@porker: nieren zijn ingewanden, neusgaten zitten in de neus. Vroeger waren de neusgaten bij BMW niervormig, maar dat ze al lang meer. Misschien is het beter wanneer we de neusgaten gewoon neusgaten noemen.
Het is maar een kleinigheidje dat me nu in dit directe vergelijk opvalt, maar toch een grote designmisser imo: de vorm van de spiegels, naar boven uitlopend, dus niet in lijn met de aflopende zijkant van de koets, doet me denken aan de vlindermodel zonnebrillen uit de 50–er/60-er jaren. Misstaat echt op een sportieve auto. (Over de te grote, aan elkaar gesmolten, graf-lelijke, nieren zullen we het maar niet hebben)
@560pk: heb er ene besteld en ook erachter gevraagd. Het heeft allemaal met de aerodynamica te maken. Daarom ook dynamisch sluitende nieren en in de achterlichten zit ook echt een ‘vouw’ van het remlicht om de luchtstroom te begeleiden om zo lager verbruik, dus CO2 uitstoot, te kennen.
Ik kies de g20. Heeft een sportievere uitstraling want langs voor lijkt iet veel breder, ook al scheelt het paar cm
@560pk: ben het met je eens dat de spiegels niet mooi zijn, maar die vlinder zonnebril zie ik juist tussen de koplampen in (grill)
Lijkt ook wel op de foto op die grill helemaal dicht is, electrische 3 serie?
@hehe: Neen is standaard op de 3 nu. Sluiten en openen op basis van benodigde koeling. Dicht is het verbruik lager ;) Wordt het te warm,openen ze te tijdens het rijden
@cossiekiller: voor een break moet je bij de Franse autobouwers zijn. OT: liever m’n e21 of m’n e91. Heb ook een f30 (lease) gehad en die vond ik ook wel erg mooi en heel fijn rijden. De g20 moet ik eerst ‘s in het echt zien, op foto’s ben ik er nog niet van overtuigd.
Ik heb een F31 in M-sport uitvoering. Ik vind de nieuwe ook weer een verbetering ten opzichte van de F30/31. Het enige waar ik nog niet over uit ben is de voorbumper van de nieuwe in de M-sport uitvoering.
De nieuwe is overduidelijk de veel grotere van de twee. Helaas is het weglaten van de kleur tussen de nieren erg lelijk. Over vier jaar is dat wel verholpen in de facelift incluis de vorm van de zijspiegels.
Oef, nu is de voorkant van de nieuwe toch echt erg lomp vergeleken de oude. Het lijkt zo meer op een 3 serie met de neus van de 7 serie. Niet echt een compliment wat mij betreft.
Lekker foto, fijn vergelijkingsmateriaal! Oude raakt weer gedateerd, De nieuwe is toch wel weer veel beter! Net weer wat scherper!
@wout0: vind ik juist niet. De oude heeft nog een herkenbare kont. De nieuwe is mij te inwisselbaar. Maar goed, smaken mogen verschillen!
@crosscabouter: de oude is nooit echt modern geweest vind ik. Snel wat standaard.
@wout0: juist niet, de ‘oude’ is beter
Handige foto, zo worden de verschillen goed duidelijk
F30
F30
G20
Die g20 lijkt veel hoger
G20
Van voor de oude, van achter de nieuwe
@kp92: juist !
F30. Klassieker van de toekomst. I.t.t. de G20.
De monstreuze grille van de G20 zal in de toekomst net zo worden ‘bewonderd’ als de spiegelei-koplampen van de Porsche 911 (996).
@RRRobert: Dat denk ik ook; ziet eruit als een kankergezwel, vreselijk lelijk …
Lijkt net een opplak-snor, die nieuwe grille omranding.
@stephane8200: f*ck dit raak ik niet meer kwijt
Natuurlijk nieuw. Maar die voorbumper. Waarom toch die Franse frutsels in de koplampen.
Echt nep dat de kleur van de lak niet meer doorloopt tussen de neusgaten.
@e36thuglife: neusgaten? Nieren!
@porker: zitten jouw nieren in je face??
@porker: nieren zijn ingewanden, neusgaten zitten in de neus. Vroeger waren de neusgaten bij BMW niervormig, maar dat ze al lang meer. Misschien is het beter wanneer we de neusgaten gewoon neusgaten noemen.
@e36thuglife: echt nep? Wat bedoel je nou; echt of nep….?
Ik vind de oude veel eleganter. Geen idee waarom BMW van die veel te grote nieren op al zijn modellen aan het plakken is
F30 veel subtieler…
G20, maar altijd zonder shadowline wat zwarte nieren en velgen zijn altijd zuper vout
Het is maar een kleinigheidje dat me nu in dit directe vergelijk opvalt, maar toch een grote designmisser imo: de vorm van de spiegels, naar boven uitlopend, dus niet in lijn met de aflopende zijkant van de koets, doet me denken aan de vlindermodel zonnebrillen uit de 50–er/60-er jaren. Misstaat echt op een sportieve auto. (Over de te grote, aan elkaar gesmolten, graf-lelijke, nieren zullen we het maar niet hebben)
@560pk: heb er ene besteld en ook erachter gevraagd. Het heeft allemaal met de aerodynamica te maken. Daarom ook dynamisch sluitende nieren en in de achterlichten zit ook echt een ‘vouw’ van het remlicht om de luchtstroom te begeleiden om zo lager verbruik, dus CO2 uitstoot, te kennen.
Ik kies de g20. Heeft een sportievere uitstraling want langs voor lijkt iet veel breder, ook al scheelt het paar cm
@560pk: ben het met je eens dat de spiegels niet mooi zijn, maar die vlinder zonnebril zie ik juist tussen de koplampen in (grill)
Lijkt ook wel op de foto op die grill helemaal dicht is, electrische 3 serie?
@hehe: Neen is standaard op de 3 nu. Sluiten en openen op basis van benodigde koeling. Dicht is het verbruik lager ;) Wordt het te warm,openen ze te tijdens het rijden
Welke van de 2 is nou de nieuwe? ?
E30
Geen van beide. Liever een break én een kleurtje
@cossiekiller: voor een break moet je bij de Franse autobouwers zijn. OT: liever m’n e21 of m’n e91. Heb ook een f30 (lease) gehad en die vond ik ook wel erg mooi en heel fijn rijden. De g20 moet ik eerst ‘s in het echt zien, op foto’s ben ik er nog niet van overtuigd.
Ik heb een F31 in M-sport uitvoering. Ik vind de nieuwe ook weer een verbetering ten opzichte van de F30/31. Het enige waar ik nog niet over uit ben is de voorbumper van de nieuwe in de M-sport uitvoering.
De nieuwe, maar dan met de grille van de oude
De nieuwe voor mij graag
E91
De nieuwe is overduidelijk de veel grotere van de twee. Helaas is het weglaten van de kleur tussen de nieren erg lelijk. Over vier jaar is dat wel verholpen in de facelift incluis de vorm van de zijspiegels.
Ben nog niet aan de nieuwe gewend, vind ‘t net een soort Truus met opgespoten lippen.
E90.
Oef, nu is de voorkant van de nieuwe toch echt erg lomp vergeleken de oude. Het lijkt zo meer op een 3 serie met de neus van de 7 serie. Niet echt een compliment wat mij betreft.