@etiennep: mwah, uiteindelijk bepaal ik zelf wat ik upload. Dat jij er niet van houdt interesseert me nog minder dan de kleur van de sokken die ik ‘s ochtends aan trek. Van m’n vorige motor, BMW S1000RR, staan ook wel wat foto’s, maar dat was icm een BMW M4 DTM CE. Zal m’n Duc de volgende keer even naast een random Alfa oid zetten, dan blij?
Ik weet nog hoe ik vroeger als klein kind onder de indruk kon zijn van Harley’s met 6 uitlaten, nu vind ik juist dit soort weggewerkte uitlaten ontzettend vet. Wat een prachtige machine, heel veel plezier ervan!
@racerx: ben ik zeker met je eens, maar dat dunne spitse korte kontje laat hem heel mooi voorover hangen wat de verhoudingen ten goede komt. Daarnaast natuurlijk lekker dat het wiel helemaal vrij staat, zonder tussenkomst van uitlaat, remschijf, achterbrug en ketting. Gewoon lekker, ik wil binnenkort ook gaan beginnen met rijlessen voor de motor, altijd al een droom geweest.
@wouterjeuring: gewoon doen, ik heb het 12 jaar geleden gehaald op m’n 21e, heb daarna een jaar of 7 geen eigen motor gehad, maar toen ik er daarna een kocht was het eigenlijk meteen klaar met mijn autohobby… Had toen een Z4 Coupé die ik in 1 klap niet meer bijzonder vond om te rijden. Je bent gewaarschuwd hahaha! Een leuke motor hoeft daarnaast ook helemaal niet duur te zijn, houdt het nog een beetje leuk.
@racerx: mijn vader inmiddels overleden, had altijd bmw’s zowel auto’s als motoren, soms mocht ik als klein jochie achterop en ik was doodsbang maar vond het tegelijkertijd geweldig. Zal ook wel een sentiment dingetje zijn dat ik wil gaan rijden. De 2 die ik me het best herinner van hem zijn de K1100RS en de R100RS, beide prachtig, als je van oude lompe bakken houdt. Hij heeft ook nog een R12 gehad die in de woonkamer uit elkaar werd gehaald en gerestaureerd/gereviseerd. Met de paplepel ingegoten dus. Ik ben inmiddels 26 dus zal er toch eens aan moeten geloven.
@kennone: hahaha mooi dat dat zo kan verschillen, ik ben juist overgestapt sinds ze dit V4 blok leveren. Overigens klinkt en voelt hij zeker op lage toeren behoorlijk als een twin, dit komt door de Twin Pulse ontsteking die Ducati toepast. Voordeel is ook enorm veel koppel bij lage toeren, wat dit blok qua rijden eigenlijk meer verwantschap geeft met de oude L-twins die tot de 1198 gebruikt zijn, want de de 1199 en 1299 hadden eigenlijk alle power bovenin zitten. Ook trilt en schudt het ding stationair nog als vanouds en zie je in de spiegels nog steeds geen drol door het getril, wat dat betreft hoef je echt niet bang te zijn dat de V4 het Ducati karakter verloren heeft hahaha!
Gefeliciteerd !! Moest eerst wennen aan de nieuwe look van Ducati maar begin ze steeds meer te waarderen. Ookal snap ik nog steeds niet waarom iemand z’n s1000rr zou inruilen, dat is mijn droom motor. Zijn er veel verschillen ?
