@Foramen: Ik heb een chevrolet camaro IROC Z 28 1989 gehad. Omgebouwd en met een 500 cubic inch crate engine erin gestopt.
Ik ben op rust, die tijd is al voorbij.
@nicodemus: Neon SRT blok is een redelijk populaire wissel voor zulke auto’s. Maakt er een knappe sleeper van. Vandaar de vraag. De V6 in deze is meer dan genoeg natuurlijk. M’n eerste baantje was bij Chrysler/Jeep. Toen zaten deze aan t eind van hun cyclus. Best veel in gereden toen. Fijne wagens.
@E34M5Touring: Een motor swap zie ik niet zitten voorlopig. Je weet wel dat ie door de keuringsstation moet gaan en uren lang steekproef gedaan moet worden door een RDW medewerker.
@nicodemus: Vandaag de dag geen probleem meer bij het RDW als het netjes ingebouwd en aangepast is.. Voor een goede €50,- in het plaatselijk RDW station..
@nicodemus: Is niet meer nodig, zeker als de vermogensstijging zichtbaar gering is. Van 3.3 v6 naar 3.8 is een formaliteit.
Als je er een 8.3-liter V10 in hangt zijn ze wat grondiger verwacht ik :-)
@nicodemus: zolang het aantal cilinders hetzelfde blijft en het vermogen niet enorm stijgt niet echt nodig. Anders als de auto van voor 2000 is, kan de keuring heel vlot zonder proefritten etc. Een auto na 2000 moet allerlei testen ondergaan. Dit was een x aantal jaar geleden zo. Maar wellicht is er het een en ander veranderd.
@sleepyj: Jonger dan 1 januari 1998 is veelal de oude formule en richting Lelystad.. en relatief hoog bedrag..
Tot 1998 is nagenoeg altijd het locale RDW station..
Het beste is momenteel toch ff omkeuren indien er een andere motorcode in komt..
Vroeger waren verzekeringsmaatschappijen nog coulant qua wijzigingen, maar ook daar zijn ze snuggerder geworden en zullen ze graag onder een schade uitkering uit komen.. Vandaar liever even op zeker gaan..
@e34m5touring: Dan moet je de versnellingsbak ook wel mee wisselen, die is sowieso al de zwakste schakel. Tien mijn vader er een had heeft hij (onder garantie) 2x de bak moeten wisselen.
@sketcher: Ja die kun je mee swappen met de motor. Het past er allemaal vrij makkelijk in als ik ‘the internet’ mag geloven. Staan er best wat op youtube en die gaan allemaal als de brandweer!
@sketcher: Ik doe zelf de bak reviseren als de tijd komt. Gewoon goed onderhouden ( filters en olie vervangen ) dan heb je geen probleem. Maar als je een auto dagelijks gebruikt om een volgeladen aanhangwagen te slepen kan je niets beters verwachten.
Allereerst hulde voor de keuze een Voyager te gaan restaureren. Is toch een icoon uit zijn tijd, één van de aanstichters van de mpv-gekte die vooraf ging aan de huidige SUV-trend.
Hoop wel dat de metalen strips waarmee je de bladveren samengebonden hebt alleen maar tijdelijk is. En dat je wel een beetje uitkijkt dat de wagen stevig staat als je eronder aan het sleutelen bent. Verder heel veel succes gewenst en het zou leuk zijn de vorderingen te kunnen volgen.
Waar is de crowd sourcing pagina om een Renault Espace F1 te maken van deze Chrysler? Ik heb nog vast een paar miljoen Argentijnse Pesos waar ik niets mee doe op m’n donkergrijze Venezulaanse bankrekening.
Technisch fiksen en verder de ratlook onaangetast laten. Terugbrengen tot nieuwstaat heeft geen enkele zin; alleen je geld verbranden levert nóg minder op.
Ik dank iedereen voor de reacties.
Alles dat ik gemonteerd heb is tijdelijk.
In het verleden heb ik Amerikaanse en Japanse auto’s gehad. Zelf gebouwd voor weekend dragracing, en zelfs tot 800 PK crate engines.
