Mijn BMW Z4M
Deze maand gekocht van 2e eigenaar in Munchen en zelf geimporteerd: 100% originele Z4M in Interlagos blauw. Een geoefend oog ziet Eisenmann sportauspuffs (‘und so Der brummelt ein bisschen besser’ alsuds de verkoper), de originele dempers kreeg ik erbij. Full options, 90,000 km en holy revvs wat een 6-cilinder batman!
Het leek me een zinnigere besteding van m’n spaarcenten dan het op de bank laten staan: Freude am Fahren en meest waarschijnlijk ook Freude am Investieren.
Overigens: laat je niet gekmaken over importeren: voor 300 euro binnen twee weken op NL-kenteken.
pcooperworks zegt
Gaaf en jaloersmakend. Laatste foto is top !
kennone zegt
Dik hoor!
rovadepo zegt
Mooi zeg! Maar scheelde het nu veel met een Nederlandse z4m als je de bpm er bij op telt?
woutersleyffers zegt
@rovadepo: als ik vergelijk op vraagprijs (hoedt niet verkoopprijs te zijn) heeft het me wel ongeveer 5k bespaard. Origineel, unverbasteld en scheckheftgepflegt heeft in NL een behoorlijke meerprijs in vergelijking met onze oosterburen
unknown32 zegt
@woutersleyffers: In Duitsland heb je meer kans op teruggedraaide kilometerstanden heb ik me doen wijsmaken. Hoe check je dit? Ben zelf ook aan het kijken voor een speeltje: Z4M of SLK55/43
Blind op carpass vertrouwen of ben je “handig”?:-D
woutersleyffers zegt
@unknown32: die kans is er natuurlijk altijd, maar je hebt gelijk, doordat er in D geen NAP is kan het zeker gebeuren. Ik heb de verkoper gelijk foto’s van de boekjes gevraagd, en hij stuurde me ook foto’s van rekeningen. Met VIN nummer heb ik bij BMW Amsterdam het boekje gechecked. Vervolgens heb ik een aankoopkeuring gedaan bij de dealer waar de auto in onderhoud was, en daar kreeg ik wederom inzage in de volledige historie. Klap op de vuurpijl: van de eigenaar kreeg ik de map met alle documentatie (aankoopbon, CVO, en ALLE rekeningen sinds nieuw). Maar ook zonder die map wist ik zeker dat km-stand klopte. Gewoon je verstand gebruiken dus.
ghost zegt
Holy moly, wat gaaf! Lang naar moeten zoeken uiteindelijk?
woutersleyffers zegt
@ghost: een jaar, en dat is geen grap. Heel beperkt aanbod in NL, dus al snel ook mobile.de aangezwengeld. Plus een origenele en unverbastelde vinden in de introductiekleur (rood of blauw) maakt het niet eenvoudiger :)
ghost zegt
@woutersleyffers: had al zo’n vermoeden, vandaar dat ik ook benieuwd was! Heel gaaf nogmaals, en veel plezier ermee!
peekaas zegt
Heel tof, gefeliciteerd!
bizzarrini zegt
Heel nice
rembal zegt
Rete vet!
n0zem zegt
Super! Gefeliciteerd!
waterisnat zegt
Mooie auto en goede levensprincipes ?. Mooie mischbereifung ook. Ook nog bij BMW museum binnen geweest, of enkel Welt?
Voor bij-auto ideaal ja, zelf importeren. Als je ook wat wilt inruilen is het mij echter te veel gedoe en vraag ik mij af of ik nog veel win qua financiën….
woutersleyffers zegt
@waterisnat: Dankje! Alleen tijd voor Welt, museum dit keer niet gezien, maar ben vaker in Munchen. Aanrader!
