Zo klein is klein
Parkeerde vandaag mijn Land Cruiser naast een Copen. Vond het contrast wel grappig. De daklijn van de Daihatsu kwam amper boven die van mijn motorkap uit :)
Parkeerde vandaag mijn Land Cruiser naast een Copen. Vond het contrast wel grappig. De daklijn van de Daihatsu kwam amper boven die van mijn motorkap uit :)
Je moet inloggen om een reactie te kunnen plaatsen.
Lijkt bijna zo’n trapautootje voor kinderen. En dat dikke pimppakket is ook wel leuk
Wat een gave auto is jouw Land Cruiser. ?
@fendercd60: Dankje :) Ben er ook heel blij mee.
@mopar: snap ik :)
Ik heb echt een zwak voor de Copen…
Is dit Japan?
@mick0210: macau.
@ghost: niet Hongkong?
@pindakoning: nee HK heeft andere platen
Land Cruiser Cygnus, dat type ken ik nog niet. Mocht ik ooit een SUV willen bezitten (het liefst niet, maar goed) dan staan dit soort bazenbakken wel hoog op mijn lijstje. Als liefhebber van nieuw zou ik het liefst een Armada V8 of een LX 570 doen, maar voor de wat oudere auto’s vind ik deze Cygnus er erg gaaf uit zien! En nu even inlezen wat het precies is… ;)
@720s: Het is eigenlijk gewoon een Lexus LX470 die in Azië als Toyota werd verkocht ;) De toevoeging Cygnus moest net eff wat meer cachet geven om mensen te overtuigen dat hier toch een iets duurdere LandCruiser stond ;)
@720s: Hij is trouwens bizar luxe uitgevoerd, zeker voor zijn tijd. De mijne heeft in hoogte verstelbare hydraulische vering, een heads-up display met nightvision, verlichte treeplanken, tv’s achterin, koelkast tussen de voorstoelen, 3 zone climate control, meters hout en leer en ga zo maar door. Vrijwel al het utilitaire is uit het interieur van de LandCruiser gestript voor de Cygnus uitvoering.
Onderhuids is het wel gewoon een LandCruiser 100 wat betekend dat hij in het terrein gewoon z’n mannetje kan staan. Ze zijn vooral in de VS heel populair om om te bouwen tot overland expeditievoertuigen. Dit omdat de nieuwe generatie LX570 toch net iets fragieler qua elektronica ed blijkt te zijn voor echt serieus off-roaden en deze Cygnus/LX470 iets simpeler en robuuster qua opzet is.
Als je hoovie kent van YT dan kan je zien hoe hij de zijne heeft omgebouwd ;)
@mopar: ik ben al een tijdje op zoek naar een LX470 facelift type. Deze versie kende ik nog niet, ook een serieuze optie. Als je hem nog een keer naar NL brengt dan wil ik hem best wel overnemen
@slickrick: Ik ben idd van plan hem mee terug naar Nederland te nemen maar dan houd ik hem denk ik zelf ;) Hij heeft pas 110K kms gelopen dus voor een LandCruiser net ingereden ?
@mopar: anders neem je er twee mee naar huis, kan je er nog iets op verdienen ?
@slickrick: Er staat trouwens een in Brussel te koop. Wellicht iets dichterbij en een facelift model ook, hoewel niet zo dik uitgerust als de mijne:
https://www.autoscout24.nl/aanbod/lexus-lx-470-v8-4-7l-dact-32-soupapes-benzine-zwart-24817935-08be-47f7-bd15-42ac8d4d058f
Zou zeggen sla je slag ;)
@mopar: is er überhaupt een markt in Nederland om een rechts gestuurde, luxe Landcruiser te verkopen.
Wat is het verhaal van dat kleine spiegeltje op de motorkap?
@e550: Waarschijnlijk niet groot. Vandaar dat ik hem ook zelf zou houden. Hoewel je hier ook genoeg links gestuurde exemplaren kunt vinden dus dat zou geen probleem moeten zijn. Grote voordeel van het warme klimaat is dat roest hier vrijwel niet voorkomt. Hoewel de mijne 12 jaar oud is ziet hij er van onderen nog perfect uit.
Die extra spiegel is een dodehoek spiegel. In Japan moeten auto’s van een bepaald formaat verplicht zo’n spiegel hebben. Je ziet ze ook vaak op grote Japanse MPV’s zoals de Toyota Alphard. Deze LC is direct uit Japan nieuw ingevoerd en is dus een JDM model. Vandaar die spiegel.
