Mijn nieuwe rugzak??
Eindelijk hebben we hem!, de Abarth 500!
Heb al wat fun kilometers gereden en heb er nog steeds geen spijt van de aanschaf. Wat een ontzettend lekker bommetje is het zeg!
Qua specs is de auto voorzien van een catback uitlaat van SuperSprint en een open BMC inlegfilter.
Ik durf niet te zeggen of hij getuned is, hij gaat serieus als een malle maar de turbo druk stop bij de 1.2 bar. Weet niet wat standaard is bij de 500 Abarthjes.
Verder wil ik de einddemper nog vervangen voor een open exemplaar van SuperSprint en wil ik hem nog chippen mocht dat nog niet gebeurd zijn.
berlinetta zegt
Cool ding en zal ongetwijfeld heel leuk zijn om te rijden, maar ik vind de 500 toch echt te vrouwelijk. Ongeacht de uitvoering. Maar uiteraard veel plezier ermee gewenst!
grandvitara zegt
@berlinetta: Wat voegt het toe dat je deze auto vrouwelijk vindt, lekker zuur.
Volvo_440_turbo zegt
@grandvitara: Berlinetta zegt wat veel gezonde mannen onder ons denken, de mannenmode in het algemeen wordt ook vrouwelijker, met invloed uit Japan wat kleding betreft bijvoorbeeld. Gezien de invloeden van oestrogeen op de mannen door veel voedsel uit plastics te eten kan ik me wel inbeelden dat vele mannen deze spermawitte auto wel lekker vinden. Op zich niks op tegen als ik zie hoeveel leuke mannen ik in mijn omgeving tegenwoordig zie ;) :p
mashell zegt
@Volvo_440_turbo: dat Superdry een populair merk is wil niet zeggen dat we nu als mannen allemaal een kimono dragen.
drdre1 zegt
@mashell: als je dit jaar geen kimono draagt ben je echt 2018 hoowr!
desalen zegt
@mashell: en zoek nu eens op waar Superdry vandaan komt ;)
rikus zegt
@mashell: Je weet toch wel dat Superdry een Brits merk is?
grandvitara zegt
@Volvo_440_turbo: wat een flauwekul zeg. Maar ik kon wel lachen om je levendige schrijfstijl. Het heeft een hoog aluhoedjes gehalte
berlinetta zegt
@grandvitara: Volgens mij geef ik gewoon op een normale manier mijn mening en wens ik hem veel plezier met z’n nieuwe aanwinst.
kennone zegt
@berlinetta: en daar voor dank. En ben ook wel eens dat het meer een vrouwe auto is dan een mannen, (ik accepteer mijn vrouwelijke kanten?) Maar zonder grappen, haalde gistere een stukadoorsbusje in en tijdens het passeren zag ik 3 grote mannen zich rot schrikken in hun cabine, die hadden dus ook een chick verwacht?
berlinetta zegt
@kennone: Ja het gaat erom dat je het zelf leuk vind toch? Mij lijkt het ook een erg leuke auto, maar ik zou hem gewoon niet kiezen omdat ik hem te vrouwelijk vind. Verder bedoelde ik er ook niks negatiefs mee zoals hierboven wordt gezegd.
kennone zegt
@grandvitara: ach, ieder zijn mening. Ik ben er blij mee en daar gaat het om toch??
niex zegt
@kennone: heb zelf een sport en nee ik draag geen sjaaltjes of roze overhemden, maar ik heb er geen spijt van. altijd leuke reacties en men gaat er graag voor naar rechts op de snelweg. mss omdat ze die chick verwachten haha. Ik wacht nog steeds op de mij door een vriend beloofde handtas na aanschaf. Helaas is het woord van echte mannen weinig waard. Veel plezier!!!!
grandvitara zegt
@kennone: snap ik. Zou ik ook hebben.
alcantara zegt
@grandvitara: Dus reageren mag alleen als je geen meningsverschillen hebt, alleen ‘leuke auto’ en amen zegt? Beetje saai zou dat zijn.
Ja dit is een vrouwenauto, maar er zijn ook mannen die Uggs dragen.
