Foto's doorgestuurd gekregen van een klant. Wat een pracht exemplaar! Als hij niet in USA rondreed, had ik graag zelf wat foto's van geschoten. Lekker bescheiden gehouden met de M-parallels en een subtiele verlaging.
Wat is zo’n 850 toch ongelooflijk mooi. Nog steeds net zo’n imponerende verschijning als het bij zijn introductie was. En helaas nog net zo onbereikbaar.
@benzv8rijder: Gelukkig zijn de onderdelen ruim voorradig en niet al te duur. (Wat is duur). De prijzen zijn wel vertweevoudigd de afgelopen paar jaar. Kon je +/- 10 jaar geleden nog een redelijke 850i krijgen voor rond de 10k moet je nu echt het dubbele rekenen inderdaad. En nog maar te zwijgen over een puntgave 850CSI…
@krankjorem: precies. Voor lijkt meer ruimte boven de band te zijn dan achter. Zal wel een reden hebben maar leg dan achter op zodanige hoogte dat die afstand overeenkomt?
@theblazerunner: nah, dan gooien BMW’s hun kont in de lucht als een gewillig… You get the point, vooral 3ers hebben daar veel last van. Dit is imho precies goed. Mag van mij zelfs nog een tandje lager maar dan alleen met een inchmaat grotere wielen en een set spacers (of gewoon wielen met een lagere ET)
@griffendahl: ik ga bij mijn verlaagde e34 de verlagingsveren (-10mm) op de achteras weer vervangen voor normale veren. Nu staat die opzich mooi vlak als je naar de dorpels kijkt. Maar wanneer je naar de wielrand tov de velgen kijkt hangt die achter een stuk lager, zoals veel bmw’s. Daardoor krijg je de impressie dat de kofferbak helemaal ramvol zit. Wanneer ik m aftank, boodschappen doe en ook nog iemand meeneem zakt die achter zo ver in dat de halve band erachter verdwijnt. Ik vind t dat niet zo zeer een geslaagd achterscherm ontwerp (De rest van de e34 is perfect imo). Dus bij mij gaat die kont iets omhoog binnenkort, hoop maar dat t niet te veel aan de wegligging doet.
@srthellcat: Neem gerust volgende keer even contact met mij op! Wij doen niet moeilijk over het samenstellen van diverse voor en achterveren, terwijl je bij de Duitsers enkel in een set gekocht kan worden, of heel duur gesplitst. :)
Zooooo mooi! De huidige is een vreselijk lomp en zwaar ding. Wit staat deze prachtig, evenals de velgen, de verlaging en zelfs de Amerikaanse knippers. Alleen jammer van die lelijke uitlaten, aftermarket, terwijl de originele uitlaten juist prachtig zijn!
@amsterdam: Deze uitlaten staan inderdaad voor geen meter. De standaard vier pijpen zijn zoveel mooier. En die passen ook een stuk beter in de uitsparingen in de bumper.
goodolddays zegt
Kleur: cocaine white. Zonder gekheid echt heel mooi!
nvn1993 zegt
@goodolddays: beste kleur voor elke proletenbak
fendercd60 zegt
Erg mooi zo!
mar10us zegt
Achter wat mij betreft iets teveel door de hoeven. Verder een droomauto.
rickthestig zegt
@mar10us: helemaal mee eens. Achterkant had een centimeter of 2 hoger gemogen.
j4cks0n zegt
@mar10us: precies wat ik dacht.
sleepyj zegt
Wat blijft dit toch zoveel mooier dan de nieuwe 8.
boomhauwer zegt
@sleepyj: de kia picanto 2004 gaat al lopen met die eer als het daar zij tussen gaan..
lekkerlinksrijden zegt
@boomhauwer: ???
boomhauwer zegt
@lekkerlinksrijden: kia picanto vs nieuwe 8. En autocorrect die vreemd doet.
ghost zegt
Net exemplaar.
moveyourmind zegt
Wat is zo’n 850 toch ongelooflijk mooi. Nog steeds net zo’n imponerende verschijning als het bij zijn introductie was. En helaas nog net zo onbereikbaar.
benzv8rijder zegt
-Edit: ook deze reactie is niet welkom.-
skinnybmw zegt
@benzv8rijder: Gelukkig zijn de onderdelen ruim voorradig en niet al te duur. (Wat is duur). De prijzen zijn wel vertweevoudigd de afgelopen paar jaar. Kon je +/- 10 jaar geleden nog een redelijke 850i krijgen voor rond de 10k moet je nu echt het dubbele rekenen inderdaad. En nog maar te zwijgen over een puntgave 850CSI…
sanderp zegt
Dit blijft een werkelijk schitterende bak!
sketcher zegt
Heerlijke wagen, zo er graag een in mijn collectie hebben ooit.
michaelb zegt
Betonblokken in de achterbak werkt goed zo te zien.
krankjorem zegt
Voorkant te hoog of achterkant te laag.