@kenner: ja best wel, ik ben qua motoren eigenlijk een Ducati fan van het eerste uur, maar omdat ik qua auto’s altijd BMW reed wilde ik destijds graag een S1000RR. Verschil moet je ‘m vooral zoeken in de beleving, vergelijk het met een snelle Porsche en een Ferrari, ongeveer dezelfde prestaties, maar de Ferrari heeft net wat meer ‘passie’ (ja ik weet het, afgezaagd). BMW is wat soepeler op lage toeren en heeft zn power veel meer bovenin, waar de Ducati eigenlijk op lagere toeren al heel veel koppel heeft én veel vermogen bovenin. Vergeleken met de Panigale lijkt de BMW wel een 600cc onder de 8000 toeren. Daarbij vind ik zo’n flatplane vier in lijn gewoon niet zo’n speciaal geluid en gevoel geven, dat wordt pas echt leuk op hoge toeren als hij keihard gilt, daar kom je in ieder geval op straat bijna nooit. De V4 is bij elk toerental leuk en kan ook nog eens 14,500 toeren draaien (15.000 in de 6e versnelling). Dat motorblok is echt ongelofelijk, óveral power.
Laat ik het zo zeggen: maand of 1,5 geleden heb ik een proefritje gemaakt op een Panigale V4 met een vriend die geïnteresseerd was, ik ging mee zonder bijbedoelingen, maar een week later stond mijn BMW te koop terwijl ik er eigenlijk dit jaar nog op door wilde rijden… Hele fijne bike hoor en ooit was het mijn favoriet, maar voor de plezierritjes is voor mij de Ducati gewoon specialer. Heel verhaal, maar ik vond het een leuke vraag. Thx!
Oef, een v4. Vind een panigale al super gaaf maar een v4 is de overtreffende trap. Ook op de ‘oude’ gereden? Helaas voor mij niet meer mogelijk ivm mijn rug.
@gloudertje: dat is heel zonde, maar deze motor is comfortabeler dan de S1000 die ik ooit had qua beenruimte (ik ben 1,93), daarbij zorgt het voorover hangen ervoor dat je niet ‘inzakt’ met je rug, die blijft altijd recht, waardoor ik met gemak 4 uur op deze motor kan doorbrengen. De K1200S die ik voor woonwerk heb staan en natuurlijk veel comfortabeler is, geef na hele lange ritten wel een vermoeide onderrug omdat je wat meer rechtop zit. Wellicht toch nog eens proberen..?
De 1199 en 1299 heb ik nooit gereden, lijkt me wel bijzonder, maar die hadden schijnbaar toch vooral hun vermogen bovenin zitten door de extreem korte slag (zeker de 1199). De 1098 en 999 heb ik wel gereden, niet in bezit gehad hoor, dit is mijn eerste Ducati, maar ik zie wel verwantschappen aangezien de V4 onderin ook erg sterk is en de Twin Pulse ontsteking zorgt voor een behoorlijk L-twin karakter op lage toeren:125Nm bij 8000 toeren en daaronder is het ook al geen slappeling.
fendercd60 zegt
Ik ben geen motor iemand, maar Ducati’s zijn altijd goed. Gaaf ding.
racerx zegt
@fendercd60: hartelijk dank!
mynameisjeroen zegt
@fendercd60: dat heb je goed begrepen :-)
8ccompetizione zegt
Prachtig! Gefeliciteerd
racerx zegt
@8ccompetizione: thanks!
grandvitara zegt
Maakt niet uit, prima plaatjes. Mooier apparaat ?
racerx zegt
@grandvitara: Danku!
michelschouten zegt
Gaaf apparaat!!
racerx zegt
@michelschouten: Dankjewel!
emping zegt
Mooie aankoop veel plezier ervan!
racerx zegt
@emping: Dank!
etiennep zegt
Het is niet helemaal de bedoeling om motoren te plaats hoor
schobbejak zegt
@etiennep: Ik wist niet dat jij de regels bepaald hoor.
racerx zegt
@etiennep: mwah, uiteindelijk bepaal ik zelf wat ik upload. Dat jij er niet van houdt interesseert me nog minder dan de kleur van de sokken die ik ‘s ochtends aan trek. Van m’n vorige motor, BMW S1000RR, staan ook wel wat foto’s, maar dat was icm een BMW M4 DTM CE. Zal m’n Duc de volgende keer even naast een random Alfa oid zetten, dan blij?
