Niet (helemaal) kloppende XJS Convertible
Er zijn een paar haken en ogen aan deze witte XJS cabrio, gespot op de Amsterdamse Stationkade. Allereerst het bouwjaar op kenteken: Dit kan onmogelijk eentje zijn uit 1977. Toen bestonden er helemaal geen dakloze exemplaren! Verder stroken zijn looks niet, met het bouwjaar. Zo kloppen de lampen voor en achter niet, vergeleken met een 77er XJS. Dan de motor, welke een 8 (!) cilinder is. Huh? De XJS kende alleen zes- en twaalfpitters. Heeft ie soms een 8-cilinder van de XK?
crashingduke zegt
Dit is waarschijnlijk een conversie van een Amerikaanse carrossier. Vooral in California heb je die veel. Als het begin jaren 80 is gebeurt, hebben ze haar waarschijnlijk meteen gefacelift. En van een andere motor voorzien. Ik geloof dat je er redelijk makkelijk een GM V8 inlegt. Maar waaraan zie jij het verschil tussen S1 (XS-S) en S2 (XJS-HE) lichten?
toyotafortuner zegt
@crashingduke: Ik zie volgens mij de lampen van een exemplaar van 1988. Let op de vormgeving.
Verder vind ik het wel een interessante theorie, welke je aankaart
zukunft1 zegt
Tot cabrio omgebouwde coupe en in US werden Jaguars idd. vaak voorzien van V8.
thomcarspotter zegt
Lijkt mij inderdaad niet het standaard dakje. Geinig!