‘roadtrip’ tesla model 3
Ondanks alle negatieve berichten over het elektrisch rijden een heerlijke reis auto aan de model 3 gehad. Als bijkomstigheid zijn de reiskosten, 2500km voor €70 dat is toch mooi meegenomen als Hollander ;)
Ondanks alle negatieve berichten over het elektrisch rijden een heerlijke reis auto aan de model 3 gehad. Als bijkomstigheid zijn de reiskosten, 2500km voor €70 dat is toch mooi meegenomen als Hollander ;)
Je moet inloggen om een reactie te kunnen plaatsen.
techniekmeneer zegt
Een verlengsnoer van 2500km voor 70,- is ook geen geld zeg.
mwti zegt
@techniekmeneer: je kunt ook niet gaan, nog goedkoper ?
tombarry zegt
Op zo’n afstand ben ik alleen aan olie al meer geld kwijt!
Hoe zit het met die verschillende velgen? Moet er nog gekozen worden?
kroezeder zegt
@tombarry: als je de doppen er af haalt zit dit er onder
cabriohater zegt
@kroezeder: Dus het is net zoals de Prius. Stiekem mooie velgen verstoppen onder lelijke wieldoppen.
993c zegt
@tombarry: dan is er duidelijk iets mis met jouw motorblok?
Dit zijn dan ook alleen de brandstofkosten, slijtage en afschrijving etc. Niet meegerekend. Alsnog stukken goedkoper dan mijn auto met verbrandingsmotor?
alfaromeospider zegt
@993c: €0,028 per km, bij mij is het €0,14 per km maar ik genier toch echt meer van m’n bmw x5 m50d, lekker dieselen?
autospotterkerkrade zegt
@alfaromeospider: precies
groninger zegt
@tombarry: 2.0 TFSI zeker?
granlusso zegt
Dat klinkt best voordelig. Waar ben je naar toe geweest? En: tijdens de roadtrip van wielen gewisseld? ;)
993c zegt
@granlusso: vanaf Kaldenkirchen naar eindbestemming Bardolino. Op de velgen kunnen kappen om de luchtweerstand te verlagen, niet heel mooi maar efficiënter ?
dutchneon zegt
@granlusso: wij rijden al 2700km gratis, rondje Frankrijk in onze model-s p85+
Is al bijna 6 jaar oud maar wel ruim 400pk en 4sec naar 100. Ook zonder problemen lekker 138 cruise op de peage. Gratis superchargen en bij de accomodaties gratis vol ‘druppelen’
Oja en er kan heel veel bagage in, voorin veel kofferruimte en achterin een mega ruimte
tristan114 zegt
@dutchneon: gratis??
dutchneon zegt
@tristan114: yes, free lifetime supercharging en op de plekken waar we verblijven geef ik netjes aan dat ik de auto bijlaad voor sight seeing, ongeveer 40kW met de home charger in 2 of 3 dagen, en daar doet niemand moeilijk over ?
curbeater zegt
@dutchneon: lekker de boel nog oplichten ook?
dutchneon zegt
@curbeater: wie ben ik aan het oplichten? Was een cadeautje van Tesla en die paar kWatjes laden vraag ik toch netjes…
petervee zegt
@dutchneon: cool, vorige week zaterdag op en neer naar Denemarken geweest met p85 kostenloos. 3 weken terug zuid Frankrijk en dan de hele kust afgereden tot Italië. Afgelopen zaterdag België Duitsland Luxembourg beetje winkelen en vervolgens de mooie wegen in de omgeving gedaan.
maikel2303 zegt
2500 km voor €70 wauw. Ik tankte aan de snelweg sp98 voor €1,85 de liter in frankrijk? doe mij zulke prijzen ook maar. Ik tank sp98 niet omdat ik een dikke auto rijd maar gewoon puur omdat e10 in de sp95 rommel is
flatsixx zegt
Nice!! Halverwege nieuwe velgen gehaald?
photographerpim zegt
@flatsixx: Zijn een soort opzetstukken volgens mij.
grandvitara zegt
Heel erg cool. Ik wacht op de volledig electrische toekomst. Tot die tijd geniet ik van m’n benzine en diesel wagenparkje.
pignon zegt
Gefeliciteerd hoor. Prima gedaan. En nog veel plezier gewenst ?
edward330d zegt
Ik was 4x zoveel kwijt aan brandstof maar heb meer dan genoten van de heerlijke 6 in lijn.