@mopar: Ja, weet ik. Zie ze in Rusland ook regelmatig. Alleen meer, wat voegt het toe?
@mopar: thanks voor de info! Ik vond de Landcruiser van deze generatie altijd een beetje oubollig overkomen, helemaal vandaag de dag. Deze heeft daar geen last van, ik ga niet beweren dat ie er gloednieuw uit ziet, maar met die grote chromen wielen en de prima staat waarin hij verkeerd valt het allemaal reuze mee. Ik vind hem echt gaaf, goede keuze! En qua opties heb je dus ook niks te klagen ;) best wel baanbrekende dingen voor die tijd, ook wat dingen die je misschien ook krijgt in een oude S-Klasse, maar bij dit soort auto’s weet je dat het gewoon blijft werken.
Echt een topkeuze, als je hem naar Nederland brengt dan hoop ik hem een keer tegen te komen ;)
Van welk modeljaar is deze Landcruiser?
Serieus nog nooit zien rijden.
@alcantara: Dit is de Landcruiser 100 serie, hebben we hier ook gewoon. Deze heeft alleen de gril meer zoals de Lexus versie van deze zelfde Landcruiser 100, de LX470. En deze zal ook wat luxe delen met luxe versie, deze Cygnus versie. En sportiever aangekleed.
@fanboy: Hij is exact hetzelfde als de Lexus. Het enige verschil is de Toyota badge. Niet sportiever per se. Gewoon een super luxe LandCruiser.
@alcantara: 2007 Dit model werd ook nooit in Europa verkocht. In de VS en Rusland ging die als Lexus LX470 door het leven.
Oprijplaten uit de Land Cruiser, de Copen erin. Ideaal!
Doe ze maar allebei!
Macao. Ben daar laatst ook geweest. Het praktisch nut van een auto aldaar heb ik nog niet begrepen…
@tge1: Geloof mij maar, als je hier zoals ik al ruim 5 jaar woont heb je snel genoeg van het OV.
@mopar: Wellicht heb je gelijk. De buschauffeurs zijn niet vriendelijk vond ik. Wel een fascinerende plek, Macau. De hotels/casino’s deden me niks, het historisch centrum des te meer. Surrealistisch, vond ik het. Erg leuk!
Gaaf, Macau. Kom er regelmatig. Laatst via de brug. Was ook een geweldige ervaring en vooral heel rustig qua verkeer.
Rijden ze links daar dan? (vraag dat omdat het een voormalig Portugese kolonie is en je dus rechts verkeer zou verwachten)
@milan0: Klopt maar Portugal had tot 1928 ook links verkeer, toen pas zijn ze overgestapt naar rechts zoals de rest van Europa. Veel Portugese koloniën hebben die stap niet gemaakt en rijden zodoende nog altijd links, ook al zijn ze nu onafhankelijk. Macau is daar een voorbeeld van.
Daarnaast hielden ze het denk ik in stand grotendeels vanwege HK. Macau en HK zijn de enige 2 onafhankelijk regio’s in China en werken zodoende nauw samen. Ook met auto import en dergelijke.
@mopar: Oke ik begrijp het. Een soortgelijk verhaal dus als Nederland met als voormalig kolonieen: Indonesie en Suriname waar ook links wordt gereden.
Waartoe dient dat opzet spiegeltje op de Landcruiser?
@mashell: Dat is een extra wijde lens die als dodehoekspiegel dient en ook helpt om de voorbumper te zien bij inparkeren. S nachts is die ook verlicht. Veel Japanse auto (voor hun eigen markt) van een bepaald formaat zoals grote SUV’s en MPV’s hebben zo’n extra spiegel. Zal wel iets met Japanse regelgeving te maken hebben denk ik. Het helpt in ieder geval super goed. Heb geen parkeersensoren meer nodig aan de voorzijde en overstekende kinderen zijn ook goed zichtbaar.
@Mopar, zit je nog in Japan? Ik ben ook stiekem aan het kijken naar een LX470 – LC Cygnus uit 2005-2007. In EU vind je er maar weinig, in de US, UAE veel meer. Maar wellicht is het thuisland Japan de beste plek om ze te kopen, echter zit je dan natuurlijk met een rechts-gestuurde auto niet?
Heb jij je auto inmiddels al naar NL gebracht of zit je nog in Japan?