Lexus ES300H
Vandaag proef gereden in de nieuwe ES300H, toffe verschijning en werkelijk mega lang! 4.97cm als ik het goed heb. Het was een proefrit om toch eens te kijken wat Lexus te bieden heeft. HEEL VEEL! Werkelijk alle opties waren aan boord. Met een prijs van 68.000 euro is hij qua afmetingen te vergelijken met een Audi A6 en BMW 5 serie en natuurlijk de E klasse van Mercedes. Je bespaart flink, maar je levert ook her en der wat in. Topsnelheid 180kmh begrenst, geen trekhaak mogelijk. Toch dingen die je misschien op ten duur gaan nekken. Kortom! Geweldige auto, prijstechnisch ontzettend interessant, maar hij mist iets… wie heeft het juiste woord ?
fendercd60 zegt
Opzich mooie auto maar ga toch liever voor de Audi A6 of BMW 5 serie.
720s zegt
Zonder cameraspiegels helaas…
detroitv8 zegt
@720s: in de etron kunnen ervaren, wat een verschrikking.
supercarboy zegt
Mooie hoor
monsieurleloure zegt
Japanse perfectie. Eentje waar je nooit mee naar de dealer terug moet behoudens de onderhoudsbeurtjes.
kenner zegt
@monsieurleloure: nee, ze komen hem halen
elemento zegt
@kenner: whaha ja lexus ls 600.sport komen ze idd halen. Mijn broer maakt geintjes tegenover mij bmw
406_v6 zegt
@elemento: een IS en een GS komen ze ook halen.
vincent1984 zegt
@406_v6: ze komen alles halen. Ook een CT van jaren oud.
allesmetturbo zegt
Fraai interieur maar ben niet zo fan van de aandrijflijn
svenska_aeroplan_ab zegt
@allesmetturbo: Heb je al eens met een recente Lexus hybride gereden? Lexus ontwikkelt hun motoren door en door. Dit is met geen mogelijkheid te vergelijken met een CT 200h bijvoorbeeld. Is 3795926616 stappen verder…
goodfellar1 zegt
Een zeer gedurfde auto. Japanse kwaliteit, uitbundige looks en luxe. Love it
joostgrn zegt
Mooi hoor! Maar die knoppen op de middentunnel en console voor o.a. de stoelverwarming lijken wel uit de 80’s..
moveyourmind zegt
@joostgrn: Inderdaad, de jaren ’80 druipen er van af…
En ik vind het helemaal geweldig! Krijg gelijk weer mooie herinneringen hoe ik als puber iedere week bij de electrospeciaalzaak om de nieuwste van de nieuwste hifi-apparatuur te bewonderen. Helemaal gefascineerd door die mooie tiptoetsen, die het nieuwste van het nieuwste waren. Tot ik na hele lange tijd eindelijk genoeg had gespaard voor een heuse Technics cd-speler… Mét echte tiptoetsen!
Net als in deze mooie Lexus, ik zou als een kind zo blij zijn met al die mooie knopjes.
svenska_aeroplan_ab zegt
@moveyourmind: Nakamichi! ;)
tortuga zegt
@joostgrn: dat is typisch Japans
humpyourdog zegt
Achterwielaandrijving is het woord dat je zoekt.
amghans zegt
Kleauten ?
amersfoorter zegt
Koop dan!
roland78 zegt
Eenmooiinterieur
roland78 zegt
Gogme
roland78 zegt
Cojones
roland78 zegt
Pussy magnet
troljedemoeder zegt
@roland78: Van die Japanse met veel haar.
marcow zegt
Erg compleet uitgerust, maar liever een S90. Kan de bank ook nog plat :) en ik vind een touchscreen fijner dan die muis.
saffie89 zegt
Uiterlijk zeer geslaagd maar interieur niet.
gezondverstand zegt
Wel een hele grote radar aan de voorkant :-)
Mooie auto. Lekker kleurtje, dacht dat dat blauw bij Lexus bij de performance versies hoorde?
kle500 zegt
Wat ‘ie mist? Net dat beetje patserstatus (of kwaliteitsperceptie) dat iedereen naar de duurdere duitsers trekt..
2wheeler zegt
Cachet, hij mist cachet. Verder wel een mooie bak, maar een net-niet. Zelfde als waar een Peugeot 508 en Arteon last van hebben. Heel mooi, maar net te duur. Voor dat geld koop je dan liever iets van de Duitse 3. Ik denk dat de Camry die naar dr EU komt hier ook last van gaat krijgen.
