Wat een gedrocht. Past ook niet eens in het parkeervak meer. Die crossover/SUV rage mag van mij echt stoppen.
Lelijke wagens die onveilig zijn voor iedereen die er niet in zit. Veel te zwaar waardoor alle wegen naar de knoppen gaan en we straks met z’n alle nog meer wegen belasting mogen gaan betalen om het onderhoud van de wegen te bekostigen.
Het zit u wel hoog :-)
Vrachtwagens zijn vele malen zwaarder, en nog vaak overbeladen ook. Die schade komt echt niet van SUV’s op brede banden. De druk per cm2 zal erg meevallen lijkt mij.
Ook dat “onveilige” is betrekkelijk. Een i7 sedan weegt namelijk hetzelfde.
Ik wordt liever aangereden door een sedan en klap dan boven op de motorkap/ voorruit. Bij dit ding wordt je tegen de straat gekopt en daarna nog even overleden door een SUV van bijna 3000 kg.
Afgezien van de logica is daar ook gewoon onderzoek naar gedaan.
Het zelfde geld natuurlijk voor de schade aan het wegdek. Ja een overbelade vrachtwagen doet meer schade. Maar dat heeft nog een doel. In dit belachelijke apparaat zit 99% van de tijd slechts 1 persoon.
Rationeel en objectief gezien is er geen enkele reden om SUV’s te bouwen en te kopen.
– Ze hebben een hoger gewicht waardoor ze meer lawaai maken
– Ze hebben door het hoge gewicht meer bandenslijtage, wat weer voor meer fijnstof zorgt
– Ze zijn aerodynamisch bar slecht, wat resulteert voor een hoger verbruik
– Ze zijn duurder qua aanschaf, onderhoud, verzekering en wegenbelasting
– Ze geven een vals veiligheidsgevoel
– Ze zijn onpraktisch, zeker in de stad, door de grote afmetingen
– Ze hebben slechtere rijeigenschappen dan een gelijkwaardige sedan, hothatch of station
SUV’s ogen vaak zwaar, maar bekijk de meetgegevens in de betere Duitse autobladen en het verschil met lage auto’s is klein of niet bestaand.
SUV’s zijn hoger maar vaak korter dan een sedan of stationcar. Een BMW i7 is veel langer dan een XM. Dus wie veroorzaakt er nu “overlast” in een stad?
En dat ze soms duurder zijn is voor eigenaren geen punt, Al kost een A8 bijvoorbeeld veel meer dan een Q8 E-tron. Dit is bij veel merken zo. SUV’s zijn niet de duurste auto’s in veel prijslijsten.
En toch worden ze gebouwd. En verkocht. In verbazingwekkend grote aantallen. Dus er lijkt zo hier en daar wat rationaliteit en/of objectiviteit te ontbreken.
Eens, maar blijkbaar zijn die redenen voor de meeste kopers niet zo belangrijk, maar wel een hoge instap, makkelijk koters erin kunnen tillen en een stoere dure look, want SUV’s worden door velen geassocieerd met een dikke portemonnee..
+ ze geven een beter overzicht over het verkeer
+ ze rijden door de langere veerwegen comfortabler, eigenlijk beter
+ je stapt er gemakkelijker in en uit
+ de kinderstoeltjes gaan er gemakkelijker in en uit
+ ze zijn minder lang gerekt en ogen dus sportiever
+ ze zien er een stuk stoerder uit
Wat een lachwekkend lelijk hok. En wat een totale treurnis dat dit daadwerkelijk rondrijdt… Hoeveel mensen moeten bij BMW de weg kwijt zijn dat zo’n achterkant het tot het productiestadium redt. Echt bizar…
Ik voel een rijtest van de M3 Touring aankomen😉
Scherp, daar lijkt het inderdaad ernstig op 🙂
Ik ga deze even overslaan …
Die achterkant… hahahahahahahahaha.
Dit gaat te ver… alles moet over the top… wordt er niet beter van helaad!
Wat een gedrocht. Past ook niet eens in het parkeervak meer. Die crossover/SUV rage mag van mij echt stoppen.
Lelijke wagens die onveilig zijn voor iedereen die er niet in zit. Veel te zwaar waardoor alle wegen naar de knoppen gaan en we straks met z’n alle nog meer wegen belasting mogen gaan betalen om het onderhoud van de wegen te bekostigen.
