@thomcarspotter: @kuifje@leandro bedankt voor jullie reacties en informatie. Ik neem aan dat die afstudeerder inmiddels klaar is dus nu is het misschien al beter? Ik zag ook een keer iets over een wintereditie richting de noordkaap, dat lijkt me ook wel mooi.
@redneckdarian: Hallo, ik heb vorig jaar (samen met deze auto) deelgenomen aan de Budapestrally. Zelf heb ik de Rally gereden met een Panda 100HP. Als je op Instagram Teampandapower185 opzoekt vindt je veel beeldmateriaal.
Dan nu over de BudapestRally zelf. Het is een ontzettend leuke vakantie, maar ik zou hem zelf niet nog een keer doen of aanraden en dat heeft te maken met onderstaande redenen:
– De organisatie maakt enkel gebruik van vrijwilligers (jongeren). Deze werken hard, maar de organisatie lied soms wat steekjes vallen. Je miste hier een wat profesioneler team. De eindverantwoordelijke was een afstudeerder, dit was haar eind stage.
– De route bevatte (te)veel snelweg.
– De routes waren vaak te lang, je had weinig tijd om “relaxt” te rijden, lekker te stoppen voor lunchen op een mooie plek etc.
– Het was duur, waar je vaak betaald per auto, + een kleine bijdrage per persoon betaal je hier enkel per persoon. Hiervoor krijg je eigenlijk niets, je moet camping en eten bijboeken waardoor je op meer dan € 400,- per persoon uitkomt. Hier zit dan geen toegang van bijvoorbeeld de meren in kroatie bij, dat soort dingen moet je zelf betalen.
– De kwaliteit van de campings was soms om te janken, een keer zelfs geen normale wc’s (enkel dixies) en geen warm water. De Nederlanders starten een dag later dan de Belgen. Geen idee wat die op de wc’s gedaan hadden, maar echt gezond was het niet.
De reden waarom ik voor de Budapestrally had gekozen was omdat het een van de weinige rally’s was/is waar je met iedere auto mee mag doen en niet de zoveelste barrel challenge is. Mocht je nog vragen hebben kan je die gerust aan mij stellen via istagram ofzo.
@redneckdarian: ik heb net als @leandro meegedaan met de 2019 editie van de BudapestRally. Wat @Leandro zegt is opzich waar maar doet het in mijn ogen een beetje kort af.
Je komt namelijk wel echt op gave plekken. Van Plitvice meren tot de top van de Stelvio pas, van centrum Venetië tot een autotrein dwars door de berg in Zwitserland.
Wat die rally maakt zijn de (soms knotsgekke) deelnemers, de uitdagingen die je elke dag krijgt, de mooie stukken van de route, de auto waar je in zit. Ook doen de vrijwilligers die meereizen erg hun best om er ter plekke wat leuks van te maken.
Ik kan de Budapest Rally wel aanraden, zolang je een goede weerstand hebt of diarreeremmers meeneemt.
Helaas kwam onze w210 e420 niet terug, maarja dat is het risico van een goedkope rallyauto.
Voor deze zomer staat de Schotlandrally op de planning, welke van dezelfde coöperatie is. Daarvoor krijgen we vrijdag uitsluitsel of dat doorgaat ja/nee. Voor deze hebben we een e34 525ix touring op de kop getikt en klaar gemaakt.
Ik kan iig niet wachten.
Ik heb vorig jaar ook aan de budapest rally meegedaan, in een Seat Arosa, aangepast om op een eenhoorn te lijken.
Het was een ongelofelijke ervaring, zelfs in een niet al te spannend boodschappenkarretje.
We reden de rally met zijn tweeen (meer paste ook niet) en hebben enorm genoten van de bijzondere locaties, routes en gestoord leuke uitdagingen.
Het mooiste van alles vond ik wel hoe makkelijk je mensen ontmoet en bevriend op de toer. Op de camping kan je bij iedereen aan komen lopen voor wat gezelligheid en op de meeste campings werd ook een episch feestje neergezet door de organisatie. Als je de mogelijkheid hebt om mee te doen, dan raad ik je absoluut aan die kans te pakken.
Wat de reacties hierboven melden is ook zeker waar. De organisatie wordt gerund door een team van ongelofelijk enthousiaste vrijwilligers. In grote lijnen is alles prima geregeld, maar er zijn zeker details die wel eens tegenvallen. Zoals inderdaad de dixies op de eerste camping. Verwacht geen kwaliteitsvakantie, dat wordt het sowieso niet. Wat het wel wordt, is een episch avontuur dat je nooit meer zal vergeten.
