@jssj: die luxe platen zijn minder aerodynamisch. Ik zie het voordeel van de die luxe platen niet, mij doet het niets, vind het geen euro extra waard. Maar ik snap dat als je het bedrag “kosten rijklaar maken” moet betalen je aan die luxe platen een troost kunt hebben, dan kun je het flinke bedrag een beetje verantwoorden.
@lekkerlinksrijden: nee maar als je hem zo neerlegt kun je er op wachten dat iemand er een gordiaanse knoop in legt. Of op een andere manier naar z’n grootje helpt.
@marcus1963: Handig. Dat betekent dat je in Duitsland per se de kabel over of onder je auto moet gooien aangezien je niet tegen de rijrichting in mag parkeren.
Of zit er toevallig een aansluiting aan beide kanten?
@marcus1963: oplaadpunt aan de linkerkant is juist handig als je in je eigen garage parkeert. Die zijn vaak wat krap, je parkeert de wagen dan zoveel mogelijk rechts zodat je links kunt uitstappen.
@tge1: Dat je hem lelijk vind prima, maar wijs even een andere elektrische auto aan die vooruitstrevender is.
Zelfs wat er nu op de markt komt van de gerenommeerde merken (I-pace, E-tron etc) is langzamer, minder efficient en (als gevolg) heeft minder bereik.
Alleen de aankomende Porsche kan wellicht zaken beter doen maar dat moeten we nog zien.
@fanboy: Een electrische auto is per definitie al niet vooruitstrevend. Het feit dat je een enorme kabel voor lange tijd over de stoep moet leggen om er een beetje purrie in te krijgen, vind ik al hopeloos achterhaald. Electriciteit is al een oude techniek, ik wil liever een simpel bij te vullen en efficiente brandstof in mijn automobiel.
@tge1: ja heel simpel… ff olie uit de grond pompen… met electriciteit? en dan raffineren… met elctriciteit? vervolgens nog een paar keer distribueren met boten en vrachtwagen, om vervolgens nog een paar keer te moeten pompen met electriciteit… ik zeg zeer efficient ;)
Dus jij gaat met je schepnetje elektriciteit vangen? Keep on dreaming. Er worden heel wat fossiele brandstoffen verbrandt om elektrische energie van te maken.
@tge1: ik stond vandaag ook weer 5 minuten in de kou in zo’n tankpistool te knijpen en daarbij een beetje stom voor me uit te staren. Tanken is een vervelende wekelijkse bezigheid waar ik best vanaf zou willen.
@chimaera: ? goed gezien, dat look-alike. Tesla is uiteraard technisch wel vooruitstrevend. Benieuwd waar de markt nu had gestaan zonder Tesla. Of je ze fraai vind en of je messias Musk kunt luchten 》persoonlijke smaak.
@phr34k: Tja dat zie je zo vaak, ook in dit geval. Naast de Tesla zie ik een Audi A1, Volvo V40, Mitsubishi Outlander. Niet perse de goedkoopste auto’s. Nu zijn dit zeer waarschijnlijk leasebakken, maarja, dat geld dat ze hiervoor afdragen kunnen ze ook gebruiken om een fatsoenlijk huis te kopen of evt. te huren. Zoveel mensen willen een ‘knappe’ auto voornamelijk voor de status.
@borrelnoot: Tja dat zie je zo vaak, ook in dit geval. Naast de Tesla zie ik een Audi A1, Volvo V40, Mitsubishi Outlander. Niet perse de goedkoopste auto’s. Nu zijn dit zeer waarschijnlijk leasebakken, maarja, dat geld dat ze hiervoor afdragen kunnen ze ook gebruiken om een fatsoenlijk huis te kopen of evt. te huren. Zoveel mensen willen een ‘knappe’ auto voornamelijk voor de status.
Als een grapjas superlijm spuit aan beide uiteinde , krijgt ie de stekkers er niet meer uit!! :-)
Was maar een ingeving hoor. Moet je niet doen…
Wordt nog lollig met al die kabels over het voetpad. Zie mensen met een rollator (wandelwagentje) al voorbij komen.
@johnwaters: uhhh wat? Ik zie elke dag tig auto’s tanken. En mijn mobiel laadt ook altijd snachts op, zodat ie elke ochtend vol is. Net als een EV dus..
@johnwaters: let er maar eens op. De primaire bezigheid van elke auto is geparkeerd staan. EVs zijn efficient, die kunnen laden terwijl ze bezig zijn met op de parkeerplaats rondhangen.
