@ghost: Ja ze zijn superleuk, mijn schoonvader heeft er een en er zijn maar weinig auto’s die leuker sturen.
Overigens heeft hij hem zonder spoilerpaket en eerlijk gezegd vind ik niet dat hij het nodig heeft. En een MX-5 is niet extreem goedkoop, dus dat was een drempel te ver.
Dat komt omdat dit ‘spoilerpakket’ alleen bestaat uit een paar lipjes en behoorlijk aan de prijs is. Als je dan toch een pakket erbij kiest, ga dan voor de Recaro optie. Leuke BBSjes overigens, zouden het ook goed doen onder de mijne.
@Jochempie: De 1.5 was de leukere. Was, sinds de modeljaarupdate naar 184 pk is de 2.0 de leukere. Die pk-upgrade kun je met een ECU-tuning ook uitvoeren op de pre-2018 modellen. Ja, hij weegt iets zwaarder, maar het verschil en vermogen (en het feit dat de MAX RPM iets verhoogd is) maakt het nu de leukere imo. Zeker over de grens op heuveltjes en bergweggetjes zullen die extra pk’s helpen bij de funfactor.
@reinouttrip98: sluit ik me aan. Heb bergen lol met mijn 1.5l. Zolang je gewoon beetje hoekt op kleinere wegen is er power zat. Enige waar ‘ie wat laat liggen is met hogere snelheid op de snelweg. Maar daarvoor koop je ook geen MX-5.
@zukunft1: sluit me hier ook bij aan. Als er een auto bewijst dat je niet heel veel vermogen nodig hebt om rijplezier te hebben, dan is het de ND 1.5. Mijns inziens een veel leukere auto dat de meeste auto’s met (heel veel) meer vermogen…
@basr32: Nee de 1.5 rijdt veel makkelijker op de koppeling waardoor je altijd veel meer plezier ervaart met schakelen en niet iedere keer bezig bent de koppeling perfect op te laten komen maar gewoon als hooligan de clutch kan droppen.
@gebruikersnaam3: ik drop de clutch hooligan-style ook met mijn 2.0 hoor ;-) Voor mij was de (“oude”) 2.0 logischer, omdat ik de ND als daily gebruik. En met 35.000 km per jaar is dat extra koppel welkom. Rijdt net wat comfortabeler. Maar ik geef toe: met de 2.0 kom je aan het eind van het gaspedaal altijd wat toeren tekort, in vergelijking met de 1.5.
Heb zelf een MX-5 RF gehad, maar dan gewoon het spoilerpakket van Zymexx eronder geplaatst. Kost de helft en ziet er ook nog beter uit met een centrale dubbele uitlaat in plaats van 2 van die kleine pijpjes aan de rechterkant.
Het Recaro interieur is eerder een fabrieksoptie die ik aan zou vinken. Die stoelen zijn echt fantastisch.
@kevindb: Eens, ik zou ook eerder voor Recaro gaan. Ziet er super uit. De uitlaat rechts is idd ook een puntje, maar hij klinkt af fabriek helemaal niet verkeerd (maakt meer lawaai dan mijn andere auto, BMW E46 325Ci)
Netjes, interieurkleur is vooral erg mooi
Gaaf! Wist niet eens dat er targa’s van bestonden.
@ghost: Jaa! De RF!
@ghost: Ja ze zijn superleuk, mijn schoonvader heeft er een en er zijn maar weinig auto’s die leuker sturen.
Overigens heeft hij hem zonder spoilerpaket en eerlijk gezegd vind ik niet dat hij het nodig heeft. En een MX-5 is niet extreem goedkoop, dus dat was een drempel te ver.
Dat komt omdat dit ‘spoilerpakket’ alleen bestaat uit een paar lipjes en behoorlijk aan de prijs is. Als je dan toch een pakket erbij kiest, ga dan voor de Recaro optie. Leuke BBSjes overigens, zouden het ook goed doen onder de mijne.
