden. Ook al gaat het artikel over de kleur en niet het geluid van de auto. Je kunt je afvragen waarom ze op artikels over brandstofauto’s klikken, als ze het toch maar niets vinden. Het bekende kinderachtige gedrag van subsidiejagers.
I dunno man, ik hou van brandstofauto’s, en de techniek, maar zie voor dagelijks vervoer alle voordelen van een EV in. Meer niet. Liever naar werk in een model 3 dan in een Opel Astra 1.2 zeg maar. Maar de brandstofmotor met minimaal 5 cillinders mag van mij cultureel erfgoed worden. Te mooi om niet van te genieten.
Misschien was hij gewoon aan het genieten van t geluid met raampjes open.. Je hoeft niet altijd te knallen voor geluid.. een rustig tokkelende V8 kan geweldig klinken
Ben het wel met je eens. Mooi geluid is niet hetzelfde als hard geluid. En een mooi geluid wordt (niet altijd, meestal niet eigenlijk) mooier door het aantal decibels op te voeren. En dan heb je nog zoiets als (a)sociaal geluid. Inderdaad: niet iedereen is petrol head . Ik ben het wel (vind ik) maar hoef ook geen sportuitlaat onder mijn Italiaanse schone. Tot 3.000 rpm mooi rustig, daarboven meer aanwezig. Dus kun je je aanpassen aan de omstandigheden. Perfect mix wat mij betreft.
Ik ben het met je eens, in de regel. Sowieso met alle 4 cil. met herrie. De enige die het in mijn ogen mag, is degene in een kwatroporte of de GT met deze fijne motor. Ben (een van de) de grootste BMW liefhebber(s), ook vanwege het geluid van de 6 in lijn. Vind het ‘t mooiste geluid, op 1 blok na. Die 8 van deze Italianen maken iets in me los. Zelfs als het (bijna) onbeschoft is.
Dat lijkt mij ook idd. Er gaat wat mij betreft namelijk (bijna) niets boven het geluid van die heerlijke V8 van Maserati, dus óf wij verschillen totaal van smaak, óf het is een ABC-uitlaten achtige aftermarket aanpassing geweest ;)
In mijn top 3 best klinkende auto’s staat zonder twijfel nog altijd de Quattroporte Sport GTS V.7 V8 en dan vooral de koude start. Kippenvel!
SCHITTEREND!! zoveel beter dan een grijze/zwarte/zilvere tint erop! als ik dit ziet snap ik echt niet dat mensen kleuren als de eerder genoemde zwart of grijs of zilver op zo een auto bestellen….
Nee, te groot voor rood. En dan die zwarte velgen, brrr… m.i. wansmaak. Quattroporte moet sjiek blijven. GranCabrio kan rood prima hebben (maar nooit zwarte velgen!!)
Ben het wel met je eens qua ‘te groot voor rood’, het wordt op deze manier een soort brandweerwagen. Alleen de ladders op het dak ontbreken. Bordeauxrood metallic past beter.
Johanneke zegt
Ik zal mij wel niet populair maken hier, maar reed een tijdje geleden achter 1tje, een 4.2 sport GT. Het lawaai dat dat ding maakte bij het wegrijden van een stoplicht, gewoon rustig van 0 naar 50, was beschamend. De hele straat bulderde dat ding door alsof er een tank voorbij kwam. En dan ging ie gewoon heel rustig in een seconde of 8 naar de 50. Sloeg helemaal nergens op.
kennone zegt
Niks meer gewend sinds de komst van al die saaie stille hokken. Onze buurman had een GTS en elke ochtend om 7 uur vertrok hij naar zijn werk en die koude start was mijn wekker. Wat een geluid zeg! Hield er mijn raam voor open.
roadster zegt
Aangezien petrolheads aangeven bij EV’s het geluid te missen, roepen EVangelisten te pas en te onpas als reactie dat ze de herrie van benzinemotoren zo vervelend vinden. Ook al gaat het artikel over de kleur en niet het geluid van de auto. Je kunt je afvragen waarom ze op artikels over brandstofauto’s klikken, als ze het toch maar niets vinden. Het bekende kinderachtige gedrag van subsidiejagers.
