Ultieme volkssleeper, had ‘m geanonimiseerd om ‘m echt stealth te maken. Van petje/voetballerstype tot proleet/yup smoken bij de start/stop lichten is echt grappig, de blik is priceless(ja, spreek uit ervaring, geen W8, had wel snel en anoniem)…. Dus pijpen er af, badges er af en alles zo standaard als mogelijk ….
@autodrome: Mwah, leuk bij stoplicht? Zo snel is die ook weer niet. Iets minder dan 8 seconden naar de 100 is niet erg schokkend tegenwoordig. Beetje rappe leasebak trekt je er al uit. Dat anonimiseren snap ik uit dat oogpunt dus niet echt. Wat ik me wel kan voorstellen is dat je al die letters achterop maar lelijk vind en dat is iets wat ik ook met al mijn auto’s probeer te doen. Buiten het merklogo om wil ik niets anders achterop hebben.
@mopar: De motor biedt flink wat ruimte voor tuning en het monteren van een andere turbo en wat andere aanpassingen ….. Zo een auto vraagt er om ….Los van dat trekt het ding in iets meer dan 6.5 seconden naar de 100, wat ik niet gek vindt …
@autodrome: Andere turbo? Je weet hopelijk dat de W8 een ongeblazen motor is… Verder doet de station versie zoals die hier staat 0-100 in 7.8 seconden. Alles behalve snel dus. Weet niet wie je denk te kunnen verassen bij het stoplicht maar de meeste leasebakken halen tegenwoordig de 100 al in minder dan 8 seconden.
Iedere auto kan je tunen. Als ik de Picanto van de buurvrouw onder handen neem gaat die ook vast heel snel, maakt hem nog niet gaaf. De W8 was gewoon een exercitie van VW om een 8-cilinder in de Passat te lepelen aangezien de motorruimte te klein was voor een traditionele V8. 4 uitlaten is een beetje pretentieus, zeker omdat je toen die nieuw was al moeite zou hebben om een Golf GTi eruit te trekken bij het stoplicht.
@mopar: de W8 heeft verschillende opties voor een turbo met wat aanpassing. De standaard 275pk is wat weinig, de 0-100 was van de sedan, maar ik kan me vergissen. Hoe dan ook, de motor heeft nog genoeg ruimte voor meer pk’s
@autodrome: een Turbo is onzin! Totaal geen ruimte voor. De machinekamer ligt compleet vol met deze, overigens zeer compacte, 8 cilinder. Ik weet van 1 gast in Amerika die zijn W8 station ge-biturboed heeft, maar zijn turbo’s hangen onder de vloer, achter de achterwielen. Dat al vanwege het gebrek aan plek onder de motorkap.
@autodrome: een Turbo is onzin! Totaal geen ruimte voor. De machinekamer ligt compleet vol met deze, overigens zeer compacte, 8 cilinder. Ik weet van 1 gast in Amerika die zijn W8 station ge-biturboed heeft, maar zijn turbo’s hangen onder de vloer, achter de achterwielen. Dat al vanwege het gebrek aan plek onder de motorkap.
@numpty: sorry.. post hem 2x voor de één of andere rede
numptyzegt
@mopar: heb zelf een W8 gehad, kan je zeggen dat het van 0-100 inderdaad niet een hele snelle auto is. Maar ook beslist geen tobber. Het voordeel is dat de meeste mensen het niet verwachten van een Passat. Die ‘underdog’ positie verrast de meeste bij de start in een stoplicht sprint en dan is de 8 op toeren en zorgt het koppel er voor dat ze er niet meer (voor) bij komen. De mijne had een complete kale kofferbak, dus zonder dat hele alfabet. Maar zeker met regen (want 4-Motion) een auto om rekening mee te houden. Daarnaast, als de snelheidsbegrenzer verwijderd is, een auto met een achterlijk hoge topsnelheid. Dat is op sommige delen van de Autobahn ook best lekker. Heb de mijne, toen, een keer op 285 (GPS) kilometers per uur gehad. En dat is echt hard!
