NIO ET5 Touring
Niet alle Chinese auto's die op de Europese markt worden uitgebracht zijn even aantrekkelijk, maar de nieuwe NIO ET5 Touring mag er zijn! Vooral van achter heeft het wel iets weg van een mini-Taycan.
Hoorn, Nederland
Niet alle Chinese auto's die op de Europese markt worden uitgebracht zijn even aantrekkelijk, maar de nieuwe NIO ET5 Touring mag er zijn! Vooral van achter heeft het wel iets weg van een mini-Taycan.
Hoorn, Nederland
Je moet inloggen om een reactie te kunnen plaatsen.
alfa147ti zegt
Heb deze nep Porsche van de week ook al zien rijden, toch maar door sparen voor een echte auto.
chrisc zegt
Nep Porsche? Ff langs de opticien. ;D
moveyourmind zegt
Mooie wagen, maar net als bij Tesla moet je wel van de extreem minimalistische opzet houden van het interieur. Dn stevig aan de prijs en dan moet je het accupakket er ook nog bij kopen of huren. Dat die accu in 6 minuten verwisselbaar is is dan weer een pluspunt. In theorie betekent dat ook dat als de accu minder wordt je relatief goedkoop een nieuwe accu kan laten monteren.
mashell zegt
De montage kosten zijn toch niet het breekpunt bij het vervangen van de batterij? De kosten van de batterij zelf zijn het probleem.
mlo zegt
Met sambal remklauwen. Chinese auto’s, niets voor mij.
drivingmenny zegt
Wat een spot. Het zoveelste chinese gelukskoekje.
Jurgen zegt
Wat een raar uitsteeksel boven de vooruit is dat, lijkt er wel achteraf opgeplakt.
mjpamsterdam zegt
Bij mij komt het volgende op : neem een ouderwetse geruite pantoffel (niet een slipper maar een echte) en zet deze in profiel met dit apparaat (zou graag auto zeggen maar krijg het niet uit mijn strot). Oké, ben klaar, wat een hok!
heckblende zegt
“zou graag auto zeggen maar krijg het niet uit mijn strot”
je zegt hier letterlijk auto.
van wie heb je geleerd je zo aanstellerig te gedragen?
mjpamsterdam zegt
Ach jochie.
Janus zegt
Heb er onlangs mee gereden. Helemaal geen verkeerde auto! Alles er op en eraan. Wisselen van de accu (alleen in geval van huren) is een spectaculaire ervaring en binnen 5 minuten weer verder met een 90% volle accu! Prijs is ook ok, zeker in vergelijking met concurrentie. Nio zegt zelf de i4 als directe concurrent te zien. Ben ik niet mee eens. Mijn i4 voelt toch hoogwaardiger aan. Maar wel veel duurder in een 1 op 1 vergelijking qua uitrusting. Voordeel van deze Nio: er is geen alternatief qua EV combi.
robertvanheerde zegt
Goed om te lezen dat ik niet de enige ben die er zo over denkt. Zelf een week met de ET7 gereden en die vond ik ook niet op het niveau van de Duitse drie. Verder wel een goede auto, maar niet zó goed
driver79 zegt
Mooie achterkant maar past voor mijn gevoel niet bij de voorkant. Ik rij nu een Polestar 2 en mis wel het bagage gemak van een stationwagen als we een paar dagen weg zijn.
Gulli zegt
Ik heb dat gevoel ook idd. Het lijkt of de achterkant te kort is voor een echte station. Kijk een Vectra of een E-klasse combi gaat het natuurlijk niet snel meer worden maar dit lijkt meer tussen een hatchback en een station in te zitten.
driver79 zegt
Toffe kleur trouwens
jippie zegt
Volbehangen met Huawei ‘bewakingscamera’s?’
mashell zegt
Zijn die camera’s nou echt zo anders dan de camera’s in de Tesla’s waarvan de data uiteraard ook eventjes langs echelon en prism gaat?
Jurgen zegt
Het gaat er denk ik om dat ze er wel opgeplakt lijken, meestal zitten ze mooi weggewerkt.
mashell zegt
Nee, het gaat om de camera’s in het interieur. Degenen die gevoelig zijn voor de anti-China hetze die de VS aanwakkert op het internet die denken dat de Chinese overheid je gaat bespioneren met die camera’s.
Die lidar sensor op het dak is visueel niet heel aantrekkelijk en dient nu geen doel maar zal straks een belangrijk onderdeel zijn als Nio haar autonoom rijden software uitrolt.
papa zegt
Waar zouden de camera’s aan boord van een Tesla gemaakt worden?
jaso013 zegt
Ik vind um toch wel echt geslaagd. Ja, het is Chinees maar wat is dat niet tegenwoordig. Voor ongeveer 80K heb je deze full options. Veel geld maar wat is de concurrentie?
papa zegt
Voor 80k heb je ook een honqi (ofzoiets)
erics zegt
Rijd nu 2 jaar (100K km) met EV6, toen en nog steeds zeer uitgesproken qua uiterlijk. Daarom vind ik deze Nio echt heel fraai, houd wel van iets aparts.
mashell zegt
Mooiste station op de markt! Maar wie mooi wil zijn moet hier wel financiële pijn voor leiden.
Gulli zegt
Ik blijf het toch net een soort taxibordje vinden daar bovenop. Over 5 jaar lachen we hierom en vragen we ons af waarom het ooit zo heeft gemoeten.
DeWitteCondor zegt
Ook deze auto heeft het probleem waar het laatst in de reacties op een ander artikel ook over ging: Chinese auto’s hebben geen eigen smoel. Ze kopiëren wat design elementen van Europese auto’s van 3/4 jaar geleden. Daardoor oogt dit ook als een auto die 3/4 jaar geleden al op de markt kwam. Dat is jammer en onnodig. Het getuigt ook van bijzonder weinig creativiteit binnen je onderneming als je gewoon 50% Tesla pakt en 50% Porsche. Het gros van de kopers koopt geen Chinese auto voor de looks – die koop je omdat het goedkoper is dan de concurrentie. Anders zouden ze hier 0 afzetmarkt hebben dunkt mij. De Landwind en Outlander PHEV hebben dat al bewezen.
De EV6 en Ioniq zijn ook weer uitersten: er hoeft ook niet gelijk een of ander onooglijk Star Trek apparaat van gemaakt te worden – over een paar jaar ziet dat er lachwekkend uit. Doe gewoon zoiets als Mazda, Nissan, andere Kia modellen of Lexus. En doe iets aan die steenpuisten boven de voorruit.
gaawZaiK zegt
Alweer zo’n chinees, daar krijg je toch een puntkin van!