Boodschappenauto naast de E90 LCI330d!
Wij hadden een leuke MINI Cooper als tweede auto voor de korte stukjes. Helaas kreeg deze motorische problemen waarbij we deze wagen toch weg hebben moeten doen. Mijn vriendin reed daarom de korte stukken met mijn 330d en dat vinden die zelfontbranders toch erg onprettig. Daarom deze witte 118i als vervanger gekocht! Een nette Duits geleverde versie, met o.a. een M-pakket, Xenon, PDC achter vanaf fabriek. Het is een “halve” facelift, dus met het nieuwere (veel mooiere) interieur en nieuwere achterlichten. Zelf heb ik er een hoogglans zwarte grill in gezet, een sportantenne erop en kleine dingen als een nieuwe mattenset, een nieuwe BMW Badge achter en een goeie poetsbeurt. Erg blij met dit autootje en ondanks ‘ie minder dan de helft van het vermogen van de (gechipte) 330d heeft is het best een fel autootje! En hij verbruikt ongeveer hetzelfde als de diesel…
unknown32 zegt
Ik heb de 116d (rwd!) gehad. Trok voor geen meter op maar wel een fun auto voor het gooi en smijtwerk :-D
jeremykou zegt
@unknown32: dit is dus een atmosferische 2.0 118i. Zeker geen strepentrekker met 143pk en inderdaad, een 3.0 i6 130i met 258/265pk had leuker geweest maar niet te vinden en met korte stukken is een vierpitter toch fijner! We hebben in ieder geval niet het idee dat we een trage slak rijden naast de dikke diesel. ?
fabiano88 zegt
Mooie setje bmw’s zo nice!!
jeremykou zegt
@fabiano88: thanks man! We zijn er stiekem toch wel erg trots op! ?
ozzytrk zegt
Nooit aan Mini’s beginnen. Een vriend van mij heeft ook motor problemen gehad laatst 1.6 turbo john works. Flinke geratel en getik uit de blok. Nu volvo S40 2.4 in de plaats. Oke nu even terug naar je leuke bimmers. 330d lekkere monster mooie kleur en velgen ook. En voor je vriendin passende leuke witte bmw 1 serie. Good job
jeremykou zegt
@ozzytrk: pfff nee dat hebben we geleerd! We hadden een R50 Cooper Chili met 116pk. Reed erg leuk en speels, maar we hebben er veel gezeik mee gehad. Olielekkage, fuseekogels gescheurd, ratelende katalysator, een lekkende motorsteun, andere rammels/ratels die nooit gevonden zijn en als klap op de vuurpijl 3 van de 4 drijfstanglagers gesprongen waarbij de hele motor uit elkaar moest. Dat dus maar laten repareren en de auto direct weg gedaan.
Nu staat die N43 in de 118i ook niet als BMW’s meest solide blok bekend, maar de gehele distributie en de bobines zijn vorig jaar vervangen door de BMW dealer in Zaandam. Dat zijn toch de grootste kwalen. Injectoren en de koeling zijn toen volledig geïnspecteerd en niks bijzonders gevonden, op wat koelslangen na. Dat zou dus voorlopig goed moeten zijn!
Bedankt voor je leuke reactie trouwens! De 330d met een chip is inderdaad echt een beest. Ik heb ‘m bij Beek laten afstellen en hij loopt nu op net iets meer dan 300pk, maar het koppel van 615nm is pas echt bizar. ?
emping zegt
Sorry maar vind het helemaal niks, helemaal niet in het saaie wit.