@wahltiroler: Daar zijn deze Amerikaanse sloepen toch ook niet voor gemaakt, om op bochtige wegen te gaan knallen. Straight on in de zo meest mogelijk relaxte manier. Niks meer, niks minder. :)
@wahltiroler: Daar heb je andere comfortabele auto’s voor? Welke precies? In de jaren ‘60 was dit het neusje van de zalm qua comfort en luxe. Rollers en Bentleys uit die tijd kwamen technisch gezien eigenlijk nog uit de jaren ‘40 en hadden half de opties die op deze wagen zat niet. Mercedes had de 600 maar die, zoals veel Duitse uber bakken, had de betrouwbaarheid van een Italiaanse politicus. De rest van Merc lineup bestond uit miezerige 6 cilindertjes met de helft van het vermogen van deze cadillac. BMW’s waren toen burgerlijke bakjes en laten we over Audi nog maar niet praten
Destijds kocht je, als je het gemaakt had gewoon een Cadillac. Was in Nederland ook zo, mijn vader verteld me nog verhalen over hoe veel “dikke” Amerikanen er vroeger in Nederland reden. Geef ze eens ongelijk, als je het toen gemaakt had kon je of een miezerige 280SE halen of voor ongeveer hetzelfde zo’n fleetwood met dubbel het vermogen en veel meer opties.
Je mag het natuurlijk helemaal niets vinden zo’n landyacht maar om te zeggen dat het waardeloze auto’s zijn en dat “letterijk iedere moderne Amerikaan” ruk is op bochtige wegen (hallo Corvette, ZO6, ZR-1, ZL-1, CTS-V) wil zeggen dat je of geen ruk van auto’s af weet of gewoon zit te trollen. Hoop op het laatste.
@mopar: Het is niet het laatste helaas alhoewel Wahl-troler wel dichtbij komt. Sommige kids laten wel heel erg blijken beter op Donaldduck.nl te kunnen blijven en daar hun wijsheid te verkondigen.
@mopar:
Ik ben opgegroeid met de 1960 Oldsmobile ninety-eight van de buren.
Pa reed Peugeot en probeerde eens een Mercedes190D heckflosse. Beiden uiterst zielig vergeleken met die Olds.
@desjonnies: Mijn pa wilde vroeger dolgraag een Mustang maar kon hem toen als 20’er niet betalen. Kocht de poor mans versie destijds; de ‘77 Toyota Celica. Had hij toch de looks maar niet het geluid :)
@mopar: Met 2670 kg rijklaar gewicht had ie ook wel het dubbele vermogen nodig. Het 1967 model zou 340 SAE pk hebben volgens wikipedia. Dan is een 300SEL 6.3 toch een stuk leuker (247 pk op 1765 kg rijklaar). De 280 SE / SEL 3.5 hadden ook gewoon 200 pk op 1680 kg rijklaar. Kwa pk/kg ligt dat gewoon erg dichtbij elkaar. Dus ja de helft van het vermogen in is voldoende ;-) Op die mercedessen zat ook alles (Centrale deurvergrendeling, airco, elektrische ramen rondom, etc. en daarboven op fatsoenlijke wielophanging met dubbele draagarmen.).
Daarnaast had je in die periode uiteraard de Citroën DS, als we het dan toch over innovatie & comfort hebben, dan is dat wel de auto die alles makkelijk topt in die periode. In het sportieve spectrum hadden we dan ook nog de Maseratie Quattroporte I Series I (260 pk) / Series II (290 pk) op 1757 kg. Die lust z’n fleetwood als ontbijt (de 4700 was de snelste 4 deurs sedan van z’n tijd) ;-)
Ik snap uiteraard je reactie, een polo / 208 GTi vergelijken met een luxe jaren 60 sloep is een hele kromme vergelijking, maar stellen dat de Europese auto industrie geen comfortable en/of snelle auto’s had in de jaren 60 is weer het andere uiterste. Dat je een voorliefde voor Amerikaanse automobielen hebtn blijkt wel uit je nickname en dat mag uiteraard, maar het is toch wel een stukje minder zwart/wit als je wil doen voorkomen. Niet dat er wat mis met een fleetwood, zeker een hele leuke auto (en belachelijk groot ;-) ).