2wheeler zegt
@etiennep: dat bepaal jij niet, hoor.
kennone zegt
-edit: nutteloze bijdrage-
kenner zegt
@etiennep: bijna elke motor is sneller, luider en cooler dan 99% van de auto’s dus dan mag het. Punt.
racerx zegt
@kenner: amen. ;-)
carfreakjim zegt
@etiennep: Jawel hoor, als het niet zo was, was hij ook niet door gelaten door de moderators.
thomcarspotter zegt
Wat een monsterlijk apparaat! Gave aanschaf!
racerx zegt
@thomcarspotter: thanks Thom!
2wheeler zegt
Wat een lekkere dikke sjaak zeg!
racerx zegt
@2wheeler: hahaha, hartelijk dank!
wouterjeuring zegt
Ik weet nog hoe ik vroeger als klein kind onder de indruk kon zijn van Harley’s met 6 uitlaten, nu vind ik juist dit soort weggewerkte uitlaten ontzettend vet. Wat een prachtige machine, heel veel plezier ervan!
racerx zegt
@wouterjeuring: Thanks Wouter, helemaal mee eens, hoewel ik de seatpipes op de 916 en 1098 en aanverwante modellen ook heel gaaf vind.
wouterjeuring zegt
@racerx: ben ik zeker met je eens, maar dat dunne spitse korte kontje laat hem heel mooi voorover hangen wat de verhoudingen ten goede komt. Daarnaast natuurlijk lekker dat het wiel helemaal vrij staat, zonder tussenkomst van uitlaat, remschijf, achterbrug en ketting. Gewoon lekker, ik wil binnenkort ook gaan beginnen met rijlessen voor de motor, altijd al een droom geweest.
racerx zegt
@wouterjeuring: gewoon doen, ik heb het 12 jaar geleden gehaald op m’n 21e, heb daarna een jaar of 7 geen eigen motor gehad, maar toen ik er daarna een kocht was het eigenlijk meteen klaar met mijn autohobby… Had toen een Z4 Coupé die ik in 1 klap niet meer bijzonder vond om te rijden. Je bent gewaarschuwd hahaha! Een leuke motor hoeft daarnaast ook helemaal niet duur te zijn, houdt het nog een beetje leuk.
wouterjeuring zegt
@racerx: mijn vader inmiddels overleden, had altijd bmw’s zowel auto’s als motoren, soms mocht ik als klein jochie achterop en ik was doodsbang maar vond het tegelijkertijd geweldig. Zal ook wel een sentiment dingetje zijn dat ik wil gaan rijden. De 2 die ik me het best herinner van hem zijn de K1100RS en de R100RS, beide prachtig, als je van oude lompe bakken houdt. Hij heeft ook nog een R12 gehad die in de woonkamer uit elkaar werd gehaald en gerestaureerd/gereviseerd. Met de paplepel ingegoten dus. Ik ben inmiddels 26 dus zal er toch eens aan moeten geloven.
racerx zegt
@wouterjeuring: triest om te horen dat je vader er niet meer is, maar fijn dat je herinneringen er nog zijn. Succes met het behalen van je rijbewijs!
kennone zegt
Enorm dik apparaat! Vond de V4 eerst niks, want 2 cilinders te veel. Maar hoe vaker ik hem zie hoe meer ik hem kan waarderen. ??????
racerx zegt
@kennone: hahaha mooi dat dat zo kan verschillen, ik ben juist overgestapt sinds ze dit V4 blok leveren. Overigens klinkt en voelt hij zeker op lage toeren behoorlijk als een twin, dit komt door de Twin Pulse ontsteking die Ducati toepast. Voordeel is ook enorm veel koppel bij lage toeren, wat dit blok qua rijden eigenlijk meer verwantschap geeft met de oude L-twins die tot de 1198 gebruikt zijn, want de de 1199 en 1299 hadden eigenlijk alle power bovenin zitten. Ook trilt en schudt het ding stationair nog als vanouds en zie je in de spiegels nog steeds geen drol door het getril, wat dat betreft hoef je echt niet bang te zijn dat de V4 het Ducati karakter verloren heeft hahaha!
