Budapest Rally!
Met mijn tot eenhoorn omgebouwde Arosa heb ik met een vriend de budapest rally gereden. Een ontzettend gave roadtrip van zo'n 3200km verdeeld over 10 landen, binnen een week! Elke dag kregen we flink wat challenges om punten mee te scoren en natuurlijk werden die ook uitgedeeld voor de aankleding van de auto en onze outfits. Overdag lol hebben in en rond de auto en 's avonds lekker feesten met de mederoadtrippers.
Ergens in zwitserland zijn we wel de hoorn verloren. Tijdens het rijden haalden we hem er altijd af, uit angst dat hij eraf zou vliegen of kapot zou gaan. In zwitersland haalden we hem vlak na vertrek van de camping eraf en daar is ie waarschijnlijk 'even' op de grond gezet. Gelukkig hadden we onze mascotte, Horny, die heeft de rest van de vakantie als boegbeeld op het dak gelegen.
De hele week heeft de kleine seat het erg goed gehouden en budapest haalden we dan ook met gemak. Zelfs enkele hoge bergpassen en flink wat dragraces op een verlaten vliegtuigbasis waren geen enkel probleem!
Van de 144 teams in onze groep hebben we een 18e plek weten te bemachtigen!
Maar vlak na budapest vond ons groene bakkie het wel genoeg. Zo'n 100km na vertrek van de eindlocatie sloeg het noodlot toe en stonden we met pech bij een tankstation. De koelvloeistof was ' verdwenen' en uiteraard was de motor zwaar oververhit. Via de anwb werden we gesleept naar een garage in de buurt en die hadden al snel door dat het geen klein probleempje was. Het was nog onduidelijk wat er precies mis was, maar wel dat het zeker 2 dagen zou duren om het te fixen. Het halve blok zou uit elkaar gehaald moeten worden.
Een reparatie die rond de duizend euro zou gaan kosten, een bedrag dat de gehele auto misschien niet eens meer waard was. Daar hebben we de keuze gemaakt de auto achter te laten. Die konden we voor een tientje verkopen aan de garage, die hem later die week naar de sloop bracht.
We zijn met de trein terug gegaan naar budapest, hebben daar nog 2 fijne dagen de toerist uit kunnen hangen en zijn daarna terug gevlogen naar Nederland. Al met al een hele leuke ervaring en geen spijt dat we hebben meegedaan, ondanks het verlies van de Arosa.
tdu2zonda zegt
Nice! Ik heb hem in 2017 gereden met een oude Daimler uit 87 en een Mercedes A (2014). Echt een geweldige roadtrip! 2 weken geleden heb ik de Scotland Rally gereden, die is ook zeker de moeite, ik vond hem zelfs beter dan de BR!
thomcarspotter zegt
Gave reportage Kuif :-) Leuke plaatjes, jammer van het noodlot! Lijkt mij een toffe ervaring!
milan0 zegt
Dank voor de verwijzing naar dit ” topic” in het andere “topic” (met de Ferrari)
Jammer dat de Arosa het niet gehaald heeft. Aan de andere kant kan ik je vertellen dat een kennis vorig jaar ook met deze rally mee heeft gedaan. Het ging goed tot zijn auto het na ca. 100 km op de snelweg in Nederland al begaf.
Ik zal zijn naam hier niet noemen. de auto waarmee dat gebeurde misschien maar beter ook niet. Maar ondanks dat heeft hij zijn reis wel kunnen vervolgen aan boord van een 2e auto die ook aan de rally deel nam.