Mooi, maar voor dat geld zou ik ook luxe kenteken platen willen en netjes gemonteerd ! Die op de achterkant waait er bijna van af…
@jssj: hij moet wel goedkoop blijven he!
@jssj: de chocoladeletters worden vanaf oktober weer in de winkels verwacht
@jssj: het eerste wat mij ook opviel, stelletje schriepen die er in rijden?
@jssj: die luxe platen zijn minder aerodynamisch. Ik zie het voordeel van de die luxe platen niet, mij doet het niets, vind het geen euro extra waard. Maar ik snap dat als je het bedrag “kosten rijklaar maken” moet betalen je aan die luxe platen een troost kunt hebben, dan kun je het flinke bedrag een beetje verantwoorden.
@jssj: Even langs de Brezan en een paar tientjes verder heb je je luxe platen hoor.
Mwah vind het toch niet echt heel gaaf..maar goed gelukkig komen er met de jaren zat alternatieven en hoef je niet op dit ene paard te wedden.
@ghost: wijze woorden
Als je dat snoer nou even normaal uitrolt dan valt er niemand over…
@hijman85: heb je gezien hoe breed die stoep is. En hij ligt gewoon langs de stoeprand, dus geen gejank.
@sr20det: De kabel gaat wel degelijk over het trottoir en hoeveel Kwh lopen daardoor.
Accidents waiting to happen.
@hijman85: mocht je erover vallen, even een claim van een paar millionen bij Elon neerleggen.
@hotze: het is geen amerika
@justinautoblog: claimen is iets anders dan incasseren.
Dit is een vande testmodellen van Tesla zelf, die kunnen kopers van een model 3 tijdelijk lenen.
Is er van iemand al zijn snoer gejat? Ik kan me voorstellen dat er lolbroeken zijn die die dingen jatten voor de grap
@lekkerlinksrijden: die zitten vergrendeld gelukkig. Wel het jatten waard trouwens btw zijn niet goedkoop…
@lekkerlinksrijden: nee maar als je hem zo neerlegt kun je er op wachten dat iemand er een gordiaanse knoop in legt. Of op een andere manier naar z’n grootje helpt.
Oplaadpunt had beter aan de rechterkant van de auto kunnen zitten. Nu moet je steeds links parkeren om goed te kunnen opladen. Vreemd!
@marcus1963: Handig. Dat betekent dat je in Duitsland per se de kabel over of onder je auto moet gooien aangezien je niet tegen de rijrichting in mag parkeren.
Of zit er toevallig een aansluiting aan beide kanten?
@marcus1963: oplaadpunt aan de linkerkant is juist handig als je in je eigen garage parkeert. Die zijn vaak wat krap, je parkeert de wagen dan zoveel mogelijk rechts zodat je links kunt uitstappen.
Geen idee waarom, maar het front doet me altijd aan Charmander, van Pokemon denken.
https://www.google.com/search?q=charmander&rlz=1C1GCEU_enNL819NL819&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwjIwciDyJLgAhVPNOwKHYIUCkQQ_AUIDygC&biw=1920&bih=969#imgrc=SZFbC-gKySUytM:
@chimaera: hahahah jij hebt me dag gemaakt
@chimaera: Ik zie er nog altijd Donald Duck in. Ik vind Tesla oerlelijke auto’s bouwen en over de vooruitstrevendheid kan je lang twisten.
@tge1: Dat je hem lelijk vind prima, maar wijs even een andere elektrische auto aan die vooruitstrevender is.
Zelfs wat er nu op de markt komt van de gerenommeerde merken (I-pace, E-tron etc) is langzamer, minder efficient en (als gevolg) heeft minder bereik.
Alleen de aankomende Porsche kan wellicht zaken beter doen maar dat moeten we nog zien.
@fanboy: Een electrische auto is per definitie al niet vooruitstrevend. Het feit dat je een enorme kabel voor lange tijd over de stoep moet leggen om er een beetje purrie in te krijgen, vind ik al hopeloos achterhaald. Electriciteit is al een oude techniek, ik wil liever een simpel bij te vullen en efficiente brandstof in mijn automobiel.
@tge1: ja heel simpel… ff olie uit de grond pompen… met electriciteit? en dan raffineren… met elctriciteit? vervolgens nog een paar keer distribueren met boten en vrachtwagen, om vervolgens nog een paar keer te moeten pompen met electriciteit… ik zeg zeer efficient ;)
@dutchneon:
Dus jij gaat met je schepnetje elektriciteit vangen? Keep on dreaming. Er worden heel wat fossiele brandstoffen verbrandt om elektrische energie van te maken.