@melcon: Sorry maar een DS of Quattroporte is op geen enkel opzicht een vergelijkbare auto. Ten eerste is een Maserati uit die tijd gewoon een regelrechte rampenbak en lag de aanschafprijs ook veel hoger. Zo’n cadillac heeft technisch gewoon het eeuwige leven. Zoals je al vermeld zijn die motoren behoorlijk onderstressed. Een DS, tsja comfortabel is het zeker maar qua prestaties behoorlijk behelpen, Citroën had gewoon die 6 cilinder erin moeten lepelen waarvoor ze hem oorspronkelijk hadden ontworpen.
De 6.3 van Mercedes was een niche model, beetje als een AMG vandaag, kan je niet vergelijken met een standaard Cadillac, dat was namelijk gewoon een normale luxewagen.
Het klopt dat de Mercedessen uit die tijd aardig waren uitgerust maar dan nog konden ze niet in de buurt komen van deze cadillac. Zaken die Cadillac in de jaren ‘50 al had zoals automatische koplampen met automatisch grootlicht, handsfree bediening van de radio (dmv knoppen op de vloer die je met je linker voet kon bedienen) en niveauregeling die moest Mercedes nog gebruiken.
De enige wagens die in de jaren’60/‘70 weerstand konen bieden vanuit Europa waren de Jaguars. Dat blijkt ook uit de verkoopcijfers, destijds was de XJ serie de best verkochte Europese luxeauto in de VS. Cadillac liet ook vaak genoeg in hun promofilmpjes doorschemeren dat ze Jaguar als hun Europese concurrent zagen.
Dus hoewel ik zeker een voorliefde heb voor amerikanen (terwijl mijn daily privé gewoon een BMW is) durf ik wel te stellen dat Cadillac vroeger echt bar weinig concurrentie vanuit Europa had.
wahltirolerzegt
@e90320d208pk: ja straight on in de meest relaxte manier naar de kleinkinderen en terug…
@wahltiroler: Zo simpel dat je niet eens Nurbergringtijden kan googlen ? Of uberhaupt auto kennis kan downloaden in je hersenen ? Gratis tips Corvette ZO6/ZR1, Mustang GT350/500, Camaro ZL1/1LE,Dodge Viper en Tesla ooit van gehoord ? Denk het niet en dat komt omdat je nooit verder mocht dan je lokale VW dealer om de hoek en geen internet in je keldertje hebt.
RobUSAzegt
@RobUSA: P.S. Tesla was fout in het rijtje bochten koningen maar moest in het nieuw te vormen rijtje snelste 0-100 tijden samen met de Dodge Demon.
@wahltiroler:
De Europese auto was zieliger, met 1 truttig binnenlichtje ARKO en zijn plastic bekleding en een heuse 4-bak ! .
Deze Amerikanen hadden courtesy lights in het interieur, automatische Airco, elektrisch verstelbare zetels een super radio met zender zoek functie, brokaat bekleding of leer, een automaat gekoppeld aan een V8, ruitenwissers met meerdere snelheden elektrische ruitensproeier en een interval stand, stond je daar met je lullige Mercedes 280 S
@wahltiroler:
Dat is een simpel economisch gegeven : de wet van de remmende voorsrpong
Andere opkomende landen en dan doel ik nog meer op de Japanners dan de zo geliefde Europeanen werkten harder, ontwikkelden beter hadden beter kwalitietscontrole en stelden hogere eisen aan hun producten.
Peugeot was geliefd in Afrika omdat de 404 een volkomen gesloten aandrijfsysteem had waarbij de cardanas in een buis zat opgesloten, dus rotsen en stenen deden de 404 niet zo veel en de 404 was voorzien van idioot lange veerwegen en daarom bijzonder geschikt voor afrika.
@wahltiroler:
Ja en zijn de Koreanen het nu over aan het nemen en straks komen de Chinese merken, dus wat is je punt ?
Merken kunnen alleen blijven bestaan als ze globaal denken, en laten de Amerikanen als GM en FORD daarmee begonnen zijn.