Ik werk niet meer in een garage, dit doe ik omdat het is een gezinswagen en de kids willen niet dat ik hem weg doet. Lekker in mijn vrije tijd mezelf bezig houden. Al 30 jaar actief met ombouwen en opvoeren van auto’s.
Na decennia Volvo’s kocht mijn vader dit model (korte versie) en ik heb hier in leren rijden. Mooie herinneringen. Kan nog elk hoekje en gaatje, gevoel en geur van elk materiaal en het geluid van de zijdezachte V6 voor de dag halen. Geweldig restauratie project idd.
Ik wilde altijd de Plymouth grill en wiel doppen er op zetten maar ja er was toen nog geen eBay.
Wat zijn je plannen? Originele kleur (mooie kleur trouwens)? Of iets anders? Bumpers grijs of mee gespoten? Wellicht een Woody van maken zoals de Chrysler Town&Country.
Succes en hou ons op de hoogte. Is het project nog ergens te volgen?
@sketcher: Wel, eerlijk gezegd ik zal die gewoon origineel restaureren. Geen extra’s qua carrosserie pimpen. Dat was nooit mijn stijl. Mechanisch en motorisch zal ik tip top maken. En geloof mij of niet, de geur ( fabriek scent ) is altijd nog aanwezig.
@madmarky: Ik ben een familiewagen aan het maken. Geen race auto meer. Als het zo was zou ik een dikke Dodge Charger 1970 met een 440 cubic inch crate engine ( 6 pack carburator ), 727 torqueflite transmission en een 4.10 posie richmond rear axle bouwen.
Die tijd is gewoon verleden voor mij.
foramen zegt
Heel benieuwd naar de beweegredenen om een dergelijke auto te restaureren en er geld tegenaan te gooien.
720s zegt
@foramen: liefhebbers zijn er in alle soorten en maten.
nicodemus zegt
@Foramen: Ik heb een chevrolet camaro IROC Z 28 1989 gehad. Omgebouwd en met een 500 cubic inch crate engine erin gestopt.
Ik ben op rust, die tijd is al voorbij.
cabriohater zegt
@nicodemus: ja dat snap ik meteen. Maar een Voyager, weet niet of ik er gratis een zou willen. Maar goed dat heb ik dan weer met Golf 1 en 2’s
granlusso zegt
Gaaf! Auto’s zie je haast nooit meer rijden. Kan ik de vorderingen hier volgen of heb je ergens anders nog een platform?
nicodemus zegt
@granlusso: Momenteel niet, ik zal wel verder posten en foto’s plaatsen.
sudbina zegt
@granlusso: waar woon jij dan? Ik zie de godganse dag auto’s rijden..
rikus zegt
@sudbina: ?
nicodemus zegt
@sudbina: :-) ik woon in Limburg.
e34m5touring zegt
Neon SRT blok erin? Of hou je de V6?
nicodemus zegt
@E34M5Touring: De nieuwe chrysler blok gaat tot 3.8 L v6. Is niet nodig voor een gezins auto.
e34m5touring zegt
@nicodemus: Neon SRT blok is een redelijk populaire wissel voor zulke auto’s. Maakt er een knappe sleeper van. Vandaar de vraag. De V6 in deze is meer dan genoeg natuurlijk. M’n eerste baantje was bij Chrysler/Jeep. Toen zaten deze aan t eind van hun cyclus. Best veel in gereden toen. Fijne wagens.
nicodemus zegt
@E34M5Touring: Een motor swap zie ik niet zitten voorlopig. Je weet wel dat ie door de keuringsstation moet gaan en uren lang steekproef gedaan moet worden door een RDW medewerker.
fj272 zegt
@nicodemus: Vandaag de dag geen probleem meer bij het RDW als het netjes ingebouwd en aangepast is.. Voor een goede €50,- in het plaatselijk RDW station..
nicodemus zegt
@fj272: dat is goed nieuws :-)
koffiekopje zegt
@nicodemus: Is niet meer nodig, zeker als de vermogensstijging zichtbaar gering is. Van 3.3 v6 naar 3.8 is een formaliteit.
