BMW nu en toen, welke kies jij?
Vandaag met mijn vader op het werk toch even een foto gemaakt; hij met zijn BMW i4 en ik met mijn BMW E39 zo goed als volledig M5 uitgevoerd in het prachtige Oxford Green. Wat een wereld van verschil maar prachtige wagens. Ben benieuwd of de i4 ook 374.000 km gaat redden!
roverbmwdriver zegt
Zonder enige aarzeling: de E39
Kuifje zegt
Toen! De BMWs van nu zijn wat mij betreft hun charme volledig kwijt
xj220 zegt
E39 had (toen) meer karakter dan de i4 nu. Maar zonder twijfel de i4 (ik rijd em zelf, wat een rijdersmachine met 544 pk en dito handling, daar kan geen E39 tegenop).
Robert zegt
Een dergelijke opvatting is als vloeken hier, maar ik snap je helemaal.
Wat de foto’s ook andermaal duidelijk maken is hoe belachelijk groot auto’s door de jaren heen zijn gegroeid. Je positioneert een oude E-segmenter naast een hedendaagse D-segmenter, en de eerstgenoemde lijkt gewoon een boodschappenwagentje.
ClassicCarClubber zegt
Vooral dat. En als je dan in de i4/4-reeks zit, is het wel heel knus qua ruimte. Je zou denken dat het een ruime wagen is gezien de proporties maar voelt toch krap aan.
sportevo zegt
Dat viel mij ook meteen op. Ik heb ook een E39 gehad en nu een F31 die qua formaat gelijk aan voelt.
Mijn vader had ooit een E65 7-serie en toen ik ooit met een G30 van een vriend van mij reed had ik qua overzicht over de motorkap het gevoel alsof ik weer in die 7-serie reed.
Overigens zou ik nu voor de E39 gaan, prachtige auto.
zjos zegt
De oude ! 10x mooier.
mc96 zegt
De G26, maar dan wel met een benzinemotor.
Trojan zegt
De E39 is mooier en de echte BMW. Toch rij ik dagelijks liever in een i4 want sneller, comfortabeler, luxer en van deze tijd.
Towel986 zegt
De e39! De zweem van nostalgie en mooie herinneringen compenseren alle punten waarop die het zou afleggen tegen een moderne BMW.
En zo’n e39 blijft dik
alpina007 zegt
Grappig hoeveel groter auto’s zijn geworden. i4 lijkt een klasse groter
racerx zegt
Eitje, de E39. Blijft een prachtige wagen in de juiste spec.
Willy500E zegt
E39
turbolife zegt
Too easy. E39
William zegt
Ze hadden een i5 er naast moeten zetten, en geen i4. Daarnaast nogal sneu om een oude 5 serie met 2,5 liter motortje er uit te laten zien als een M5. Triest en onzeker pochers gedrag.
Richmond zegt
Mag best wat genuanceerder
thijsdeg zegt
Ik zie nergens M logo’s hoor. Als een eigenaar dit nou mooi vindt wat is dan het probleem? Het is niet dat de complete halfordscatalogus leeg gekocht is
mashell zegt
Waarom een i5? Deze i4 is al groter.
werf76 zegt
Makkie, de oude.
camber24 zegt
De i4, want de E39 is sterk overgewaardeerd en verouderd as hell. En gaan al die E39 adepten hier met zo’n oud lijk als daily rijden? Juist, ja…
joki zegt
Ik denk da
joki zegt
Zelf al eens een onderhoud uitgevoerd, of onderdelen vervangen? Geloof me, wagens van de generatie van de e39 hou je veel makkelijker op de weg dan de huidige generatie met zijn terugroepacties en allerlei software euveltjes…
petroldrinker zegt
@camber24 graag! geen moderne systemen die in storing kunnen gaan, of mij gaan irriteren tijdens het rijden met piepjes, bijremmen, sturen binnen de banen etc, gewoon de bestuurder die de auto controleerd zoals het hoort, jij zou zeker niet meer zonder al die stumperhulpjes kunnen dat je een E39 een oud lijk noemt…
camber24 zegt
Opportunisme
bunnylebowski zegt
E39
volvo480gtt zegt
E39
a_buis zegt
Ik mis mijn Oxford green E39 540i nog regelmatig. Gelukkig hebben we de foto’s nog.
Rik zegt
Denk dat die 374.000km voor de i4 geen probleem zijn. Ik heb al 72.000km met mijn i4M50 gereden, is nog niet in de garage geweest, de originele voorbanden liggen er nog op en heb bij 51.000km de achterbanden vervangen.
isleofman zegt
Keurig!
rwdftw zegt
Jij zal hem in de lease hebben en bij 160-200.000 km gaat de auto er weer uit. Daarna gaat hij zijn 2e hands leven in met eigenaren die er 15-30.000 km per jaar mee rijden. Tegen de tijd dat die eigenaar de 4 ton aantikt zijn we een jaar of 10 verder.
Er zit dan wel geen ICE in, maar het apparaat weegt wel 2.5 ton en accus gaan geen eeuwen mee. Dus het onderstel krijgt rake klappen en de accu kapt er waarschijnlijk mee voor het ding de 4 ton aantikt.
pietertje123 zegt
E39
E39 530i A Touring bij 385.000 in tien jaar weggedaan. Nog spijt van ook.
Qua onderdelen kun je ze nog prima laten rijden, helaas gooit het uurloon van een beetje garagist roet in het eten. Zeker als het laptopmonteurs zijn, die hebben veel te veel tijd nodig om iets mechanisch op te lossen.
Gulli zegt
E39 wint elke vergelijking met elke nieuwe BMW, zonder enige twijfel. Als je daar een mooie restomod van zou kunnen maken met moderne snufjes erin die subtiel verwerkt zijn heb je echt wat moois in je handen.
Dutchdriftking zegt
Stichting open deur dit. Al is de i4 best een knappe BMW.
petroldrinker zegt
Die er niet uitziet als een rat met zn enorme slagtanden als grille…… de oude dus voor mij!
Snap nog altijd niet hoe BMW die autos kan maken met die mega grillen, zo een lelijk design element kan ik mij niet eens heugen van andere merken die zo lelijk is en dan ook nog eens op meerdere modellen plaatsen
bischero zegt
Liefst een E39 528i Orientblau pre facelift exemplaar met Sandbeige interieur met sportstoelen zonder M-bumpers voor de leuk en vakantie, maar mijn huidige daily i4 40 met ruim geselecteerde opties is in het huidige NL (!) woon-werk verkeer toch wel prettiger.
melcon zegt
Er is maar 1 antwoord op deze vraag, de E39 natuurlijk!
AMG zegt
Zonder twijfel, E39
Otua zegt
Als het vuil op de E39 enigszins representatief is voor de liefde die hij krijgt denk ik niet dat ie het nog lang gaat volhouden.
maxidyne zegt
De E39, tijdloos design. Fijne herinneringen aan de 540i die mijn oude heer had.
rwdftw zegt
Lijkt mij logisch, de E39!
ponnie zegt
Naast elkaar zie je nog beter wat een gedrocht de nieuwe is. Niet alleen zijn de styling elementen niet om aan te zien, de verhoudingen zijn ook nergens te vinden.
AudiRS zegt
Iedereen die ‘E39’ roept is dom. Ik zou de spuuglelijke i4 nemen. En dan gelijk verkopen en een fraaie E39 en moderne bimmer weer aankopen. Duh.