Eindelijk! de echte en neppert tezamen!
Dit is toch wel een verhaal: de Evoque werd in China groots gepresenteerd op 1 van de grootste autoshows in China, Guangzhou. Dit is de eerste Landrover die in China gebouwd zou worden om zo de (import) kosten te drukken. Maar op diezelfde autoshow was ook de Landwind met een kopie aanwezig. Landrover was natuurlijk pissed, maar verloor de daaropvolgende rechtzaak. Triest maar tegelijkertijd toch een interresante ontwikkeling. Wil je in China auto’s bouwen dan moet je als fabrikant dit gewoon slikken anders ben je gewoon niet welkom.
Jaguar-Land rover heeft inmiddels een rechtzaak erover gewonnen las ik niet zo lang geleden.
Deze zijn zelfs al met elkaar gebotst een tijd geleden. https://www.carthrottle.com/post/this-chinese-range-rover-evoque-copycat-crashed-embarrassingly-into-the-real-thing/
@suzikubelona: wauw. Kunnen ze nu mooi van 2, 1 maken???
@suzikubelona: hahah prachtig
@suzikubelona: ???
@suzikubelona: dat was een geweldig bericht!
@suzikubelona: stond toen ook op autoblog ?
Ik de juiste kleurstelling vind ik de Land Wind miss wel mooier
@pindakoning: yep same herr
@pindakoning: dat had ik ook al. Vooral de achterkant vind ik veel beter geslaagd.
Whaha only in the Oriënt!
Alletwee spuuglelijk dus zonde van het kopieerwerk wat mij betreft.
Die achterruitwisser op de Chinese versie ….. ???
Staat er nou echt “EVDQUE” achterop die landwind? ?
@peidur: ja, linksonder in het rood. Fake Roleks maar dan als auto ?
@peidur: nee Evoque, die kan je gewoon online kopen.
Wat zijn die Chinezen toch creepy zeg
We vinden China toch allemaal zo geweldig en vooruitstrevend? Verder dan kopietjes komen ze 95% van de tijd niet. Jaguar/Landrover wil gewoon voor een dubbeltje op de eerste rang zitten.
@tge1: je bedoelt landwind?
@rs18011: Nee, Landrover. Waarschijnlijk zijn de productiekosten en milieueisen een lachertje tov Europa.
@tge1: Iedereen heeft leertijd nodig. Er was een tijd dat de Europese en Amerikaanse auto-industrie moest leren van de Japanners, omdat ze beter waren geworden in productiestroomlijning. Wanneer je kijkt naar wat de Chinese merken tegenwoordig neerzetten als ontwerp, vooral op vlak van EV’s, dan begrijp je dat ze heel snel aan het evolueren zijn.
Pull my finger for a landwind
@maferick74: ? you sir! Made my day!
Wat zal het verschil in aanschafprijs zijn?
@roberto: De Landwind kost in China minder dan een kwart van de Evoque.
Beter goed gejat dan slecht bedacht
Toch kunnen die Chinezen het wel. De naden tussen de panelen zijn goed.
Ben wel benieuwd naar de kwaliteit van de aandrijflijn en het interieur