Ha, zie ik opeens m’n auto voorbij komen! Beetje achtergrondinfo, ik heb hem in december 2018 uit Duitsland gehaald. Daar was hij enkele jaren geleden door een liefhebber heen gehaald uit inderdaad Australië. Die deed hem samen met wat andere auto’s weg (oa ook een Smart Brabus) Het is de SSV, de meeste luxe en snelle versie in 2009. De velgen zijn er nog door de vorige eigenaar onder gezet en zijn 20 inch en van Opel (valt ook onder GM, vandaar) Ik moet er nog een keer goede naafdoppen op zetten.
Hij kwam te koop via autoscout en ik ben een dag later heen gereden omdat ik al lang zocht naar iets dergelijks. Gezien de staat en km stand (89.000 km, geen miles) heb ik direct toegehapt. De RDW krabde zich eens achter het oor, maar aangezien hij al in Duitsland geïmporteerd was geweest ging het vrij gemakkelijk en was grijs kenteken geen probleem, auto voldoet daar gewoon aan. In Duitsland waren ook al aanpassingen gedaan aan koplampen en wat andere dingen om de Europese goedkeuring te krijgen.
Het rijdt ‘anders’. Het is ook nog een handbak, dat maakt het helemaal uniek. Het is allemaal niet heel gerafineerd, meer een beetje lomp. In een rechte lijn gaat de V8 als speer, zo zwaar is de auto niet eens. Bochten zijn dan weer een uitdaging. Teveel gas en de achterkant komt om, natuurlijk ook door weinig gewicht op de achteras. Maar maakt allemaal niet uit, de looks en de V8 brul zijn verslavend. En dat vinden kennelijk meer mensen, krijg er erg veel leuke reacties op.
@jeroengroningen: Dankjewel voor uw reactie !
Echt tof om dit te lezen, wat een beest! Wordt alleen maar blijer als ik weet dat zo’n auto ook een liefhebbende eigenaar heeft. Het lijkt mij geweldig zoiets unieks.
Ik kom hem nog dagelijks tegen ik woon namelijk in de buurt, iedere ochtend als ik hem dan zie staan geeft dat toch een leuk gevoel.
Heb zelf net een e34 bmw 5 series gekocht uit 1994 is ook leuk nog die klassieke bmw look.
kennone zegt
??????????????????????
flik2punt0 zegt
Erg leuk op Nederlands kenteken
tijnwijnants zegt
@flik2punt0: Dacht ik!
emping zegt
@flik2punt0: op een ander kenteken ook.
fendercd60 zegt
Erg vet!
jeroengroningen zegt
Ha, zie ik opeens m’n auto voorbij komen! Beetje achtergrondinfo, ik heb hem in december 2018 uit Duitsland gehaald. Daar was hij enkele jaren geleden door een liefhebber heen gehaald uit inderdaad Australië. Die deed hem samen met wat andere auto’s weg (oa ook een Smart Brabus) Het is de SSV, de meeste luxe en snelle versie in 2009. De velgen zijn er nog door de vorige eigenaar onder gezet en zijn 20 inch en van Opel (valt ook onder GM, vandaar) Ik moet er nog een keer goede naafdoppen op zetten.
Hij kwam te koop via autoscout en ik ben een dag later heen gereden omdat ik al lang zocht naar iets dergelijks. Gezien de staat en km stand (89.000 km, geen miles) heb ik direct toegehapt. De RDW krabde zich eens achter het oor, maar aangezien hij al in Duitsland geïmporteerd was geweest ging het vrij gemakkelijk en was grijs kenteken geen probleem, auto voldoet daar gewoon aan. In Duitsland waren ook al aanpassingen gedaan aan koplampen en wat andere dingen om de Europese goedkeuring te krijgen.
Het rijdt ‘anders’. Het is ook nog een handbak, dat maakt het helemaal uniek. Het is allemaal niet heel gerafineerd, meer een beetje lomp. In een rechte lijn gaat de V8 als speer, zo zwaar is de auto niet eens. Bochten zijn dan weer een uitdaging. Teveel gas en de achterkant komt om, natuurlijk ook door weinig gewicht op de achteras. Maar maakt allemaal niet uit, de looks en de V8 brul zijn verslavend. En dat vinden kennelijk meer mensen, krijg er erg veel leuke reacties op.
tijnwijnants zegt
@jeroengroningen: Dankjewel voor uw reactie !
Echt tof om dit te lezen, wat een beest! Wordt alleen maar blijer als ik weet dat zo’n auto ook een liefhebbende eigenaar heeft. Het lijkt mij geweldig zoiets unieks.
Ik kom hem nog dagelijks tegen ik woon namelijk in de buurt, iedere ochtend als ik hem dan zie staan geeft dat toch een leuk gevoel.
Heb zelf net een e34 bmw 5 series gekocht uit 1994 is ook leuk nog die klassieke bmw look.
Groetjes Tijn.