Ieder zijn ding toch.
grandvitara zegt
@alcantara: Nee dit is geen vrouwen auto. Dat zal impliceren dat allen vrouwen met deze auto mogen rijden. Het is een auto die over het algemeen door vrouwen wordt gereden dat is een feit. Iedereen mag een mening hebben zeker. En ik vind dat de eerste post een zeer hige zuurtegraad heeft.
berlinetta zegt
@grandvitara: Als het een auto is die voornamelijk door vrouwen gereden wordt en er lief en schattig uit ziet, dan is het toch niet heel vreemd dat ik hem iets te vrouwelijk vind uit zien? Dat staat los van zijn prestaties, die zijn dik in orde. Ik wilde alleen aangeven dat ik hem vanwege zijn uiterlijk niet zou kiezen. Niks zuurs aan.
nopetrolnofun zegt
@berlinetta: Deel je mening om eerlijk te zijn, beetje in dezelfde categorie als Cooper ‘sjes. Neemt niet weg dat het wel grappig rijdt.
bikevscar zegt
Veel plezier ermee, leuke schuurijzertje?
kraakensmaak zegt
Mooi ding, wel regelmatig olie peilen weet ik uit ervaring met het blok zonder turbo.
langejohn zegt
@kraakensmaak: Een Abarth zonder turbo?
stephane8200 zegt
Gefeliciteerd! Leuk ding!
Deze is toch niet nieuw? Kentekenreeks is al op XK- nu. Niet dat dat erg is verder. Doet me trouwens denken: zijn bijna aan het eind van deze reeks. @willeme: tijd voor een artikel daarover?
thijsj zegt
@stephane8200: voor de nieuwe eigenaar is deze wel nieuw ;).
grandvitara zegt
Leuke wagen! Heeft hij ook van dat mooie geplof en geknetter uit de uitlaat komen?
kennone zegt
@grandvitara: een heel klein beetje. Ga er wel wat aan doen omdat wat meer te krijgen
Gulli zegt
Veel nieuwe Abarthjes hier de laatste tijd! Goed nieuws, word altijd vrolijk als ik er een zie rijden.
airc zegt
Ben je secretaresse?
jamesbond007 zegt
@airc: ben je een citroen?
thijsj zegt
Tof scheurijzer. Veel plezier ermee!
weekert zegt
Gave bak, google eens naar HS-corse in Almere… Dan wordt het een echte bom! ik geloof dat daar binnenkort ook een abarth-dag is…
veloce zegt
@weekert: ik ben daar vorige week met mijn 595 geweest. Zit nu op 201pk en 330nm
kennone zegt
@veloce: ben wel benieuwd naar je speclist
veloce zegt
@kennone: Ik heb bewust gezocht naar een serie 3 Competizione. Die is maar 1 jaar gebouwd van juni 2015 tot juni 2016. Dit is het laatste model met het oude uiterlijk (dat ik tijdloze vind), maar profiteer je wél van de technische upgrade die het huidige model heeft. Dus standaard 180pk/270Nm, grotere Garett-turbo, 380cc injectoren en 2-delige Biposto-Brembo’s. Dat laatste is ook uniek voor de S3. Bij H&S hebben ze er een andere luchtinlaat en filter op gezet met grotere diameter, daarna software pakket op maat middels de rollenbank afgesteld. Nu 201pk en 330Nm, vooral dat koppel is spectaculair. De auto is nu denk ik bijna even snel als mijn oude Giulietta QV TCT, maar is gewoon zó veel intenser en leuker om te rijden.
abarthgp zegt
@weekert: Bij HS-Corse kan je je auto wel achterlaten. Heb de Punto daar laten chippen en andere luchtinlaat in laten zetten. In combinatie met de volledige G-Tech uitlaat nu een 180 pk en rond de 330 nm koppel.
bas2014 zegt
Gaaf karretje!
dutchdriftking zegt
Gave pocket rocket!
cossiekiller zegt
Wat een Kennon!
dave130r zegt
Leuk bommetje, veel plezier ermee!
