2de race voor de track TT
Het is een aantal maanden stil geweest vanwege de tegenslagen met de auto. Maar we zijn terug! Bij de eerste race van de Dutch superlap vielen we uit vanwege problemen met de remmen. Maar we zijn hard aan het werk gegaan er is een bigbrake kit geïnstalleerd, nieuwe velgen met semi slicks en een spoiler dit resulteerde in een ronde tijd van 2:15:52 en we kwamen van een ronde tijd van 2:22:26! Dit was genoeg om op de eerste plaats te komen van onze klassen!
allesmetturbo zegt
Gefeliciteerd!! Goede upgrades
audirick1995 zegt
@allesmetturbo: thx! Hopelijk zijn deze upgrades genoeg om dit seizoen uit te rijden?
rikv99 zegt
Vet! meer hiervan!
audirick1995 zegt
@rikv99: ga ik doen!?
carspotssnl zegt
Vet! Nog wat aan het vermogen gedaan? Zit volgensmij best wel wat potentie in dat blok van Audi nml.. Mooie bandjes ook.
audirick1995 zegt
@carspotssnl: het vermogen blijft dit jaar stock. Dit vanwege de klassen indeling. Volgend jaar zal er rond de 300 pk in de auto zitten op een geschat gewicht van 1200 kg?
emping zegt
Wist niet dat crusties ook racen. Gaaf hoor!
pa045 zegt
@emping: Dus van 2 foto’s, waarop ze ook aan het sleutelen zijn, concludeer je hier crusties?
Knap hoor!
Aan de gemiddelde Indonesische eettafel zie ik meer mensen die niks doen.
emping zegt
@pa045: inderdaad Indo’s zijn nog grotere nietsnutten, kunnen niks en snappen helemaal niks van sarcasme. Zij zijn dan ook alleen maar naar NL gekomen om te genieten van de hogeropgeleide belastingbetalers zoals jij die lekker de uitkering betalen. Want zij hebben verder niets gedaan, werken niet m en voegen niets toe aan de overrijke cultuur die Nederland wel heeft…. Stakker.
momo zegt
@emping: Krijg je soms te weinig pik? Of is het weer zo ver dat er bloed uit je vagina komt?
e90320d208pk zegt
@emping: Zeg dan niks joh wijf! Eet een Snickers man, je bent jezelf niet.
techniekmeneer zegt
@emping: crusties? Het zal wel aan mij liggen, maar wat moet dat voorstellen?
BaRa zegt
@techniekmeneer: ontbijtgranen.
emping zegt
@techniekmeneer: weleens van het fenomeen het internet gehoord? Zo kijkt U namelijk ook naar Autoblog: https://cn.bing.com/images/search?q=crusties&go=Search&qs=n&form=QBIR&sp=-1&pq=crusties&sc=5-8&sk=&cvid=E31F9DEDACBD4AA1B7456BEE00D07EDB
ablogjunk zegt
@emping: Kom je hier voor de auto gerelateerde content of alleen om mensen af te zeiken?
techniekmeneer zegt
@emping: Tjonge jonge, zit je inlegkruisje niet goed?
bcbraems zegt
@emping: zoekt met Bing. Zegt genoeg zeker.
bussie88 zegt
@emping: mwah mis toch wat dreads en dunne honden
emping zegt
@bussie88: ha mooi! dunne honden.
ricksmits zegt
Grappig toch wel het verschil van rondetijden van auto’s en motoren. Met de auto ben ik er nooit geweest maar met de motor rijd ik net onder de 2 minuten
vixtor zegt
Ik zat net even te kijken naar het verschil in profiel van linksvoor en rechtsvoor. Heeft het een reden dat beide voorwielen niet identiek zijn? (clockwise baan?)
techniekmeneer zegt
@vixtor: Is gewoon een Inside/Outside band. Dit is de juiste montage.
stephane8200 zegt
Ik reed met een standaard EK9 Civic Type R met alleen andere remblokken en gebruikte semi-slicks 2:10 of zoiets. Met een Elise met ander onderstel (Nitron) en semi-slicks 2:02 met Time Attack. 2:15 vind ik dus niet echt indrukwekkend om heel eerlijk te zijn. 2:25 rijd ik met een smart roadster en 2:15 volgens mij ook wel met een NA MX5 op semi-slicks ook wel.
geelbarrel zegt
@stephane8200: kijk, dat is nog eens een opsteker voor de liefhebbers! ……… ahum
stephane8200 zegt
@geelbarrel: meer een reality check.
techniekmeneer zegt
@stephane8200: Oké.
stephane8200 zegt
@techniekmeneer: tja…ik heb meerdere jaren en met meerdere auto’s mee gedaan. Van die lieden in een ontzettend complete race-outfit met een auto met 400pk die dan vervolgens nog geen deuk in een pakje boter rijden. Focus dan eerst op de bestuurder zou ik zeggen.
koffiekopje zegt
@stephane8200: Je hebt meerdere keren meegedaan, en nog stééds snap je het niet.
Het is leuk om sneller te worden. Om de snelste te zijn heb je heel veel skill en een hele dikke beurs nodig. Als je dat als doel hebt wordt het alleen leuk als je Max heet.
stephane8200 zegt
@koffiekopje: flauwekul. Budget is niet nodig. Een goede basis auto en een beetje skill. Dit laatste ook wel bekend als ervaring want iedereen kan het wel een beetje leren als je er maar een klein beetje gevoel voor hebt.