Het zit u wel hoog :-)
Vrachtwagens zijn vele malen zwaarder, en nog vaak overbeladen ook. Die schade komt echt niet van SUV’s op brede banden. De druk per cm2 zal erg meevallen lijkt mij.
Ook dat “onveilige” is betrekkelijk. Een i7 sedan weegt namelijk hetzelfde.
Ik wordt liever aangereden door een sedan en klap dan boven op de motorkap/ voorruit. Bij dit ding wordt je tegen de straat gekopt en daarna nog even overleden door een SUV van bijna 3000 kg.
Afgezien van de logica is daar ook gewoon onderzoek naar gedaan.
Het zelfde geld natuurlijk voor de schade aan het wegdek. Ja een overbelade vrachtwagen doet meer schade. Maar dat heeft nog een doel. In dit belachelijke apparaat zit 99% van de tijd slechts 1 persoon.
Ik denk echt dat de parkeervakken te klein zijn.
Geen van de drie auto’s past er in…
Welkom in Nederland. Wanneer gaat hij weer weg?
In Havana aan de Waal (Nijmegen) wilden ze een aantal jaren terug een SUV-verbod voor de binnenstad, en als ik dit zo zie snap ik wel waarom
Vond die xm wel iets hebben. De voorkant ziet er bruut uit maar dan die achterkant…. no thanks…
Rationeel en objectief gezien is er geen enkele reden om SUV’s te bouwen en te kopen.
– Ze hebben een hoger gewicht waardoor ze meer lawaai maken
– Ze hebben door het hoge gewicht meer bandenslijtage, wat weer voor meer fijnstof zorgt
– Ze zijn aerodynamisch bar slecht, wat resulteert voor een hoger verbruik
– Ze zijn duurder qua aanschaf, onderhoud, verzekering en wegenbelasting
– Ze geven een vals veiligheidsgevoel
– Ze zijn onpraktisch, zeker in de stad, door de grote afmetingen
– Ze hebben slechtere rijeigenschappen dan een gelijkwaardige sedan, hothatch of station
SUV’s ogen vaak zwaar, maar bekijk de meetgegevens in de betere Duitse autobladen en het verschil met lage auto’s is klein of niet bestaand.
SUV’s zijn hoger maar vaak korter dan een sedan of stationcar. Een BMW i7 is veel langer dan een XM. Dus wie veroorzaakt er nu “overlast” in een stad?
En dat ze soms duurder zijn is voor eigenaren geen punt, Al kost een A8 bijvoorbeeld veel meer dan een Q8 E-tron. Dit is bij veel merken zo. SUV’s zijn niet de duurste auto’s in veel prijslijsten.
En toch worden ze gebouwd. En verkocht. In verbazingwekkend grote aantallen. Dus er lijkt zo hier en daar wat rationaliteit en/of objectiviteit te ontbreken.
Eens, maar blijkbaar zijn die redenen voor de meeste kopers niet zo belangrijk, maar wel een hoge instap, makkelijk koters erin kunnen tillen en een stoere dure look, want SUV’s worden door velen geassocieerd met een dikke portemonnee..
+ ze geven een beter overzicht over het verkeer
+ ze rijden door de langere veerwegen comfortabler, eigenlijk beter
+ je stapt er gemakkelijker in en uit
+ de kinderstoeltjes gaan er gemakkelijker in en uit
+ ze zijn minder lang gerekt en ogen dus sportiever
+ ze zien er een stuk stoerder uit
Lelijk, lelijker, ………. BMW XM.
Waarom die zwarte badges?
Wat een smerig ding
Heerlijke auto dit! Hoe meer erover geschreeuwd gaat worden hoe beter, maakt ‘m steeds aantrekkelijker om te hebben…
Gaaf ding, kan em niet betalen, maar ik zou er echt trots op zijn.
Geen bmw logo op de achterkant. Ik zou me ook schamen…
Zitten er duidelijk 2 in het achterraam ;)
In deze kleur/combinatie nog best te pruimen. En al dat gezeik over de (on)zin van een SUV maakt em eigenlijk alleen maar begerswaardiger…..
Wat een lachwekkend lelijk hok. En wat een totale treurnis dat dit daadwerkelijk rondrijdt… Hoeveel mensen moeten bij BMW de weg kwijt zijn dat zo’n achterkant het tot het productiestadium redt. Echt bizar…