Ik ga voor de RUF CTR Anniversary, niet alleen omdat die praktischer is, maar ziet er ook veel beter uit. Die Bergmeister lijkt onaf, zeker aan de achterkant vind ik de afwerking erg slordig. Misschien is die in de zomer nog grappig, maar in winterse omstandigheden lijkt het me bijzonder onaangenaam om ermee te rijden.
De Bergmeister lijkt me in de basis een 993, eigenlijk een “open turbo R”, die het chassis heeft van een originele 993. Met daarop carbon bodyparts. Het is een conceptauto, wellicht een One-off als die niet in productie gaat. Stel dat ie wel in productie komt dan is er ongetwijfeld een normale achterbumper op te zetten. De CTR heeft idd een eigen chassis (monocoque). Als de centen daar waren zou ik toch proberen om nog een “turbo R” te laten bouwen hoewel die uit productie is. Op basis van de 993 dus.
De dames op de foto zijn vrouw en dochter van Alouis Ruf, dat is al een bijzondere spot op zich, maar zeker in deze auto. Alouis zelf in de CTR wellicht (als die mee mocht met de trip) 😄
Voor Ruf zal recent de vlag uitgegaan zijn, zij mogen ook in de toekomst brandstofmotoren blijven produceren ipv elektrische meuk. Hoewel ze pionier waren met een elektrische 997 en Cayenne, die laatste is (denk) nooit in produktie gegaan.
joosstra zegt
Ik ga voor de RUF CTR Anniversary, niet alleen omdat die praktischer is, maar ziet er ook veel beter uit. Die Bergmeister lijkt onaf, zeker aan de achterkant vind ik de afwerking erg slordig. Misschien is die in de zomer nog grappig, maar in winterse omstandigheden lijkt het me bijzonder onaangenaam om ermee te rijden.
Edge zegt
Doe mij ook die CTR maar. Die Bergmeister zal ongetwijfeld hartstikke leuk zijn op een zonnige bergpas, maar dat ding ziet er niet uit.
poursuivant zegt
Vooruit doe mij die witte dan maar.
tenaci zegt
Toch bizar om te beseffen dat deze auto’s eigen body’s en chassis hebben en dus in de basis niks meer mee porsche te maken hebben
hotze zegt
De Bergmeister lijkt me in de basis een 993, eigenlijk een “open turbo R”, die het chassis heeft van een originele 993. Met daarop carbon bodyparts. Het is een conceptauto, wellicht een One-off als die niet in productie gaat. Stel dat ie wel in productie komt dan is er ongetwijfeld een normale achterbumper op te zetten. De CTR heeft idd een eigen chassis (monocoque). Als de centen daar waren zou ik toch proberen om nog een “turbo R” te laten bouwen hoewel die uit productie is. Op basis van de 993 dus.
De dames op de foto zijn vrouw en dochter van Alouis Ruf, dat is al een bijzondere spot op zich, maar zeker in deze auto. Alouis zelf in de CTR wellicht (als die mee mocht met de trip) 😄
Voor Ruf zal recent de vlag uitgegaan zijn, zij mogen ook in de toekomst brandstofmotoren blijven produceren ipv elektrische meuk. Hoewel ze pionier waren met een elektrische 997 en Cayenne, die laatste is (denk) nooit in produktie gegaan.
naturalpower zegt
De ultieme Porsche is geen Porsche, maar deze CTR Anniversary.
hotze zegt
Voor jou als “naturalpower” de SCR, zonder turbo 😁
De CTR is ook uitverkocht naar het schijnt, de SCR wel verkrijgbaar en “übergeil”.
Wilms zegt
Tuurlijk de CTR. De Bergmeister mist volgens mij onderdelen of is dit altijd al geweest? :-)