Door zijn “stille kracht” vind ik het een leuk ding maar “de dikke reet” is wel erg overdreven AB.. net zo ‘dik’ als iedere andere Passat maar dan met 4 uitlaten
@monsieurleloure: met 4-motion, wat deze 8 heeft, voorpoot bruggen voor en achter, wat deze W8 standaard heeft, voor dat onderstuur best mee. Een standaard Lancia Delta 1,4 kan je ook niet vergelijken met een HF integrale 16v.
@fanboy: Misschien begrijp jij niet dat mensen verschillende smaken hebben en zo ook andere criteria hebben voor ‘hun’ rijders auto. Persoonlijk hoef ik geen auto wat volgens sommige een ‘echte rijdersauto’ is en ik een niergordel voor nodig heb. Smaken verschillen. Accepteer dat gewoon.
Ultieme pauper knakenbak dit exemplaar.
Een nette originele is nog wel leuk, maar zo snel is de W8 niet, ook een crime om aan te sleutelen, je kunt nergens bij.
@benzv8rijder: valt reuze mee, kan ik je auto ervaring vertellen. En het voordeel Tov jouw preferentie, je hoeft niet iedere keer het ’taxi’ bordje er af te halen als je met het gezin weg gaat.
Zwaar overrated Passat, helemaal niet zo snel…ondanks de W8, sloom blok en relatief weinig vermogen. Genoeg alternatieven die veel sneller zijn, zelfs al zijn ze meer dan 10 jaar ouder.
Dit ding heeft weinig liefde gehad.. inderdaad mist ie 3 bouten, pauperwielen eronder en niemand valt op blijkbaar dat ie niet meer de originele neus/koplampen heeft. Origineel heeft de xenon-lensjes aan de buitenzijde zitten, richtingaanwijzer zit verder naar binnen. Zal wel kopschade gehad hebben en t budget was op met opknappen..
@Thomas20vt: Nee, dat heeft iedere Passat 3BG met standaard Xenon. Het verschil met een gewone Xenon head unit, is dat de units van een W8 standaard een donkere tint heeft.
flik2punt0 zegt
Hopen dat de zomer wielen deze dikke stationwagen meer eer aan doen
fendercd60 zegt
Leuk. ??
autodrome zegt
Ultieme volkssleeper, had ‘m geanonimiseerd om ‘m echt stealth te maken. Van petje/voetballerstype tot proleet/yup smoken bij de start/stop lichten is echt grappig, de blik is priceless(ja, spreek uit ervaring, geen W8, had wel snel en anoniem)…. Dus pijpen er af, badges er af en alles zo standaard als mogelijk ….
borrelnoot zegt
@autodrome: eens. Zou bij een dergelijke wagen er alles aan doen om hem ingetogen te houden. Sowieso de badges eraf, geen overdreven velgen enz.
mopar zegt
@autodrome: Mwah, leuk bij stoplicht? Zo snel is die ook weer niet. Iets minder dan 8 seconden naar de 100 is niet erg schokkend tegenwoordig. Beetje rappe leasebak trekt je er al uit. Dat anonimiseren snap ik uit dat oogpunt dus niet echt. Wat ik me wel kan voorstellen is dat je al die letters achterop maar lelijk vind en dat is iets wat ik ook met al mijn auto’s probeer te doen. Buiten het merklogo om wil ik niets anders achterop hebben.
autodrome zegt
@mopar: De motor biedt flink wat ruimte voor tuning en het monteren van een andere turbo en wat andere aanpassingen ….. Zo een auto vraagt er om ….Los van dat trekt het ding in iets meer dan 6.5 seconden naar de 100, wat ik niet gek vindt …
mopar zegt
@autodrome: Andere turbo? Je weet hopelijk dat de W8 een ongeblazen motor is… Verder doet de station versie zoals die hier staat 0-100 in 7.8 seconden. Alles behalve snel dus. Weet niet wie je denk te kunnen verassen bij het stoplicht maar de meeste leasebakken halen tegenwoordig de 100 al in minder dan 8 seconden.
