@JoostvdWater: tuurlijk. Ze doorgegroeid inmiddels maar de oudere zijn te dure kitcars. En deze zijn dat in principe ook. Maar joop heeft het heel goed gedaan hoor. Spyker had een voorbeeld moeten nemen aan donkervoort. Dan hadden ze nog bestaan.
@rolov: dat is ook gelul. Ja Joop Donkervoort begon met het importeren van kitcars gebaseerd op de Lotus 7, dat was Caterham overigens ook. Maar dat heeft niet lang geduurd want die krengen hadden geen typegoedkeuring. Daarom besloot Joop in 1978 al om maar alles zelf te bouwen onder eigen naam. Kitcars zijn auto’s op bestaand platform van een vaak gesloopte donorauto. Dat zijn Donkervoorts nooit geweest, toen niet, nu niet. Zeggen dat een Donkervoort een kitcar is, is een klap in het gezicht van Joop.
@JoostvdWater: zeker wel, heb beide in bezit gehad, prijsverschil is met geen mogelijkheid te verdedigen alhoewel ome Joop ons anders doen wilt geloven.
Als reactie op enkele eerdere reacties: ik vind de Donkervoort een stuk moderner dan een Westfield of Caterham en ook minder spartaans, misschien te luxe voor die rijders, maar zou mij meer bekoren…
Heel erg gaaf.Maar op zich, gemaakt in NL, op NL kenteken, in NL. Dat doet mijn Volvo 360 GLT ook op een dagelijkse basis. En die zal met 28 exemplaren nog op kenteken ook niet veel minder zeldzaam zijn. Ik moet wel toegeven, tot een paar maanden geleden waren het er maar 27 en stond die van mij nog op Spaanse platen.
pmcarsspottersv2 zegt
Gaaf!!
fendercd60 zegt
Toch wel vreemd… het is een Nederlandse auto, maar toch geen plek voor een kenteken voor?
al69 zegt
@fendercd60: Kentekenplaat staat op de motorkap.
mats106rallye zegt
@fendercd60: ik vind het juist gaaf als een fabrikant zich niet aantrekt van waar het kenteken moet. Zo ben je veel vrijer in ontwerp
herkies zegt
Waar zal hij zijn koffer hebben gelaten???
emping zegt
@herkies: op de bijrijdersstoel?
rolov zegt
@emping: cabine koffer dan
madmarky zegt
@herkies: 200L ruimte in de kofferbak is toch zat voor een koffer of twee?
gulli zegt
@herkies: DHL
toniominestrone zegt
Ongelofelijk goede marketing strategie, kitcar verkopen tegen astronomische prijzen.
JoostvdWater zegt
@toniominestrone: jij hebt echt geen idee.
rolov zegt
@JoostvdWater: tuurlijk. Ze doorgegroeid inmiddels maar de oudere zijn te dure kitcars. En deze zijn dat in principe ook. Maar joop heeft het heel goed gedaan hoor. Spyker had een voorbeeld moeten nemen aan donkervoort. Dan hadden ze nog bestaan.
tenaci zegt
@rolov: dat is ook gelul. Ja Joop Donkervoort begon met het importeren van kitcars gebaseerd op de Lotus 7, dat was Caterham overigens ook. Maar dat heeft niet lang geduurd want die krengen hadden geen typegoedkeuring. Daarom besloot Joop in 1978 al om maar alles zelf te bouwen onder eigen naam. Kitcars zijn auto’s op bestaand platform van een vaak gesloopte donorauto. Dat zijn Donkervoorts nooit geweest, toen niet, nu niet. Zeggen dat een Donkervoort een kitcar is, is een klap in het gezicht van Joop.
toniominestrone zegt
@tenaci: Wat een onzin, een nieuwe Westfield maakt totaal geen gebruik van donor auto’s or what’s zo ever.
stalensnuitje zegt
@JoostvdWater: best wel hoor
toniominestrone zegt
@JoostvdWater: zeker wel, heb beide in bezit gehad, prijsverschil is met geen mogelijkheid te verdedigen alhoewel ome Joop ons anders doen wilt geloven.
scrmeagle zegt
Kenteken kan vanuit helikopter goed gezien worden
ukbob zegt
Wat een prachtige manier om nog nét je vlucht wél te halen..!
bernoulli zegt
Stormtrooper op wielen. Gaaf.
frank2b zegt
Heerlijke wagen om in de file door te rossen. Je gaat gewoon ónder de vrachtwagens door ….
houthakker zegt
Hoeveel zouden er per jaar gemaakt worden , 150 of zo?
tstile zegt
@Houthakker: Hooguit. Tegen de tijd dat mensen dit kunnen betalen hebben de meesten al teveel reuma om er uberhaupt in te klimmen:p
daniel1975 zegt
Als reactie op enkele eerdere reacties: ik vind de Donkervoort een stuk moderner dan een Westfield of Caterham en ook minder spartaans, misschien te luxe voor die rijders, maar zou mij meer bekoren…
mgmgb zegt
Heel erg gaaf.Maar op zich, gemaakt in NL, op NL kenteken, in NL. Dat doet mijn Volvo 360 GLT ook op een dagelijkse basis. En die zal met 28 exemplaren nog op kenteken ook niet veel minder zeldzaam zijn. Ik moet wel toegeven, tot een paar maanden geleden waren het er maar 27 en stond die van mij nog op Spaanse platen.
mijnporsche zegt
Overpriced kitcar shit.