En zolang je er niet voor wordt gearresteerd blijf ik dat ook doen.?
stfu zegt
@edward330d: ja op de snelweg biedt een 6 in lijn ook zooooveel meer…
spideriv zegt
Toch wel fantastisch dat je een trip van 2500km kunt maken met een auto die pakweg EUR 50.000 kost.
evdw zegt
Ik heb met de model 3 tijdens de vakantie 3500km gereden en dat koste mij exact 0,- aan reiskosten. 9 maanden gratis laden zat bij de koop erbij dankzij een referral code en geen proefrit.
potver7 zegt
Tsja, voor eenderde van de prijs van deze Tesla kocht ik 10 jaar geleden een Scenic die niet meer dan het jaarlijkse onderhoud vergt, kost qua brandstof wat meer maar de hele kampeeruitrusting past erin dus de verblijfskosten zijn lekker laag. Dus bottom line…
evdw zegt
@potver7: Bottom line win jij qua kosten maar met die Franse baksteen heb jij weinig performance auto’s kunnen pesten op de Duitse autobahn denk ik.
3rotorboi zegt
@evdw: met een tesla kan je ook niemand “pesten” op de autobahn..
993c zegt
@3rotorboi: Nouu daar moet ik je even verbeteren… duimpje gehad van zowel een rs6, m3 en cayenne gehad ;)
potver7 zegt
@evdw: o jawel hoor, maar niet op de manier zoals jij bedoelt… ?
flutterby zegt
@potver7: Wat nou kampeeruitrusting? De echte Tesla fan slaapt er gewoon in terwijl hij gratis aan het laden is.
bischero zegt
@potver7: niet gaan kramperen? En een nieuwe Scenic voor 20k? Ook 10 jaar geleden onwaarschijnlijk.
carspotssnl zegt
Normaal denk ik mwah bij een Model 3, maar zo is hij wel lekker! Is hij ook verlaagd toevallig? Mijn vader overweegt er ook een, alleen twijfelt aan de afwerking… Is vergeleken met een Cls uit 2008 nogal een verschil namelijk…
gebruikersnaam3 zegt
Stekkeren?! Wat een jeukwoord. Je kan niet van een zelfstandig naamwoord een werkwoord maken.
9000cse zegt
@gebruikersnaam3: Qh nee? Ben jij dan nog nooit gaan tanken?
geenidee1975 zegt
@9000cse: nee, en voetballen doet ‘ie ook niet. Verder geeft ‘ie er geen neuk om dus dat zit er ook al niet in.
amghans zegt
@993C
Je zegt het er niet bij, dus dan maar even vragen : hoe vaak en hoeveel tijd per keer is er gebruikt voor laden onderweg ?
993c zegt
@amghans: 2x heenweg 1,5 uur
Totale reistijd 11 uur snachts
Terugweg 3x 1 uur en 5 min.
Totale reistijd 11.5 uur overdag.
Normaal op dit stuk met de 911, 9 uurtjes…
Ja het is slomer maar je moet het kijken vanuit een ander perspectief
rrk147 zegt
@993c: ach ik het lijkt mij prima te doen. Ik ben geen voorstander van electricsche auto’s, gewoon omdat ik nog geniet van m’n eigen Alfa V6. Maar je kunt er niet meer omheen dat het op dese wijze gewoon een goed alternatief is. Die barre verhalen om als een achterlijke naar zuid-Frankrijk te jagen zonder amper pauzes zijn heel leuk, maar of je na 10 nog steeds scherp bent, betwijfel ik. Ondanks dat ik zelf vrachtwagenchauffeur ben.
amghans zegt
@993c: dank, helder.
9000cse zegt
@993c: Naar ik aanneem was de terugreis overdag dus ook van Bardolino naar Kaldenkirchen? Dat zijn rond de 1.000 km, als je tenminste via de Brenner- en Fernpas bent gereden. En die heb je dus -inclusief 3 uur en 15 minuten laden- overdag gereden in 11 uur en 30 minuten? Ergo: 8 uur gereden. Nou, ik ken die route erg goed, omdat ik die verschillende keren per jaar rijd en dan vind ik dat echt een enorme prestatie! Er zijn daar vele snelheidsbeperkingen met radarcontrole en vooral over de Fernpas schiet het -zeker met vrachtverkeer- niet bepaald op! Om dan over die totale afstand een gemiddelde van (1.000 km in 8 uur =) 125 km/u te halen, moet je dan in Duitsland op de “vrije” Autobahn wel ontzettend hard gereden hebben (als het verkeer het toeliet)!Petje af! Want ik zou het je niet kunnen nadoen! Met een Tesla Model 3? Dan ben ik nu overtuigd! (Als het waar is!) ;-) Buitengewoon knappe prestatie, die zeker niet als “sloom” beoordeeld mag worden!
993c zegt
@9000cse: Haha sorry misschien onduidelijk 3x gestopt om te laden en intotaal de genoemde tijd ;)
Met een verbrandingsmotor en 8 uur jagen moet die afstand goed te halen zijn ;)
9000cse zegt
@993c: Nog steeds niet duidelijk voor me. Sorry!
Bedoel je dus met “reistijd” feitelijk het aantal uren dat je achter het stuur zat en gereden hebt? Dat zou ik dan de “rijtijd” noemen. “Reistijd” betekent voor mij het aantal uren dat de reis heeft geduurd. Dus inclusief de stops. De tijd die het geduurd heeft om van A naar B te komen.