kennone zegt
@racerx: dat hebben ze dan inderdaad netjes aangepakt! ??
kenner zegt
Gefeliciteerd !! Moest eerst wennen aan de nieuwe look van Ducati maar begin ze steeds meer te waarderen. Ookal snap ik nog steeds niet waarom iemand z’n s1000rr zou inruilen, dat is mijn droom motor. Zijn er veel verschillen ?
racerx zegt
@kenner: ja best wel, ik ben qua motoren eigenlijk een Ducati fan van het eerste uur, maar omdat ik qua auto’s altijd BMW reed wilde ik destijds graag een S1000RR. Verschil moet je ‘m vooral zoeken in de beleving, vergelijk het met een snelle Porsche en een Ferrari, ongeveer dezelfde prestaties, maar de Ferrari heeft net wat meer ‘passie’ (ja ik weet het, afgezaagd). BMW is wat soepeler op lage toeren en heeft zn power veel meer bovenin, waar de Ducati eigenlijk op lagere toeren al heel veel koppel heeft én veel vermogen bovenin. Vergeleken met de Panigale lijkt de BMW wel een 600cc onder de 8000 toeren. Daarbij vind ik zo’n flatplane vier in lijn gewoon niet zo’n speciaal geluid en gevoel geven, dat wordt pas echt leuk op hoge toeren als hij keihard gilt, daar kom je in ieder geval op straat bijna nooit. De V4 is bij elk toerental leuk en kan ook nog eens 14,500 toeren draaien (15.000 in de 6e versnelling). Dat motorblok is echt ongelofelijk, óveral power.
Laat ik het zo zeggen: maand of 1,5 geleden heb ik een proefritje gemaakt op een Panigale V4 met een vriend die geïnteresseerd was, ik ging mee zonder bijbedoelingen, maar een week later stond mijn BMW te koop terwijl ik er eigenlijk dit jaar nog op door wilde rijden… Hele fijne bike hoor en ooit was het mijn favoriet, maar voor de plezierritjes is voor mij de Ducati gewoon specialer. Heel verhaal, maar ik vond het een leuke vraag. Thx!
gloudertje zegt
Oef, een v4. Vind een panigale al super gaaf maar een v4 is de overtreffende trap. Ook op de ‘oude’ gereden? Helaas voor mij niet meer mogelijk ivm mijn rug.
racerx zegt
@gloudertje: dat is heel zonde, maar deze motor is comfortabeler dan de S1000 die ik ooit had qua beenruimte (ik ben 1,93), daarbij zorgt het voorover hangen ervoor dat je niet ‘inzakt’ met je rug, die blijft altijd recht, waardoor ik met gemak 4 uur op deze motor kan doorbrengen. De K1200S die ik voor woonwerk heb staan en natuurlijk veel comfortabeler is, geef na hele lange ritten wel een vermoeide onderrug omdat je wat meer rechtop zit. Wellicht toch nog eens proberen..?
De 1199 en 1299 heb ik nooit gereden, lijkt me wel bijzonder, maar die hadden schijnbaar toch vooral hun vermogen bovenin zitten door de extreem korte slag (zeker de 1199). De 1098 en 999 heb ik wel gereden, niet in bezit gehad hoor, dit is mijn eerste Ducati, maar ik zie wel verwantschappen aangezien de V4 onderin ook erg sterk is en de Twin Pulse ontsteking zorgt voor een behoorlijk L-twin karakter op lage toeren:125Nm bij 8000 toeren en daaronder is het ook al geen slappeling.
porsche911991 zegt
Wat een gaaf apparaat zeg! Ik zou hem zo in mijn woonkamer parkeren in plaats van de schuur. Veilige kilometers!
racerx zegt
@porsche911991: hartelijk dank! Als ik alleen had gewoond was hij idd in de woonkamer gestald ;-)
JamesBond007 zegt
Waaaauw, wat ziek! Echt prachtig
racerx zegt
@JamesBond007: Thanks!