@T5Power: Tuurlijk, de dingen zijn spuuglelijk. En dat maakt ze m.i. juist zo mooi: Niet proberend te verhullen dat het gewoon een boodschappenkar is, die omwille van het krankzinnige idee om er een V6 in te leggen aan alle kanten opgepompt moest worden. Soort van vorm volgt functie, maar dan een aparte uitwas. Ik vind het prachtig.
@dees: ja enorm. Ding ooit eens terug moeten brengen naar Renault Nederland (Amsterdam) moet je daar bij de Arena van de snelweg afdraaien. Maximale stuuruitslag en dan de bocht nog net niet halen ?
@SpeedGeek: vertel. Ik heb óók kentekenplaten met opgelegde letters. Met dank aan de eerste eigenaar. Ik heb er tot op heden nog geen nadeel of voordeel aan kunnen ontdekken.
@vetnek: oké nu serieus… beetje normaal schoonmaakmiddel en ze weken zo los, met een zachte wasborstel even er overheen en klaar. En anders iets agressievers zoals Dasty. Werkt ook perfect op de vooruit en als je het niet te lang laat zitten ook op de velgen en motorkap. Ik vind “luxe” platen mooier omdat het er minder goedkoop uitziet dan alleen dat blik.
@mpgc: sliphoek? Weer wat geleerd. “De sliphoek is het verschil tussen de richting waar een band naartoe wordt gestuurd en de richting waarin het voertuig zich beweegt.”
Ontzettend gaaf ding, maar qua looks echt een kind van de 90’s en niet echt tijdloos imo… Maar blijft ontzettend leuk om te zien en om te rijden nog leuker!
Heerlijk !
Met de juiste kleur. Heerlijk.
Lekker hoor.
Schitterend ding zo!
?
Heerlijk bommetje
En beauty? Deze Clio is heel erg bijzonder maar dan houdt het ook echt op. Mijn mening;-)
@T5Power: Tuurlijk, de dingen zijn spuuglelijk. En dat maakt ze m.i. juist zo mooi: Niet proberend te verhullen dat het gewoon een boodschappenkar is, die omwille van het krankzinnige idee om er een V6 in te leggen aan alle kanten opgepompt moest worden. Soort van vorm volgt functie, maar dan een aparte uitwas. Ik vind het prachtig.
en=een
Hebben die dingen niet een giga draai cirkel? In dat geval is het bizar goed parkeerwerk
@dees: powerslidend erin
@dees: ja enorm. Ding ooit eens terug moeten brengen naar Renault Nederland (Amsterdam) moet je daar bij de Arena van de snelweg afdraaien. Maximale stuuruitslag en dan de bocht nog net niet halen ?
Goeie foto! Ik mis alleen een luxe kenteken
@mats106rallye: wat hebben sommige mensen toch met een grote luxe kenteken… Wordt-ie daar sneller van ofzo?
@potver7: De luxe kenteken platen zijn helemaal ruk. Ga een keer over de afsluitdijk en je zult begrijpen waarom.
@SpeedGeek: vertel. Ik heb óók kentekenplaten met opgelegde letters. Met dank aan de eerste eigenaar. Ik heb er tot op heden nog geen nadeel of voordeel aan kunnen ontdekken.
@RRRobert: vliegen, ca. 5kg na een ritje Afsluitdijk.
@vetnek: wat is dat nu weer voor een onzin? Je kunt ze ook gewoon behoorlijk vast zetten…
@volvo480gtt: Uit een kooitje ontsnappen ze. Een terrarium dan? En hoe groot moet dat wel niet zijn en waar laat je het?
@vetnek: niks dat een hoge druk reiniger niet eraf krijgt. Ooit op de Povlakte geweest? 15 kg ?
@vetnek: oké nu serieus… beetje normaal schoonmaakmiddel en ze weken zo los, met een zachte wasborstel even er overheen en klaar. En anders iets agressievers zoals Dasty. Werkt ook perfect op de vooruit en als je het niet te lang laat zitten ook op de velgen en motorkap. Ik vind “luxe” platen mooier omdat het er minder goedkoop uitziet dan alleen dat blik.
En dan ook nog in de regen. Of de eigenaar wachtte tot het droog werd, ding is vrij tail happy.
@jajeroenja: fun gegarandeerd! Of een natte bilnaad.
Ja gevonden! De enige die niet is afgebrand.
Tijdloos? Nou nee… Maar wel een gave spot van een bijzondere auto.
Tijdloos? Gewoon een uit de kluiten gewassen Clio. Tof ding, maar niet meer dan dat, my 2 cents..
Blijf altijd een zwak hebben voor snelle Renaults. Dit was wel een behoorlijk listige. Voornamelijk vanwege de beperkte sliphoek.
@mpgc: sliphoek? Weer wat geleerd. “De sliphoek is het verschil tussen de richting waar een band naartoe wordt gestuurd en de richting waarin het voertuig zich beweegt.”
Fantastische auto. Helaas worden dit soort bommetjes niet meer gemaakt.
Erg gaaf! Liever een fase twee maar toch. Knotsgekke hot hatches maken kunnen die Fransen wel. Jammer dat de V6 al lang niet meer te betalen is.
Waar in Eindhoven is dit, flightforum?
Tijdloos zou ik niet zeggen maar wel erg dik en gaaf.
Coole wagen. Mooie foto’s.
Phase 1, de echte widowmaker..
Heel vet! Alleen vind ik de phase 2 mooier. En eigenlijk vind ik ook dat de phase 1 achterlichten hier op horen i.p.v. de phase 2 die er nu op zitten…
Ontzettend gaaf ding, maar qua looks echt een kind van de 90’s en niet echt tijdloos imo… Maar blijft ontzettend leuk om te zien en om te rijden nog leuker!
De enige waardige opvolliger van dr R5Turbo en de T16??
Die dingen worden denk ik ook alleen maar meer waard