Maar dan nog! Als je inderdaad via de Brenner- en Fernpas bent gereden, dan vind ik het alsnog een knappe prestatie! Op de Brennerpas zijn snelheidscamera’s en op de Fernpas staat er in ieder dorp waar je doorheen rijdt één. Verder traject-contrôle op de A8 in Duitsland, vele snelheidslimieten, zoals o.a. bij Stuttgart en Karlsruhe, evenals op de A61. Om nog maar te zwijgen over het aantal “Baustellen” met van die camera’s, verstopt in die betonklotsen!
Maar hoe dan ook! Ik blijf het een knappe prestatie vinden! Veel rijplezier nog met je Model3! Ik voel toch iets van jaloezie opkomen ;)
bnnny zegt
Leuk leuk, the future is now!
Maar zeg me liever de (dont) go’s qua eten/drinken in Bardolino, toevallig – en zonder Model 3 – hier momenteel verzeilt geraakt!
joerek zegt
Heb ook een keer een roadtrip door frankrijk gemaakt met mn model s p85+. Eens maar nooit meer. Het was echt van supercharger naar supercharger rijden, erg plannen en hopen dat je volgende supercharger wel in gebruik is. In frankrijk waren destijds (2016) nog niet heel veel superchargers dus de volgende met 250km steeds maar net gehaald met nog maar paar kms accurange.
Rit van geneve naar huis was ook stuk langer. Google maps zei 9,5 uur. Werkelijke tijd 13,5 uur. Kon de ideale route niet rijden omdat je route over superchargers moet maken.
Iets wat ik wel heb gemerkt. De range is in principe totaal onbelangrijk. 250km is prima. Het aantal superchargers (zodat je eigenlijk overal direct een laadplek hebt op moment dat je hem nodig hebt en niet hoeft om te rijden) icm hele snelle laadsnelheid is veel belangrijker om lange afstanden te overbruggen.
993c zegt
@joerek: ja ik moet zeggen dat de superchargers in Duitsland en Italië goed te doen waren. 700km laden per uur en binnenkort komt tesla met 1400km per uur.
En ja een model 3 is wel een modernere auto dan een model s maar het komt uiteindelijk aan op het aantal superchargers idd.
Ondanks dat ik normaal altijd aan het jagen was met 200+ is mij dit erg goed bevallen.
dutchneon zegt
@Joerek: op dit moment met mijn p85+ in Frankrijk aan het toeren en dit probleem speelt absoluut niet meer. Ondanks dat mijn accu bij 100% nog maar 370km doet gebruik ik daar meestal maar maximaal 250km van. Chargers zitten echt maar 90km meer uit elkaar. Kan ze kiezen en je rit plannen om je lunch en dinnerbreak. Zo hebben we de heenweg 2x 25min stop gedaan en twee lange stops gedaan om te lunchen en te dineren. Je hebt niet meer als 300km range nodig voor lange afstand. Oja en de superchargers zijn erg rustig vrijwel altijd maar 2 of 3 andere Tesla’s
joerek zegt
@dutchneon: dat is mooi, want in 2016 was het echt anders. Ik had een bestemming in midden frankrijk en redde het niet van supercharger – bestemming – volgende supercharger en moest ontzettend veel omrijden om de volgende sc te halen. En in die tijd waren ze geregeld out of order. Moet ook zeggen dat 22” onder p85+ zorgde voor max 280km range bij 130kmh
emping zegt
Ik kijk nooit naar de kosten van mijn vakantie, anders is het voor mij geen vakantie. En een grijze wrap zou ik ook niet overwegen.
joerek zegt
@emping: jij zit altijd in praktisch het duurste hotel in de omgeving van je bestemming? Natuurlijk niet. Ook jij kijkt naar de kosten bij het regelen van je vakantie.
emping zegt
@Joerek: ja meestal wel.
robicide zegt
Dat matgrijze frepje staat ‘m best goed! Val je ondanks de kleur toch nog een beetje op te midden van de plotselinge explosie aan 3’s op de weg
blo3to3t zegt
Mij staat het gewoon tegen dat je onderweg zo vaak moet laden, en dan verplicht een paar uur moet wachten. Uiteraard combineer je het met de lunch etc. Maar na een half uur wil ik gewoon weer weg kunnen.
dutchneon zegt
@blo3to3t: dat is ook het meest efficiënte… 20-25 minuten is genoeg om weer 250km te rijden.
Plasje effe wat drinken en weer gaan.
En dat gaat zelf mijn oude model-s. van 2013
mark383 zegt
Als ik het goed zie zit er een mat grijze wrap op je model 3? En zo te zien heb je ook de chrome delete gedaan?
Zijn de achterlichten nog standaard? Ze lijken een beetje donkerder op de foto.
993c zegt
@mark383: achterlichten zijn on aangetast, de reflector achter en de mistlampen voor zijn echter licht getint ;).