15.232 voor een set voor een Porsche gt3rs. Dit zal dus mogelijk de 20.000 aantikken en breuken kondigen zich niet aan. Dan ga je iets minder relaxt even 300 rijden.
@911targa: Veel steviger dan bv. Alu. wielen hoor, die vervormen bij het minste. Indien ze wél kapot gaan, kun je deze niet zomaar herstellen, maar moeten er een andere op.
@thestino: steviger betekent niks. Sterker zijn ze misschien. Stijver, maybe. Taaier zeker niet. Alu vervormt, dit breekt. Er is dus geen veiligheidsmarge. Dat bedoelt degene op wie je reageert.
Mja wat heb je aan carbon velgen op de openbare weg? Ben je hooguit een seconde sneller bij het stoplicht, maar de Fiat Panda die je daarvoor had ingehaald sluit daarna ook weer achter je aan…
@alcantara: Carbon velgen hebben inderdaad als gevolg dat ze het totaalgewicht van een auto verlagen. Maar dat is niet het doel.
Wat voor ieder auto geldt is het gegeven dat de onafgeveerde massa zo laag mogelijk moet zijn. De onafgeveerde massa bestaat o.a. uit de band, velg, fusee, remschijf+klauw en ruwweg de helft v/d draagarm, veerpoot, stuurstang (e.a. afhankelijk van het type wielophanging).
Hoe lager de onafgeveerde massa hoe beter het wiel het wegdek kan volgen. M.a.w. beter contact met de weg -> betere wegligging. Om de wegligging is het dus allemaal te doen.
Een carbon velg is daarbij een ideaal middel om de onafgeveerde massa te verlagen. Zo kun je ook kijken naar de banden zelf, hier kan ook zeker gewichtsverschil in zitten (verschillende merken, dezelfde maat, ander gewicht). Daarom zijn ook zo veel specialisten totaal niet te spreken over runflats, deze zijn immers heel zwaar.
Ik kan het niet mooi vinden. Carbon is zeker een mooi product, maar op een velg.. Vind het nogal ogen als een ‘goedkope’ hydrodip. En hoe zit dat met de stoeprandjes?
davelepeef zegt
Leuk, die Italiaanse vlag op de flanken. Velgen zijn fancy, is dat origineel?
chrisc zegt
@davelepeef: ja de carbon wielen zijn een optie?
fendercd60 zegt
Strepen eraf en hij is af.
oneeeeeschade zegt
@fendercd60: eens!
b00m3rang zegt
@fendercd60: of maak hem wit met die st
b00m3rang zegt
@b00m3rang: *met die strepen erop. Stomme app dit…
jeppie zegt
Lekker dat vlaggetje
911targa zegt
15.232 voor een set voor een Porsche gt3rs. Dit zal dus mogelijk de 20.000 aantikken en breuken kondigen zich niet aan. Dan ga je iets minder relaxt even 300 rijden.
thestino zegt
@911targa: Veel steviger dan bv. Alu. wielen hoor, die vervormen bij het minste. Indien ze wél kapot gaan, kun je deze niet zomaar herstellen, maar moeten er een andere op.
davelepeef zegt
@thestino: steviger betekent niks. Sterker zijn ze misschien. Stijver, maybe. Taaier zeker niet. Alu vervormt, dit breekt. Er is dus geen veiligheidsmarge. Dat bedoelt degene op wie je reageert.
supercarboy zegt
Lekker hoor zo
alcantara zegt
Mja wat heb je aan carbon velgen op de openbare weg? Ben je hooguit een seconde sneller bij het stoplicht, maar de Fiat Panda die je daarvoor had ingehaald sluit daarna ook weer achter je aan…
hectorjenks zegt
@alcantara: Als je zo redeneert hoef je überhaupt geen Ferrari te kopen?
s2khonda zegt
@alcantara: misschien doet de eigenaar er ook trackdays mee.
Maar goed jij rijd fus in een fiat panda met 65 pk ofzo? Want meer power toch niet nodig volgens jouw beredenering. ;)
hotze zegt
@s2khonda: ?? wat een lulkoek inderdaad.
theoke zegt
@alcantara: Deze gasten komen al jaren op de ring voor de rijvaardigheidstraining, meen dat dat 2 keer per jaar is.
brave zegt
@alcantara: en ik ga er niet vanuit dat dit een seconde scheelt. Zal eerder 2 tienden zijn, wat al een hoop is met deze marges.
rubend zegt
@alcantara: Carbon velgen hebben inderdaad als gevolg dat ze het totaalgewicht van een auto verlagen. Maar dat is niet het doel.
Wat voor ieder auto geldt is het gegeven dat de onafgeveerde massa zo laag mogelijk moet zijn. De onafgeveerde massa bestaat o.a. uit de band, velg, fusee, remschijf+klauw en ruwweg de helft v/d draagarm, veerpoot, stuurstang (e.a. afhankelijk van het type wielophanging).
Hoe lager de onafgeveerde massa hoe beter het wiel het wegdek kan volgen. M.a.w. beter contact met de weg -> betere wegligging. Om de wegligging is het dus allemaal te doen.
Een carbon velg is daarbij een ideaal middel om de onafgeveerde massa te verlagen. Zo kun je ook kijken naar de banden zelf, hier kan ook zeker gewichtsverschil in zitten (verschillende merken, dezelfde maat, ander gewicht). Daarom zijn ook zo veel specialisten totaal niet te spreken over runflats, deze zijn immers heel zwaar.
mfwic zegt
-edit: nutteloze bijdrage-
evdw zegt
Bekend wat deze velgen wegen?
hotze zegt
@evdw: net zoiets als magnesium velgen…
evdw zegt
@hotze: En nu in Kilo’s?
gemaskerdemuchacho zegt
Dit is er eentje in de categorie: ‘Omdat het kan’..
densk zegt
Ik kan het niet mooi vinden. Carbon is zeker een mooi product, maar op een velg.. Vind het nogal ogen als een ‘goedkope’ hydrodip. En hoe zit dat met de stoeprandjes?