Ik heb van meerdere deelnemers gehoord dat de Scotland Rally, die zeer vergelijkbaar is, ook een hele gave rally is. Sommigen vonden hem zelfs leuker dan de Budapest rally.
hhitalia zegt
Shaguar ?
redneckdarian zegt
Ik wil ook een keer zo een rally doen. Iemand aanraders?
thomcarspotter zegt
@redneckdarian: @kuifje @leandro
redneckdarian zegt
@thomcarspotter: @kuifje @leandro bedankt voor jullie reacties en informatie. Ik neem aan dat die afstudeerder inmiddels klaar is dus nu is het misschien al beter? Ik zag ook een keer iets over een wintereditie richting de noordkaap, dat lijkt me ook wel mooi.
leandro zegt
@redneckdarian: Hallo, ik heb vorig jaar (samen met deze auto) deelgenomen aan de Budapestrally. Zelf heb ik de Rally gereden met een Panda 100HP. Als je op Instagram Teampandapower185 opzoekt vindt je veel beeldmateriaal.
Dan nu over de BudapestRally zelf. Het is een ontzettend leuke vakantie, maar ik zou hem zelf niet nog een keer doen of aanraden en dat heeft te maken met onderstaande redenen:
– De organisatie maakt enkel gebruik van vrijwilligers (jongeren). Deze werken hard, maar de organisatie lied soms wat steekjes vallen. Je miste hier een wat profesioneler team. De eindverantwoordelijke was een afstudeerder, dit was haar eind stage.
– De route bevatte (te)veel snelweg.
– De routes waren vaak te lang, je had weinig tijd om “relaxt” te rijden, lekker te stoppen voor lunchen op een mooie plek etc.
– Het was duur, waar je vaak betaald per auto, + een kleine bijdrage per persoon betaal je hier enkel per persoon. Hiervoor krijg je eigenlijk niets, je moet camping en eten bijboeken waardoor je op meer dan € 400,- per persoon uitkomt. Hier zit dan geen toegang van bijvoorbeeld de meren in kroatie bij, dat soort dingen moet je zelf betalen.
– De kwaliteit van de campings was soms om te janken, een keer zelfs geen normale wc’s (enkel dixies) en geen warm water. De Nederlanders starten een dag later dan de Belgen. Geen idee wat die op de wc’s gedaan hadden, maar echt gezond was het niet.
De reden waarom ik voor de Budapestrally had gekozen was omdat het een van de weinige rally’s was/is waar je met iedere auto mee mag doen en niet de zoveelste barrel challenge is. Mocht je nog vragen hebben kan je die gerust aan mij stellen via istagram ofzo.
srthellcat zegt
@redneckdarian: ik heb net als @leandro meegedaan met de 2019 editie van de BudapestRally. Wat @Leandro zegt is opzich waar maar doet het in mijn ogen een beetje kort af.
Je komt namelijk wel echt op gave plekken. Van Plitvice meren tot de top van de Stelvio pas, van centrum Venetië tot een autotrein dwars door de berg in Zwitserland.
Wat die rally maakt zijn de (soms knotsgekke) deelnemers, de uitdagingen die je elke dag krijgt, de mooie stukken van de route, de auto waar je in zit. Ook doen de vrijwilligers die meereizen erg hun best om er ter plekke wat leuks van te maken.
Ik kan de Budapest Rally wel aanraden, zolang je een goede weerstand hebt of diarreeremmers meeneemt.
Helaas kwam onze w210 e420 niet terug, maarja dat is het risico van een goedkope rallyauto.
Voor deze zomer staat de Schotlandrally op de planning, welke van dezelfde coöperatie is. Daarvoor krijgen we vrijdag uitsluitsel of dat doorgaat ja/nee. Voor deze hebben we een e34 525ix touring op de kop getikt en klaar gemaakt.
Ik kan iig niet wachten.
Kuifje zegt
@redneckdarian: Excuses voor de late reactie.
Ik heb vorig jaar ook aan de budapest rally meegedaan, in een Seat Arosa, aangepast om op een eenhoorn te lijken.
Het was een ongelofelijke ervaring, zelfs in een niet al te spannend boodschappenkarretje.
We reden de rally met zijn tweeen (meer paste ook niet) en hebben enorm genoten van de bijzondere locaties, routes en gestoord leuke uitdagingen.
Het mooiste van alles vond ik wel hoe makkelijk je mensen ontmoet en bevriend op de toer. Op de camping kan je bij iedereen aan komen lopen voor wat gezelligheid en op de meeste campings werd ook een episch feestje neergezet door de organisatie. Als je de mogelijkheid hebt om mee te doen, dan raad ik je absoluut aan die kans te pakken.
Wat de reacties hierboven melden is ook zeker waar. De organisatie wordt gerund door een team van ongelofelijk enthousiaste vrijwilligers. In grote lijnen is alles prima geregeld, maar er zijn zeker details die wel eens tegenvallen. Zoals inderdaad de dixies op de eerste camping. Verwacht geen kwaliteitsvakantie, dat wordt het sowieso niet. Wat het wel wordt, is een episch avontuur dat je nooit meer zal vergeten.
Ik heb van meerdere deelnemers gehoord dat de Scotland Rally, die zeer vergelijkbaar is, ook een hele gave rally is. Sommigen vonden hem zelfs leuker dan de Budapest rally.
toyotafortuner zegt
Stijlvol