Sportauto’s en sportieve coupe’s of GT’s verkopen niet goed, maar elektrische sportauto’s? Zou daar echt een serieuze markt voor zijn? Het lijkt eerder een moetje voor Porsche.
Je kan ook een markt creëren. Sinds de Tesla Roadster (die overigens goed verkocht en nog steeds gewild is) is er geen serieuze elektrische sportauto meer geweest.
De Rimac tel ik even niet mee, want die is te duur, te exclusief, te lelijk en van een onbekend merk.
En elektrische roadster is op zich een super goed idee. Actieradius is sowieso minder van belang. En heerlijk stil cruisen met het dakje open. Misschien voor de “liefhebber” wat neppe motorgeluidjes die je aan of uit kan zetten.
De MG Cyberster komt binnenkort op de markt en is eind dit jaar te bestellen. De reviews van de pre-productie-auto zijn overwegend positief, en hij is ook nog relatief betaalbaar.
Omdat alle ‘sport’ modellen die electrisch gemaakt zijn een complete flop zijn……dan kan je eindelijk Porsche rijden , ga je er eentje kopen die geen geluid maakt 😂😂😂😂😂😂😂😂…..verder is de tendens dat veel merken afstappen van 100% electrisch, dus om nu te zeggen van ‘er is niets anders – want alles is electrisch’ is ook niet het geval. 100% flop – gegarandeerd. Verder heeft de loterij winnen weinig te maken met bovenstaande. Iets wordt succesvol of niet succesvol – meer een kop/munt situatie dan 6 getallen + 2 bonus getallen goed ‘raden’ .
Je zult als autofabrikant maar 6 jaar geleden op de EV-bandwagon gesprongen zijn, met het idee dat het de kip met de gouden eieren was en nu al je geld opgebrand hebben aan R&D, designen en testen plus het alvast optuigen van een productielijn. Ik begrip dat de EU autoindustrie het zwaar heeft. In feite zijn het startende ondernemers geworden, met een dikke bankrekening en dito dikke kosten.
Benieuwd hoe dit zich houdt naast de MG Cyberster. Ik geniet vooral van mijn Porsche vanwege het geluid van de ongeblazen 6-cilinder en sublieme wegligging.
Mét uitlaat en zónder de in Duitsland verplichte stickers „electric test vehicle“? Niet erg waarschijnlijk dat het hier om een (deels) elektrische auto gaat.
William zegt
Sportauto’s en sportieve coupe’s of GT’s verkopen niet goed, maar elektrische sportauto’s? Zou daar echt een serieuze markt voor zijn? Het lijkt eerder een moetje voor Porsche.
audirs3 zegt
Je kan ook een markt creëren. Sinds de Tesla Roadster (die overigens goed verkocht en nog steeds gewild is) is er geen serieuze elektrische sportauto meer geweest.
De Rimac tel ik even niet mee, want die is te duur, te exclusief, te lelijk en van een onbekend merk.
En elektrische roadster is op zich een super goed idee. Actieradius is sowieso minder van belang. En heerlijk stil cruisen met het dakje open. Misschien voor de “liefhebber” wat neppe motorgeluidjes die je aan of uit kan zetten.
I Love Porsche zegt
De MG Cyberster komt binnenkort op de markt en is eind dit jaar te bestellen. De reviews van de pre-productie-auto zijn overwegend positief, en hij is ook nog relatief betaalbaar.
b088y zegt
Heb er gister even ingezeten, moet zeggen dat ik hem fraaier in het echt vond, vleugel deuren wel iets to much.
kennone zegt
Met uitlaat
dare2think zegt
Wordt een totale flop.
I Love Porsche zegt
U kunt de toekomst voorspellen? Dat lijkt me geweldig. Hoe vaak hebt u de loterij al gewonnen?
panam1 zegt
Omdat alle ‘sport’ modellen die electrisch gemaakt zijn een complete flop zijn……dan kan je eindelijk Porsche rijden , ga je er eentje kopen die geen geluid maakt 😂😂😂😂😂😂😂😂…..verder is de tendens dat veel merken afstappen van 100% electrisch, dus om nu te zeggen van ‘er is niets anders – want alles is electrisch’ is ook niet het geval. 100% flop – gegarandeerd. Verder heeft de loterij winnen weinig te maken met bovenstaande. Iets wordt succesvol of niet succesvol – meer een kop/munt situatie dan 6 getallen + 2 bonus getallen goed ‘raden’ .
AudiRS zegt
Met pijp. Daar gaat de laadkabel in.
a_buis zegt
Wat een onzinnig project. Een roadster neem je mede vanwege het geluid als je GAS geeft, geen ampère. Nee doe maar niet.
814Diecast zegt
Je zult als autofabrikant maar 6 jaar geleden op de EV-bandwagon gesprongen zijn, met het idee dat het de kip met de gouden eieren was en nu al je geld opgebrand hebben aan R&D, designen en testen plus het alvast optuigen van een productielijn. Ik begrip dat de EU autoindustrie het zwaar heeft. In feite zijn het startende ondernemers geworden, met een dikke bankrekening en dito dikke kosten.
audirs3 zegt
@814Diecast Rare opmerking, aangezien juist de merken die best goed op de EV bandwagon zijn gesprongen er financieel het beste voor staan. Hyundai, Tesla en VW hebben de beste profit margins.
https://www.goodcarbadcar.net/which-automaker-is-actually-the-most-profitable/
I Love Porsche zegt
Benieuwd hoe dit zich houdt naast de MG Cyberster. Ik geniet vooral van mijn Porsche vanwege het geluid van de ongeblazen 6-cilinder en sublieme wegligging.
560pk zegt
Mét uitlaat en zónder de in Duitsland verplichte stickers „electric test vehicle“? Niet erg waarschijnlijk dat het hier om een (deels) elektrische auto gaat.