@kuifje: aan het logo :) Volgens mij hebben ze een toerenteller met een logo voor als er niets op de bios staat. Denk dat een koolstofvezel dakplaat ook vrij bijzonder is maar weet niet of alle Singers dat hebben. Spatschermen zijn overigens ook composiet maar denk dat dat vaker wordt gedaan.
@jos911: ook, alleen doet bijv Von Schmidt dat ook. Weet niet waar de verschillen in zitten maar als je ze naast elkaar zet zie ik het verschil niet direct…
@davelepeef: Von Schmidt heeft de ruitenwissers uitelkaar en Singer heeft ze a la 993 dicht bijeen. Daaraan herken je ze direct want de basis is altijd een 964 dus die ruitenwissers zijn een dure extra die de Singer onderscheidend maakt.
@eeww: da’s wel een foefje die vanaf de eerste 911R al wordt gedaan, dus een echte trademark is dat niet, ook dat doet Von Schmidt. Optisch zijn die dingen echt lastig te onderscheiden
@bakboord1: dit is wel andere koek dan Mansory om maar wat extreems te noemen. Ik zie dit meer als een soort klassieke variant op een thema waar ook RUF al decennia op teert. RUF wordt over het algemeen toch ook wel gewaardeerd. En daarbij, over tuning kun je zowat niet meer spreken. Als je denk dat er alleen een setje velgen een moderne lampen op wordt geschroefd raad ik je sterk aan je eens in het bedrijf te verdiepen ;)
@davelepeef: ja. Is ander koek dan Mansory en al dat lelijks. Echter niet te vergelijken met RUF. RUF bouwt zowat eigen auto’s netbals Alpina. Singer bouwt 964’s om. Over 10 jaar zeggen we letterlijk: jammer dat die 964 verprutst is. Let maar op1
@pa045: daarom, verdiep je er eens in. Praktisch de hele body is nieuw én van koolstofvezel, alleen de deuren houden ze volgens mij liever staal. Zelfs delen waarvan je denkt dat ze van aluminium zijn, zoals spiegels, zijn van koolstofvezel. Er ligt een andere, aangepaste motor in, interieur etc is klantspecifiek. RUF en Alpina gaan volgens mij verder met de carrosserie op zich, met name om de stijfheid te verbeteren maar heb sterk m’n twijfels of Alpina dat tegenwoordig nog doet, RUF is een ander verhaal. Verder gaat de vergelijking volgens mij best aardig op… Daarbij, de 964 is zo’n beetje de Golf onder de sportwagens. Ja, jammer als er een aantal wordt omgebouwd maar het is geen zeldzaamheid. Ik kan een Singer maar ook een RWB prima waarderen.
@davelepeef: ieder zijn ding. Ik zou liever gaan voor een originele.
Ik vind het niet eens mooi. En omdat het nu dik uitziet, voorspel ik dat het over 10 jaar ordinair uitziet. Die wielen zijn uit verhouding, koplampen vind ik lelijk. Nee. Niet mijn ding.
@pa045: ik vind het juist erg subtiel. De lampen zijn indd wat lomp. Maat dit is ook een discussie die over originele Porsches te voeren is, want er zijn fans van dikke billen en smalle kontjes :) Een originele 3.0 RSR vind ik bijvoorbeeld ook briljant. Dat smalle hou ik niet zo van. Leuk tot begin 70, daarna gewoon een dikke reet…
fendercd60 zegt
????
kuifje zegt
Hoe herken je een singer?
davelepeef zegt
@kuifje: aan het logo :) Volgens mij hebben ze een toerenteller met een logo voor als er niets op de bios staat. Denk dat een koolstofvezel dakplaat ook vrij bijzonder is maar weet niet of alle Singers dat hebben. Spatschermen zijn overigens ook composiet maar denk dat dat vaker wordt gedaan.
jos911 zegt
@davelepeef: ik herken ze meestal aan de uitklapbare spoiler van de 964 of die verbreding
davelepeef zegt
@jos911: ook, alleen doet bijv Von Schmidt dat ook. Weet niet waar de verschillen in zitten maar als je ze naast elkaar zet zie ik het verschil niet direct…
porker zegt
@davelepeef: Von Schmidt heeft de ruitenwissers uitelkaar en Singer heeft ze a la 993 dicht bijeen. Daaraan herken je ze direct want de basis is altijd een 964 dus die ruitenwissers zijn een dure extra die de Singer onderscheidend maakt.
harmengerritsen zegt
@porker: volgensmij laat singer ook die knipperlichten zitten voor en vin Schmidt haalt die weg? Weet ik niet zeker hoor
derek306 zegt
@davelepeef: ik vind de tankdop bij singer iets meer aanwezig. Bij schmidt is deze meer wat meer in de klep gezonken. Veel verder kom ik niet..
eeww zegt
@kuifje: je herkent een Singer vaak aan de fuel cap midden op de “motorkap”
davelepeef zegt
@eeww: da’s wel een foefje die vanaf de eerste 911R al wordt gedaan, dus een echte trademark is dat niet, ook dat doet Von Schmidt. Optisch zijn die dingen echt lastig te onderscheiden
wahltiroler zegt
@Kuifje: aan het logo
https://pin.it/i7fmdl4iu7lhe6
mats106rallye zegt
Mooi!!! Heel lekker zeg
emping zegt
Heerlijke combo zo.