2wheeler zegt
@2wheeler: anders verwoord: hij straalt geen sex uit.
spideriv zegt
@2wheeler: als dat het argument is dan zou Audi geen auto meer verkopen. Qua buitenkant geen saaiere, unisex, impotent wordende auto te verzinnen.
powerblue zegt
@2wheeler: iets met spijker er kop. Vandaag heb ik met die twee proefgereden. (en omdat ik diesel moet rijden, wordt de keuze gemaakt tussen deze twee)
troljedemoeder zegt
Er was dus iemand die zei: doe al die knopjes maar.
thijsj zegt
Speed. Power heeft ‘ie voldoende..
lexis zegt
Zelf ex lexus rijder nu door omstandigheden overgestapt naar BMW, een 4 serie. Is inderdaad een groot verschil in kwaliteit helaas niet in het voordeel van de BMW. Ik kan boeken schrijven over de bmw bouwkwaliteit (rammels in overvloed) maar wat me nog het meeste ergert is het gebrek aan rijvreugde, freude am fahren is echt een holle slogan geworden bij bmw mede door een slechte elektrische stuur bekrachtiging en een overrate adaptieve vering die eigenlijk nooit doet wat het moet doen. Al veel bescheidener autos gereden die stukken scherper rijden.( mini f56, vw golf)
Ok, deze lexus is ook geen scheurijzer maar pretenteerd het ook niet. En dan de garage kosten bij BMW is op het criminele af. Neen na de BMW zal het terug een lexus of een audi worden.
lekkerlinksrijden zegt
@lexis: ik heb het ook met mijn 5serie, het rijdt prima maar ook niet meer dan dat. Ook ik denk dat mijn volgende geen BMW wordt, ik trek steeds meer naar Lexus. Deze es vind ik echt geweldig, dus wie weet ……..
amghans zegt
@lexis: klinkt als een zwetsverhaal. Mijn inmiddels ruim 4 jaar oude M4, een daily driver met ruim 70.000 km op de klok heeft niet één rammeltje. Letterlijk. Terwijl-ie toch vrij stevig op de benen staan, het onderstel is niet primair op comfort afgesteld. Wellicht, dat jij liever een auto met een zacht onderstel hebt. Dan heb je inderdaad niet veel in een 4-serie te zoeken.
In die 70.000 km, dat ik m’n 4 heb, heeft-ie bij 2000 km een inloopbeurt gehad en verder 2 beurten (alles bij de officiële dealerT), die respectievelijk een kleine 400 en een kleine 500 Euro hebben gekost. Met de inloopbeurt erbij en naar boven afgerond 1150 Euro over ruim 4 jaar en 70.000+ kilometers. Da’s 300 Euro per jaar. Voor een tamelijk vlotte auto, die af en toe stevig gebruikt wordt. Kortom : prima kwaliteit. Dat gold overigens ook voor de 528i, die ik langere tijd terug heb gehad.
Kijk, als jij om wat voor reden dan ook iets tegen BMW’s hebt : dat staat je vrij. Maar geneuzel over een zgn. gebrek aan kwaliteit is nogal bezijden de realiteit. Gewoon in een Lexus gaan/blijven rijden. Ook best goeie auto’s.
camber24 zegt
@amghans: is ook een compleet kul verhaal idd. Ik rijd in een f30 (helaas geen M zoals jij, jaloers!), ook hier geen rammeltje te bespeuren. Proefgereden met een C klasse en een XE. 3-serie stak er met kop en schouders bovenuit. Lexus niet geprobeerd. Verouderde meuk, de vergelijkbare IS.
lexis zegt
@camber24: das nog een eigenschap van BMW rijders die leven in een soort van continue ontkenningsfase. Heb een broer die ook een BMW adept is. Die dekken al deze problemen met de mantel der Bmw liefde blijkbaar. Zijn x3 3.0d gen 1 is een echte rammelbak naar mijn mening continue hoor je iets knarsen in het interieur voor hem superwagen. Zozie je maar. Notabene zijn e30 320i cab rijdt dan wel ok .
lexis zegt
@amghans: kijk ik zwets niet. De auto een 435i stond op michelin pilot super sports bij aflevering 18. Std bij velgen 398. De auto heeft rammels rond de instrumenten. Volledige cluster vervangen in garantie (achteraf bleek dit zelfs een refurbished cluster te zijn ! ) wegens grote terugroep op dit onderdeel. Ook binnenspiegel vervangen wegens rammels. Daarnaast enorm veel rijgeluid. Zoektocht op internet leert me dat alle f series veel last hebben van rammeltjes.