Iedere auto kan je tunen. Als ik de Picanto van de buurvrouw onder handen neem gaat die ook vast heel snel, maakt hem nog niet gaaf. De W8 was gewoon een exercitie van VW om een 8-cilinder in de Passat te lepelen aangezien de motorruimte te klein was voor een traditionele V8. 4 uitlaten is een beetje pretentieus, zeker omdat je toen die nieuw was al moeite zou hebben om een Golf GTi eruit te trekken bij het stoplicht.
autodrome zegt
@mopar: de W8 heeft verschillende opties voor een turbo met wat aanpassing. De standaard 275pk is wat weinig, de 0-100 was van de sedan, maar ik kan me vergissen. Hoe dan ook, de motor heeft nog genoeg ruimte voor meer pk’s
numpty zegt
@autodrome: een Turbo is onzin! Totaal geen ruimte voor. De machinekamer ligt compleet vol met deze, overigens zeer compacte, 8 cilinder. Ik weet van 1 gast in Amerika die zijn W8 station ge-biturboed heeft, maar zijn turbo’s hangen onder de vloer, achter de achterwielen. Dat al vanwege het gebrek aan plek onder de motorkap.
numpty zegt
@autodrome: een Turbo is onzin! Totaal geen ruimte voor. De machinekamer ligt compleet vol met deze, overigens zeer compacte, 8 cilinder. Ik weet van 1 gast in Amerika die zijn W8 station ge-biturboed heeft, maar zijn turbo’s hangen onder de vloer, achter de achterwielen. Dat al vanwege het gebrek aan plek onder de motorkap.
numpty zegt
@numpty: sorry.. post hem 2x voor de één of andere rede
numpty zegt
@mopar: heb zelf een W8 gehad, kan je zeggen dat het van 0-100 inderdaad niet een hele snelle auto is. Maar ook beslist geen tobber. Het voordeel is dat de meeste mensen het niet verwachten van een Passat. Die ‘underdog’ positie verrast de meeste bij de start in een stoplicht sprint en dan is de 8 op toeren en zorgt het koppel er voor dat ze er niet meer (voor) bij komen. De mijne had een complete kale kofferbak, dus zonder dat hele alfabet. Maar zeker met regen (want 4-Motion) een auto om rekening mee te houden. Daarnaast, als de snelheidsbegrenzer verwijderd is, een auto met een achterlijk hoge topsnelheid. Dat is op sommige delen van de Autobahn ook best lekker. Heb de mijne, toen, een keer op 285 (GPS) kilometers per uur gehad. En dat is echt hard!
mashell zegt
@autodrome: deze is zeldzaam, inmiddels door verzamelaars gezocht dus het beste houdt je die helemaal origineel.
benzv8rijder zegt
@autodrome: zo snel zijn ze niet, 0-100 al helemaal niet.
birdnerd84 zegt
Door zijn “stille kracht” vind ik het een leuk ding maar “de dikke reet” is wel erg overdreven AB.. net zo ‘dik’ als iedere andere Passat maar dan met 4 uitlaten
arierobbemont zegt
@birdnerd84: ik denk het jij zegt het
ghost zegt
Lekkere, ultieme sleeper!
sinaasboom zegt
Dikke zuipschuit! Gaaf hoor :)
bram_greenway zegt
Ik zou me echt ergeren aan die scheve uitlaat….
okdoei zegt
@bram_greenway: dat doe je dus al…
blackmilo zegt
Heerlijke rijders auto, vaak genoeg in een 130pk diesel mogen rijden, ding rijd lekker stabiel door de lange wielbasis!
monsieurleloure zegt
@blackmilo: Grappig , heb 4 jaar een Passat B5 tdi130pk gereden van 110.000km naar de 250.0000km, met recht koning onderstuur.
