@992: het bijzondere eraan is dat het eigenlijk een perfecte zwendel is. 99% van de mensen die dit ziet, zal niet weten waaraan je kunt herkennen dat het een Countach is (of in dit geval geen Countach is). Die zullen een Lamborghini zien. Dus als je anderen wil imponeren, is dit perfect.
Twee keerzijdes: 1) de mensen die er echt verstand van hebben, dwz de mensen die weten dat dit nep is, dát zijn de mensen waar je daadwerkelijk gesprekken mee gaat hebben. En die vinden het inderdaad al vrij snel sneu.
2) Als je het voor jezelf doet, heb je eigenlijk het slechtste van twee werelden. Je hebt de belabberde sportieve eigenschappen van een Fiero (op zich niks mis mee maar een Lambo was het niet) met het onpraktische en de aandachtstrekkerij (in negatieve zin) van een Lambo. Dus voor jezelf is dit eigenlijk alleen maar waardeloos.
Net zoals het artikel over een replica Ferrari van ’s anderendaags: eigenlijk ga je door dit soort creaties originele Fiero’s steeds meer waarderen. Vind nog maar eens een onverprutste waar geen nep-Fezza van gemaakt is. Het wordt steeds moeilijker.
Nou dat is dan ook eigenlijk de “roots” van het bedrijf t.o.v. Ferrari. Ferruccio Lamborghini moest z’n Ferrari zo vaak naar de garage brengen dat hij had geklaagd. Daarop antwoordde Ferrari: Het is niet de auto, het is jouw schuld. Toen heeft hij besloten zelf een auto te gaan maken om niet meer dat gezeik van Ferrari te hoeven hebben.
Later was Lamborghini altijd wat vrijer in designs en beleidsvoering. Financiele noodzaak of niet, Ferrari zal liever failliet gaan dan koplampen van een Nissan 300ZX (Diablo) op hun auto monteren.
Dit zou toch de ideale oplossing kunnen zijn voor al die bruiloftstoeten: ze kunnen niet zo hard, ze zijn niet zo tricky in de handling en als er dan een wordt stuk gereden, dan kost het niet gelijk een halve hypotheek om de schade te vergoeden…
Het is eigenlijk een kitcar en geen replica.
Hier bij ons heeft enkele jaren geleden net dezelfde gestaan. Maar in een andere kleur. En net dezelfde velgen…
Dus dat zou die wel eens kunnen zijn.
Ben er echt moeten naar gaan kijken om te zien dat het een neppe was. Heel goeie kit.
Maar zou hem alsnog niet moeten hebben.
Best een veelzijdig ontwerp die Fiero. Komt door het chassis dat was ontworpen om er kunstof panelen op te monteren. Raar eigenlijk dat GM er zelf niet veel meer bodystyles voor heeft ontwikkeld.
rv_carphotography zegt
Helaas geen echte Countach, dit is een replica.
hehe zegt
RDW zegt Pontiac Fiero.
Het zal ook eens niet, maar deze zag ik er echt niet meer in
992 zegt
Wat ontzettend treurig is zoiets toch. Ik zou mij werkelijk waar kapot schamen in zo’n sneu hok.
Loek zegt
@992: het bijzondere eraan is dat het eigenlijk een perfecte zwendel is. 99% van de mensen die dit ziet, zal niet weten waaraan je kunt herkennen dat het een Countach is (of in dit geval geen Countach is). Die zullen een Lamborghini zien. Dus als je anderen wil imponeren, is dit perfect.
Twee keerzijdes: 1) de mensen die er echt verstand van hebben, dwz de mensen die weten dat dit nep is, dát zijn de mensen waar je daadwerkelijk gesprekken mee gaat hebben. En die vinden het inderdaad al vrij snel sneu.
2) Als je het voor jezelf doet, heb je eigenlijk het slechtste van twee werelden. Je hebt de belabberde sportieve eigenschappen van een Fiero (op zich niks mis mee maar een Lambo was het niet) met het onpraktische en de aandachtstrekkerij (in negatieve zin) van een Lambo. Dus voor jezelf is dit eigenlijk alleen maar waardeloos.
Net zoals het artikel over een replica Ferrari van ’s anderendaags: eigenlijk ga je door dit soort creaties originele Fiero’s steeds meer waarderen. Vind nog maar eens een onverprutste waar geen nep-Fezza van gemaakt is. Het wordt steeds moeilijker.
kniesoor zegt
Lamborghini is/was kennelijk minder rechtbank-happy dan Ferrari als het om misbruik van hun merknaam gaat.
tuutertuuter zegt
Nou dat is dan ook eigenlijk de “roots” van het bedrijf t.o.v. Ferrari. Ferruccio Lamborghini moest z’n Ferrari zo vaak naar de garage brengen dat hij had geklaagd. Daarop antwoordde Ferrari: Het is niet de auto, het is jouw schuld. Toen heeft hij besloten zelf een auto te gaan maken om niet meer dat gezeik van Ferrari te hoeven hebben.
Later was Lamborghini altijd wat vrijer in designs en beleidsvoering. Financiele noodzaak of niet, Ferrari zal liever failliet gaan dan koplampen van een Nissan 300ZX (Diablo) op hun auto monteren.
maferick74 zegt
Prachtig… als je 250 euro over hebt en een geintje wil uithalen
moveyourmind zegt
Matig.
Je ziet nog steeds dat het een Lamborghini Countach is en geen echte Pontiac Fiero.
Robert zegt
Dit zou toch de ideale oplossing kunnen zijn voor al die bruiloftstoeten: ze kunnen niet zo hard, ze zijn niet zo tricky in de handling en als er dan een wordt stuk gereden, dan kost het niet gelijk een halve hypotheek om de schade te vergoeden…
HzR zegt
Geen slecht idee. Alleen nog een grote luidspreker eronder dat je ook nog fatsoenlijk geluid hebt tijdens het revven.
rubend zegt
Ik dacht dat je een luidspreker wilde voor ‘t tüteren ;)
autoped zegt
Dit is toch wel de minst slechte replica die ik op een pontiac fiero gezien heb.
smart2000 zegt
Super geile sloep!!!!!!!!!
Johanneke zegt
Ik vind em behoorlijk knap gemaakt zeg.
volvov7025t zegt
De zijkanten zijn wat te recht maar de voor en achterkant zijn best geslaagd.
cossiekiller zegt
Het is eigenlijk een kitcar en geen replica.
Hier bij ons heeft enkele jaren geleden net dezelfde gestaan. Maar in een andere kleur. En net dezelfde velgen…
Dus dat zou die wel eens kunnen zijn.
Ben er echt moeten naar gaan kijken om te zien dat het een neppe was. Heel goeie kit.
Maar zou hem alsnog niet moeten hebben.
mc96 zegt
Best een veelzijdig ontwerp die Fiero. Komt door het chassis dat was ontworpen om er kunstof panelen op te monteren. Raar eigenlijk dat GM er zelf niet veel meer bodystyles voor heeft ontwikkeld.