Zou kunnen in de m4 dat je dat niet of minder hoort want die heeft bijna geen geluidsisolatie meer wegens gewichtsbesparing.
Helaas na vervangen dash b cluster probleem niet verholpen. Banden wisselen naar pirelli pzero op eigen kost. Rolgeluid pak beter maar nu issues met rechtuitstabiliteit. Bmw komt niet tussen want zijn geen sterbanden. Zou te wijten zijn aan variabele sport steering afstelling.
Vering is zeker niet te hard in tegendeel de auto deint in comfort stand!
Wat me het meeste stoort is de houding van de dealers die nemen dit allemaal niet ernstig , tis eigen aan sportieve karakter van dut merk zeggen ze volgens mij zitten ze niet in met een klant meer of minder.
kareljansen zegt
@lexis: Laat die Fanboys toch, kom je niet door.
amghans zegt
@kareljansen: heb nog nooit twee keer een auto van hetzelfde merk achter elkaar gereden, wissel graag af. Daar zaten ook een auto’s van Aziatische makelij tussen. Dus de dooddoener fanboy is op mij in ieder geval niét van toepassing. Ben nu benieuwd welk inhoudelijk steekhoudende argumentatie je in huis hebt. If any…
lexis zegt
@kareljansen: thx voor de steun. Kijk de lexus es zou ik nu ook niet direct kopen, tw groot voor 2. Al komt ie in het echt wel statig over. Maar mijn punt is dat op kwalitatief vlak er weing beter is dat relatief betaalbaar is. En dat eeuwige vergelijk met de Duitsers is eigenlijk niet van belang. Ik heb de BACKswitch gemaakt van Lexus IS naar de BMW f32 de hybride aandrijving was toch iets te appart voor mij en wou terug een rwd Maar op vlak algemene bouwkwaliteit , veercomfort en stilte aan boord doet de f32 onder voor bv een is 300h. Dat is mijn punt dat ik wil maken. Meer heb ik er niet over te zeggen.
amghans zegt
@lexis: een M4 bijna geen geluidsisolatie ? Even je huiswerk overdoen.
lexis zegt
@amghans: dit is zo klap je motorkap maar eens open en vergelijk met normale f32. Ook deurpanelen zijn op somige m4 veel lichter. Zelfs het glas is dunner geworden. Je kan dan wel weer in optie geluidswerend *dikker* glas verkrijgen
Een m4 maakt veel meer kabaal binnenin maar is de bedoeling denk om de beleving meer sportief te maken.
dwfc zegt
@lexis: Toch even informeren.
Net een 745 e gekocht.
Onderhoudscontract in BE : 480 € per jaar !
Mijn inziens is dit niet duur !
lexis zegt
@dwfc: ik rij de auto privé dus geen lease contracten of whatever. Eerste olie beurt aan 29000 km net geen 400 eur, een uurtje werk! Bij lexus was een kleine beurt 250 eur en werd er meer gedaan en gong ging de auto naar de carwash en kreeg je een gratis vervangwagen! Onlangs setje achterrem blokjes terug net geen 400 eur!
flik2punt0 zegt
Wat een prachtige wagen. De kleur staat ook echt goed. Alleen dat ene ding dat je noemt, geen trekhaak mogelijk. Daarom zou ik hem nooit kopen. Maar als je dat niet nodig hebt dan verkies ik deze das boven de Duitse drie!
ghost zegt
Vaak ben je te bang. Gewoon doen!
zjos zegt
Spuuglelijke grille, geen trekhaak. En ik weet niet hoe het met deze is maar ruimtewonders zijn het meestal ook niet die japanners.Nee dit zou ik nooit kopen. Soort Infiniti maar dan van een andere fabrikant.
timd zegt
@zjos: ruimer als een A6 en E klasse of 5 serie. Ik ben 2 meter, mijn stoel kon zo ver dat ik niet bij de pedalen kon komen! Op mijn stand kon er nog zeker een volwassene achter mij zitten… waar bij een 5 serie ik mijn stoel onprettig naar voren moet schuiven. Ruimte in overvloed dus!
dirkiii zegt
Als een auto op 180 begrensd is zou ik ook afhaken.
prop zegt
De prijs wordt benoemd als voordeel maar voor net iets minder heb je een bomvolle A6 S line Edition.
probono zegt
@prop: dat zou mooi zijn, maar is helaas niet helemaal waar. De 45 Tfsi is kaal 65k. Proline pakket is 4K en dan mag je nog beginnen met het aanvinken van de opties, zoals sline pakketten. Als je rustig aandoet kom je zo uit op 73-75k en dan doe je echt niet heel gek.
prop zegt
@probono:
Je hebt geen gelijk. De bomvolle S line edition uitvoering met de 245 pk TFSI is zelfs nog goedkoper.