Niet inruilen, gewoon zelf verkopen, makkie. Maar als je twijfelt maak dan eens een proefrit, dan twijfel je niet meer :)
dutchdriftking zegt
Mooie aankoop, maakt mij best jaloers!
waterisnat zegt
Oh, en m-sport stoelen of sport stoelen? Schijnt best groot verschil te zijn qua comfort (ten nadele van m-sport).
Ken je Roodkapje in Reeuwijk al qua onderhoud?
woutersleyffers zegt
@waterisnat: M-sport stoelen, 100% beter dan de standaard Z4 stoelen (de hele auto is 100% beter dan een standaard Z4, echt knappe prestatie). Comfort is echt nog prima, rijdt ietsje bonkiger maar verder zeer prima.
En qua onderhoud: tot nu toe is de auto 100% BMW Munchen onderhouden, dus daar ga ik mee door. Geen geklooi door derden aan deze waggie :)
bmwzcsi zegt
@woutersleyffers: ik denk dat je tegenwoordig in NL voor onderhoud aan een Z4M beter in Reeuwijk kunt zijn dan bij de officiële dealer…
bmwzcsi zegt
En dat is dan niet alleen vanwege de pecunia’s…
woutersleyffers zegt
@bmwzcsi: bedankt voor je tip :)
BaRa zegt
@woutersleyffers: runflats? Of zitten die krengen er niet op bij een Z4-M?
woutersleyffers zegt
@BaRa: De M is geleverd zonder RFTs en met een mobiele reparatieset. Had op mijn vorige Z4 (3.0i) ook 18″ zonder RFT, met is inderdaad niet te doen
fortunato zegt
@waterisnat: ach hou op met die beunhaas, is gewoon een standaard garage die meent alles te weten die eigenwijze draak, heb ook tijden een E85 Z4 3.0 gehad voor mijn geen roodkapje meer.
str8six zegt
Kicken man! Veel plezier ermee ??
alfaitak zegt
Mooi man dat wordt genieten ??
woutersleyffers zegt
@alfaitak: iedere kilometer :)
peidur zegt
Gefeliciteerd! Is dit nou al je 3e Z4? En gaat deze ook getest worden in diverse roadtrips?
Heel veel rijdplezier!
woutersleyffers zegt
@peidur: Dankje en uiteraard ga ik er trips mee maken. Freude am Fahren :)
trustmeiamanengineer zegt
Mooi ding zeg! Ik heb vorige week een “gewone” 3.0i gekocht. Ook heel blij mee. Maar zo’n Z4M is wel de overtreffende trap zeg.
woutersleyffers zegt
@trustmeiamanengineer: gefeliciteerd met je Z4! En ja, een M is echt in alles anders: heel precies sturen, veel hoekiger op de weg, en een beetje nukkig bij koude motor. Ze moet echt een beetje stevig aangepakt worden voor een lekker ritje – precies mijn type
bmwzcsi zegt
Was hem of FB al tegengekomen. Mooie auto, dito kleur. Wellicht tot op 1 van de Z ritten!
woutersleyffers zegt
@bmwzcsi: thanks! Hoor graag via FB over de Z ritten, want die staan nog niet in mijn agenda
woutersleyffers zegt
@bmwzcsi: klinkt goed! Hoor graag via FB wat voor ritten er zijn gepland :)
bmwzcsi zegt
@woutersleyffers: met Pasen bijv. Ritten staan op het Z Forum
woutersleyffers zegt
@bmwzcsi: aangemeld, zie je daar!
marcel_ekelenburgvan zegt
Wat een geweldige mooie auto
fortunato zegt
Pfff geweldig!! Zelf een E85 z4 3.0 gehad was ook al een geweldige wagen, dit is in alles de overtreffende trap.
woutersleyffers zegt
@fortunato: Helemaal mee eens, ik heb mijn oude 3.0i en deze nieuwe 1 week naast elkaar gereden, en dan lijkt de 3.0i opeens wel een Passat (bij wijze van spreken). Echt knap hoe die engineers tussen het bier drinken en worst eten door zo’n andere auto konden ontwikkelen op dezelfde basis
rikv99 zegt
meld je aan voor ‘mijn auto’ zou het leuk vinden om casper hier een rondje in te zien maken!
woutersleyffers zegt
@rikv99: goed idee, zojuist gedaan!
baardmijt zegt
@woutersleyffers: Nice! En gefeliciteerd. Héle mooie en leuke auto!
thomashofman1 zegt
Heel gaaf, mooie kleur ook!