@wahltiroler: Ik woon zelf in China en Buick, Cadillac en Lincoln worden hier anders super goed verkocht. China is eigenlijk de enige reden dat het merk Buick nog bestaat (gaf GM zelf ook toe). Ze zijn er zo dol op dat 80% van de productie hierheen gaat. Buick maakt zelfs speciale modellen die alleen maar hier te koop zijn. Dus ja, die Amerikanen verkopen top hier. Volkswagens worden alleen gekocht door Chinezen die daarmee denken Duitse “kwaliteit” te kopen, niet wetende dat die Chinese VW modellen zoals de Magotan (Google hem maar) gewoon hier in elkaar geschroefd worden. Duitse auto’s hebben hier nogal een slecht imago, top om nieuw te kopen en na 3 jaar snel wegdoen voor ze problemen geven. Ze hebben liever Japans. Dat heeft ook zijn uitwerking op de restwaarde van Mercedes en BMW. Voor een appel en een ei kan je hier leuke jong gebruikte Duitsers kopen.
@wahltiroler: Ik zou geen dingen aannemen beste Wahltiroler. Ik vind Buick grafbakken. Wilde gewoon aangeven (vooral met de andere post) dat er wel degelijk een markt voor deze auto’s bestaat/(stond).
Uiteraard moet iedereen gewoon rijden wat diegene wil. Zou saai worden als we allemaal in saaie Duitsers zouden rijden. Heb geen moeite om dat als BMW rijder te zeggen.
wahltirolerzegt
@mopar: daar heb je gelijk allen in de zeldfe Duitse, Amerikaanse, Franse, Italiaanse, Japans etc etc grafbakken
en gelukkig heb je als BMW rijder geen moeite je mening te ventileren…
maar zou her niet gelukkig zijn als anderen, niet welgevallige, meningen ook, zonder moeite, zouden accepteren?
Prettig avond sleep well! ?
empingzegt
@mopar: Ik woon er zelf al meer dan 11 jaar maar de Lincolns doen het echt niet zo “super” goed als jij aangeeft, Cadillac doet het iets beter en ja vooral de Buick Excelle doet het goed.
@emping: Weet niet waar jij zit maar in Guangdong rijden ze genoeg rond. Afijn, je snapt de punt die ik probeerde te maken vast wel.
RobUSAzegt
@wahltiroler: Je haalt het IQ van heel Oostenrijk met tientallen punten naar beneden met zulk gezwets of moet ik zeggen in je inrichting ? Moeilijk googlen idd in een dwangbuis aan je bed vast, sorry maar wel beter zo te lezen. SMH
@wahltiroler:
Wat voor een triest figuur ben jij?
Ten eerste is deze lompe slee een stuk lichter dan de gemiddelde moderne duitse SUV.
Dan ga je een luxe slee vergelijken met een kleine hatchback, bij BMW zal hun 2 serie ook wendbaarder zijn dan de 7serie.
En welke moderne Amerikaan is zo veel slechter als zijn Europese concurrentie?
De Corvette kan gerust op tegen over een 911.
De CTS V kan op tegen de 3 serie
En ik vind de 6 serie/SL niet moeten onderdoen voor de Mustang GT. Bij BMW en Mercedes is het interieur mooier op elk ander vlak wint de Ford.
wat zijn jullie aan het ruzieën over zo een lelijke hoerensloep. Het is kicken om er in te rijden, zeker in Nederland, maar mooi en praktisch is anders.
ghost zegt
Wel dikke wagen!
fendercd60 zegt
Vet zeg!
thomcarspotter zegt
Wat een lengte zeg haha! Geniaal ding!
sanderp zegt
@thomcarspotter: That’s what she said ?
toyotafortuner zegt
Dacht even dat ie origineel Nederlands was.
Toch nog een hele fijne wagen en spot ??
desjonnies zegt
1967, iedere Europese wagen was gewoon zielig als je de uitrusting en specificaties van deze Cadillac zag.
wahltiroler zegt
@desjonnies: iedere Amerikaanse wagen is eigenlijk nog steeds zielig op bochtige Europese (berg)wegen zoals in de Eiffel, Tirol of de Stelvio
En echt tot tranen toe belachelijk zijn deze veerboten als ze door een Polo / 208 GTi (met “naaimachinemotor”) verlende S-klasse…
volledig zoek gereden worden ??
