Dit is de VU-generatie, afgeleid van de VX Commodore. Dit model is de Ute S (gebaseerd op de Commodore S en heeft een 3.8 V6 om en nabij 200 pk (RDW zegt 197, elders staat 204).
De open laadvloer geeft de mogelijkheid deze Ute op grijs kenteken te zetten, waardoor deze zakelijk goedkoop te rijden is. Echter, deze Ute staat op een particuliere naam, dus de eigenaar mag de volle mep betalen.
Los daarvan is het wel een hele gave auto die je niet snel in Nederland voorbij ziet komen. Naar mijn weten staat er niet meer dan een handje vol op gele platen.
@sudbina en @toyotafortuner oh, alright. Hij heeft er wel wat van weg, maar een Google-search op de Commodore VU geeft aan dat die er ook al best op lijkt. Weer wat geleerd, bedankt!
@dubcars: Dat klopt niet helemaal. Als je als particulier een grijskenteken rijdt betaal je wel meer wegenbelasting dan een ondernemer, maar minder dan een personenauto. Je zit er tussen in.
@thomas20vt: je kan ook grijs kenteken privé tegen kwarttarief rijden zolang je een bedrijf op naam hebt staan. Betaal je wel de btw maar niet de bpm of bijtelling.
@dubcars: als je een eenmanszaak hebt is de tenaamstelling ook op je prive naam en zal het rdw dat niet herkennen maar dan kan dit alsnog prima een zakelijke auto zijn met alle voordelen van dien
Hihi haha ja echt leuk en zo totdat je een onderdeeltje nodig heb en die uit kankaroe land moet komen met de boot en je dan eerst het verkeerde onderdeeltje krijgt en je hem met de boot terug moet sturen en dan nog een keertje je wekker zetten om die onderdelenzaak te bellen om 3 uur snachts want de tijdverschil dus nee dank je.
@hallokroket: Als je goed leest, het betere lagere school werk, dan lees je iets totaal anders … Maar ja, begrijpend lezen is voor sommige types wat lastig … Geeft niks, onze lieve heer houdt ook van de pepernoten en pannenkoeken onder ons …(en ik ben niet gelovig)
De garage die mijn Syclone ingevoerd had, had vorig jaar zo eentje staan met V8 en 415 pk. In België valt elke pick up onder lichte vracht regeling en betaal je ca 125€ per jaar aan taksen… Dan betaal je de benzine met de glimlach.
Dit is de VU-generatie, afgeleid van de VX Commodore. Dit model is de Ute S (gebaseerd op de Commodore S en heeft een 3.8 V6 om en nabij 200 pk (RDW zegt 197, elders staat 204).
De open laadvloer geeft de mogelijkheid deze Ute op grijs kenteken te zetten, waardoor deze zakelijk goedkoop te rijden is. Echter, deze Ute staat op een particuliere naam, dus de eigenaar mag de volle mep betalen.
Los daarvan is het wel een hele gave auto die je niet snel in Nederland voorbij ziet komen. Naar mijn weten staat er niet meer dan een handje vol op gele platen.
@dubcars: ligt het aan mij of is het gewoon een Monaro VXR met een laadbak?
@720s: nee, mijn waarde. Je kan dit eerder zien, als een Australische Omega B (zelfde platform) in Ute vorm
@720s: niet helemaal. De Monaro is een afgeleide van de Commodore, dit is ook een afgeleide van de Commodore.
De Monaro VXR is echter de uber Monaro en die is altijd van V8 voorzien.
Dus ja, je kunt dit zien als een Monaro met laadbak, maar dit is geen VXR met laadbak.
Beetje net als dat een Jetta Hybrid wel als Golf kunt zien maar t is geen R32.
@sudbina en @toyotafortuner oh, alright. Hij heeft er wel wat van weg, maar een Google-search op de Commodore VU geeft aan dat die er ook al best op lijkt. Weer wat geleerd, bedankt!
@dubcars: Tof! Thanks!
@dubcars: een auto op grijs kenteken is als particulier alsnog voordeliger want je betaald geen provinciale opcenten
@dubcars: Dat klopt niet helemaal. Als je als particulier een grijskenteken rijdt betaal je wel meer wegenbelasting dan een ondernemer, maar minder dan een personenauto. Je zit er tussen in.
@thomas20vt: je kan ook grijs kenteken privé tegen kwarttarief rijden zolang je een bedrijf op naam hebt staan. Betaal je wel de btw maar niet de bpm of bijtelling.
@dubcars: als je een eenmanszaak hebt is de tenaamstelling ook op je prive naam en zal het rdw dat niet herkennen maar dan kan dit alsnog prima een zakelijke auto zijn met alle voordelen van dien
Bijzondere vondst! Wel apart dat het ‘slechts’ een V6 is.
Heel gaaf op Nederlands kenteken
Hihi haha ja echt leuk en zo totdat je een onderdeeltje nodig heb en die uit kankaroe land moet komen met de boot en je dan eerst het verkeerde onderdeeltje krijgt en je hem met de boot terug moet sturen en dan nog een keertje je wekker zetten om die onderdelenzaak te bellen om 3 uur snachts want de tijdverschil dus nee dank je.
Extreem pauper redneck tokkie maaskantje geval …..
@autodrome:
Leuk dat je jezelf even voorstelt!
@hallokroket: haha droogkloot ??
@hallokroket: Als je goed leest, het betere lagere school werk, dan lees je iets totaal anders … Maar ja, begrijpend lezen is voor sommige types wat lastig … Geeft niks, onze lieve heer houdt ook van de pepernoten en pannenkoeken onder ons …(en ik ben niet gelovig)
@autodrome: eenening hebben is ok. Dit niet…
@redneckdarian: ???
De garage die mijn Syclone ingevoerd had, had vorig jaar zo eentje staan met V8 en 415 pk. In België valt elke pick up onder lichte vracht regeling en betaal je ca 125€ per jaar aan taksen… Dan betaal je de benzine met de glimlach.
Gaaf!!
Fantastisch! Mooi ding ook
Nice!! En die X5 wielen staan hem ook heel best!!
Leuke spot!
Groningen rijd er ook een, of os dat deze? Die ik gezien heb heeft Opel velgen…
Hebben we er meer van nodig, fleurt het straatbeeld op!
Geweldig! Mijn vrouw heeft een kapsalon, daar kan deze mooi op :-)
Zouden de andere snookerballen in de laadbak liggen? :)
Deze stond een tijdje terug te koop op marktplaats. Erg gave auto, heb er toen serieus over nagedacht. Heel tof!