@flik2punt0: voor zover ik weet worden de A3 limo en CLA massaal gekocht/geleased in Nederland, dus een 1-serie sedan (die nu op de planning staat voor het nieuwe model) had toch wel potentie gehad
@sjaakbonestaak: ja dat klopt maar dat zijn wel allemaal premium sedans. En de a3 sedan is prachtig maar heeft wel de afmetingen van een a4 van 2000. De non Premium sedans verkopen niet. Maar misschien komt daar verandering in met de komst van de kleine Premium sedans.
@flik2punt0: dat is waar, het was wel verstandig geweest als BMW destijds de 1-serie sedan hier had geïntroduceerd als 2-serie Gran Coupe. Dat zou imo wat meer ‘premium’ ogen en klinken. Dat die dan wat minder praktisch werd maakt niet uit, want laten we eerlijk zijn: een kleine sedan met coupe daklijn a la CLA heeft alles behalve ruimte achterin. Het ziet er wel tof uit, dus het idee van een 2 GC was zeker niet verkeerd geweest.
Snap de aversie ook niet zo.
Gewoon een prima wagen. Maar ik heb een zwak voor kleine sedans.
Auto’s worden idd groot, groter, grootst. Op zich prima maar als een 3 serie nu even groot is als een 5 van 2 (of 3) generaties terug dan is er simpelweg ruimte voor een 1 sedan die even groot is als een 3 van 2 (of 3) generaties terug.
Buren hebben een (nieuwe) Polo. Ding is gewoon aardig groot en vrij ruim. In mijn herinnering is een Polo aardig klein en vrij krap.
Als je deze van opzij bekijkt zie je duidelijk dat de motor op of voor de vooras moet liggen. Dat gaat echt een heel andere rijbeleving geven ten opzichte van de huidige 1 serie. Ik hoop echt dat dat bij de voor ons bestemde nieuwe 1 serie anders wordt opgelost (lees motor meer naar achteren).
Leuk bakkie! Net als velen ben ik wel gecharmeerd van een kleine en compacte sedan. Heb er nu zelf ook één in de vorm van een S40, een kleine sedan op het platform van een C segment hatchback (Focus). Nu is het bij mij meer noodzaak omdat het een goedkoop hok was, maar de A3 sedan en de CLA vind ik fijne proporties hebben. Het enige nadeel is dat ze de aandrijving op de verkeerde wielen hebben…
ghost zegt
Only in China!
thomashofman1 zegt
Nog nooit gezien
ljpcarphotography zegt
Lekker in China houden
ghost zegt
@ljpcarphotography: gaat er wel komen in Europa helaas.
flik2punt0 zegt
Best wel prima eigenlijk. Zo jammer dat hier die kleine sedannetjes niet verkopen en daarom niet verkocht worden
sjaakbonestaak zegt
@flik2punt0: voor zover ik weet worden de A3 limo en CLA massaal gekocht/geleased in Nederland, dus een 1-serie sedan (die nu op de planning staat voor het nieuwe model) had toch wel potentie gehad
lankie zegt
@sjaakbonestaak: dan komt de a klasse sedan er ook nog bij.
henrie zegt
@lankie: En de nieuwe Mazda 3 sedan…
poulusma zegt
@lankie: Die A-Klasse sedan ziet er ook nog eens een stuk beter uit dan de CLA!
flik2punt0 zegt
@sjaakbonestaak: ja dat klopt maar dat zijn wel allemaal premium sedans. En de a3 sedan is prachtig maar heeft wel de afmetingen van een a4 van 2000. De non Premium sedans verkopen niet. Maar misschien komt daar verandering in met de komst van de kleine Premium sedans.
sjaakbonestaak zegt
@flik2punt0: dat is waar, het was wel verstandig geweest als BMW destijds de 1-serie sedan hier had geïntroduceerd als 2-serie Gran Coupe. Dat zou imo wat meer ‘premium’ ogen en klinken. Dat die dan wat minder praktisch werd maakt niet uit, want laten we eerlijk zijn: een kleine sedan met coupe daklijn a la CLA heeft alles behalve ruimte achterin. Het ziet er wel tof uit, dus het idee van een 2 GC was zeker niet verkeerd geweest.
cloverleaf zegt
@flik2punt0: die dingen zijn ook vele malen minder praktisch.
mats106rallye zegt
Nee danku
StijnB zegt
De optie handrem niet genomen en gekozen voor de altijd betrouwbare steen…
bischero zegt
@StijnB: hahaha echt het eerste dat me opviel.