e90320d208pk zegt
@wahltiroler: Daar zijn deze Amerikaanse sloepen toch ook niet voor gemaakt, om op bochtige wegen te gaan knallen. Straight on in de zo meest mogelijk relaxte manier. Niks meer, niks minder. :)
wahltiroler zegt
@e90320d208pk: dat klopt maar daar heb je ook andere comfortabele auto’s voor
mopar zegt
@wahltiroler: Daar heb je andere comfortabele auto’s voor? Welke precies? In de jaren ‘60 was dit het neusje van de zalm qua comfort en luxe. Rollers en Bentleys uit die tijd kwamen technisch gezien eigenlijk nog uit de jaren ‘40 en hadden half de opties die op deze wagen zat niet. Mercedes had de 600 maar die, zoals veel Duitse uber bakken, had de betrouwbaarheid van een Italiaanse politicus. De rest van Merc lineup bestond uit miezerige 6 cilindertjes met de helft van het vermogen van deze cadillac. BMW’s waren toen burgerlijke bakjes en laten we over Audi nog maar niet praten
Destijds kocht je, als je het gemaakt had gewoon een Cadillac. Was in Nederland ook zo, mijn vader verteld me nog verhalen over hoe veel “dikke” Amerikanen er vroeger in Nederland reden. Geef ze eens ongelijk, als je het toen gemaakt had kon je of een miezerige 280SE halen of voor ongeveer hetzelfde zo’n fleetwood met dubbel het vermogen en veel meer opties.
Je mag het natuurlijk helemaal niets vinden zo’n landyacht maar om te zeggen dat het waardeloze auto’s zijn en dat “letterijk iedere moderne Amerikaan” ruk is op bochtige wegen (hallo Corvette, ZO6, ZR-1, ZL-1, CTS-V) wil zeggen dat je of geen ruk van auto’s af weet of gewoon zit te trollen. Hoop op het laatste.
tenaci zegt
@mopar: I applaud you sir!
kapitein zegt
@mopar: Amen!
lincoln zegt
@mopar:
Lache toch ..
Ga em denk voordragen voor de Nobelprijs natuurkunde ..
RobUSA zegt
@mopar: Het is niet het laatste helaas alhoewel Wahl-troler wel dichtbij komt. Sommige kids laten wel heel erg blijken beter op Donaldduck.nl te kunnen blijven en daar hun wijsheid te verkondigen.
desjonnies zegt
@mopar:
Ik ben opgegroeid met de 1960 Oldsmobile ninety-eight van de buren.
Pa reed Peugeot en probeerde eens een Mercedes190D heckflosse. Beiden uiterst zielig vergeleken met die Olds.
mopar zegt
@desjonnies: Mijn pa wilde vroeger dolgraag een Mustang maar kon hem toen als 20’er niet betalen. Kocht de poor mans versie destijds; de ‘77 Toyota Celica. Had hij toch de looks maar niet het geluid :)
melcon zegt
@mopar: Met 2670 kg rijklaar gewicht had ie ook wel het dubbele vermogen nodig. Het 1967 model zou 340 SAE pk hebben volgens wikipedia. Dan is een 300SEL 6.3 toch een stuk leuker (247 pk op 1765 kg rijklaar). De 280 SE / SEL 3.5 hadden ook gewoon 200 pk op 1680 kg rijklaar. Kwa pk/kg ligt dat gewoon erg dichtbij elkaar. Dus ja de helft van het vermogen in is voldoende ;-) Op die mercedessen zat ook alles (Centrale deurvergrendeling, airco, elektrische ramen rondom, etc. en daarboven op fatsoenlijke wielophanging met dubbele draagarmen.).
Daarnaast had je in die periode uiteraard de Citroën DS, als we het dan toch over innovatie & comfort hebben, dan is dat wel de auto die alles makkelijk topt in die periode. In het sportieve spectrum hadden we dan ook nog de Maseratie Quattroporte I Series I (260 pk) / Series II (290 pk) op 1757 kg. Die lust z’n fleetwood als ontbijt (de 4700 was de snelste 4 deurs sedan van z’n tijd) ;-)
Ik snap uiteraard je reactie, een polo / 208 GTi vergelijken met een luxe jaren 60 sloep is een hele kromme vergelijking, maar stellen dat de Europese auto industrie geen comfortable en/of snelle auto’s had in de jaren 60 is weer het andere uiterste. Dat je een voorliefde voor Amerikaanse automobielen hebtn blijkt wel uit je nickname en dat mag uiteraard, maar het is toch wel een stukje minder zwart/wit als je wil doen voorkomen. Niet dat er wat mis met een fleetwood, zeker een hele leuke auto (en belachelijk groot ;-) ).
