In Duitsland wordt je van voren geflitst zodat duidelijk kan worden gemaakt wie er met z’n gaffel achter het stuur zit. De prent wordt meegestuurd met de boete. Maar weet niet of dit kenteken op deze manier goed leesbaar is. Wellicht bewust gedaan. Lijkt me dat het gewoon onder het logo moet zitten aan de voorzijde.
Die kentekens zijn wel om te huilen…. Riskeer dan gewoon een boete en leg de originele onder je stoel met een rol ductape zodat je bij aanhouding wel door kunt rijden.
Ik blijf dat een dingetje vinden, die kentekenverplichting aan de voorkant. Ik snap wel dat het op die manier makkelijker is voor onze vrienden met de blauwe zwaailichten om overtreders, criminelen en ander gespuis aan te vinden, maar zolang het niet geldt voor tweewielers snap ik niet waarom het voor auto’s wel moet gelden.
Nog een invalshoek, als iemand met z’n auto een ongeluk veroorzaakt en doorrijdt, kunnen getuigen makkelijker het kenteken lezen als het aan voor- en achterkant staat. Voor een tweewieler is dat een kleiner “probleem”.
Ik snap niet dat terwijl in de meeste landen een kentekenplicht aan de voorkant geldt sommige Italiaanse merken daar geen rekening mee houden en een plek voor de kentekenplaat in het design opnemen.
En allebei van een invalide!
Dat zal dan wel een mentale beperking zijn, want de Europees goedgekeurde invalidekaart zie ik nergens onder de ruit liggen.
Suggereer jij dat zij wellicht hebben geknoeid met het pgb?
Tja, brede auto met grote deuren. Ik zou mij rot schamen.
Geestelijk gehandicapten
Dat kenteken aan de voorkant van die Ferrari, dat mag toch nooit zo? Het is niet goed te lezen op deze manier.
Klopt. Maar een Ferrari rijder betaalt zo’n boete lachend.
Ook hiervoor kan wetshandhaving overigens een WOK status voor uitdelen, als je een tweede keer (of vaker) voor deze overtreding wordt verbaliseerd.
In Duitsland wordt je van voren geflitst zodat duidelijk kan worden gemaakt wie er met z’n gaffel achter het stuur zit. De prent wordt meegestuurd met de boete. Maar weet niet of dit kenteken op deze manier goed leesbaar is. Wellicht bewust gedaan. Lijkt me dat het gewoon onder het logo moet zitten aan de voorzijde.
Die kentekens zijn wel om te huilen…. Riskeer dan gewoon een boete en leg de originele onder je stoel met een rol ductape zodat je bij aanhouding wel door kunt rijden.
Ik blijf dat een dingetje vinden, die kentekenverplichting aan de voorkant. Ik snap wel dat het op die manier makkelijker is voor onze vrienden met de blauwe zwaailichten om overtreders, criminelen en ander gespuis aan te vinden, maar zolang het niet geldt voor tweewielers snap ik niet waarom het voor auto’s wel moet gelden.
Ssst, breng ze niet op ideeën. Straks moet er ook eentje voorop de motor en moet ik remmen bij mijn favoriete flitspaal!
Nog een invalshoek, als iemand met z’n auto een ongeluk veroorzaakt en doorrijdt, kunnen getuigen makkelijker het kenteken lezen als het aan voor- en achterkant staat. Voor een tweewieler is dat een kleiner “probleem”.
Ik snap niet dat terwijl in de meeste landen een kentekenplicht aan de voorkant geldt sommige Italiaanse merken daar geen rekening mee houden en een plek voor de kentekenplaat in het design opnemen.
Repost? Zag deze tijdje geleden al passeren?