Als je er een 8.3-liter V10 in hangt zijn ze wat grondiger verwacht ik :-)
nicodemus zegt
@koffiekopje: Dat is wel zeker. Dan kom je de remschijven te upgraden. Maar ik zal het gewoon standard houden.
e34m5touring zegt
@nicodemus: Ja als je daar geen zin in hebt, lekker zo laten! Veel succes en plaats af en toe aub een update, ben benieuwd!
sleepyj zegt
@nicodemus: zolang het aantal cilinders hetzelfde blijft en het vermogen niet enorm stijgt niet echt nodig. Anders als de auto van voor 2000 is, kan de keuring heel vlot zonder proefritten etc. Een auto na 2000 moet allerlei testen ondergaan. Dit was een x aantal jaar geleden zo. Maar wellicht is er het een en ander veranderd.
nicodemus zegt
@sleepyj: Zal ik via de RDW site onderzoeken.
fj272 zegt
@sleepyj: Jonger dan 1 januari 1998 is veelal de oude formule en richting Lelystad.. en relatief hoog bedrag..
Tot 1998 is nagenoeg altijd het locale RDW station..
Het beste is momenteel toch ff omkeuren indien er een andere motorcode in komt..
Vroeger waren verzekeringsmaatschappijen nog coulant qua wijzigingen, maar ook daar zijn ze snuggerder geworden en zullen ze graag onder een schade uitkering uit komen.. Vandaar liever even op zeker gaan..
sketcher zegt
@e34m5touring: Dan moet je de versnellingsbak ook wel mee wisselen, die is sowieso al de zwakste schakel. Tien mijn vader er een had heeft hij (onder garantie) 2x de bak moeten wisselen.
e34m5touring zegt
@sketcher: Ja die kun je mee swappen met de motor. Het past er allemaal vrij makkelijk in als ik ‘the internet’ mag geloven. Staan er best wat op youtube en die gaan allemaal als de brandweer!
nicodemus zegt
@sketcher: Ik doe zelf de bak reviseren als de tijd komt. Gewoon goed onderhouden ( filters en olie vervangen ) dan heb je geen probleem. Maar als je een auto dagelijks gebruikt om een volgeladen aanhangwagen te slepen kan je niets beters verwachten.
siemi zegt
Ik heb ook ooit eens zo’n ding gehad. Reed heerlijk en die voorstoelen, super comfortabel. Ik snap het volkomen
mc96 zegt
Zullen de buren blij mee zijn :-)
nicodemus zegt
@mc96: Buren zijn chill. :-)
moveyourmind zegt
Allereerst hulde voor de keuze een Voyager te gaan restaureren. Is toch een icoon uit zijn tijd, één van de aanstichters van de mpv-gekte die vooraf ging aan de huidige SUV-trend.
Hoop wel dat de metalen strips waarmee je de bladveren samengebonden hebt alleen maar tijdelijk is. En dat je wel een beetje uitkijkt dat de wagen stevig staat als je eronder aan het sleutelen bent. Verder heel veel succes gewenst en het zou leuk zijn de vorderingen te kunnen volgen.
nicodemus zegt
@moveyourmind: Dank u wel, in ieder geval doe ik in mijn vrije tijd aan besteden.
iphonistvongates zegt
Waar is de crowd sourcing pagina om een Renault Espace F1 te maken van deze Chrysler? Ik heb nog vast een paar miljoen Argentijnse Pesos waar ik niets mee doe op m’n donkergrijze Venezulaanse bankrekening.
porker zegt
@iphonistvongates: u is piloot?
nicodemus zegt
@porker: Ik ben geen piloot, maar ik ben wel luchtvracht en commercieel vliegtuigen allround certificeert afhandelaar sinds 1990.
smart2000 zegt
Dikke V6.
nicodemus zegt
@smart2000: Klopt maar, ik heb de motor wat opgevoerd met extra 50 pk.
Original_Arnoud zegt
Voor €30 heb je een setje assteunen. Stukken veiliger dan een stapeltje betonklinkers.
