BMW 635csi 1986
Daar is hij dan, na 4 jaar zoeken naar een hard exemplaar. Mijn nieuwe Arktisblauwe 635csi, op mijn 25e verjaardag. Een origineel Zwitserse auto, welke na een korte periode in Zweden, in Nederland terecht is gekomen. hier heeft hij ruim 10 jaar in een garage doorgebracht, waarna ik hem heb overgenomen. De auto zit goed in de opties, met de originele sportstoelen, m-tech stuurwiel, m-tech spoiler, boordcomputer, TRX velgen etc.
De auto maakte bij inspectie een tikkend geluid. Ik hoopte op een kettingspanner, maar bereidde me voor op het ergste. Na het verwijderen van de kleppendeksel bleek het toch helaas een ingelopen nokkenas…een bekend probleem bij de M30 motoren.
En als je dan begint aan zo’n kop revisie, dan doet de rest ook niet zo’n pijn meer. Na 1,5 maand elke nacht doorhalen, is hier een korte samenvatting van wat ik allemaal vervangen heb:
– Koprevisie (gevlakt, nieuwe Schrick nokkenas, 12x tuimelaar, tuimelaarassen, koppakking, kleppendekselpakking)
– Nieuwe verdeler + kap
– Nieuwe motorsteunen
– Alle V-Snaren
– Nieuwe bougies + bougiekabels (de goede koperen van BMW)
– Nieuwe waterpomp, waterreservoir
– Nieuwe stuurbekrachtigingspomp
– Nieuwe spoorstangen voorkant
– Nieuwe waterslangen/carterontluchting etc etc.
– Alle remslangen en deels remleidingen rondom
– Rondom nieuwe schijven/blokken/klauwen
– Pitmanarmen achter
– 4 nieuwe banden
– Olie/lucht en brandstoffilter
– Knipperlichtglas
– Carterpan pakking vervangen
– Automaatbakolie ververst
+ veel andere kleine dingen (brandstofslangen, lampjes, straalwerk, spuitwerk, elek. verzinken van onderdelen)
Binnenkort pak ik nog de laatste dingen aan, maar voorlopig ga ik eerst genieten van deze heerlijke wagen voordat hij in de winterstalling gaat naast mijn E30.
00carguy00 zegt
Gefeliciteerd man! Super gave wagen!
barbapappa zegt
Top! Prachtige auto! Veel plezier ermee! 👌🏻