mopar zegt
@melcon: Sorry maar een DS of Quattroporte is op geen enkel opzicht een vergelijkbare auto. Ten eerste is een Maserati uit die tijd gewoon een regelrechte rampenbak en lag de aanschafprijs ook veel hoger. Zo’n cadillac heeft technisch gewoon het eeuwige leven. Zoals je al vermeld zijn die motoren behoorlijk onderstressed. Een DS, tsja comfortabel is het zeker maar qua prestaties behoorlijk behelpen, Citroën had gewoon die 6 cilinder erin moeten lepelen waarvoor ze hem oorspronkelijk hadden ontworpen.
De 6.3 van Mercedes was een niche model, beetje als een AMG vandaag, kan je niet vergelijken met een standaard Cadillac, dat was namelijk gewoon een normale luxewagen.
Het klopt dat de Mercedessen uit die tijd aardig waren uitgerust maar dan nog konden ze niet in de buurt komen van deze cadillac. Zaken die Cadillac in de jaren ‘50 al had zoals automatische koplampen met automatisch grootlicht, handsfree bediening van de radio (dmv knoppen op de vloer die je met je linker voet kon bedienen) en niveauregeling die moest Mercedes nog gebruiken.
De enige wagens die in de jaren’60/‘70 weerstand konen bieden vanuit Europa waren de Jaguars. Dat blijkt ook uit de verkoopcijfers, destijds was de XJ serie de best verkochte Europese luxeauto in de VS. Cadillac liet ook vaak genoeg in hun promofilmpjes doorschemeren dat ze Jaguar als hun Europese concurrent zagen.
Dus hoewel ik zeker een voorliefde heb voor amerikanen (terwijl mijn daily privé gewoon een BMW is) durf ik wel te stellen dat Cadillac vroeger echt bar weinig concurrentie vanuit Europa had.
wahltiroler zegt
@e90320d208pk: ja straight on in de meest relaxte manier naar de kleinkinderen en terug…
naar huis ??
lincoln zegt
@wahltiroler:
Ben jij een hoger opgeleide ??
wahltiroler zegt
@lincoln: ben jij een schoolverlater?
lincoln zegt
@wahltiroler:
Je zal idd nog veeeeeel scholing nodig hebben ..
wahltiroler zegt
@lincoln: geeft niks joh…
ik ook ?
RobUSA zegt
@wahltiroler: Zo simpel dat je niet eens Nurbergringtijden kan googlen ? Of uberhaupt auto kennis kan downloaden in je hersenen ? Gratis tips Corvette ZO6/ZR1, Mustang GT350/500, Camaro ZL1/1LE,Dodge Viper en Tesla ooit van gehoord ? Denk het niet en dat komt omdat je nooit verder mocht dan je lokale VW dealer om de hoek en geen internet in je keldertje hebt.
RobUSA zegt
@RobUSA: P.S. Tesla was fout in het rijtje bochten koningen maar moest in het nieuw te vormen rijtje snelste 0-100 tijden samen met de Dodge Demon.
dawwg zegt
@lincoln: Zei de intrigant vanaf z’n vette zetel …
desjonnies zegt
@wahltiroler:
De Europese auto was zieliger, met 1 truttig binnenlichtje ARKO en zijn plastic bekleding en een heuse 4-bak ! .
Deze Amerikanen hadden courtesy lights in het interieur, automatische Airco, elektrisch verstelbare zetels een super radio met zender zoek functie, brokaat bekleding of leer, een automaat gekoppeld aan een V8, ruitenwissers met meerdere snelheden elektrische ruitensproeier en een interval stand, stond je daar met je lullige Mercedes 280 S
wahltiroler zegt
@desjonnies: zieliger truttiger wie weet maar wel meer bruikbaar op Europese, Aziatische en Afrikaanse wegen.
Waarom denk je dat je in China zoveel (oude) en nieuwe VWs ziet en in Afrika zoveel Peugs. Waarom zie je wereldwijd weinig jeeps en veel Toyota’s?
dat was in de 20e eeuw zo en nu ook het geval…
Amerikaanse auto’s zijn leuk om in de states 90 kmh over de oersaaie highways te rijden….
maar in de rest vd wereld zijn ze zo leuk als een prostitueerte zonder
Vagina…
Leuk! maar je hebt er geen kut aan.
