Appia Zagato
Unieke spot, een heerlijke klassieke Lancia! Lancia Appia GTE Zagato in Amsterdam. Nogmaals dank aan de eigenaar!
Unieke spot, een heerlijke klassieke Lancia! Lancia Appia GTE Zagato in Amsterdam. Nogmaals dank aan de eigenaar!
Je moet inloggen om een reactie te kunnen plaatsen.
Tjonge, ik kende deze nog niet maar ik ben meteen verliefd! Gelijk gaan kijken of het enigszins bereikbaar is.
@888natan: moeilijk om een goede te vinden, deze is als NL auto geleverd in 1960 met dit kenteken. Ik ben pas de derde eigenaar. 700kg en 60pk, rijdt vlot!
@henk3: gave bolide man
@henk3: wat een beauty, niet voor niks was Lancia de Italiaanse Jaguar genoemd, ik mis deze inovatieve en eigenzinig merk wel.
Leuk ding!
Topspot!
Heel gaaf!
Heeuul lekker!
Prachtige Lancia.Als je dit niet mooi vindt ben je geen autoliefhebber volgens mij.
Wat blijft dit toch een iconisch automerk.
@toniominestrone: inderdaad, zullen we een crowdfunding actie starten om het merk nieuw leven in te blazen?.
@mikje90: het lot van merken als Lancia en Saab, iedereen heeft sympathie voor deze eigenzinnige merken maar we kopen massaal de bekende grijze muizen.
Wat een mooie auto! Welke motor ligt hier in?
@jopdispa: een V4 van 1100cc
Wow… wat een juweeltje !
Niet heel mooi, zoals veel Zagatos, maar wel heel erg gaaf!
vergelijk die elegantie eens met de huidige SUV/crossover cult…..we zijn er niet bepaald op vooruit gegaan.
Die eerste foto, met die voorzichtige zonnestralen op het rode lakwerk. Krijg er gelijk zo’n romantische rilling van. Héél erg mooi! Veel
plezier ermee!
Super mooie auto en topspot!
@henk3: congrats
Mooie bak! Lijkt wel veel op de VW Karmann Ghia.
Grappig, dat gestrekte silhouet, staat ‘m goed !
Wat een prachtig en innovatief merk was Lancia toch. Waarom komt Lancia niet terug als Tesla concurrent.
ik zelf rij een Alfa Romeo, mijn vrouw rijdt een Lancia. Als iedereen de Alfa, Lancia, Saab, Panhard (voor de ouderen onder ons) MG en ga maar door was blijven kopen omdat het zulke mooie auto’s zijn/waren, dan bestonden die merken nog. Maar wij staan in de rij voor de Duitse, Koreaanse en Japanse eenheids hap en klagen dan dat al deze merken zijn verdwenen. Ik kom zonder nadenken aan 12 Engelse automerken, die stuk voor stuk prachtige (betrouwbare?) wagens fabriceerden, niet 1 meer over. Frankrijk 6 verschillende fabrikanten, nu nog maar 2, Duitsland 10 merken. Maar de consument wikt en God beschikt. Mischien vinden wij het ooit jammer dat al die prachtige volslagen identieke fantasieloze crossovers verdwenen zijn en dat er wereldwijd nog maar 2 merken bestaan. Zo die ben ik kwijt. Als een merk verdwijnt, dan verdwijnt het omdat het niet gekocht wordt en wij allen liever voor “grijs” lees onopvallend gaan.
@edhageman: Tja. Panhard is destijds de nek omgedraaid door Citroën. Jammer, want het merk was nog eigenzinniger dan het merk met de double Chevron. Ik neem aan dat je met de twee Franse merken Peugeot/Citroën en Renault bedoelt?
MG was oude koek toen het merk ophield te bestaan. De MGB was leuk toen hij uitkwam, maar werd door BL steeds slechter gemaakt. Het was een astmatisch oud besje in 1980.
@edhageman: In Tongeren stond ooit de Nova electrofabriek, super degelijk materiaal maar ging 21 jaar dicht wegens iets (te) duur(der).
De parking van de fabriek stond vol met Daihatsu’s Cuore’s,Toyota Starlets en dergelijke.
Zucht. Wat een mooie auto. En klein. Dat was (is?) toch iets wat ze alleen in Italië kunnen: kleine, maar verfijnde exclusieve wagens maken. Bertone, Touring, Zagato, Farina, Pininfarina, Vignale en Ghia om de meest bekende maar te noemen.
Wat een heerlijkheid om te zien en om te hebben!
Ik dacht even een deuk te zien op foto 7, gelukkig was dat t niet. Wat een prachtige auto!
Che bella!