Voor 65.500€ ben je helemaal
Klaar. Zie Audi.nl
timd zegt
@prop: waar configureer jij ? .BE???? Ik heb 3x een A6 samen gesteld en ik kom alleen al met wielen en S line al op 70.000 euro
probono zegt
@prop: nog eens proberen dan, want je verhaal kloot echt voor geen kant. 65 k heb je een kale 45tfsi. Succes met configureren, maar ik zou geen accountant worden als ik jou was…
svenska_aeroplan_ab zegt
@prop: LOL! Grapjas… Voor de joke even uitrusting vergeleken. De 65.080,- is een basis S-Line. Om de uitrusting gelijk te krijgen: Metallic lak (1.400,-), Matrix led (2.172,-), Privacy Glass (632,-), Akoestische zijruiten (701,-), Elektrische zonneschermen (701,-), Leer (3.291,-), Stuurverwarming (266,-), Stoelverwarming (532,-), Stoelventilatie (1.120,-), Leren dashboard (1.359,-), Ambianceverlichting (351,-), 4-zone Climate (1.120,-), Ionisatie (632,-), Elektrische achterklep (742,-), Keyless met Virtual Pedal (1.148,-), Bang & Olufsen sound (bijna net zo goed als Mark Levinson… (8.500,-), DAB (601,-), DVD speler ((168,-), Wireless Charging (701,-), Assistentiepakket Tour (2.801,-), Assistentiepakket City (1.471,-), Head-Up display (1.960,-), Top view camera (519,-), Onderstel met dempingsregeling (1.581,-), Zij-airbags achter (616,-)…. ALLES wat ik meldt is standaard op deze ES… De A6: € 102.510,-!!!!! Alstublieft.
svenska_aeroplan_ab zegt
@svenska_aeroplan_ab: Shit, schuifdak nog vergeten…
probono zegt
@svenska_aeroplan_ab: dat lijkt er meer op inderdaad!
rossi zegt
Ik krijg een halve tia van deze drukke lijnen.
hotze zegt
@rossi: ?? en dat zelfs zonder trekhaak. Vind ’t ook afzichtelijk. Die Lexussen worden door blinden ontworpen. Nog liever een Merc dan zo’n Lexus. Hoge uitzondering de LFA, die is niet alleen ubergeil door z’n techniek maar oogt ook bijzonder fraai.
maxidyne zegt
Dit zou ik zonder nadenken verkiezen boven een Duitser. Dit is topkwaliteit en onderscheidend.
niex zegt
Op die akelige grille na een prachtige bak, veel mooier dan de Duitsers want die zie je overal. Geen trekhaak is voor het volk van de sleurhut een probleem, ik vind dat juist wel weer goed. Die sleurhutten dat moet verboden worden. En als je verhuist huur je gewoon een flinke bus.
svenska_aeroplan_ab zegt
@niex: inderdaad. Plus: de kampers kopen gewoon weer een Mercedes of BMW… Ik zie alleen maar voordelen ;)
timd zegt
@svenska_aeroplan_ab: toch wel hoor :$
kareljansen zegt
Wat er mist? Voer het kenteken maar eens in op bijv. Finnik.. Topsnelheid 89km/u en 0-100 in 18sec ?
michiel_vandelft zegt
@kareljansen: ik zat me ook te verbazen!
tge1 zegt
Plak er vier rondjes, een ster of een blauwwit logootje op en heel Autoblog wordt botergeil. Ik vind dit een topwagen, in dit segment zou dit hem voor me worden. Begrenzer kan er af en de trekhaak heb ik niet nodig.
lexis zegt
@kareljansen: thx voor de steun. Kijk de lexus es zou ik nu ook niet direct kopen, tw groot voor 2. Al komt ie in het echt wel statig over. Maar mijn punt is dat op kwalitatief vlak er weing beter is dat relatief betaalbaar is. En dat eeuwige vergelijk met de Duitsers is eigenlijk niet van belang. Ik heb de BACKswitch gemaakt van Lexus IS naar de BMW f32 de hybride aandrijving was toch iets te appart voor mij en wou terug een rwd Maar op vlak algemene bouwkwaliteit , veercomfort en stilte aan boord doet de f32 onder voor bv een is 300h. Dat is mijn punt dat ik wil maken. Meer heb ik er niet over te zeggen.