@mats106rallye: even een van de laatste uitzendingen van BNR de nationale autoshow terug luisteren. Daar verteld de maker van dit object waarom de auto er uitziet zoals die er uitziet. Even in het kort:de lijnen van de auto moesten het zelfde zijn i.v.m. Stijfheid carrosserie.
@mats106rallye: Dat komt omdat ze de deuren moesten behouden. Door de aflopende daklijn van het origineel heb je dan een probleem bij de achterdeuren. Daar moet je wat mee en dat is o.a. door die chromen strips optisch weggepoetst. Niet het mooiste deel, maar verder zeer geslaagd (IMHO).
Heel.mooi gedaan. Dat de achterkant zo is komt door de manier waar op de tesla gebouwd is qua onderstel met de veerpoten enzo meen ik mij te herinneren. De kleur staat wel echt mooi zo.
Volgens Topgear magazine: Een Shooting Brake heeft twee deuren – punt. Anders is het een stationwagen. Natúúrlijk komt Niels van Roij met dit verhaal: anders had ie zijn Tesla een Model S Station moeten noemen, en dat klinkt een stuk minder flitsend. Maar zijn Model S is geen, herhaal: géén shooting brake. Daarvoor heeft ie twee portieren te veel.
@marinepower: Top Gear magazine is natuurlijk niet een toonaangevende bron. Definities veranderen, in de jaren 60 was een shooting brake een twee deurs station wagen op basis van een sportwagen maar anno nu een coupe vier deuren heeft is het een prima naam voor een niet al te royale stationwagen.
Ik vind hem dik! En hoewel ik geen Tesla fan ben, is de Model S in de basis al een sterk ontwerp naar nu blijkt, aangezien hij nog steeds modern en strak oogt. En deze heeft dat des te meer.
Erg mooi!
Die D-stijl klopt van geen kant.. voor de rest best fraai eigenlijk zou nog mooier zijn met een lekkere zes-in-lijn?
@mats106rallye: Haha, hoezo ‘klopt van geen kant’? Deze man wilde ‘m ongetwijfeld zo tekenen.
@granlusso: Ja dat is waar, maar ik vind dat dat wel wat strakker had gemogen ziet er gewoon niet uit..
@mats106rallye: even een van de laatste uitzendingen van BNR de nationale autoshow terug luisteren. Daar verteld de maker van dit object waarom de auto er uitziet zoals die er uitziet. Even in het kort:de lijnen van de auto moesten het zelfde zijn i.v.m. Stijfheid carrosserie.
@mats106rallye: Dat komt omdat ze de deuren moesten behouden. Door de aflopende daklijn van het origineel heb je dan een probleem bij de achterdeuren. Daar moet je wat mee en dat is o.a. door die chromen strips optisch weggepoetst. Niet het mooiste deel, maar verder zeer geslaagd (IMHO).
@bugboy: dat “probleem” kun je op nog wel 10 manieren oplossen… die waarschijnlijk mooier uitvallen dan dit mislukte origami knutselwerkje.
@mats106rallye: yup, die knik / vouw in die chromen sierlijst past als een tang op een varken.
@mats106rallye: helemaal eens met je commentaar. Alleen die V6, waarom zou je dat willen? Zodat ie langzamer wordt?
Geslaagd!!
Die kleurencombo maakt het af.
Nog niet eerder gezien een S-B. Lekker kleurtje ook.
Die chroomstrip??
..
Bijzonder wel, mooi enigsinds
In ieder geval wel zeldzaam ?
@thomashofman1: ja, zeldzaam lelijk.
Kan zijn dat je hem nooit gezien hebt, omdat er ook maar 1 is. Deze man heeft hem zelf tot shooting brake omgebouwd. Zeg maar gewoon omdat het kan
De lijnen zijn best mooi en daarom een geslaagde auto. Behalve de dikke chrome lijsten aan de achterkant, dat slaat helemaal nergens op.
@evdw: die lijst zal er vast zitten om iets te verhullen/af te werken
@jmeverts: Er ligt misschien een lijk in de kofferbak?
Gebrek aan een raam/glas lijkt mij de reden van de brede chroomstrip. Niet de mooiste oplossing, maar waarschijnlijk the next best thing.
@airditude: Ga maar eens in de kofferbak van een willekeurige Model S kijken waar de veerpoten zitten ;-)
@perry_snijders: waarom zorgen veerpoten voor een te brede chroomstrip?
@mashell: Omdat daar dus geen raam kan zitten.
Dit was het laatste project van dit bedrijf. https://www.autoblog.nl/gallery/0_Divers/Remetzcar_Tesla_Model-S_shooting-brake/slides2/41_remetzcar_tesla_model-s_shooting-brake.jpg
Goed gelukt!
Deze link is beter sorry https://www.autoblog.nl/nieuws/nederlandse-coachbuilder-zet-er-een-punt-achter-111945
Leuke gast die Niels. Was laatst bij Wouter op BNR. Synpathiek en verstand van zaken!
Laat dat shooting brake maar achterwege. Dit is gewoon een mooie station.
Heel.mooi gedaan. Dat de achterkant zo is komt door de manier waar op de tesla gebouwd is qua onderstel met de veerpoten enzo meen ik mij te herinneren. De kleur staat wel echt mooi zo.
Schitterende auto!
Volgens Topgear magazine: Een Shooting Brake heeft twee deuren – punt. Anders is het een stationwagen. Natúúrlijk komt Niels van Roij met dit verhaal: anders had ie zijn Tesla een Model S Station moeten noemen, en dat klinkt een stuk minder flitsend. Maar zijn Model S is geen, herhaal: géén shooting brake. Daarvoor heeft ie twee portieren te veel.
@marinepower: de opdrachtgever vertelde mij dat de originele definitie van een shooting brake is dat het een coachbuilt auto is.
@marinepower: Top Gear magazine is natuurlijk niet een toonaangevende bron. Definities veranderen, in de jaren 60 was een shooting brake een twee deurs station wagen op basis van een sportwagen maar anno nu een coupe vier deuren heeft is het een prima naam voor een niet al te royale stationwagen.
@marinepower: precies, dus het is geen shooting brake, het heet shooting brake.
@marinepower: Precies, dit is net zo min een shooting brake als dat al die mislukte platte sedans van Mercedes coupé’s zijn.
Gaaf gedaan! Slimme zet, verbaast me dat je ze niet vaker omgebouwd ziet rijden eigenlijk. Als dat Chrome iets minder zou kunnen is het helemaal vet.
@jpsienen: waarschijnlijk omdat je voor het geld dat dit kost een 2e tesla kunt kopen
Wordt steeds gekker met de stekker?
Ik vind hem dik! En hoewel ik geen Tesla fan ben, is de Model S in de basis al een sterk ontwerp naar nu blijkt, aangezien hij nog steeds modern en strak oogt. En deze heeft dat des te meer.
Waarom heet het Shooting Brake ? Heel onlogisch
Iedereen z’n mening, maar de auto is en blijft uniek!?
De enige mooie Tesla haha