Zo, 700 pk uit een viercilinder. Ben ik benieuwd hoe lang dat heel blijft. Als ik de horrorvideo’s zie van het YouTubekanaal Motoren Zimmer hoe snel de reguliere moderne AMG’s al stuk gaan (al dan niet door ondeskundig berijden door de eigenaar of verkeerd/te weinig onderhoud), is dit er eentje voor een maandabonnement bij het revisiebedrijf.
Ben ook benieuwd om welke blokken iedereen het heeft want de meeste V8 motoren zijn bulletproof. Geen ervaring met die 4 cilinders ( wil dat zo houden) misschien zo’n 6 cilinder voor de lol.
Inderdaad, daarom mijn interesse. Die V8 biturbo’s schijnen robuust te zijn, maar ik dacht dat die 4 cilinders ook wel sterk waren, eigenlijk. 6 cilinders geen idee.
Denk dat een deel ook wordt veroorzaakt door veel revven, al dan niet met koude motor. Maat van mij heeft een zo’n c klasse crossover coupé (zo’n domme wagen) gehad, gekocht van een eredivisie speler. Ding heeft meer bij de garage gestaan dan dat ie er mee heeft kunnen rijden.
Dat dus. Was ook mijn eerste gedachte. 700 pk is leuk, maar hoe lang gaat dat goed???
Nou ben ik echt geen techneut daarin, maar weet wel dat als je bepaalde dingen gaat forceren/overbelasten, je ergens de prijs gaat betalen.
Kan bijna niet geloven dat (sommige) kopers van AMG’s zo met hun wagen omgaan door bijvoorbeeld koud te revven. Neem aan dat het liefhebbers zijn die hun hoog getunede motoren eerst liefdevol warmdraaien.
30pk meer als een gewone c AMG.
Voor degenen die het niet snappen: die 700pk’s komen niet uit het blokje. Die 700 is een combinatie van electriciteit en het blokje.
MoeWat zegt
Lekker man!
Robert zegt
Zo, 700 pk uit een viercilinder. Ben ik benieuwd hoe lang dat heel blijft. Als ik de horrorvideo’s zie van het YouTubekanaal Motoren Zimmer hoe snel de reguliere moderne AMG’s al stuk gaan (al dan niet door ondeskundig berijden door de eigenaar of verkeerd/te weinig onderhoud), is dit er eentje voor een maandabonnement bij het revisiebedrijf.
lekkaah zegt
Over welke blokken gaat dat vooral specifiek?
anthwan zegt
Ben ook benieuwd om welke blokken iedereen het heeft want de meeste V8 motoren zijn bulletproof. Geen ervaring met die 4 cilinders ( wil dat zo houden) misschien zo’n 6 cilinder voor de lol.
lekkaah zegt
Inderdaad, daarom mijn interesse. Die V8 biturbo’s schijnen robuust te zijn, maar ik dacht dat die 4 cilinders ook wel sterk waren, eigenlijk. 6 cilinders geen idee.
Johanneke zegt
Denk dat een deel ook wordt veroorzaakt door veel revven, al dan niet met koude motor. Maat van mij heeft een zo’n c klasse crossover coupé (zo’n domme wagen) gehad, gekocht van een eredivisie speler. Ding heeft meer bij de garage gestaan dan dat ie er mee heeft kunnen rijden.
307-2.0-chipped zegt
Dat dus. Was ook mijn eerste gedachte. 700 pk is leuk, maar hoe lang gaat dat goed???
Nou ben ik echt geen techneut daarin, maar weet wel dat als je bepaalde dingen gaat forceren/overbelasten, je ergens de prijs gaat betalen.
rogier_hentenaar zegt
Kan bijna niet geloven dat (sommige) kopers van AMG’s zo met hun wagen omgaan door bijvoorbeeld koud te revven. Neem aan dat het liefhebbers zijn die hun hoog getunede motoren eerst liefdevol warmdraaien.
Hubert zegt
Helaas niet.
Meesten bestuurders zijn foguren die met hun nektasje hoog in de toeren door de winkelstraat rijden.
ramshoek zegt
700 PeeKaajes. Zal wel wat kosten.
Gelukkig kun je hem ook huren.
Voor een paar uurtjes of een dag en kennelijk ook voor een WeEK1E …
saxoke zegt
30pk meer als een gewone c AMG.
Voor degenen die het niet snappen: die 700pk’s komen niet uit het blokje. Die 700 is een combinatie van electriciteit en het blokje.