+1
Renault 5 Turbo
Een van de 4987 Renaults 5 Turbo (1820 Turbo 1 en 3167 Turbo 2) die er geproduceerd zijn door Alpine in de periode 1980/1984. De motor heeft een inhoud van 1397 cc en is achterin geplaatst en leverde 160 pk. Hij heeft dus ook achterwielaandrijving. Het gewicht was 970 kg. De Renault 5 Turbo 1 was oorspronkelijk bedoeld voor deelname aan rallyes. De Turbo 2 werd ontwikkeld voor gebruik op de openbare weg en maakte veel meer gebruik van gewone Renault 5 onderdelen. Dit exemplaar nam deel aan een grote Renault Alpine 'rally' die gisteren plaatsvond in Het Gooi.
Heel tof!
Ontzettend gaaf bakkie, leuke spot!
Leuke spot!
Oeh GAAF! Ik heb als klein jochie vaak op de achterbank gezeten van een vijfje. Zowel mijn moeder als de omas hadden ze.
Ook leuk, in de achtergrond staat een witte Alpine.
Dit ziet er toch een heel stukken beter uit dan dat Renault nu bouwt?
Gaaf! Ook die witte Alpine op de achtergrond!
Nog zo’n onbetaalbare droom van mij
Ooit vond ik dit spuuglelijk, vandaag de dag gewoon echt gaaf!
Ook leuk: een (bijna) periode correcte nummerplaat.
Lijkt me doodeng om mee te rijden maar toch een erg fascinerend ding. Op zondagochtend met droog weer durf ik het misschien aan.
In Aurillac (fr) rijdt er eentje rond in groep B trim. Bijna 300 pk uit dat torretje. En de eigenaar gebruikt ze ook regelmatig op de kronkelweggetjes naar het stuwmeer, een vent van eind 70. Een glimlach van oor tot oor als hij er in rijdt
Techniek van een Maxi Turbo, zoals in de oto van Jean Ragnotti zat ?
Yep, heuvelklims rijdt hij ermee nu
Heerlijk!
Dit vind ik de leuke spots.
Blijft een heel bijzonder autootje. Zou ik graag één willen hebben. Maar nog liever de A310 op de achtergrond.
Wauw!
Hele dikke velgen!