Maar verder: leuk dat iemand zo’n auto probeert te bewaren. Er zijn al veel te veel ‘gewone’ auto’s compleet verdwenen en vergeten.
nicodemus zegt
@Original_Arnoud: Die heb ik wel, maar dank u voor de bod.
RRRobert zegt
Technisch fiksen en verder de ratlook onaangetast laten. Terugbrengen tot nieuwstaat heeft geen enkele zin; alleen je geld verbranden levert nóg minder op.
nicodemus zegt
@RRRobert: Juist, maar een nieuwe kleurtje zou ook niet verkeerd zijn. :-)
RRRobert zegt
@nicodemus: o, en hulde voor dit initiatief! Zeker met de toelichting die je hieronder hebt gegeven; veel succes met dit hobbyproject.
nicodemus zegt
Ik dank iedereen voor de reacties.
Alles dat ik gemonteerd heb is tijdelijk.
In het verleden heb ik Amerikaanse en Japanse auto’s gehad. Zelf gebouwd voor weekend dragracing, en zelfs tot 800 PK crate engines.
Ik werk niet meer in een garage, dit doe ik omdat het is een gezinswagen en de kids willen niet dat ik hem weg doet. Lekker in mijn vrije tijd mezelf bezig houden. Al 30 jaar actief met ombouwen en opvoeren van auto’s.
cappie zegt
Ik wordt er niet wilt van, van deze Voyager ieder zijn eigen meuk zal ik maar zeggen.
jpoers zegt
@cappie: ach niet iedereen wilt iets. Losgaan in de wildernis is misschien iets anders ;)
nicodemus zegt
@cappie: :-) dat klopt.
dutchdriftking zegt
Wellicht snappen we er nu geen hout van, maar over 15 jaar is het ineens een unieke klassieker!
sketcher zegt
@dutchdriftking: nu al, hoeveel rijden er nog rond?
toniominestrone zegt
@sketcher: teveel om straks een collectors item te worden.
nicodemus zegt
@sketcher: Er zijn van dit model en uitvoering precies 9 in heel Nederland. Allemaal geschorst voor reparatie of gewoon bewaard.
sketcher zegt
Na decennia Volvo’s kocht mijn vader dit model (korte versie) en ik heb hier in leren rijden. Mooie herinneringen. Kan nog elk hoekje en gaatje, gevoel en geur van elk materiaal en het geluid van de zijdezachte V6 voor de dag halen. Geweldig restauratie project idd.
Ik wilde altijd de Plymouth grill en wiel doppen er op zetten maar ja er was toen nog geen eBay.
Wat zijn je plannen? Originele kleur (mooie kleur trouwens)? Of iets anders? Bumpers grijs of mee gespoten? Wellicht een Woody van maken zoals de Chrysler Town&Country.
Succes en hou ons op de hoogte. Is het project nog ergens te volgen?
nicodemus zegt
@sketcher: Wel, eerlijk gezegd ik zal die gewoon origineel restaureren. Geen extra’s qua carrosserie pimpen. Dat was nooit mijn stijl. Mechanisch en motorisch zal ik tip top maken. En geloof mij of niet, de geur ( fabriek scent ) is altijd nog aanwezig.
e36thuglife zegt
Hey Nico Demus ben jij familie van Chaka Demus? Die ene liedje van Tease me tease mee tease me baby till I loose controool die is echt kapot dope.
madmarky zegt
Luie V6 eruit en een Chrysler 2.2 of 2.5 turbo motor erin. 150, 175 of 200 pk terwijl het allemaal drop-in replacement blijft.
nicodemus zegt
@madmarky: Ik ben een familiewagen aan het maken. Geen race auto meer. Als het zo was zou ik een dikke Dodge Charger 1970 met een 440 cubic inch crate engine ( 6 pack carburator ), 727 torqueflite transmission en een 4.10 posie richmond rear axle bouwen.
Die tijd is gewoon verleden voor mij.
JaxDryke zegt
Lukraak vraagje, maar is dit in Borne? Lijkt heel erg op een wijkje aldaar.