@tge1: ik stond vandaag ook weer 5 minuten in de kou in zo’n tankpistool te knijpen en daarbij een beetje stom voor me uit te staren. Tanken is een vervelende wekelijkse bezigheid waar ik best vanaf zou willen.
@mashell: jij doet liever dagelijks een stekker in de auto en laadpaal, en er ook weer uit. Kost je iedere dag 5 minuten..
@tge1: Haha, nu je het zegt. Nee, moeders mooiste is het niet…
@chimaera: ? goed gezien, dat look-alike. Tesla is uiteraard technisch wel vooruitstrevend. Benieuwd waar de markt nu had gestaan zonder Tesla. Of je ze fraai vind en of je messias Musk kunt luchten 》persoonlijke smaak.
Straks heel nederland met snoeren bedekt. Gaan de oudjes weer klagen en moeten we weer over naar benzine.
@dakloos1981: Ik ben zeker nog niet oud, maar als de hele stoep bezaaid ligt met van die dikke vette kabels, word ik ook niet gelukkig.
@dakloos1981: daar hebben gemeentes gewoon beleid voor hoor.
Je zult je nieuwe auto maar elke dag in zo’n achterbuurt moeten parkeren. Ik moet er niet aan denken.
@phr34k: Tja dat zie je zo vaak, ook in dit geval. Naast de Tesla zie ik een Audi A1, Volvo V40, Mitsubishi Outlander. Niet perse de goedkoopste auto’s. Nu zijn dit zeer waarschijnlijk leasebakken, maarja, dat geld dat ze hiervoor afdragen kunnen ze ook gebruiken om een fatsoenlijk huis te kopen of evt. te huren. Zoveel mensen willen een ‘knappe’ auto voornamelijk voor de status.
@phr34k: LOL, achterbuurt. Ik denk dat een appartement van 80m2 daar bijna 400.000 euro kost.
@deuxani: Ja dus? het ziet er nog steeds uit als een achterbuurt.
@phr34k: Er is een verschil tussen eruit zien als een achterbuurt en daadwerkelijk een achterbuurt zijn. Dit is geen achterbuurt.
Lelijk subsidiehok.
@borrelnoot: Tja dat zie je zo vaak, ook in dit geval. Naast de Tesla zie ik een Audi A1, Volvo V40, Mitsubishi Outlander. Niet perse de goedkoopste auto’s. Nu zijn dit zeer waarschijnlijk leasebakken, maarja, dat geld dat ze hiervoor afdragen kunnen ze ook gebruiken om een fatsoenlijk huis te kopen of evt. te huren. Zoveel mensen willen een ‘knappe’ auto voornamelijk voor de status.
Lijkt net een Chrysler Neon uit 1995.
@kraakensmaak: de meeste reaguurders op AB waren nog vloeibaar in 1995. Die kennen de Neon helemaal niet.
Als een grapjas superlijm spuit aan beide uiteinde , krijgt ie de stekkers er niet meer uit!! :-)
Was maar een ingeving hoor. Moet je niet doen…
Wordt nog lollig met al die kabels over het voetpad. Zie mensen met een rollator (wandelwagentje) al voorbij komen.
@ericc: je kunt ook je dikke redneck-pickup voor de paal parkeren, ook maar een ingeving. Het lijkt wel of ‘men’ anti-electrisch rijden is?
En zoals steeds, hangt die EV ook aan de laadpaal. Je ziet die ondingen amper rijden, maar des te meer opladen.
@johnwaters: uhhh wat? Ik zie elke dag tig auto’s tanken. En mijn mobiel laadt ook altijd snachts op, zodat ie elke ochtend vol is. Net als een EV dus..
@stfu: als ik de actuele foto bekijk met de Tesla zie ik geen enkele andere auto tanken. Enkel de Tesla slurpt energie op terwijl hij stilstaat.
@johnwaters: let er maar eens op. De primaire bezigheid van elke auto is geparkeerd staan. EVs zijn efficient, die kunnen laden terwijl ze bezig zijn met op de parkeerplaats rondhangen.
@mashell: ofwel, ze verbruiken energie terwijl ze stil staan.
@johnwaters: verbruiken? Tot zich nemen bedoel je, om het op te slaan in de auto en beschikbaar te hebben als er een vervoersbehoefte is.
Moet nog goed en wel verschijnen, oogt nu al gedateerd.
Deze wordt door een autoweekredacteur gereden. Kijk maar op Autoweek ;-)
De dag die je wist dat zou komen is dan eindelijk daar.
Zijkniptang mee volgende keer