@emping: zo gek is dat niet, zat merken die blitse roostertjes plaatsen zonder nut. Of wat dacht je van de gestileerde uitlaatstukken op bumpers tegenwoordig… Het ding zal vast nut hebben, maar of het nodig is, is een ander verhaal.
@BaRa: sterker nog. De boxer is qua blok zeer plat. Hierdoor ook een laag zwaartepunt en, dientengevolge, betere wegligging. De intercooler is er dan simpel en effectief boven te plaatsen.
@kareljansen: ja. Zou kunnen. Theoretisch zou dan de neus langer worden en het inlaattraject zou ook langer zijn. Dit is puur theoretisch wat ik nu zeg. Maar kan mij voorstellen dat dit 2 goede redenen zijn om het te doen zoals Subaru het nu doet.
Bij de oudere en snelle Impreza’s zit die standaard ook boven op het blok (in ieder geval bij de meeste). Bij heftig modificeren wordt dan vaak zo een groot en opvallend ding voorin gemonteerd.
Hele mooie auto. Jammer dat de prestaties niet met uiterlijk matchen. Met zo’n luchthapper verwacht je gewoon flinke prestaties, en dan ligt er maar een 170pk 1.6je in.
@vondick: dat is een associatie die jij hebt met een luchthapper. Ik zie een saaie grijze familie bak waar 170pk rijkelijk voldoende voor is. De afwijkende techniek waarvan de luchthapper een gevolg is maakt deze wagen juist net wat minder saai dan de zoveelste Passat.
@mashell: Ik zie geen saaie familiebak. Ik zie een hele mooie auto. Echter zou ik zo’n mooie auto alleen willen hebben als ie ruim meer dan 250pk heeft.
Mooie auto hoor. Ziet er stoer uit van voren en laadruimte zat. Niet iedereen vindt een VW helemaal het einde en er rijden er meer dan leuk is van rond.Hou zelf ook niet van Duits. En dat premium is er al lang af. Je betaald voor de badge.
@Alfarobert: VW’s sturen prima en hebben lekkere turbo-motoren met een acceptabel verbruik (op de oliezuipende miskleunen na van een paar jaar geleden).
Qua looks vind ik de Levorg geslaagd, maar motoren vallen tegen. 9 secs naar 100 is het gewoon net niet, zeker niet voor awd. Zelfde geldt voor Mazda, die ongeblazen blokken kunnen echt niet op tegen de Duitsers. Om maar te zwijgen over de rest van de Japanse wagens.
jeppie zegt
I like it! Maar is die luchthapper functioneel?
emping zegt
@jeppie: nee die schroeft Subaru erop omdat ze dat grappig vinden.
davelepeef zegt
@emping: zo gek is dat niet, zat merken die blitse roostertjes plaatsen zonder nut. Of wat dacht je van de gestileerde uitlaatstukken op bumpers tegenwoordig… Het ding zal vast nut hebben, maar of het nodig is, is een ander verhaal.
rolov zegt
@davelepeef: subaru doet dat niet.
ghiaap zegt
Zekers, luchthapper voor intercooler. Is een turbo
joppe zegt
@ghiaap: Ook voor de looks denk ik. Heb zelf een Volvo met dikke turbo, maar mis de luchthapper;-) Wel een mooie auto heb je!
techniekmeneer zegt
@joppe: Volvo heeft de intercooler aan de voorkant zitten, dan heeft een luchthapper geen zin he. Hier ligt hij boven op de motor.
foramen zegt
@joppe: met een bovenliggende intercooler op je boxermotor ja?
BaRa zegt
@joppe: een boxer heeft nu eenmaal een andere lengte en hoogte dan een flat-inline. Logisch dat ze de intercooler naar boven duwen.
pa045 zegt
@BaRa: sterker nog. De boxer is qua blok zeer plat. Hierdoor ook een laag zwaartepunt en, dientengevolge, betere wegligging. De intercooler is er dan simpel en effectief boven te plaatsen.
kareljansen zegt
@pa045: maar dan nog zou hij er toch ook gewoon voor kunnen? Lijkt mij dat de looks ook wel wat meespelen.
pa045 zegt
@kareljansen: ja. Zou kunnen. Theoretisch zou dan de neus langer worden en het inlaattraject zou ook langer zijn. Dit is puur theoretisch wat ik nu zeg. Maar kan mij voorstellen dat dit 2 goede redenen zijn om het te doen zoals Subaru het nu doet.
