I30 N-Line
Na ongeveer 10 maanden eigenaar te zijn van deze I30 N-line heb ik even de tijd genomen om enkele platen te schieten. Na een jaar vol problemen (en garage-facturen) gehad te hebben met een tweedehands VW Golf V 1.5 diesel, besloten we een nieuwe wagen aan te schaffen bij een dealer zodat we konden terugvallen op garantie indien nodig. In het begin van de zoektocht keken we naar een zeer breed spectrum aan merken. Vooral de modelkenmerken en motorisatie waren bepalend aangezien we zochten naar een vijfdeurs stadswagen met minstens 100 pk aangezien m'n partner vaak de snelweg moet nemen. We gingen in eerste instantie langs bij VW (Golf/Polo) en Seat (Leon) maar vonden de prijs vaak aan de hoge kant. Daarenboven hadden we ook minder goede ervaringen met VAG. We besloten ons dan ook meer te focussen op Aziatische merken wegens hun hogere garantie en vaak goede resultaten wat betreft betrouwbaarheid. Onze weg leidde toen naar Toyota waar we een Auris testreden, maar de slome automaat en nogal passieve gevoel deden hem de das om. Na ongeveer twee maand zoeken en rondkijken gingen we vrij open minded kijken bij de lokale Hyundai-dealer om een impressie te krijgen van de I20/I30/Kona. Toen we ons parkeerden voor de dealer en naar binnen wandelden stond deze Engine Red I30 N-line te glunderen achter de ramen als eye-catcher. Eenmaal binnen hadden we een goed gesprek van de verkoper en hij bood ons aan om een testritje te maken met een gewone I30. Dit viel reuze mee en we waren het er snel over eens dat de I30 een goede kans maakte als volgende wagen. Tijdens dit gesprek bood de verkoper ons ook aan om eens in de N-line te zitten. Als autoliefhebber was ik meteen verkocht door de aanwezigheid van vele N-addende zoals de N-kuipstoelen, N-stuur en N-schakelpook. Verder zaten er ook elektronische snufjes op zoals Apple CarPlay, handige/duidelijke/snelle navigatie, groot (touchscreen) infotainmentsysteem, panoramisch dak, verwarmde zetels/stuurwiel, achteruitrijcamera, parkeersensoren, draadloze oplader, etc…
Gelukkig voor mij was m'n partner ook wel te vinden voor dit model en was er destijds een mooie korting op de wagen als showroommodel. Met 140pk en een handbak is het zeker geen speciaal snelle wagen of hothatch (0-100 in 9 seconden), maar het is een erg leuke wagen om dagelijks te rijden. De N Line uitvoering krijgt bovendien een sportuitlaat met twee rechts geplaatste uitlaatmonden. Deze dienen niet louter als uiterlijk vertoon maar zorgen effectief voor prettige soundtrack – opnieuw zonder te overdrijven – in de hogere toerentallen. De grotere remschijven en specifieke schokdemping maken het plaatje/aanpassingen compleet. We hebben ons de aanschaf alleszins nog niet beklaagd en het is best leuk om te zien (of niet te zien) dat ik in de voorbije 10 maanden nog geen enkele andere N-line uitvoering ben tegengekomen op de straat. Dit zegt dan misschien meer over mij en m'n smaak, maar enigzins uniek zijn we tot op heden wel.. :)
pietertjep85d zegt
Ik vind hem mooi. Erg toffe keuze tussen al het gangbare. Kleurtje doet hem ook goed.
fendercd60 zegt
Mooie auto.
Maurice16 zegt
Ik vind ‘m ook leuk! Oogt toch sportief. Nog veel rijplezier met je aankoop! (ook al heb je ‘m al 10 maanden)
flik2punt0 zegt
Wat een pracht uitvoering zeker jammer dat je ze zo niet méér ziet. De kleur rood staat ook echt lekker sprekend
fabiancarspoter zegt
Prachtige wagen ?