E34M5Touring zegt
Wel hele goedkope hill start assist, zo’n steen…
potver7 zegt
@E34M5Touring: maar het is wel een premium steen hoor!
posthumus zegt
Vind ‘m eigenlijk leuker dan de nieuwe 3 (duikt snel weg)
autodidact zegt
Ziet er best goed uit, mooi geproportioneerd, behalve de wielen. Die zijn te klein.
tborre zegt
is het nu een 1 reeks sedan of een 4 deurs 2 reeks?
hotze zegt
@tborre: met welk cijfer begint de type-aanduiding?
MartijnGizmo zegt
*gifje van kokhalzende Jim Carrey*
shibby zegt
Ziet er meer uit als een omgekatte E90
robbiehifi zegt
Goeie handrem ook
e38ossie zegt
Ik vind hem best goed. Format oudere 3 serie. Was vroeger ook ruim voldoende voor veel mensen. Auto’s worden te groot.
verplicht zegt
Snap de aversie ook niet zo.
Gewoon een prima wagen. Maar ik heb een zwak voor kleine sedans.
Auto’s worden idd groot, groter, grootst. Op zich prima maar als een 3 serie nu even groot is als een 5 van 2 (of 3) generaties terug dan is er simpelweg ruimte voor een 1 sedan die even groot is als een 3 van 2 (of 3) generaties terug.
Buren hebben een (nieuwe) Polo. Ding is gewoon aardig groot en vrij ruim. In mijn herinnering is een Polo aardig klein en vrij krap.
dper4mance zegt
Wist niet dat de Kia Ceed er ook als sedan was…
jamesbond007 zegt
De e46? Reeks van de 3 serie blijft zo fraai als je het vergelijkt met dit gedrocht. BMW mist die finesse die ze zo lang hebben gehad
menaz zegt
Cool. De Fiat Tipo sedan.
niex zegt
Ziet er echt niet uit…
bakboord1 zegt
De mooiste 1 serie sinds tijden.
Ik vind de 1 serie echt een vreselijk overgewaardeerd hok.
(Ja ik heb er mee gereden en ja de sportbestuurdersstoel is niet volledig instelbaar waardoor je geen lekkere zit krijgt gevonden)
mashell zegt
@bakboord1: ik heb zo’n 1 serie juist vanwege de goede stoel.
De stoel is wat ingewikkeld in te stellen maar ik zit er bijzonder goed in.
mpgc zegt
Als je deze van opzij bekijkt zie je duidelijk dat de motor op of voor de vooras moet liggen. Dat gaat echt een heel andere rijbeleving geven ten opzichte van de huidige 1 serie. Ik hoop echt dat dat bij de voor ons bestemde nieuwe 1 serie anders wordt opgelost (lees motor meer naar achteren).
mashell zegt
@mpgc: wij krijgen de volgende generatie. Die zal echter qua motor plaatsing (dwars boven de vooras) niet heel anders zijn.
poulusma zegt
@mpgc: Er is maar 1 remedie tegen FWD BMW’s…….
Als niemand ze koopt, hebben ze ook geen bestaansrecht!
Als de verkopen uiteindelijk tegen vallen van een dergelijke verandering zullen ze zich toch wel achter de oren krabben.
Maar goed, het gros van de kopers heeft geen verstand van auto’s en zal het een zorg zijn of het een FWD of RWD betreft, er staat BMW op…
alcantara zegt
Vet ! Zeldzame bak dit, nog nooit gezien.
emping zegt
@alcantara: dat jij hem nog nooit hebt gezien maakt het hem niet zeldzaam. In China niks speciaals dit namelijk.
2wheeler zegt
Leuk bakkie! Net als velen ben ik wel gecharmeerd van een kleine en compacte sedan. Heb er nu zelf ook één in de vorm van een S40, een kleine sedan op het platform van een C segment hatchback (Focus). Nu is het bij mij meer noodzaak omdat het een goedkoop hok was, maar de A3 sedan en de CLA vind ik fijne proporties hebben. Het enige nadeel is dat ze de aandrijving op de verkeerde wielen hebben…
lalancia zegt
Fraaie kar!
troljedemoeder zegt
Lelijk, net als elke andere kleine sedan. Je krijgt de verhoudingen gewoon niet goed.
poulusma zegt
@troljedemoeder: Die kleine sedans hebben anders betere verhoudingen dan die 5 Serie GT op je profiel foto ;)
langejohn zegt
Alsof dit met achterwielaandrijving een driftmonster zou zijn…
michiel_vandelft zegt
Ik denk dit, met een M-Sport pakket, 125i/130i, xenon of led koplampen, dat je best wel een hele smakelijke bak hebt hoor!
lexis zegt
Precies een in de was gekrompen F11. Weinig origineel verder,zien we wel meer van BMW
bart1976 zegt
Ik vind helemaal mooi