Bij de oudere en snelle Impreza’s zit die standaard ook boven op het blok (in ieder geval bij de meeste). Bij heftig modificeren wordt dan vaak zo een groot en opvallend ding voorin gemonteerd.
joppe zegt
@pa045: Thanks voor de info. Interessant :-)
kennone zegt
@pa045: enige nadeel van dat ding voor in is de langere weg die de lucht miet afleggen. Daarom is er standaard voor boven op gekozen.
flatsixx zegt
@joppe: @Kennone?
ghost zegt
Nette wagen!
n0zem zegt
Mooie wagen! Vreemd dat de sierlijst niet doorloopt na de c-stijl!
sanderp zegt
@n0zem: arrgg, can’t unsee it
kle500 zegt
@sanderp: nee Levorg
renegade zegt
@n0zem: Check. Hoewel ik laatst bij een Mégane Scenic uit 1997 zag dat ze daar bij Halfords heel mooie oplossingen voor hadden ?
papa zegt
@n0zem: precies ja… Wtf… Ik zou de auto er voor laten staan
mstiic zegt
@n0zem: Precies viel me ook gelijk op. Ik zou me er kapot aan irriteren om die sierlijst die half af is
menaz zegt
@n0zem: viel mij ook meteen op.
fendercd60 zegt
Mooi ding.
roland78 zegt
Grovel Urabus.
hetzwartesaabvandefamilie zegt
Vette bak.
giertjuh zegt
Mooie keuze
mat1980 zegt
Held!
povel zegt
Heel erg mooie wagen!
rutgerg zegt
Mooie auto! Aan de plaathouder te zien iemand die werkzaam is bij de Subaru importeur :-)
mastemaker zegt
@rutgerg: anders koop je dit (afschrijf)kanon niet idd
cloverleaf zegt
Gaaf!! Mooi weet ik nog niet zo maar zeker gaaf! Ik heb wel een zwak voor soebies.. veel gaver dan die A1 van eergister iig!
vondick zegt
Hele mooie auto. Jammer dat de prestaties niet met uiterlijk matchen. Met zo’n luchthapper verwacht je gewoon flinke prestaties, en dan ligt er maar een 170pk 1.6je in.
mashell zegt
@vondick: dat is een associatie die jij hebt met een luchthapper. Ik zie een saaie grijze familie bak waar 170pk rijkelijk voldoende voor is. De afwijkende techniek waarvan de luchthapper een gevolg is maakt deze wagen juist net wat minder saai dan de zoveelste Passat.
vondick zegt
@mashell: Ik zie geen saaie familiebak. Ik zie een hele mooie auto. Echter zou ik zo’n mooie auto alleen willen hebben als ie ruim meer dan 250pk heeft.
dotternetta zegt
170 pk..ai, jammer
kennone zegt
@dotternetta: het is geen WRX he,, met 170pk is prima mee te rijden
alcantara zegt
@kennone: In een lichte auto wel ja, niet in een station van 1600kg.
Alfarobert zegt
Mooie auto hoor. Ziet er stoer uit van voren en laadruimte zat. Niet iedereen vindt een VW helemaal het einde en er rijden er meer dan leuk is van rond.Hou zelf ook niet van Duits. En dat premium is er al lang af. Je betaald voor de badge.
alcantara zegt
@Alfarobert: VW’s sturen prima en hebben lekkere turbo-motoren met een acceptabel verbruik (op de oliezuipende miskleunen na van een paar jaar geleden).
Qua looks vind ik de Levorg geslaagd, maar motoren vallen tegen. 9 secs naar 100 is het gewoon net niet, zeker niet voor awd. Zelfde geldt voor Mazda, die ongeblazen blokken kunnen echt niet op tegen de Duitsers. Om maar te zwijgen over de rest van de Japanse wagens.
dutchdriftking zegt
Mooi he!
Jantje_555 zegt
er zijn nooit genoeg Subaru’s op de baan!