@fendercd60: lijken wat op oz superturismo lm’s maar weet het niet zeker. Debk dat je voor een complete set nieuw met banden zo’n 1000-1200 euro kwijt bent. Gebruikt van-tot, zeer afhankelijk van de staat van de velgen en de banden (merk/staat).
Nee. Zonde van de Golf. Mooiste is zulke iconen in nieuwstaat brengen én houden. Al is het confectie, het blijft onderdeel van onze autogeschiedenis; erfgoed dus en zo dienen we ze te behandelen.
@vonklausenburg: Ik denk dat de meeste golfjes 2 inmiddels verder van nieuwstaat af zijn dan deze. Deze ziet er goed verzorgd uit, en met respect voor het originele ontwerp. Best leuke bakkies zo beiden.
Als de Golf een GTI was zeg ik: velgen ok, verlaging ok, maar zie ik daar CL op de achterkant staan? Niet ok, sorry… Nooit begrepen waarom je een trage auto er snel wil laten uitzien. Tenzij dit functioneel bedoeld is om op het circuit te gummen. Dan kan ik het door de vingers zien.
@Volvo_440_turbo: Lichtmetalen velgen en een verlaging suggereren toch niet meteen dat het een snelle auto is? Tenminste, dat is niet het eerste wat ik denk als ik een auto zie met soortgelijke aanpassingen. Een big brake kit, rolkooi, etc op zo’n auto zou bij mij wel de indruk wekken dat het een snelle auto zou moeten zijn.
@rikus: Waarom liggen straatsportwagens in het algemeen wat lager? Waarom hebben deze meestal alu velgen? Waarom zit er in snelle straatsportwagens geen rolkooi vanuit de fabriek? Ik ben wat verward nu met jou antwoord :s Gelukkig zie ik morgen mijn therapeute, hopelijk kan zij mij helpen…
@Volvo_440_turbo: grote wielen zijn geen performance; grote remmen wel. Verlaging betekend niet meer performance, een goede set dempers en veren wel. Oftewel, deze uiterlijkheden zeggen niet of de auto snel is of niet.
@tazmania: Grote wielen zijn er om meer ruimte te geven voor grotere remmen. Verlagen van de auto (met fatsoenlijke onderdelen) dient om het zwaartepunt naar beneden te brengen en zo het weggedrag te verbeteren.
Golf 2 ?? zelfs met overmaatse velgen en verlagingssetje.
Ooit nog eens een Golf 2 in 1.6TD uitvoering gehad. Beste dieselauto ooit. 70 pk was op zich niet veel, maar met een fiscaal gewicht van (ik dacht) 860 kg kon je én goed meekomen in het verkeer (i.t.t. z’n turboloze broertje) én met een beetje goede wil nog 1:18 rijden. En met drie ton op de teller nog steeds met vlag en wimpel door de roetmeting test heen.
Na twee jaar met veel plezier rondrijden werd -ie buiten m’n schuld om total loss gereden. Lang geduurd voordat ik weer een auto vond die me zoveel plezier schonk.
Lupo ziet er ok uit, gezien zijn sletterigheid (10 eigenaren!). Het Golfje ziet er netjes uit, maar heeft wel erg grote sloffen; lijkt me vermoeiend, zo’n schurend geluid bij de wielkasten. Petje op.
ghost zegt
Lekkere wagens!
hondacrx96 zegt
??
allesmetturbo zegt
Leuke fotos!
fendercd60 zegt
Lupo.ziet er nice uit.
sjonniedeluxe zegt
@fendercd60: idd. De golf lijkt door zn hoeven gezakt
fendercd60 zegt
@sjonniedeluxe: ja idd. Vind de Lupo een stuk netter zo eigenlijk. Niet te laag, niet te hoog.
fendercd60 zegt
@fendercd60: Weet iemand wat voor velgen er op de Lupo zitten en hoeveel zoiets kost?
escort77 zegt
@fendercd60: ik gok OZ racing
bartteeuwen zegt
@fendercd60: lijken wat op oz superturismo lm’s maar weet het niet zeker. Debk dat je voor een complete set nieuw met banden zo’n 1000-1200 euro kwijt bent. Gebruikt van-tot, zeer afhankelijk van de staat van de velgen en de banden (merk/staat).
fendercd60 zegt
@bartteeuwen: ah oke.
emping zegt
Leuk duo!
cpp1 zegt
Golf II vind ik mooi, de eerste 3 foto’s vind ik echter uitermate deprimerend bij die obscure gevangenis muur.