Johanneke zegt
I dunno man, ik hou van brandstofauto’s, en de techniek, maar zie voor dagelijks vervoer alle voordelen van een EV in. Meer niet. Liever naar werk in een model 3 dan in een Opel Astra 1.2 zeg maar. Maar de brandstofmotor met minimaal 5 cillinders mag van mij cultureel erfgoed worden. Te mooi om niet van te genieten.
petroldrinker zegt
@roadster goed gezegd
minimoke1984 zegt
Misschien was hij gewoon aan het genieten van t geluid met raampjes open.. Je hoeft niet altijd te knallen voor geluid.. een rustig tokkelende V8 kan geweldig klinken
ttr6 zegt
Ben het wel met je eens. Mooi geluid is niet hetzelfde als hard geluid. En een mooi geluid wordt (niet altijd, meestal niet eigenlijk) mooier door het aantal decibels op te voeren. En dan heb je nog zoiets als (a)sociaal geluid. Inderdaad: niet iedereen is petrol head . Ik ben het wel (vind ik) maar hoef ook geen sportuitlaat onder mijn Italiaanse schone. Tot 3.000 rpm mooi rustig, daarboven meer aanwezig. Dus kun je je aanpassen aan de omstandigheden. Perfect mix wat mij betreft.
jcjc zegt
Ik ben het met je eens, in de regel. Sowieso met alle 4 cil. met herrie. De enige die het in mijn ogen mag, is degene in een kwatroporte of de GT met deze fijne motor. Ben (een van de) de grootste BMW liefhebber(s), ook vanwege het geluid van de 6 in lijn. Vind het ‘t mooiste geluid, op 1 blok na. Die 8 van deze Italianen maken iets in me los. Zelfs als het (bijna) onbeschoft is.
eelco106gti zegt
Klinkt als niet origineel (after market einddemper / kleppendemper / uitlaatklep).
raul88 zegt
Dat lijkt mij ook idd. Er gaat wat mij betreft namelijk (bijna) niets boven het geluid van die heerlijke V8 van Maserati, dus óf wij verschillen totaal van smaak, óf het is een ABC-uitlaten achtige aftermarket aanpassing geweest ;)
In mijn top 3 best klinkende auto’s staat zonder twijfel nog altijd de Quattroporte Sport GTS V.7 V8 en dan vooral de koude start. Kippenvel!
petroldrinker zegt
SCHITTEREND!! zoveel beter dan een grijze/zwarte/zilvere tint erop! als ik dit ziet snap ik echt niet dat mensen kleuren als de eerder genoemde zwart of grijs of zilver op zo een auto bestellen….
alloallo zegt
Deze velgen zijn vreselijk. Liever zilvergrijs icm dit rood.
unimog406 zegt
Nee, te groot voor rood. En dan die zwarte velgen, brrr… m.i. wansmaak. Quattroporte moet sjiek blijven. GranCabrio kan rood prima hebben (maar nooit zwarte velgen!!)
kniesoor zegt
Ben het wel met je eens qua ‘te groot voor rood’, het wordt op deze manier een soort brandweerwagen. Alleen de ladders op het dak ontbreken. Bordeauxrood metallic past beter.
mashell zegt
Hen het altijd een zwak ontwerp gevonden dat in een saaie kleur niks uitstraalt. Zo in het rood valt het mee. Team rood zegt goedgekeurd.
alassad zegt
Komt naar mijn weten uit Dubai deze auto.
maussieknip zegt
Zonde van de zwarte velgen icm chromen/satijnglanzende raamlijsten. Of die raamlijsten ook zwart of de velgen gewoon aluminium kleurig