Precies niet goed.
davelepeef zegt
@krankjorem: precies. Voor lijkt meer ruimte boven de band te zijn dan achter. Zal wel een reden hebben maar leg dan achter op zodanige hoogte dat die afstand overeenkomt?
theblazerunner zegt
@davelepeef: Dit is standaard op elke BMW, let er maar eens op.
Ben verder met jullie eens dat de stance het mooiste is als ‘ie voor en achter op gelijke hoogte staat!
griffendahl zegt
@theblazerunner: nah, dan gooien BMW’s hun kont in de lucht als een gewillig… You get the point, vooral 3ers hebben daar veel last van. Dit is imho precies goed. Mag van mij zelfs nog een tandje lager maar dan alleen met een inchmaat grotere wielen en een set spacers (of gewoon wielen met een lagere ET)
jzaero zegt
@griffendahl: Juist! Voor en achterkant van oude BMW’s kunnen zo 30mm schelen. Teveel op de vooras verlagen is vaak kontje teveel omhoog
srthellcat zegt
@griffendahl: ik ga bij mijn verlaagde e34 de verlagingsveren (-10mm) op de achteras weer vervangen voor normale veren. Nu staat die opzich mooi vlak als je naar de dorpels kijkt. Maar wanneer je naar de wielrand tov de velgen kijkt hangt die achter een stuk lager, zoals veel bmw’s. Daardoor krijg je de impressie dat de kofferbak helemaal ramvol zit. Wanneer ik m aftank, boodschappen doe en ook nog iemand meeneem zakt die achter zo ver in dat de halve band erachter verdwijnt. Ik vind t dat niet zo zeer een geslaagd achterscherm ontwerp (De rest van de e34 is perfect imo). Dus bij mij gaat die kont iets omhoog binnenkort, hoop maar dat t niet te veel aan de wegligging doet.
jzaero zegt
@srthellcat: Neem gerust volgende keer even contact met mij op! Wij doen niet moeilijk over het samenstellen van diverse voor en achterveren, terwijl je bij de Duitsers enkel in een set gekocht kan worden, of heel duur gesplitst. :)
cossiekiller zegt
Amai. Als je dit ziet besef je pas hoe lelijk die nieuwe 850 is.
Die cleane vormen allemaal… Hopelijk worden ze bij BMW nog ooit eens terug wakker.
ouwedibbes83 zegt
@cossiekiller: daar hoop ik ook op, maar het lijkt alsof elke generatie meer frutsels toevoegt. Wat is er mis met een strak, clean ontwerp?
e36thuglife zegt
Dope! Hij heeft de E36 vibe dus bonuspunten.
amsterdam zegt
Zooooo mooi! De huidige is een vreselijk lomp en zwaar ding. Wit staat deze prachtig, evenals de velgen, de verlaging en zelfs de Amerikaanse knippers. Alleen jammer van die lelijke uitlaten, aftermarket, terwijl de originele uitlaten juist prachtig zijn!
stradale888 zegt
@amsterdam: Deze uitlaten staan inderdaad voor geen meter. De standaard vier pijpen zijn zoveel mooier. En die passen ook een stuk beter in de uitsparingen in de bumper.
srthellcat zegt
@stradale888: zoals op foto 2?
baklava zegt
Wat een gave bak blijft dit
woertquattro zegt
Een van de meest mooie en tijdloze auto’s
mats106rallye zegt
Prachtig! Perfect verlaagd maar moet dan ook geen milimeter lager
emping zegt
@mats106rallye: voor staat iets hoger dan achter.
kapiteinknalgordel zegt
Perfect laag. Maar een witte blijf je mee zitte.
dutchdriftking zegt
Hier kan de nieuwe 850 toch niet aan tippen…
skinnybmw zegt
@dutchdriftking: moet je ook niet met elkaar vergelijken…hele andere periode qua ontwikkeling.
elemento zegt
850 waren sterke motoren . 650i 640d daarentegen helaas.minder van kwaliteit. Ik hoop dat 850 weer betere en sterker blok hebben
niex zegt
Het staat mss mooi maar ik zou deze auto niet verlaagd willen het is immers de ultieme GT en geenszins een sportwagen.