Ik begrijp dit model nooit zo goed. Ja gaaf dat ze het gedaan hebben. Maar wat moet je ermee. Loopt niet echt hard. Het is geen circuit machine. Het kan goed uit de voeten in het slijk, maar is ook weer geen echte offroader. Waar kan je nog offroad in west europa…. Wellicht als je al tig porsches 911 hebt gehad…
Waarom zou je dit willen hebben, ik ben enorm Porsche fan maar dit is toch ongeveer wel het lelijkste in het gamma als je het mij vraagt. Kruising tussen een 911 en SUV brr dan liever beiden afzonderlijk in GTS uitvoering;-)
Side note: Belgische eigenaar maakt een referentie middels de vanity-plates naar Lac Rose. Hij kent zijn pappenheimers…
Parijs-Dakar 1984: Deelname van 3 Porsche 911 Carrera 953 serie.
Aan het stuur van één zat Jacky Ickx die Porsche had overtuigd deel te nemen aan de rally (hij had het jaar daarvoor gewonnen met een Mercedes). 20 dagen later en 11000 km verder ging Porsche winnend over de finish bij Lake Retba (bijnaam Lac Rose vanwege de waterkleur) in Senegal.
De Porsches waren verstevigd met een stalen rolkooi. Deuren, bumpers, dak en zij- en achterruiten waren vervangen door polycarbonaat. een double wishbone met twin shocks moest de klappen opvangen.
Voor het eerst was een vierwielaandrijving toegepast met een manuele slip diffentieel en de auto was opgehoogd naar 27cm ground clearance. Ze hadden een 120 liter tank voorin en een tweede van 150 liter achter de voorstoelen.
Coureurs Metge en Lemoyne stuurden naar een nummer 1 plek, Ickx en Brasseur naar een 6e en Kussmaul en Lerner bezetten de 26eplaats
Het was de eerste keer dat een sportwagen de rally won.
xj220 zegt
Ziet er toch niet uit dit ding, zou een GT 3 Touring package pakken, veel classier!
Roskampies zegt
Ik begrijp dit model nooit zo goed. Ja gaaf dat ze het gedaan hebben. Maar wat moet je ermee. Loopt niet echt hard. Het is geen circuit machine. Het kan goed uit de voeten in het slijk, maar is ook weer geen echte offroader. Waar kan je nog offroad in west europa…. Wellicht als je al tig porsches 911 hebt gehad…
ericc zegt
Mooie nummerplaat!
Papageno zegt
Precies! Viel mij ook op. Laatste etappe van originele Paris-Dakar was altijd rond Lac Rose. Goed gekozen.
MarcoM zegt
Belgisch kenteken, want in NL wordt je door de BPM uitgekleed.
dree16v zegt
Waarom zou je dit willen hebben, ik ben enorm Porsche fan maar dit is toch ongeveer wel het lelijkste in het gamma als je het mij vraagt. Kruising tussen een 911 en SUV brr dan liever beiden afzonderlijk in GTS uitvoering;-)
Questron7 zegt
Side note: Belgische eigenaar maakt een referentie middels de vanity-plates naar Lac Rose. Hij kent zijn pappenheimers…
Parijs-Dakar 1984: Deelname van 3 Porsche 911 Carrera 953 serie.
Aan het stuur van één zat Jacky Ickx die Porsche had overtuigd deel te nemen aan de rally (hij had het jaar daarvoor gewonnen met een Mercedes). 20 dagen later en 11000 km verder ging Porsche winnend over de finish bij Lake Retba (bijnaam Lac Rose vanwege de waterkleur) in Senegal.
De Porsches waren verstevigd met een stalen rolkooi. Deuren, bumpers, dak en zij- en achterruiten waren vervangen door polycarbonaat. een double wishbone met twin shocks moest de klappen opvangen.
Voor het eerst was een vierwielaandrijving toegepast met een manuele slip diffentieel en de auto was opgehoogd naar 27cm ground clearance. Ze hadden een 120 liter tank voorin en een tweede van 150 liter achter de voorstoelen.
Coureurs Metge en Lemoyne stuurden naar een nummer 1 plek, Ickx en Brasseur naar een 6e en Kussmaul en Lerner bezetten de 26eplaats
Het was de eerste keer dat een sportwagen de rally won.