paginl zegt
Ik ben gek op Abarth’s. Niks vrouwelijks aan. Ze rijden al sinds het eerste model in de jaren 50 het snot om de oren van dikke Amerikanen op de verschillende circuits.
fouadski zegt
@paginl: een vrouw die beter is in zwemmen is nog altijd een vrouw
shiva zegt
@paginl:
behalve dan op Nascar circuits, of tegen over Amerikanen die gebouwd zijn om te racen(Viper, corvette, GT350R, GT40,…)
paginl zegt
@shiva: helaas Shiva ook die niet. Ga maar eens bij NKHTGT wedstrijden kijken.
groninger zegt
Auto voor de sportievere dame.
qubus zegt
Gaaf wagentje! Ik heb altijd een interne struggle bij deze autos’. De standaard 1.0 Fiat 500’s lijken motorisch behoorlijk belabberd te zijn als ik de eigenaren in mijn omgeving moet geloven. Veel motoren die vastlopen, veel olie verbruiken of gewoon snel “op” zijn bij 60.000km. IS dat bij een Abarth anders? Zit daar een andere type motor in of is het dezelfde maar dan opgepept?
veloce zegt
@qubus: de Abarth heeft een 1.4 t-jet, die zijn i.t.t. de MultiAir en TwinAir wél betrouwbaar
berlinetta zegt
@qubus: Deze auto’s hebben geen 1.0 maar een 0.9 tweecilinder. Ik heb een tijdje gereden in een Panda met dat blok en ik vond het vreselijk. Rijdt totaal niet soepel, maakt een flinke bak herrie en is totaal niet zuinig.
2wheeler zegt
Zure kut reacties zeg, je bent een zielig wezen als je je geaardheid moet laten bevestigen door een voorwerp. @Kennone geniet er van gozer, waarschijnlijk heb je een stuk leukere auto dan het grijze saaie leaseblik dst bovenstaande cuck’s moesten bestellen van moeder de vrouw.
paginl zegt
@2wheeler: 1
rollingstoned zegt
Leuk ding. Ga je vast nog veel plezier aan beleven. ?
veloce zegt
1.2 bar is gewoon normale waarde zonder tuning voor de IHI-turbo. Tenzij er bijvoorbeeld een andere turbo op zit. De veel gebruikte Td04 zit meen ik ook rond die waarde. Mijn Competizione (met af-fabriek Garett GT1446) heeft bijvoorbeeld standaard al 1.6 bar en na tuning 1.7bar.
kennone zegt
@veloce: top! In dat geval zal ik deze maand nog een afspraak maken????
weereentankleeg zegt
@kennone: zonder tuning is het een snelle fiat, met een heel andere wagen.
Heb de mijne bij Savali laten doen, waanzinnig beest(je) geworden. Je kan de sport stand op de niet-sport stand laten programmeren en de tuning op de sport stand. Het verschil tussen de niet-sport stand en sport stand is dan wat minder groot.
Veel plezier met je Abarth!
veloce zegt
@weereentankleeg: ik heb t juist andersom laten doen. In de gewone stand laten afvlakken tot max 1.0bar om de turbo te beschermen en in sportstand extra agressief op t gaspedaal en volle druk op 1.7bar.
kennone zegt
@veloce: poh ik heb er nu serieus zin in om dit te laten doen????
veloce zegt
Mensen die dit vrouwelijk vinden moeten voor de grap eens met zo’n ding rijden. Ik was op een gegeven moment gewoon klaar met al die hot hatches, de meeste zijn gewoon té goed en té gepolijst geworden. Hard rijden is te makkelijk geworden en alle prikkels worden weg gefilterd. Ik heb mijn Giulietta QV TCT verkocht om die reden. Serieus snel ding (na wat tuning), maar te vriendelijk en makkelijk te rijden. Dus die auto weg gedaan voor een 595 Competizione. Eén enorme stap terug in luxe en kwaliteit maar zó veel leuker en intenser om te rijden. Hard rechtdoor rijden kan iedereen, aan de flipper aan ’t stuur trekken, maar hard de bocht door gaan en daar voor moeten werken is toch t leukste wat er is*
kevindb zegt
@veloce: Ik heb wel eens met een abarth gereden, getuned naar 170 pk. Maar wat zijn die remmen verschrikkelijk. Dat was voor mij de beperkende factor om echt hard te gaan. Ik was bang dat ik niet op tijd stil zou kunnen staan..