T16 zegt
Wat is een Porche? Vreemde titel zo.
bakboord1 zegt
Altijd mooi om te zien hoe hier gemiddeld iedere op smaak gebrachte auto wordt afgekraakt maar deze tuner juist weer wel wordt geaccepteerd.
Ik ben benieuwd of we hier over tien jaar niet net zo goed schande van spreken.
davelepeef zegt
@bakboord1: dit is wel andere koek dan Mansory om maar wat extreems te noemen. Ik zie dit meer als een soort klassieke variant op een thema waar ook RUF al decennia op teert. RUF wordt over het algemeen toch ook wel gewaardeerd. En daarbij, over tuning kun je zowat niet meer spreken. Als je denk dat er alleen een setje velgen een moderne lampen op wordt geschroefd raad ik je sterk aan je eens in het bedrijf te verdiepen ;)
pa045 zegt
@davelepeef: ja. Is ander koek dan Mansory en al dat lelijks. Echter niet te vergelijken met RUF. RUF bouwt zowat eigen auto’s netbals Alpina. Singer bouwt 964’s om. Over 10 jaar zeggen we letterlijk: jammer dat die 964 verprutst is. Let maar op1
davelepeef zegt
@pa045: daarom, verdiep je er eens in. Praktisch de hele body is nieuw én van koolstofvezel, alleen de deuren houden ze volgens mij liever staal. Zelfs delen waarvan je denkt dat ze van aluminium zijn, zoals spiegels, zijn van koolstofvezel. Er ligt een andere, aangepaste motor in, interieur etc is klantspecifiek. RUF en Alpina gaan volgens mij verder met de carrosserie op zich, met name om de stijfheid te verbeteren maar heb sterk m’n twijfels of Alpina dat tegenwoordig nog doet, RUF is een ander verhaal. Verder gaat de vergelijking volgens mij best aardig op… Daarbij, de 964 is zo’n beetje de Golf onder de sportwagens. Ja, jammer als er een aantal wordt omgebouwd maar het is geen zeldzaamheid. Ik kan een Singer maar ook een RWB prima waarderen.
pa045 zegt
@davelepeef: ieder zijn ding. Ik zou liever gaan voor een originele.
Ik vind het niet eens mooi. En omdat het nu dik uitziet, voorspel ik dat het over 10 jaar ordinair uitziet. Die wielen zijn uit verhouding, koplampen vind ik lelijk. Nee. Niet mijn ding.
davelepeef zegt
@pa045: ik vind het juist erg subtiel. De lampen zijn indd wat lomp. Maat dit is ook een discussie die over originele Porsches te voeren is, want er zijn fans van dikke billen en smalle kontjes :) Een originele 3.0 RSR vind ik bijvoorbeeld ook briljant. Dat smalle hou ik niet zo van. Leuk tot begin 70, daarna gewoon een dikke reet…
ghost zegt
Singer Porsche?
jjcp zegt
Singer Moscow (de paarse) en Singer Switzerland.
wahltiroler zegt
Wow mooie old timers
sneller ook dan deze vintage Singers
https://pin.it/i7fmdl4iu7lhe6
rollingstoned zegt
Wel jammer van dat draagrekje op die paarse.
graafke zegt
Prachtig!
supercarboy zegt
Heel mooi!
wahltiroler zegt
Heerlijke Auto’s maar wat een
Scheiß ??? kenteken
https://de.m.wikipedia.org/wiki/Kot
???
pomoek zegt
Kot man wat mooi!
dutchdriftking zegt
Net beide wagens even opgezocht bij Singer zelf, daar zien ze er nog tien maal zo dik uit. Wat hebben ze toch een enorm goede fotograaf!
kenner zegt
Die zwarte staat niet op kenteken ??
geelbarrel zegt
Denk je iets bijzonders te rijden… rij je een willekeurige straat in op zoek naar een parkeerplaatsje, kom je er nog een tegen (hihi proest!)
oetelaar zegt
Schitterende post! Dank voor de mooie plaatjes