AutomotiveDesigner zegt
Prachtige Bimmer! Hoeveel was je in totaal kwijt Wouter? (Als ik het mag vragen.)
woutersleyffers zegt
@AutomotiveDesigner: dat mag je zeker vragen: 32k aanschaf, 950 euro rest-bpm (diefstal &%$#@) en 300 euro voor import-kosten. Dus 2x zo duur als een goede Z4 3.0si zeg maar. Maar ook 2x zo goed. Vergeet niet dat deze auto nieuw 90k euro was, en daarmee 30k duurder dan een 3.0si
emping zegt
@woutersleyffers: ha eindelijk iemand die daar niet allemaal moeilijk over gaat lopen doen. Bedankt voor het delen.
woutersleyffers zegt
@emping: graag gedaan, we zien de jouwe hier wel verschijnen binnenkort :)
emping zegt
@AutomotiveDesigner: mooi dat Wouter er gewoon antwoord op geeft. Heb wel eens zelf andere mensen commentaren zien geven waar de auto zelfs niet eens van was: gaat je niets aan, waarom zou hij dat delen bla bla bla.
bart1976 zegt
Was een 2012 Z4 35is ook nog een optie? Zelf twijfel ik tussen een Z4M en een Z4 35is.
woutersleyffers zegt
@bart1976: nee, nooit overwogen. Hoewel de E89 mooi oud begint te worden, vind ik het stalen klapdak te zwaar (200 kilo, alsof je een HD Fatboy op een imperiaal bij je hebt) en niet praktisch (open rijden een weekend weg kun je vergeten). Bovendien wil ik een analoge auto, dus geen turbo’s, automaat of elektrische stuurbekrachtiging. En: 35i is geen M…
ukbob zegt
Een plaatje! Om jaloers op te worden :)
Zo mooi dat de nieuwe Z4 ernaast in de garage me niet eens opgevallen was. Heel veel plezier ermee tijdens het seizoen en misschien tot ziens bij de Limburg-rit van het Z3/Z4 forum..?
mrtrex zegt
Mooie aankoop! Heerlijke motor en in de beste kleur! Interlagos Blauw ??
woutersleyffers zegt
@mrtrex: 1 van de 2 opties die ik van tevoren had bedacht. Naast Interlagos was ook Imola Rot mijn favoriet, maar die zijn nog moeilijker te vinden
woutersleyffers zegt
@ukbob: dankje en lijkt me leuk! Hoor graag via FB wanneer die rit is
emping zegt
Zeer mooie aankoop en slimme keuze om hem zelf uit Duitsland te halen. En opvallend genoeg slechts 1 negatieveling die begint te mekkeren over het feit dat het een importbak is en dat die dan miss wel terugedraaid zou kunnen zijn(want in NL gebeurd dat natuurlijk niet). Dat is normaal wel anders.
woutersleyffers zegt
@emping: een keuze vooral uit nood geboren, omdat aanbod in NL krap (7 stuks…) is en de echt mooie waren allemaal zwart en te duur (>40k). Ik denk wel dat @unknown32 een punt heeft over de km-stand, maar dat is prima te controleren, ook zonder NAP. Bovendien heb ik het hele proces gedocumenteerd dus ook aantoonbaar. Met de restwaarde zit het wel goed volgens mij
blackmilo zegt
Grappig furstenfeldbruck, dat ken ik! dat is wel eind rijden zeg! Toffe aankoop
woutersleyffers zegt
@blackmilo: en ook logistiek wel even een dingetje :) Dinsdagavond gevlogen, woensdagochtend keuring, woensdagmiddag overschrijven (dat kan niet op vrijdagavond of zaterdag) en toen donderdag naar huis gereden. Vooral dat laatste was geen straf, prima potje Porsches plagen
blackmilo zegt
@woutersleyffers: ik hoop dat je er nog lang van kan genieten!