Iedereen die ze koopt en geniet…
Veel plezier!
Maar hoe hard the Donald ook schreeuwt al zouden ze de helft van een Dacia kosten…
we hebben in Azïen en Euroba beter sneller comfortabeler agieler en zuiniger spul.
Over smaak valt niet te twisten. Veel plezier net je US car…
maar hier zijn ze totaal overbodig…
wat uit de verkoopcijfers blijkt
desjonnies zegt
@wahltiroler:
Dat is een simpel economisch gegeven : de wet van de remmende voorsrpong
Andere opkomende landen en dan doel ik nog meer op de Japanners dan de zo geliefde Europeanen werkten harder, ontwikkelden beter hadden beter kwalitietscontrole en stelden hogere eisen aan hun producten.
Peugeot was geliefd in Afrika omdat de 404 een volkomen gesloten aandrijfsysteem had waarbij de cardanas in een buis zat opgesloten, dus rotsen en stenen deden de 404 niet zo veel en de 404 was voorzien van idioot lange veerwegen en daarom bijzonder geschikt voor afrika.
wahltiroler zegt
@desjonnies: De wet van de remmende voorsprong is obsoleet…
na een teleurstellende periode verkopen Europese en Aziatisch auto’s wereldwijd goed/beter.
En US auto’s mog steeds niet…
Hoe lang hebben ze nog nodig?
Maybe in a next life maar voorlopig wil buiten de US niemand ze…
waarom er is beter passend spul
desjonnies zegt
@wahltiroler:
Ja en zijn de Koreanen het nu over aan het nemen en straks komen de Chinese merken, dus wat is je punt ?
Merken kunnen alleen blijven bestaan als ze globaal denken, en laten de Amerikanen als GM en FORD daarmee begonnen zijn.
wahltiroler zegt
@desjonnies: en globaal uiterst succesvol zijn
mopar zegt
@wahltiroler: Ik woon zelf in China en Buick, Cadillac en Lincoln worden hier anders super goed verkocht. China is eigenlijk de enige reden dat het merk Buick nog bestaat (gaf GM zelf ook toe). Ze zijn er zo dol op dat 80% van de productie hierheen gaat. Buick maakt zelfs speciale modellen die alleen maar hier te koop zijn. Dus ja, die Amerikanen verkopen top hier. Volkswagens worden alleen gekocht door Chinezen die daarmee denken Duitse “kwaliteit” te kopen, niet wetende dat die Chinese VW modellen zoals de Magotan (Google hem maar) gewoon hier in elkaar geschroefd worden. Duitse auto’s hebben hier nogal een slecht imago, top om nieuw te kopen en na 3 jaar snel wegdoen voor ze problemen geven. Ze hebben liever Japans. Dat heeft ook zijn uitwerking op de restwaarde van Mercedes en BMW. Voor een appel en een ei kan je hier leuke jong gebruikte Duitsers kopen.
wahltiroler zegt
@mopar: China is eigenlijk de enige reden dat het merk Buick nog bestaat (gaf GM zelf ook toe).
lijkt me veelzeggend toch?
https://www.iol.co.za/motoring/industry-news/these-were-the-worlds-25-top-selling-vehicles-in-2017-13400918
maar de cijfers spreken voor zich.
Jij vindt ze super ik niet…
so be it…
Alleen je moet toch toegeven dat die US cars in dichtbebolkte gebieden buiten de US toch niet handig zijn…
Maar lekker belanrijk jij (en ook anderen) kan(kunnen)er van genieten… en daar gaat het toch om ?
mopar zegt
@wahltiroler: Ik zou geen dingen aannemen beste Wahltiroler. Ik vind Buick grafbakken. Wilde gewoon aangeven (vooral met de andere post) dat er wel degelijk een markt voor deze auto’s bestaat/(stond).
Uiteraard moet iedereen gewoon rijden wat diegene wil. Zou saai worden als we allemaal in saaie Duitsers zouden rijden. Heb geen moeite om dat als BMW rijder te zeggen.
wahltiroler zegt
@mopar: daar heb je gelijk allen in de zeldfe Duitse, Amerikaanse, Franse, Italiaanse, Japans etc etc grafbakken
https://goo.gl/images/HtcmKt
zou erg saai worden…
en gelukkig heb je als BMW rijder geen moeite je mening te ventileren…
maar zou her niet gelukkig zijn als anderen, niet welgevallige, meningen ook, zonder moeite, zouden accepteren?
