Onderhoud aan de S2000
Jaarlijks groot onderhoud door specialist DLE waar ik bij kon blijven. Zie de F20C nokkenassen met VTEC nokken welke hydraulisch van positie worden veranderd door aansturing van de ECU.
Jaarlijks groot onderhoud door specialist DLE waar ik bij kon blijven. Zie de F20C nokkenassen met VTEC nokken welke hydraulisch van positie worden veranderd door aansturing van de ECU.
Je moet inloggen om een reactie te kunnen plaatsen.
rob636 zegt
Mooi stukje techniek, bovendien een mooie auto!
tonniejj zegt
@rob636: thanks, nog steeds erg blij mee
jeppie zegt
Hoe ingenieus, ik snap er de ballen vam hahah
ghost zegt
@jeppie: wellicht kan @willeme dit eens uitleggen..mits het nog niet al is gebeurd..staat mij van bij dat VTEC wel al eens langs is gekomen.
zweed zegt
@jeppie: Bij bepaald aantal touren worden die nokken (die de kleppen open duwen) gewijzigd van grootte.
tonniejj zegt
Willeme heeft ooit een special over de S2000 geschreven ja.
Met de grotere nokken geactiveerd worden de kleppen dieper en langer de cilinder in geduwd, zodat meer brandstof mengsel naar binnen kan, en uitlaat eruit. Dit geeft in de S vanaf 5800 toeren 30% meer vermogen, die VTEC kick. Waarom niet altijd deze nokken vorm en over het hele toeren vertrek meer vermogen? Om dus zuiniger te kunnen rijden in het lagere rpm gebied, en meer comfortabel (lees: niet zo nerveus als in het boven bereik).
De bak verhoudingen zijn zo dat wanneer je van bijna de top opschakeld je ook weer boven de 6000 uitkomt dus gewoon t VTEC vermogen behoud.
goodolddays zegt
Gewoon geil, blijft een topauto
spyderman zegt
Ik heb er 15 jaar lang één gehad, iedere km met een big ? gereden, open airintake erin en de OZ superleggera wielen eronder. Heel veel mooie km gewenst