woutersleyffers zegt
@blackmilo: dat was wel het plan :) En aangezien de drijfstanglagers volgens velen het na 100,000km gaan begeven ben ik een preventieve vervanging aan het plannen. Voorkomen is beter dan genezen
mrtrex zegt
Mooie aankoop! Heerlijke motor en in de beste kleur! Interlagos blauw ?? veel plezier ermee ?
1000bochten zegt
Gave auto! Top dat je die Eisenmann erbij hebt gekregen. Een vriend van me heeft dezelfde uitlaat onder z’n Z4M en dat maakt een wereld van verschil; echt hele gave soundtrack!!
woutersleyffers zegt
@1000bochten: helemaal mee eens, al bromt ‘ie behoorlijk. Misschien dat ik op termijn de originele dempers er weer onder zet, ben er nog niet over uit
brentvdschelde zegt
Staat de leuke jongen naast een nog leukere nieuwe 8serie
woutersleyffers zegt
@brentvdschelde: nope, 2x G29 Z4 M40i. Ik hoef mijn punt over niet-onderscheidend design van onze landgenoot Adrian van Hooydonck niet meer te maken geloof ik ;)
bennyblisto zegt
Veel plezier er mee! Dat gaat wel lukken ? Geweldig hè, hoe dat blok toeren wil maken. Mijn vader had eerst ook een 3.0si en nu sinds een aantal jaar een rode Z4M. Wat ik me nog het beste herinner van de eerste rit daarmee is hoe dat blok blijft trekken, bij de meeste auto’s is het na de 3e versnelling wel wat minder maar deze trekt bij overschakelen naar z’n 4 (rond 150km/u..) door alsof luchtweerstand niet echt een ding is, was zeer onder de indruk! Aantal leuke vakantie-ritten mee gemaakt.
woutersleyffers zegt
@bennyblisto: dat zeg je helemaal goed. En heel lineair, dus in eerste instantie heb je niet door hoe hard het gaat. Op de Autobahn is dat ding echt in z’n element, vooral tussen 160-240. Al geldt dat wel voor alle Ms volgens mij. Ten opzichte van de E46 M3 (met zelfde motor en meeste andere hardware) wel iets lichter dus dat helpt ook nog mee. Leuk erfstuk!
beetec zegt
Hele mooi wagen! Goede keus!
@autojunk, wordt er een keer iets aan de ios app gedaan? Reactiescherm blijft steeds automatisch sluiten.
RubenPriest zegt
@beetec: stuur even een mailtje naar [email protected] met je iOS-versie, welke iPhone en we gaan kijken.
amghans zegt
Geinig dat oorspronkelijke duitse kenteken (vanwege de ‘343’). Wat dat betreft jammer voor liefhebbers ervan, dat deels persoonlijke kentekens in NL niet mogen/bestaan.
woutersleyffers zegt
@amghans: goed gezien! Was de eigenaar ook erg content mee. Ik had voor NL platen Z-343-PK bedacht maar daar moest ik te lang op wachten
pier zegt
Mooie wagen en ik kan het waarderen dat je alle info deelt! Nog even doorsparen, blijven rondkijken en misschien dat ik ook zo’n importavontuur nog een keer aan ga.
woutersleyffers zegt
@pier: graag gedaan! Importeren valt echt mee hoor, daarvoor hoef je het niet te laten. Ik stuur je graag m’n draaiboek, maar het begint met het vinden van een mooie wagen met kloppende historie
rubend zegt
Gefeliciteerd met je aankoop, veel plezier er van.