vonklausenburg zegt
Nee. Zonde van de Golf. Mooiste is zulke iconen in nieuwstaat brengen én houden. Al is het confectie, het blijft onderdeel van onze autogeschiedenis; erfgoed dus en zo dienen we ze te behandelen.
bartteeuwen zegt
@vonklausenburg: Ik denk dat de meeste golfjes 2 inmiddels verder van nieuwstaat af zijn dan deze. Deze ziet er goed verzorgd uit, en met respect voor het originele ontwerp. Best leuke bakkies zo beiden.
kenner zegt
Lekker hoor
sanderz28 zegt
Dikke pics, wel weer voer voor de azijnpissers…
legion1349 zegt
@sanderz28: gek hè?
benzv8rijder zegt
-edit: drie keer raden, wederom een nutteloze bijdrage.-
theblazerunner zegt
@benzv8rijder: Wolfgang en Adolf
benzv8rijder zegt
-edit: bijzonder nutteloze bijdrage-
Volvo_440_turbo zegt
Als de Golf een GTI was zeg ik: velgen ok, verlaging ok, maar zie ik daar CL op de achterkant staan? Niet ok, sorry… Nooit begrepen waarom je een trage auto er snel wil laten uitzien. Tenzij dit functioneel bedoeld is om op het circuit te gummen. Dan kan ik het door de vingers zien.
rikus zegt
@Volvo_440_turbo: Lichtmetalen velgen en een verlaging suggereren toch niet meteen dat het een snelle auto is? Tenminste, dat is niet het eerste wat ik denk als ik een auto zie met soortgelijke aanpassingen. Een big brake kit, rolkooi, etc op zo’n auto zou bij mij wel de indruk wekken dat het een snelle auto zou moeten zijn.
Volvo_440_turbo zegt
@rikus: Waarom liggen straatsportwagens in het algemeen wat lager? Waarom hebben deze meestal alu velgen? Waarom zit er in snelle straatsportwagens geen rolkooi vanuit de fabriek? Ik ben wat verward nu met jou antwoord :s Gelukkig zie ik morgen mijn therapeute, hopelijk kan zij mij helpen…
tazmania zegt
@Volvo_440_turbo: grote wielen zijn geen performance; grote remmen wel. Verlaging betekend niet meer performance, een goede set dempers en veren wel. Oftewel, deze uiterlijkheden zeggen niet of de auto snel is of niet.
theblazerunner zegt
@tazmania: Grote wielen zijn er om meer ruimte te geven voor grotere remmen. Verlagen van de auto (met fatsoenlijke onderdelen) dient om het zwaartepunt naar beneden te brengen en zo het weggedrag te verbeteren.
Volvo_440_turbo zegt
@theblazerunner: En om ze een sportief uiterlijk te geven…
Volvo_440_turbo zegt
@tazmania: dus om sportief te kunnen rijden…
berrybentley zegt
CL’tje, ook 1 van mijn eerste auto’s. Blijft leuk, hou hem netjes??
RRRobert zegt
Golf 2 ?? zelfs met overmaatse velgen en verlagingssetje.
Ooit nog eens een Golf 2 in 1.6TD uitvoering gehad. Beste dieselauto ooit. 70 pk was op zich niet veel, maar met een fiscaal gewicht van (ik dacht) 860 kg kon je én goed meekomen in het verkeer (i.t.t. z’n turboloze broertje) én met een beetje goede wil nog 1:18 rijden. En met drie ton op de teller nog steeds met vlag en wimpel door de roetmeting test heen.
Na twee jaar met veel plezier rondrijden werd -ie buiten m’n schuld om total loss gereden. Lang geduurd voordat ik weer een auto vond die me zoveel plezier schonk.
snowbird zegt
Ik vindt de Golf er best mooi uitzien met die velgen..beetje jeugd sentiment…
tjongejongen zegt
Silence I kill you!
techniekmeneer zegt
Leuk spul! Verlaging, nette wielen, niet te veel poespas. Keurig!
petrolhead89 zegt
Lupo ziet er ok uit, gezien zijn sletterigheid (10 eigenaren!). Het Golfje ziet er netjes uit, maar heeft wel erg grote sloffen; lijkt me vermoeiend, zo’n schurend geluid bij de wielkasten. Petje op.
hallokroket zegt
Leuke auto’s, maar die getrokken banden, lijkt echt nergens op.
blo3to3t zegt
Nee, gewoon nee.
carsofnl zegt
Vet! Waar is dit ??
robintem zegt
@carsofnl: Alle foto’s zijn gemaakt in Doetinchem!