Renault 5 Turbo
Een van de 4987 Renaults 5 Turbo (1820 Turbo 1 en 3167 Turbo 2) die er geproduceerd zijn door Alpine in de periode 1980/1984. De motor heeft een inhoud van 1397 cc en is achterin geplaatst en leverde 160 pk. Hij heeft dus ook achterwielaandrijving. Het gewicht was 970 kg. De Renault 5 Turbo 1 was oorspronkelijk bedoeld voor deelname aan rallyes. De Turbo 2 werd ontwikkeld voor gebruik op de openbare weg en maakte veel meer gebruik van gewone Renault 5 onderdelen. Dit exemplaar nam deel aan een grote Renault Alpine 'rally' die gisteren plaatsvond in Het Gooi.
rv_carphotography zegt
Heel tof!
Kuifje zegt
Ontzettend gaaf bakkie, leuke spot!
rollingstoned zegt
Leuke spot!
rwdftw zegt
Oeh GAAF! Ik heb als klein jochie vaak op de achterbank gezeten van een vijfje. Zowel mijn moeder als de omas hadden ze.
Ook leuk, in de achtergrond staat een witte Alpine.
Svda zegt
Dit ziet er toch een heel stukken beter uit dan dat Renault nu bouwt?
suheyl zegt
Gaaf! Ook die witte Alpine op de achtergrond!
kennone zegt
Nog zo’n onbetaalbare droom van mij👌🏼
marcomanta zegt
Ooit vond ik dit spuuglelijk, vandaag de dag gewoon echt gaaf!
bmw318i zegt
Ook leuk: een (bijna) periode correcte nummerplaat. 😉
William zegt
Lijkt me doodeng om mee te rijden maar toch een erg fascinerend ding. Op zondagochtend met droog weer durf ik het misschien aan.
KEV9 zegt
In Aurillac (fr) rijdt er eentje rond in groep B trim. Bijna 300 pk uit dat torretje. En de eigenaar gebruikt ze ook regelmatig op de kronkelweggetjes naar het stuwmeer, een vent van eind 70. Een glimlach van oor tot oor als hij er in rijdt
kniesoor zegt
Techniek van een Maxi Turbo, zoals in de oto van Jean Ragnotti zat ?
KEV9 zegt
Yep, heuvelklims rijdt hij ermee nu
kniesoor zegt
🙂👍
sabrerator zegt
Heerlijk!
Dit vind ik de leuke spots.
mc96 zegt
Blijft een heel bijzonder autootje. Zou ik graag één willen hebben. Maar nog liever de A310 op de achtergrond.
rendomjoeser zegt
Wauw!
cossiekiller zegt
Hele dikke velgen!