Mag ik wat vragen? Hoe heb je die tijdelijke platen met rode zijstuk (i.p.v. geel) kunnen kopen?
woutersleyffers zegt
@rubend: met rood balkje heet Ausfuhrkennzeichen en die kun je gewoon aanvragen bij een overschrijvingskantoor. Wel voor max 2 weken (vanwege NL regels) en even bom vrijstelling aanvragen bij de belastingdienst.Je kunt er dan mee doorrijden in NL tot je bij de rdw de keuring doet, dan met eendagskenteken naar huis, en daar je NL kenteken afwachten
schwedenkreuz zegt
Wat een mooie kleur zeg. Echt geweldig. Heb zelf de 3.0s, maar dit is natuurlijk een uber orgastisch genoegen.
woutersleyffers zegt
@schwedenkreuz: een M is echt een andere auto. Rijdt echt veel steviger en bonkiger. En loeisnel, zonder oncomfortabel te worden. Echt de meerprijs waard en volgens mij een goede investering
schwedenkreuz zegt
@woutersleyffers: komt ook uit Duitsland en niet uit Amerika. Behoud zijn waarde goed.
woutersleyffers zegt
@schwedenkreuz: dat had ik ook in gedachten ja :) Heb wel wat US versies bekeken die in D te koop stonden, maar dubbel-import werd me wat teveel van het goede. En Duitsers lijken me ook wat nauwkeuriger met hun spullen dan de gemiddelde hamburgervreter
alfonso_alfist zegt
Fraaie Z4 M dit is toch wel de mooiste generatie. En open rijden met een heerlijke 6-cilinder nice. Ik doe het met 119pk minder en een dieselmotor maar geniet ook elke dag van een 2-serie cabrio
woutersleyffers zegt
@Alfonso_Alfist: Sounds like a brother from another mother :)
ozzytrk zegt
Wie investeerd mag genieten zo simpel, mooie bak maat zomer komt eraan dat word ultiem geniete ouwe haha
woutersleyffers zegt
@schwedenkreuz: dat had ik ook in gedachten ja :) Heb wel wat US versies bekeken die in D te koop stonden, maar dubbel-import werd me wat teveel van het goede. En Duitsers lijken me ook wat nauwkeuriger met hun spullen dan de gemiddelde hamburgervreter
sportevo zegt
Ik schrik wel van de BPM die er nog voor betaald is (althans, ik neem aan dat dit klopt). Of geven ze bij import een ander bedrag op?
Maar een mooie auto is het zeker! Mooie kleur ook!
woutersleyffers zegt
@sportevo: die hele bpm is belachelijk natuurlijk, dat staat voorop. Maar 950 euro is aanzienlijk minder dan de 23k die er bij aanschaf in 2006 bij kwam kijken. Ik weet niet precies wat je bedoelt met ‘of geven ze bij import een ander bedrag op’, maar bpm-aangifte heb ik laten berekenen door een kantoor. Kwam aanzienlijk lager uit dan de 2,300 euro die sites zoals autoweek.nl voorrekende, dus dat scheelt weer. Altijd even naar laten kijken is mijn advies
sportevo zegt
@woutersleyffers: als je het kenteken invult bij de RDW, dan zou er ca. 18000,- BPM opzitten. Minder dan oorspronkelijk maar blijkbaar veel meer dan jij daadwerkelijk hebt betaald. Vandaar mijn vraag..
woutersleyffers zegt
@sportevo: aha ik begrijp het. Kennelijk heeft mijn aangifte tot een lager bedrag geleid (18k) dan wat Autoweek aangeeft (24k). Hoe dat precies zit weet ik eigenlijk niet. Maar dat heb ik natuurlijk niet betaald, ik werd voor 950 euro aangeslagen. Zoals ik al zei, altijd de moeite daar even een bureautje voor te vragen!