@rovadepo: die is er echt nog niet binnen een jaar hoor! Die nieuwe 4-Serie Is nog niet eens uit.. dus als de nieuwe 4 uitkomt duurd het nog wel 9 maand tot een jaar eer de nieuwe M4 uit komt dus ergens in eind 2020 begin 2021
Ik ben eigenlijk wel benieuwd of de 4 series wel echt het verwachte succes hebben geboekt door het te scheiden van de legendarische 3 serie. In mijn beleving is de M3 toch echt vele malen mooier dan de M4 en dan nog niet over de cabrio gehad want die is nog meer uit verhouding.
Je kan zien aan een cabrio/cc als die oorspronkelijk niet als zodanig maar als een dichte auto (coupé oid) ontworpen is, de verhoudingen van zo’n cabrio/cc kloppen dan vaak niet echt lekker. Deze auto is daar een voorbeeld van. Bij een auto met het vermogen van een M4 zijn bijkomende nadelen de mindere stijfheid van de carrosserie en het ca. 100 kg hogere gewicht. Om die redenen heb ik liever de coupé-versie.
@amghans: ik ben het volledige met je eens, maar de hoofdreden voor het zo “mislukken” van de lijn van de 4 serie cabrio specifiek heeft te maken met dat het exact hetzelfde dak is als op de vorige 3 serie cabrio. Het dak is dus niet ontworpen op de 4 serie lijn en dat heeft een behoorlijke invloed op de lijn in dit geval.
Als je een sportief top model als cabrio koopt waar een een coupe van bestaat ben je sowieso al af wat mij betreft, dus hey waarom niet ook als werkpaard inzetten?
Ben benieuwd wat je klanten er van zullen vinden als je met een nieuwe m4 cabrio komt aanzetten als bedrijfsauto. Waarschijnlijk dat ze te veel betalen.
@maotje: ik heb deze als M440i (ook met 20 inch velgen) en toen ik ‘m kreeg zei iemand “ik dacht dat je een cabrio wilde”….Mensen zien gewoon een dikke BMW, meer niet.
rovadepo zegt
Super mooi. Alleen als je nu zoveel geld betaald en binnen dit jaar staat er een nieuwe m4 klaar. Lastige keuze lijkt mij
flatsixx zegt
@rovadepo: 992 kopen
rovadepo zegt
@flatsixx: nog mooier maar ook iets duurder
beefcake zegt
@flatsixx: ja, of een nieuwe fiets, of een ander huis, of 20 kilo courgettes. Wat is er mis met deze keuze?
flatsixx zegt
@beefcake: ik zeg niet dat er iets mis mee is. Los van het feit dat het niet mijn keuze zal zijn.
snuffel77 zegt
@flatsixx: toevallig heb ik een 992 besteld
Duurt nog even ..
Foto’s volgen
e36m3gt zegt
@rovadepo: die is er echt nog niet binnen een jaar hoor! Die nieuwe 4-Serie Is nog niet eens uit.. dus als de nieuwe 4 uitkomt duurd het nog wel 9 maand tot een jaar eer de nieuwe M4 uit komt dus ergens in eind 2020 begin 2021
jochempie zegt
@rovadepo: nieuw is niet beter
rovadepo zegt
@jochempie: dat denk ik ook niet. Vind dit zeker in cabrio ook super vet.
ghost zegt
Ja top
supercarboy zegt
Lekker hoor
him zegt
Ik ben eigenlijk wel benieuwd of de 4 series wel echt het verwachte succes hebben geboekt door het te scheiden van de legendarische 3 serie. In mijn beleving is de M3 toch echt vele malen mooier dan de M4 en dan nog niet over de cabrio gehad want die is nog meer uit verhouding.
bischero zegt
@him: volledig mee eens!
thomashofman1 zegt
@him: ik vind een 4 serie stukken mooier juist dan de 3 serie
elemento zegt
@him: m4 cabrio of niet daklijn achter is gewoon raar. 3 serie m3 brede heupen en motorkap is super
davelepeef zegt
@elemento: thank you! Dat. Daklijn is raar. Alsof de wielbasis te lang was voor het ontwerp…
T5Power zegt
Schuin van achteren is deze net zo elegant als een Micra cabrio. En buitenspiegels maken ‘m echt af…
Gelukkig compenseert de zalige motor een hoop.
fendercd60 zegt
Vind hem niet mooi eigenlijk.
amghans zegt
Je kan zien aan een cabrio/cc als die oorspronkelijk niet als zodanig maar als een dichte auto (coupé oid) ontworpen is, de verhoudingen van zo’n cabrio/cc kloppen dan vaak niet echt lekker. Deze auto is daar een voorbeeld van. Bij een auto met het vermogen van een M4 zijn bijkomende nadelen de mindere stijfheid van de carrosserie en het ca. 100 kg hogere gewicht. Om die redenen heb ik liever de coupé-versie.
c220amg zegt
@amghans: ik ben het volledige met je eens, maar de hoofdreden voor het zo “mislukken” van de lijn van de 4 serie cabrio specifiek heeft te maken met dat het exact hetzelfde dak is als op de vorige 3 serie cabrio. Het dak is dus niet ontworpen op de 4 serie lijn en dat heeft een behoorlijke invloed op de lijn in dit geval.
lekkaah zegt
@c220amg: is deze exht 100% identiek aan het E93 dak?
flutterby zegt
@c220amg: gewoon een flinke batterij tussen de assen en geen gebrek aan stijfheid meer.
troljedemoeder zegt
Zoveel geld voor een model dat spoedig opgevolgd wordt. Maar ach ja, zal vast niet van z’n laatste centjes gekocht zijn.
rovadepo zegt
@troljedemoeder: dat was wat ik bedoelde in eerdere post.
troljedemoeder zegt
@rovadepo:
Komt bij dat die uitloopmodellen nog wat harder afschrijven ook. Nieuwprijs anderhalve ton, dagwaarde na twee jaar zomaar iets van 70k.
snuffel77 zegt
@troljedemoeder: dat is normaal voor dit soort wagens..
cpp1 zegt
Ze moeten maar eerst eens beginnen om er weer een mooie stoffen kap op te zetten. Dat stalen dat is echt niet om aan te zien.
bimmert zegt
Als je een sportief top model als cabrio koopt waar een een coupe van bestaat ben je sowieso al af wat mij betreft, dus hey waarom niet ook als werkpaard inzetten?
joostgrn zegt
Dus als ik mijn auto in een hal van een bedrijf zet, dan heb ik ook een bedrijfsauto? Vragen.. vragen..
snuffel77 zegt
@joostgrn: als je eigenaar bent …
maotje zegt
Ben benieuwd wat je klanten er van zullen vinden als je met een nieuwe m4 cabrio komt aanzetten als bedrijfsauto. Waarschijnlijk dat ze te veel betalen.
mwti zegt
@maotje: ik heb deze als M440i (ook met 20 inch velgen) en toen ik ‘m kreeg zei iemand “ik dacht dat je een cabrio wilde”….Mensen zien gewoon een dikke BMW, meer niet.
snuffel77 zegt
@maotje: ik kom niet bij de klanten thuis
Daar heb ik een Volvo v50 voor die ook op de foto staat
maotje zegt
@snuffel77: goede keus denk ik. In iedergeval wens ik je veel rijplezier met je m4. Maar dat gaat goed komen ben ik van overtuigd. Geniet dr van.