Ik ben het 100% met je eens dat hard dor de bocht gaan en daarvoor werken het leukste is wat er is maar daar heb ik een MX-5 met supercharger voor ;)
minicoopers zegt
@kevindb: Remmen zijn perfect hoor!
Denk dat het aan de gekozen blokken heeft gelegen ?
Andere remsysteem heeft deze auto voor straatgebruik echt niet nodig en als je goede kwaliteit remblokken monteert zoals Tarox dan functioneert het meer dan voldoende voor deze auto.
veloce zegt
@minicoopers: probleem is dat veel gasten een standaard 135pk Abarth oppeppen naar véél meer vermogen, maar dan wel de standaardremmetjes laten zitten. Dat moet je inderdaad vooral NIET doen. Mijn Competizione heeft standaard 4-zuiger fixed caliper Brembo’s en 305mm schijven. Ter vergelijk: dat is exact hetzelfde als mijn 156GTA had! Die dingen remmen als een malle op dat kleine autootje.
veloce zegt
E n week MX5 is geweldig. Ook zo’n auto die het niet van zn imago of ons moet hebben (Bij jou dan wel haha). Maar de lol zit hem in de balans en RWD. Super autootjes!
veloce zegt
@veloce: heerlijk die autocorrect….*ons = pk’s
205zonderdak zegt
@kevindb: hey Kevin, waar heb je dat laten doen?
nvn1993 zegt
Ik blijf dit de leukste hot hatch vinden. Mocht ik ooit in een druk centrum wonen is dit zeker mijn keuze. Veel plezier ermee!
allesmetturbo zegt
Wat een gekke volvo :0 waar is de andere helft?
Gekheid:p
Veel plezier ermee
minicoopers zegt
Mooi ding! Wij hebben er ook 1 en iedereen die zegt dat het een handtas is moet er inderdaad maar eens mee gaan rijden ?
Zelfde geldt ook voor mijn mini, in de basis ook een handtas maar zoals ik hem heb uitgevoerd is het gewoon een stoer ding net als de Abarth
berlinetta zegt
@minicoupejcw: Mij gaat het puur om het uiterlijk. Hoe goed en leuk deze auto ook rijdt, het uiterlijk vind ik gewoon te lief en te schatting (en daarmee te vrouwelijk). Daarom zou ik eerder wat anders kiezen. Gewoon een kwestie van persoonlijke smaak. Daarmee wil ik deze auto ook verder helemaal niet afkraken.
maxidyne zegt
Leuk bommetje! Wel iets heel anders dan de Volvo. Geniet ervan, en veel fijne en veilige kilometers gewenst.
205zonderdak zegt
Mooi ding, gave velgen! Veel plezier ermee!
Onehp zegt
Hiermee heb je in NL meer fun dan met quasi al het veel snellere maar veel zwaardere spul dat op deze site voorbijkomt… Veel plezier toegewenst!
PS: voor mij toch liever een MX5 als het iets ‘vrouwelijk’ moet zijn… Maar die is echt super onpraktisch als je er dagelijks mee wilt leven…
geelbarrel zegt
De achterlichten van Pogea Racing staan ook top!
techniekmeneer zegt
Je ziet toch steeds meer dames op autoblog! Leuk bakkie.
kennone zegt
@techniekmeneer: ??⚕️
clk63bs zegt
Gefeliciteerd meid veel plezier er mee
thomashofman1 zegt
@clk63bs: flauw…
kennone zegt
@clk63bs: haha knakworst
blo3to3t zegt
Waarom die dramlichten aan?
kennone zegt
@blo3to3t: voor de kekke foto jonge!
abarthgp zegt
Leuk, nog een abarth hier in de buurt. Je ziet ze eigenlijk niet zoveel rijden hier. Ik zal je vast nog wel eens tegenkomen?
kennone zegt
@abarthgp: dan ben ik wel benieuwd welke de jouwe is