Prettig avond sleep well! ?
emping zegt
@mopar: Ik woon er zelf al meer dan 11 jaar maar de Lincolns doen het echt niet zo “super” goed als jij aangeeft, Cadillac doet het iets beter en ja vooral de Buick Excelle doet het goed.
mopar zegt
@emping: Weet niet waar jij zit maar in Guangdong rijden ze genoeg rond. Afijn, je snapt de punt die ik probeerde te maken vast wel.
RobUSA zegt
@wahltiroler: Je haalt het IQ van heel Oostenrijk met tientallen punten naar beneden met zulk gezwets of moet ik zeggen in je inrichting ? Moeilijk googlen idd in een dwangbuis aan je bed vast, sorry maar wel beter zo te lezen. SMH
wahltiroler zegt
@RobUSA: ach gut Robje je verheft het niveau hier.
Heb je ook nog iets zinnigs/imhoudelijks bij te dragen of wil je alleen maar een beetje rellen omdat er iemand kritiek heeft op Amerikaanse auto’s…
He joh ieder zijn ding jij vind Amerikaanse sleeën super ik niet…
so be it en dat mag toch…
onder (intelligente) volwassenen?
Jij blijft bij jouw mening, in bij de mij e en die luidt handig zijn Ami-sloepen niet buiten de USA
Smaken verschillen… toch?
leven en laten leven?
shiva zegt
@wahltiroler:
Wat voor een triest figuur ben jij?
Ten eerste is deze lompe slee een stuk lichter dan de gemiddelde moderne duitse SUV.
Dan ga je een luxe slee vergelijken met een kleine hatchback, bij BMW zal hun 2 serie ook wendbaarder zijn dan de 7serie.
En welke moderne Amerikaan is zo veel slechter als zijn Europese concurrentie?
De Corvette kan gerust op tegen over een 911.
De CTS V kan op tegen de 3 serie
En ik vind de 6 serie/SL niet moeten onderdoen voor de Mustang GT. Bij BMW en Mercedes is het interieur mooier op elk ander vlak wint de Ford.
wahltiroler zegt
@shiva: Een corvette is leuk en ook goed.
maar als je Een grote Nenz met een grote Amerikasn vergelijkt is er toch een wereld vsn verschil.
Dat jij blij met je Amerikaan bent is jouw ding en IK gs jou dasrom nog geen triest figuur noemen.
Echter als die Amisloepen zo geweldig zijn wasrom worden er dan in Europa zo weinig verkocht?
garp zegt
@desjonnies: het mooiste jaar van Cadillac, 1967!
mopar70 zegt
Doe ff Cadie in Caddie veranderen
gulli zegt
@mopar70: als jij doet nog ff wat aan je Nederlandse grammatica doet veranderen doet
frank2b zegt
Het ding is gewoon twee keer zo lang als het huis breed is ….
berrybentley zegt
Dit is nou gaaf zeg!
bertorelli zegt
Heerlijke sloep.
Lekker een highway door Nevada of Utah opzoeken en toeren.
jack_abarth zegt
Nu alleen nog de champagne, hoeren en coke op een zilveren schaaltje op de achterbank??
BaRa zegt
Fantastische bak qua vormgeving. De wegligging heb ik nooit wat gevonden. Het deint teveel. Dan was een DS beter bedacht (en heel wat ouder dan dit).
drdrift zegt
Is van studentenvereniging Plato..
rikr4 zegt
@drdrift: nee hoor, dat is hem niet
agdesigns zegt
Wat een lange wagen zeg… tegenover het smalle huis nog langer ogend. Totaal onpraktisch maar heeft wel wat
vroaaar zegt
Prima op z’n plek dus die hoerensloep…
emping zegt
Doet me denken aan de wagen van de oude man van Pawnstars. lekkere sloep.
edhageman zegt
wat zijn jullie aan het ruzieën over zo een lelijke hoerensloep. Het is kicken om er in te rijden, zeker in Nederland, maar mooi en praktisch is anders.