Mooi maar niet erg mazda.. misschien is dat het, of dat het lijkt of iemand op een chineese webshop een mislukte s2000 of brz bodykit heeft gekocht.
Omdat-ie met het spoilerpakket geen kilometer sneller gaat? Dat geld kan je beter in een andere uitlaat steken, of chipping bij BBR-GTi.
Jammer dat deze dan de 1.5 heeft. 2.0 is een veel beter blok.
@basr32: wat is er beter aan de tweeliter? Meer vermogen? Wat minder gretig bij hoge toeren? Zwaarder?
@Jochempie: De 1.5 was de leukere. Was, sinds de modeljaarupdate naar 184 pk is de 2.0 de leukere. Die pk-upgrade kun je met een ECU-tuning ook uitvoeren op de pre-2018 modellen. Ja, hij weegt iets zwaarder, maar het verschil en vermogen (en het feit dat de MAX RPM iets verhoogd is) maakt het nu de leukere imo. Zeker over de grens op heuveltjes en bergweggetjes zullen die extra pk’s helpen bij de funfactor.
@basr32: spreek je uit ervaring?
@basr32: ik heb onlangs met de 1.5 gereden en heb er maar een woord voor: FUN
@zukunft1: klopt helemaal!
@reinouttrip98: sluit ik me aan. Heb bergen lol met mijn 1.5l. Zolang je gewoon beetje hoekt op kleinere wegen is er power zat. Enige waar ‘ie wat laat liggen is met hogere snelheid op de snelweg. Maar daarvoor koop je ook geen MX-5.
@zukunft1: sluit me hier ook bij aan. Als er een auto bewijst dat je niet heel veel vermogen nodig hebt om rijplezier te hebben, dan is het de ND 1.5. Mijns inziens een veel leukere auto dat de meeste auto’s met (heel veel) meer vermogen…
@basr32: Nee de 1.5 rijdt veel makkelijker op de koppeling waardoor je altijd veel meer plezier ervaart met schakelen en niet iedere keer bezig bent de koppeling perfect op te laten komen maar gewoon als hooligan de clutch kan droppen.
@gebruikersnaam3: ik drop de clutch hooligan-style ook met mijn 2.0 hoor ;-) Voor mij was de (“oude”) 2.0 logischer, omdat ik de ND als daily gebruik. En met 35.000 km per jaar is dat extra koppel welkom. Rijdt net wat comfortabeler. Maar ik geef toe: met de 2.0 kom je aan het eind van het gaspedaal altijd wat toeren tekort, in vergelijking met de 1.5.
Super leuke auto. Veel rijplezier.
Beetje mini-supra zo. Ziet er leuk uit
Gave auto zo!
Wordt ie er nog trager van?
Ah.. Dit is in glimmen. Leuke auto verder.
Goed te pruimen zo
Een leuke wagen, maar of het de 40k rechtvaardigt…
Erg leuk maar die prijs. Dan zou ik toch voor de 124 gaan
Ik blijf de NA en de NB mooier vinden, maar als RF is het toch wel een érg gave auto hoor! Mooie chocoladebruine bekleding ook, erg netjes.
Heb zelf een MX-5 RF gehad, maar dan gewoon het spoilerpakket van Zymexx eronder geplaatst. Kost de helft en ziet er ook nog beter uit met een centrale dubbele uitlaat in plaats van 2 van die kleine pijpjes aan de rechterkant.
Het Recaro interieur is eerder een fabrieksoptie die ik aan zou vinken. Die stoelen zijn echt fantastisch.
@kevindb: Eens, ik zou ook eerder voor Recaro gaan. Ziet er super uit. De uitlaat rechts is idd ook een puntje, maar hij klinkt af fabriek helemaal niet verkeerd (maakt meer lawaai dan mijn andere auto, BMW E46 325Ci)
@maarten_zoutendijk: japp, prima uitlaatje, klinkt net goed zonder storend te zijn.
Fotos gemaakt in K’rade?
Ik vind de verhoudingen maar vreemd, maar het schijnt aardig te rijden…