Ding staat te koop bij DUSA voor dat bedrag, ruzim 211.000 euro dus. Zal een forse marge op zitten, is echt voor iemand die heel veel wil opvallen en (net als bij veel Cybertruck kopers) per se de eerste in NL wil hebben?
(De Silverado EV oogt veel beter vind ik, maar ook daar zal de betrouwbaarheid twijfelachtig zijn, met de Hummer EV ook erg veel problemen in de USA)
Nee, je hebt c1 rijbewijs nodig maar dat wil niet zeggen dat je een B kenteken krijgt. Campers en ambulances staan ook op normaal geel kenteken en daar heb je ook C1 voor nodig.
Soms wel. Ik herinner me dat ze ooit in Delft nieuwe ambu’s hadden gekocht die vervolgens niet (direct) gereden konden worden omdat de rijders geen C hadden.
Dat, en er zijn vast nog wel meer beperkingen:
– parkeergarages
– eenrichtingswegen
– grachtengordels
– autowasstraten
Maar daarentegen:
+ bussluizen
+ verkeersdrempels
Heeft hier niks te zoeken en moet gewoon verboden worden. Totale verspiling van energie en materialen, te groot/zwaar voor nederlandse wegen en levensgevaarlijk in aanrijdingen. Ik hoop echt dat dit bij een exemplaar zal blijven voor elke tokkie met een kvk nummer zo’n ding gaat kopen
@mrbowser: Okee, jij loopt of fietst over straat, of rijd in een relatief kleine auto. Wil je aangereden door dit ding of door een C-segment (lagere) auto?
Prijs en breedte zullen zorgen voor een erg beperkte vraag. Daarnaast mega afschrijving, en nul dealernetwerk / after sales. Problematisch ding als er iets stuk gaat.
Kunnen we de audi rs6, bmw x5m m5 mercedes e63 ook allemaal onder laten vallen dan toch? Die zijn ook veel zwaarder dan gemiddeld en overbodig in energie / materiaal. Het kan namelijk ook prima met minder.
Wat een beest zeg. 3.5 sec naar honderd met dit mega gewicht van meer dan 4K kilo’s. Begrijp de varianten nog niet helemaal. Deze wordt geadverteerd met ruim 800 pk maar de 2 varianten met ofwel 2 ofwel 3 motoren staan voor respectievelijk ruim 700 pk en 1.000 pk…. Anyway; impressive ding.
Je zegt overgewicht en dan denk ik aan McDonalds. Zou een mooie challenge zijn met deze Amerikaan in Nederland door een McDrive in Nederland, daar zijn er een paar van die bijzonder krap zijn.
Maar personenauto 5 persoon op C rijbewijs is toch niet meer toegestaan tenzij het een laadbak heeft.
Maar deze behaalt ook niet de laadruimte formaten.
Net zoals de 6×6 G-wagon, totaal overbodig. Als het aan mij ligt mag er gewoon een maximum-gewicht van 2500kg komen voor EV’s bijvoorbeeld, om dit soort dingen te weren in de binnenstad. Want als je hiermee de boodschappen en de P.C. Hooftstraat tripjes doet.. lekker zinloos, maar vooral onveilig en lomp. Godzijdank heeft de Cybertruck het hier niet gehaald ook.
Ik snap aandacht en statussymbolen, maar dat mag niet echt ten koste gaan van de veiligheid en de afmetingen zijn ook vrij onpraktisch. Persoonlijk maak ik hier ook geen foto van, wel van de Ferrari 599 van een paar pagina’s terug.
@rogerzz: Hoezo een limiet van 2500kg alleen voor EVs?
Deze problemen spelen voor alle wagens. Iedereen moet een dikke SUV hebben tegenwoordig, en het is ook echt niet veel beter om door een benzine/diesel G-klasse aangereden te worden.
Wegenbelasting moet gewoon omhoog gaan als de auto ook hoger is. Dat bepaald de veiligheid.
Vet!
Gaaf ding, maar 211K !?
RDW geeft aan 110k.
Ding staat te koop bij DUSA voor dat bedrag, ruzim 211.000 euro dus. Zal een forse marge op zitten, is echt voor iemand die heel veel wil opvallen en (net als bij veel Cybertruck kopers) per se de eerste in NL wil hebben?
(De Silverado EV oogt veel beter vind ik, maar ook daar zal de betrouwbaarheid twijfelachtig zijn, met de Hummer EV ook erg veel problemen in de USA)
@William: Ik heb hem zien staan toen ik toevallig langsreed bij DUSA.
De Silverado EV lijkt het wel goed te doen met flinke range, ook als hij een aardige kar moet trekken.
Hoe kan dat ding op personenwagen kenteken staan? Meer dan 3,5 ton totaalgewicht is toch automatisch een bedrijfswagen?
Nee, je hebt c1 rijbewijs nodig maar dat wil niet zeggen dat je een B kenteken krijgt. Campers en ambulances staan ook op normaal geel kenteken en daar heb je ook C1 voor nodig.
Gaan ambulances over de 3,5 ton heen?