Meedoen in de achterhoede is onzin. Blijf dan trackdays rijden. Kun je ook proberen sneller te worden. Het is een wedstrijd. Geen benefiet evenement.
tttijn zegt
@stephane8200: zo man jij bent echt de goedtste. Tis ergens mis gegaan met je zuurpruim.
stephane8200 zegt
@tttijn: ik ben geen zuurpruim. Verre van zelfs. Heb trouwens een TT 225pk quattro gehad. Rijdt best prima en daar moet meer in zitten.
audirick1995 zegt
@stephane8200: ik heb pas rond de 10 rondjes op Zandvoort gereden omdat ik de eerste race was hit gevallen… dit jaar proberen we de auto zo te bouwen dat hij heel blijft en dat we in de pro klassen kunnen rijden. Volgend jaar gaat de focus naar zo veel mogelijk baan tijd om de circuits beter te leren kennen? ik heb zelf alleen ervaring met de Nürburgring…..
stephane8200 zegt
@audirick1995: Zandvoort is peanuts als je genoeg ervaring hebt met de Nürburgring. Heel houden is wel handig, alhoewel dan het beste niet al te bijzondere dingen met de motor doet.
Veel oefenen helpt maar probeer wel te begrijpen wat wel werkt en wat niet werkt. Eerder of later insturen, eerder of later remmen. Zoek naar lijnen en probeer te kijken hoe je de snelheid er in houdt door goed te sturen. Zoiets.
audirick1995 zegt
@stephane8200: juist! Ik heb al wel redelijk wat cursussen gedaan op de ring. Maar een gp circuit is toch weer wat anders…. vooral vanwege het onderstel van de tt wat behoorlijk bagger is. Vooral omdat ik dus een andere lijn moet rijden en dan over het vuil rijd. Ik denk dat een 2:15 een mooie tijd is voor de hoeveelheid ervaring met gp circuits en de auto hoe die er nu bij staat…. hopelijk rij je nog een keer mee met dutchsuperlap zou leuk zijn?
quattrofillio zegt
Vet!! Dit wil ik al zolang doen met een TT! Jaloers boys!
mrrallycross zegt
Is het een quattro?
audirick1995 zegt
@mrrallycross: ja?
jdpetrolhead zegt
2:18 op straatbanden in mijn standaard mx5na. Wel zwaar ding natuurlijk zo’n TT. Ga denk ik ook maar ‘s semi-slicks en spoiler uitproberen..!
stephane8200 zegt
@jdpetrolhead: dat zeg ik ;)
cazzo046 zegt
2.03 met n Alfa 75 op slicks van 1000kg.
Moet volgend jaar onder de 2 min…
gulli zegt
@cazzo046: Holy shit dat zijn zware banden ?
koekwaus zegt
@gulli: zorgt voor meer gewicht onderin, kun je plankgas de bocht door
cazzo046 zegt
Nee geen slicks van 1000kg, de hele auto weegt 1000kg ;)
cazzo046 zegt
Ik zou vooral investeren in gewichtsreductie (zie een hele zware motorkap)
En veel km’s maken.
rubend zegt
@cazzo046: die motorkap is van aluminium, dus dat valt wel mee.
wheresmycossie zegt
Mooie hobby heren!
gulli zegt
Wordt er niet gesuggereerd dat het een dameskappersauto is, klagen ze wel dat jullie niet snel genoeg zijn ?
Lekker rijden jongens, veel plezier ermee. Ik vind het vet!
audirick1995 zegt
@gulli: klagen mag altijd maar ik zie ze liever aan de start de strijd aangaan? zo iniedergeval erg leuk zijn…..
henkhekje zegt
Audi TT zie je niet vaak op het circuit, en dat is niet zonder reden. Het is een slechte basis voor een raceauto.
Leuk project om zo’n auto nog tot een succesvolle raceauto te maken
rachid zegt
@henkhekje: waarom dan? Vriend en ik hebben een S3 gekocht van zelfde bouwjaar, ook dit gaat ons tuningsproject worden. Komt het doordat de motor in lengte ligt?
henkhekje zegt
@rachid: de TT is in de basis een levensgevaarlijke auto. Niet voor niets dat de achterklep loodzwaar is. Audi heeft grote fouten gemaakt en nadat er verschillende TT’s verongelukten hebben ze de achterklep verzwaard en een spoiler toegevoegd.
audirick1995 zegt
@henkhekje: dit vind ik persoonlijk een van de minst moeilijke dingen om op te lossen… met een goed onderstel is het opgelost.?
henkhekje zegt
@audirick1995: de kont is/was te licht. Dat los je niet met het onderstel op
audirick1995 zegt
@henkhekje: Uhm tuurlijk wel? uitwegen doen ze niet met blokjes lood in de auto te leggen? met een goeie coilover kit kun je de auto uitwegen….mocht je me niet geloven bel dan maar eens naar een uitlijn service die ook kunnen uitwegen?
audirick1995 zegt
@henkhekje: tijdens het zoeken naar de auto hebben we de plus punten tegen over de min punten gezet…. er zijn grote min punten over de basis van de auto maar ook grote pluspunten. Echter zie je in Engeland veel TT’s op het circuit. Ook werd de TT gebruikt voor DTM, vln etc maar de toekomst zal het vertellen of het een goede auto wordt?