monsieurleloure zegt
@monsieurleloure: 250.000km dus..
benzv8rijder zegt
-edit: bofkont, ga naar andere websites alwaar je je wel kunt gedragen. –
numpty zegt
@monsieurleloure: met 4-motion, wat deze 8 heeft, voorpoot bruggen voor en achter, wat deze W8 standaard heeft, voor dat onderstuur best mee. Een standaard Lancia Delta 1,4 kan je ook niet vergelijken met een HF integrale 16v.
fanboy zegt
@blackmilo: Volgens mij begrijp je totaal niet wat een rijdersauto is.
sjonniedeluxe zegt
@fanboy: help hem dan door een definitie te geven
momo zegt
@fanboy: 50/50, atmosferisch, 6 in lijn, RWD en handgeschakeld zeker? Mooi verhaal!
blackmilo zegt
@fanboy: jij begrijpt het verschil tussen rijden en racen niet
numpty zegt
@fanboy: Misschien begrijp jij niet dat mensen verschillende smaken hebben en zo ook andere criteria hebben voor ‘hun’ rijders auto. Persoonlijk hoef ik geen auto wat volgens sommige een ‘echte rijdersauto’ is en ik een niergordel voor nodig heb. Smaken verschillen. Accepteer dat gewoon.
rufctr01 zegt
@blackmilo: misschien moet je eens een ander merk proberen….?
mwti zegt
Dus als ik vier rietjes onder mijn auto hang heb ik een dikke reet?
ozzytrk zegt
@mwti: ga die auto niet afkraken pik, deze auto heeft meer ballen dan jou
bischero zegt
@ozzytrk: jou?
ozzytrk zegt
Passerati, dikke W8 jonnnguhhh
cpp1 zegt
Met 4 scheve pijpen kut
benzv8rijder zegt
Ultieme pauper knakenbak dit exemplaar.
Een nette originele is nog wel leuk, maar zo snel is de W8 niet, ook een crime om aan te sleutelen, je kunt nergens bij.
numpty zegt
@benzv8rijder: valt reuze mee, kan ik je auto ervaring vertellen. En het voordeel Tov jouw preferentie, je hoeft niet iedere keer het ’taxi’ bordje er af te halen als je met het gezin weg gaat.
numpty zegt
@numpty: uit** ervaring
dolledries zegt
Lelijk
skinny058 zegt
Zwaar overrated Passat, helemaal niet zo snel…ondanks de W8, sloom blok en relatief weinig vermogen. Genoeg alternatieven die veel sneller zijn, zelfs al zijn ze meer dan 10 jaar ouder.
benzv8rijder zegt
-edit: bijzonder nutteloze bijdrage van bokfont. –
loserboi932 zegt
Mist ie nou 3 velgbouten op die foto van het wiel?
topgear zegt
@loserboi932:
Klopt ja! Dat wiel zit van vast met 2 bouten. Heel apart.
cossiekiller zegt
@loserboi932: OMFG. Scherp gezien. ;-)
mwti zegt
8sec naar 100km/u…?. W8 is in apptaal…”Wacht”…je moet altijd wachten voordat je op snelheid bent.
kalesander zegt
Dit ding heeft weinig liefde gehad.. inderdaad mist ie 3 bouten, pauperwielen eronder en niemand valt op blijkbaar dat ie niet meer de originele neus/koplampen heeft. Origineel heeft de xenon-lensjes aan de buitenzijde zitten, richtingaanwijzer zit verder naar binnen. Zal wel kopschade gehad hebben en t budget was op met opknappen..
thomas20vt zegt
@kalesander: inderdaad, een W8 heeft t knipperlicht in t midden zitten.
numpty zegt
@Thomas20vt: Nee, dat heeft iedere Passat 3BG met standaard Xenon. Het verschil met een gewone Xenon head unit, is dat de units van een W8 standaard een donkere tint heeft.