Soms wel. Ik herinner me dat ze ooit in Delft nieuwe ambu’s hadden gekocht die vervolgens niet (direct) gereden konden worden omdat de rijders geen C hadden.
G 63 6×6 AMG staat ook niet op bedrijfswagen kenteken in Nederland, Kijk maar naar die van Beukers.
C1 of C rijbewijs kan allebei.
Elecktrische auto´s hebben een vrijstelling gekregen in EU.
Het goede antwoord was al meerdere keren gegeven toen jij nog eens met deze BS aan kwam.
Waarom wordt deze onzin toegestaan op de Nederlandse wegen? Dit is een retorische vraag trouwens dus laat maar.
GMC Hummer EV Dutch Drooling Satisfying Spree – Score :
– Notorious B.I.G : ‘Kick in The Door’
– https://www.youtube.com/watch?v=WASFG70VYmw
Zijn er veel bruggen waar je niet overheen mag met dit gebakje?
Dat, en er zijn vast nog wel meer beperkingen:
– parkeergarages
– eenrichtingswegen
– grachtengordels
– autowasstraten
Maar daarentegen:
+ bussluizen
+ verkeersdrempels
Veel beter dan een Cyber-Ruk, maar die hoge wielkasten geven hem wel een beetje Knabbel en Babbel-wangen.
Trouwens, wel heel cool: Het reservewiel weer op de achterklep. Dit mag weer een trend worden van mij.
Heeft hier niks te zoeken en moet gewoon verboden worden. Totale verspiling van energie en materialen, te groot/zwaar voor nederlandse wegen en levensgevaarlijk in aanrijdingen. Ik hoop echt dat dit bij een exemplaar zal blijven voor elke tokkie met een kvk nummer zo’n ding gaat kopen
Loop niet zo te janken joh!
@mrbowser: Okee, jij loopt of fietst over straat, of rijd in een relatief kleine auto. Wil je aangereden door dit ding of door een C-segment (lagere) auto?
Ik wil door beide niet aangereden worden.
Moeten we vrachtwagens ook maar verbieden dan? Busjes ook?
Prijs en breedte zullen zorgen voor een erg beperkte vraag. Daarnaast mega afschrijving, en nul dealernetwerk / after sales. Problematisch ding als er iets stuk gaat.
Kunnen we de audi rs6, bmw x5m m5 mercedes e63 ook allemaal onder laten vallen dan toch? Die zijn ook veel zwaarder dan gemiddeld en overbodig in energie / materiaal. Het kan namelijk ook prima met minder.
Wat een beest zeg. 3.5 sec naar honderd met dit mega gewicht van meer dan 4K kilo’s. Begrijp de varianten nog niet helemaal. Deze wordt geadverteerd met ruim 800 pk maar de 2 varianten met ofwel 2 ofwel 3 motoren staan voor respectievelijk ruim 700 pk en 1.000 pk…. Anyway; impressive ding.
Wat een gedrocht op wielen. Weer een vrachtwagen op de weg… Laat die overgewicht auto’s lekker in Amerika rond tuffen
Je zegt overgewicht en dan denk ik aan McDonalds. Zou een mooie challenge zijn met deze Amerikaan in Nederland door een McDrive in Nederland, daar zijn er een paar van die bijzonder krap zijn.
Gelukkig hebben we wet- en regelgeving mbt voetgangersveiligheid bij nieuwe auto’s
Wat kosten 4 nieuwe banden?
Ik zou me niet happy voelen op menig Nederlands b weggetje met dit gevaarte.
Maar personenauto 5 persoon op C rijbewijs is toch niet meer toegestaan tenzij het een laadbak heeft.
Maar deze behaalt ook niet de laadruimte formaten.
Waste of ammo. Voor mannen met kleine .. voetjes.
Net zoals de 6×6 G-wagon, totaal overbodig. Als het aan mij ligt mag er gewoon een maximum-gewicht van 2500kg komen voor EV’s bijvoorbeeld, om dit soort dingen te weren in de binnenstad. Want als je hiermee de boodschappen en de P.C. Hooftstraat tripjes doet.. lekker zinloos, maar vooral onveilig en lomp. Godzijdank heeft de Cybertruck het hier niet gehaald ook.
Ik snap aandacht en statussymbolen, maar dat mag niet echt ten koste gaan van de veiligheid en de afmetingen zijn ook vrij onpraktisch. Persoonlijk maak ik hier ook geen foto van, wel van de Ferrari 599 van een paar pagina’s terug.
@rogerzz: Hoezo een limiet van 2500kg alleen voor EVs?
Deze problemen spelen voor alle wagens. Iedereen moet een dikke SUV hebben tegenwoordig, en het is ook echt niet veel beter om door een benzine/diesel G-klasse aangereden te worden.
Wegenbelasting moet gewoon omhoog gaan als de auto ook hoger is. Dat bepaald de veiligheid.
Hoezo bepaald de hoogte de veiligheid? Als je wilt dat auto’s niet belachelijk veel plaats innemen maar toch ruim zijn moet je juist de hoogte in.